A 66-os AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:
1929-ben döntöttek egy autóbuszjárat megszerzéséről, mely Dél-Pest felé tartottvolna, mivel a gazdasági válság közbeszólt, így nem valósult meg.
1950-es évek elején került szóba másodszor egy olyan autóbuszjáratról, mely Boráros térről Soroksárra került volna. Viszonylatjelzése 46-os lett volna. Járműhiány miatt azonban ez sem valósult meg.
1954.11.25.
A 66-os autóbuszok Pesterzsébet, Kossuth tér és Soroksár, Vasöntöde között közlekedtek.
?
66Y jelzéssel Pesterzsébet, Kossuth tér és Péterimajor között közlekedtek.
/Korábban "P" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./
1968.
A 66-os autóbuszok Pesterzsébet, Erzsébet tér és Soroksár között közlekedtek.
1970.08.11.
A 66-os és a 66Y jelzésű autóbuszok Soroksár, Gumiipari Vállalatig közlekedtek.
1974.09.02.
A 66Y jelzésű autóbuszok Pestimre, Ültetvény utcáig közlekedtek.
1977.01.01.
A 66Y autóbuszjárat viszonylatjelzését 166-os változtatták meg.
1980.03.30.
A 66gy autóbuszok Határ út, metróállomás és Soroksár, Gumiipari Vállalat között közlekedtek.
1984.11.01.
A 66-os autóbuszok Határ út, metróállomástól közlekedtek Soroksár felé.
/Az új szakaszon korábban 199-es autóbuszok közlekedtek./
1986.06.01.
A 166-os autóbuszok Pestszenterzsébet, Kossuth tér és Pestszentimre, Dózsa György út között közlekedtek.
***
Van olyan információm is, hogy 1970-71 táján 66A, illetve 66B jelzésű autóbuszok is közlekedtek.
***
A 27-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1937-TÓL NAPJAINKIG:
1937.07.05.
A 27-es autóbuszok Vörösmarty tér és Budaörsi repülőtér között közlekedtek.
1937.09.12.
A 27-es autóbuszok Wolf Károly út és Budaörsi repülőtér között közlekedtek.
1944.
A 27-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1949.09.19.
A 27-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és az újjáépült Budaörsi repülőtér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 243-as autóbuszok közlekedtek./
?
A 27-es autóbuszjárat megszűnt.
/Esetleg viszonylat-átszámozás történt./
1950-es évek második felében
A 27-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Búsuló Juhász között közlekedtek.
1961.05.13.
A 27-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtértől a Citadellát megkerülve közlekedtek.
1989.03.01.
A 127-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér - Alsóhegy utca - Sánc utca - Szirtes utca - Szüret utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
1995.05.14.
A 127-es autóbuszjárat megszűnt.
1996.05.01.
A 27-es autóbuszok útvonala módosult: ...Kelenhegyi út - Somlói utca - Mihály utca - Szirtes utca - Hegyalja út - Sánc utca - Szirtes utca - Kelenhegyi út...
/Ezzel a Citadellát nem érintik./
De azért még mindig kíváncsi lennék, hogy mások mennyire ismerik a múltat...
...mondjuk a 11-es, a 42-es, az 53-as, a 66-os, 80-as, 96-os autóbusz-, illetve a 2-es, a 9-es, a 60-as, valamint a 70-es, a 78-as, a 83-as trolibusz vonalakról...
Bár az 53-as autóbuszról nem sok infóm van, de azért közzéteszem! Legfeljebb jönnek a pontosítások, illetve a kiegészítések!
:)
AZ 53-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE ?-TÓL NAPJAINKIG:
?
Az 53-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Farkasréti temető között közlekedtek.
1950-es évek második felében
Az 53-as autóbuszok már a Hó utcáig (Rácz Aladár utcáig) közlekedtek.
1984.01.01.
153-as jelzéssel új járat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Gazdagrét, Tűzkő utca között.
1987.01.01.
A 153-as járatot gyorsjárattá szervezték át: 153gy.
1994.04.01.
153É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Gazdagréti lakótelep (körforgalomban) között, a BAH-csomópont érintésével.
Az 53-as busz közlekedés története érdekelne,ha van róla infód!
Egyébként ha nem titok honnanszerzed az
infókat a tömegközlekedés történetéről?
Üdv:ARIBOY
Az 5-ös villamos is ekkortól járt Óbuda, Fő tér és Nagyvárad tér között. Sajna itt sem tudom a megszűnés időpontját.
Az 53-as villamos esetében ekkor szűnt meg (Széll Kálmán tér - Krisztina krt. - Szabadság híd - Kiskörút - Nyugati pályaudvar).
A változtatás oka:
A Margit híd teljes szélességben történő megnyítása.
Ekkor szűnt meg a 4-es villamos is.
A 6-os villamos viszont Boráros tér - Nagykörút - Moszkva tér útvonalon közlekedett.
A 48-as villamos Nyugati pályaudvartól közlekedett a Szabadság hídon át a Móricz Zsigmond körtérre.
A 135.-ös hozzászólásban ez áll a 45-ös villamos történetéről:
------------------------
1948.08.01.
A 45-ös villamosok a Szent István körúton, a Margit hídon, a Mártírok útján (Margit körút), a Széll Kálmán (Moszkva) téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
?
A 45-ös villamosjárat megszűnt.
------------------------
Engem a kérdőjel érdekel, mindig szerettem volna megtudni, hogy mikor szűnt meg a villamosok balrafordúlása a Bajcsy-Zsilinszky-útról a Szent István körút felé?
A 45-ösön kívűl, azt hiszem az 5-ös (Nagyvárad tér-Óbuda) és az 53-as (valami hasonló) is ezt csinálta.
Azért kíváncsi lennék, hogy mások mennyire ismerik a múltat...
...mondjuk a 11-es, a 42-es, az 53-as, a 66-os, 80-as, 96-os autóbusz-, illetve a 2-es, a 9-es, a 60-as, valamint a 70-es, a 78-as, a 83-as trolibusz vonalakról...
Köszi az infót a 24-es buszról.
Azt véletlenül nem tudod,hogy mikortól jár a 24-es a mai útvonalán azaz:Bosnyák tér-Rákospalota,Szántóföld u.
Üdv:ARIBOY
"1930-as évek végén
--- A 69-es villamosok Bosnyák tér – Thököly út – Rákóczi út – Kossuth Lajos utca – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek"
Ha a 19-es 1932-ben rövidült le a Keletihez, akkor a 69-es valszeg akkor indult meg.
"Buda február 13-án, szabadult fel; s a szovjet hadsereget a hidak pusztulása 1 (!) nappal hátráltatta: ennyi idő alatt készült el a Csepel-szigeten pontonhídjuk"
Valójában már 1944 karácsonyára bekerítették Budapestet, és nyugat felől a Pasarétig nyomultak. A további hidak felrobbantására csak januárban, a pesti oldal felszabadítása után került sor.
"1930.09.16.
A 19-es villamosok Állatkerttől csak a Kossuth Lajos utcáig közlekedtek, mert a Rákóczi útról a Múzeum körútra kanyarodó villamosok a közúti forgalmat lassították."
1928: Bosnyák tér - Ferenc József híd - Kelenföldi pu.
1929 (vagy 30?) már az Erzsébet hídon át közlekedett.
A 60-as évek elején megfelel az 1959-es állapotnak, de nem gyorsjárat (tehát 47 és 47A).
1964?:
47A -> 47
Megindul a 96-os Egysült Izzó - Fóti út - Sződliget u. - Kozák tér útvonalon.
Ezzel kihagyják az Árpád út - Dózsa Gy.út (= Fő u.) közötti sorompót.
A villamosról annyira emlékszem, hogy az állomásnál egy hurokvágányon fordult. Talán 2x utaztam rajta ezen a megszüntetett szakaszon, nem is tudom már, hogy pontosan milyen nyomvonalon járt. Az autópályáról eleg közel lehetett látni a villamost Az állomásnál egy hurokvágányon fordult meg.
A pálya helyét valószínüleg részben más célra használták fel.
A villamosvonal rövidítése után néhány évig még nem szedték fel az összes sínt, lassan eltünedeztek a sínek, utána építették át az aluljárót melybe átirányították az addig az állomás Repülötéri végénél levö átjárón áthaladott 87-es buszt.
Ez az átjáró gyakran zárva volt a sok vonat miatt.
Volt, amikor kivételesen hosszú ideig nem lehetett átkelni.
Az állomásépületnél lévö átjáró pedig még többet zárva volt, mert az az állomás területén van. A vasútvonalat is felújították abban az idöszakban.
Ha jól emlékszem, az egykori villamos aluljáró ki lett mélyítve, most 2x1 sávos, magas, nehéz teherautók járnak át rajta, és magasságkorlatozási tábla is ki van helyezve, feltételezem nem elég magas, hogy még a felsövezetéknek is hely maradt volna.
Lehet, hogy a villamost mindenképp meg akarták szüntetni, mert az autóbuszt rugalmasabbnak tartották, és semmi köze nem volt az aluljáró kozúti felhasználásához, és az állomásig való járatása csak átmeneti volt a Törökbálinti és Budaörsi HÉV-megszüntetés után.
Az állomás jelenleg a 88-as busszal közelítetö meg, a követési idököz 15-40 perc.
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)
Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);
A 24-es autóbusz-család közlekedés története (221);
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);
A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);
A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);
A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);
A 11-es villamos közlekedés története (23);
A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 19-es villamos közlekedés története (208);
A 21-es villamos közlekedés története (29);
A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 32-es villamos közlekedés története (110);
A 34-es villamos közlekedés története (112);
A 39-es villamos közlekedés története (113);
A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);
A 44-es villamos közlekedés története (210);
A 45-ös villamos közlekedés története (135);
Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);
A 67-es villamos közlekedés története (219);
A 69-es villamos közlekedés története (220);
A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).
A 24-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.11.20.
A 24-es autóbuszok Öv utca és Pestújhely között közlekedtek.
1930.12.
A 24-es autóbuszok Zugló, Öv utca és Pestújhely, Berzsilla Nándor utca között közlekedtek.
1932.
--- A 24-es autóbuszok Városliget és Pestújhely között közlekedtek;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Öv utca és Pestújhely között közlekedtek.
1930-as évek végén
--- A 24-es autóbuszok Hősök tere – Andrássy út – Hermina út – Erzsébet királyné útja – Körvasút sor – gr. Hadik J. út – Székely utca – gr. Apponyi utca – Dr. Bezsilla Nándor tér útvonalon közlekedtek. Menetidejük 18 perc volt;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Öv utca – Körvasút sor – gr. Hadik J. út – Székely utca – gr. Apponyi utca – Dr. Bezsilla Nándor tér – gr. Hadik J. út – Körvasút sor – Öv utca útvonalon közlekedtek. Menetidejük 20 perc volt.
/A 24-es autóbuszok 22 óráig, a 24A jelzésű autóbuszok 22 óra után közlekedtek./
1940.08.24.
A 24-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 24-es autóbusz.
1941.04.03.
A 24-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 24-es autóbusz.
1944.
A 24-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.10.09.
24A jelzéssel Zugló, Öv utca és Pestújhely között ismét közlekedtek az autóbuszok.
1947.09.13.
A 24A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására a 67-es és a 67A jelzésű villamosok közlekedtek./
1948.08.02.
A 24-es autóbuszok az Erzsébet királyné útjától (Öv utcától) a Telepes utcán át Bosnyák térig közlekedtek.
1949.05.02.
A 24-es autóbuszok Bosnyák tér – Öv utca – Pestújhely útvonalon közlekedtek.
1950-es évek második felében
--- A 24-es autóbuszok Bosnyák tér – Pestújhely – Rákospalota, Czabán Samu tér útvonalon közlekedtek;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Bosnyák tér és Pestújhely, Maxim Gorkij tér között közlekedtek.
?
24Y jelzéssel elágazó autóbuszjárat közlekedett Bosnyák tér és ERŐKAR között.
1970.04.03.
A 24Y jelzésű autóbuszok Bosnyák tér és Rákosszentmihály között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 69-es villamos közlekedett./
?
A 24-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Bogáncs utca között közlekedtek.
1973.02.24.
A 24Y jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 77-esre módosították.
1987.08.01.
A 124-es autóbuszok – körforgalmi jelleggel – Káposztásmegyer, Szilas-patak és Homoktövis utca között közlekedtek.
/A 124-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 24-es autóbuszjárathoz./
1998.08.01.
A 124-es autóbuszok útvonala nem változott, de ellentétes körirányban közlekedtek.
A Budaörs MÁV állomás alatti villamos-aluljárót közúti aluljáróvá építették át, ezzel megoldva a 10 percen túl is zárva tartható sorompóval biztosított vasúti átkelök (az állomásépület Törökbálint felöli oldalán, de az állomás Repülötér felöli végén lévö sorompó is gyakran le volt engedve), azonban megpecsételve a villamosvonal sorsát. A villamosvonal megszüntetése volt az ára a sorompónál való várakozás megszüntetésének.
traficc :
Ezt légyszives fejtsd ki, hogyan gondolod.
máshogy emlékszem
jártam ott eleget.
Ird le mert - emlékeim szerint - igy nem gömbölyű.
A 69-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:
1930-as évek végén
--- A 69-es villamosok Bosnyák tér – Thököly út – Rákóczi út – Kossuth Lajos utca – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek;
--- A 69A jelzésű villamosok Bosnyák tér és Baross tér között közlekedtek.
/A 69A jelzésű villamosjárat megszűnési időpontja ismeretlen./
1940-es évek első felében
A 69-es villamosok Bosnyák tér – Erzsébet híd – Szent János Kórház útvonalon közlekedtek.
1944.09.27.
A 69-es villamosok Bosnyák tér – Erzsébet híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.
1944.12.
A 69-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1947.11.17.
A 69-es villamosok Batthyány tér – budai Dunapart – Bem József tér – Mártírok útja (Margit körút) – Széll álmán (Moszkva) tér – Csörsz utca útvonalon közlekedett.
/Korábban az utolsó szakaszon 59A jelzésű villamos közlekedett./
1948.07.31.
A 69-es villamosjárat megszűnt.
1948.10.17.
Ismét közlekedett a 69-es villamos Batthyány tér és Csörsz utca között!
1951.
A 69-es villamosjárat megszűnt.
1953.04.01.
--- A 69-es villamos Rákospalota, Czabán Samu tér és Rákosszentmihály, Csömöri út között közlekedett. Menetideje 5,9 km-es útvonalon 28 perc volt.
--- A 69A jelzésű villamos Rákospalota., MÁV-telep és Rákosszentmihály, Csömöri út között közlekedett.
/A 69A jelzésű villamosjárat megszűnési időpontja ismeretlen./
1970.04.02.
A 69-es villamosjárat megszűnt.
/A vonal részben a 24Y jelzésű autóbusz pótolta./
1973.12.29.
A 69-es villamos Mexikói út és Újpalota, Erdőkerülő utca között közlekedett!
1980.11.30.
A 69É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/A 69É jelzésű éjszakai villamosjárat beindítási ideje ismeretlen. Megszűnése után 173É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./
1997.03.11.
69A jelzéssel Mexikói út és Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) között közlekedett.
1997.09.30.
A 69A jelzésű villamos-betétjárat megszűnt.
A 67-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1997):
1920-as évek végén
A 67-es villamosok Baross tér – Thököly út – Mexikói út – Erzsébet királyné útja útvonalon közlekedtek.
1944.12.
A 67-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.
1945.06.07.
A 67-es villamosok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) – Rákóczi út – Mexikói út – Erzsébet királyné útja – Öv utca útvonalon közlekedtek.
1946.12.11.
Elindult a 67A jelzésű villamos is Baross tér – Mexikói út – Öv utca útvonalon.
1947.09.14.
A 67-es és a 67A jelzésű villamosok Rákospalota, MÁV-telepig (Mézeskalács térig) közlekedtek.
1948.04.11.
A 67A jelzésű villamosok ismét Baross tér és Öv utca között közlekedtek.
1949.02.01.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Március 15-e tér között közlekedtek.
1954.10.25.
A 67A jelzésű villamosok Thököly út és Öv utca között közlekedtek.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./
1960.07.08.
A 67-es villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – Rákospalota, MÁV-telep és Felszabadulás tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.
1963.02.13.
A 67-es villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.
1963.11.07.
A 67-es villamosok ismét Rákospalota, MÁV-telep és Felszabadulás tér (Ferenciek tere között közlekedtek.
1965.10.20.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep – Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Szarvas tér útvonalon közlekedtek.
?
A 67A jelzésű villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
1972.12.23.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
1997.03.10.
A 67-es villamosjárat – a Mexikói úti villamos-pálya rossz műszaki állapota miatt – megszűnt.
/Pótlására 67V jelzéssel villamos-pótlójárat közlekedett, illetve a vonal egyik szakaszán 69A jelzésű villamos pótolta./