Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Brian63 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19354

"Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek"

 

Már sokadszor hallom ezt az érvet. Miért nem? Minél drágább az üzemanyag, annál inkább megéri a dízel. Az, hogy 15 Ft-al drágább, eltörpül a fogyasztás eltéréshez képest.

Én pesten használom. Itt kb. 3l-el kevesebbet fogyaszt a benzinesekhez képest. (Ha nem nyomod 5,5 vs. 8,5 ha tolod neki 7 vs. 10) Persze lehet ezzel vitatkozni és esetleg csak 2,5l az eltérés 100km-enként

 

Ez kb. 800-900Ft eltérés 100km-re (a mai 315 vs. 300Ft-os üzemanyag áraknál) !

 

Az 5% ártöbletet bőven lefedi a 40%-os fogyasztástöbblet.

Ez növekvő üzemanyag áraknál fokozottan igaz.

 

Ha felére esnének az üzemanyag árak, az borzasztó lenne mert akkor tényleg feleslegesen vettem dízelt 450000Ft-al drágábban... :-)

Bár ekkor a komfortos nyomatékkal és a tempomatommal vigasztalnám magam.

 

 

Előzmény: radiocontrol (19351)
bago_ Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19353
Ha lesz vmi tapasztalatod a gyári izzókról, légy szíves számolj be, mert nagyon érdekel!

Köszi :)
Előzmény: drq (19341)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19352
Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:)
Jocó
Előzmény: radiocontrol (19351)
radiocontrol Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19351

A kapott információkból azt szűröm le , hogy a benzines sem rossz választás, de a dízel sokkal jobb.

Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek, de már akkor is megéri, ha anyagilag végül az ember ugyanott van csak egy sokkal élvezhetőbb autóval tette meg azt a 100 ezer km-ert

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19350
A rükverc az "nyúlós", míg a maradék öt sportosan bepattanós. Én tudok gyorsan is váltani vele, ha kell. Azonban a rükverc csak nyúlik, és egyszer bekerül. Érezni nem lehet, csak megtanulni, hogy meddig kell nyomni. Én már megtanultam, de a többi öthöz képest azért gyenge.
Előzmény: drq (19335)
MarK Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19349
A Cee'd váltója "gyűrűs", mint az Opel-eké? Az jó, világ életemben Opel-eket vezettem:).
Előzmény: GregHozta (19337)
Boceed Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19348

" 1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)"

 

Nem hinném hogy max 1-2 éves autónál (kb 50.000km) turbó gondok lennének, sőt az elkövetkező jó néhány évben sem fog baja lenni. Persze mondhatod, nem lehet tudni hogy hasznáták. De nem hiszem hogy lenne olyan magánszemély,(nem céges autóra gondolok) aki padlón használja,aztán meg slussz... (senki sem a maga ellensége)

Igaz magasabb ár,ez tény, de joval kevesebbet eszik ami a lelkednek biztos jot tesz! Én nem megyek sokat évente, de a Diesel a nyerő! (ha teheted)

Üdv!

 

Előzmény: radiocontrol (19342)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19347
Radiocontrol-é az előző válasz.
Előzmény: ilias (19346)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19346
Ha csak a sima fogyasztást vesszük figyelembe, akkor nem olyan nagy a diesel előnye a felárat figyelembe véve. Forszírozott tempo esetén viszont alig nő a fogyasztás. Nem tudom, hogy használtan hogyan alakulnak az ár viszonyok. Dinamikában verhetetlen a diesel, bármilyen sebességről elrugaszkodva.
Előzmény: drq (19341)
vlevi Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19345
1.6 benzin, 1.4 benzin. Elárulom, hogy az 1.6 benzines is majdnem annyit pörög, mint az 1.4-es, mivel a váltóáttételezésében kb. 1% különbség van.
Egyébként én úgy néztem, nem számít különösen magasnak a fordulatszám. A céges 1.4-es seat Cordoba is 4000-et forog autópályatempóban. Tudtommal a renaultok is elég pörgősek lettek mostanában. Ha az 1.4-es fordot nézem, ami 80lovat ad le 5700-as fordulatszámon, és 164 a vége, akkor egy nagyondurva számítással 5700/164*130=4500 körül pörög 130-nál. A ceed ezzel szemben 6200/187*130=4300 Persze ez a számítás kicsit sántít, mert a ceed nem pörög 4300-at autópályatempónál, de összehasonlítási alapnak megteszi.
Előzmény: radiocontrol (19342)
vlevi Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19344
"lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el"
Mondhatjuk úgy is, hogy ezzel ne foglalkozz. Mivel a KIA-nál a hét év garancia akkor is megmarad, ha új tulajhoz kerül a járgány. Viszont ehhez az kell, hogy végig rendesen szervizelt autó legyen. Persze érdemes letisztázni, mely alkatrészekre terjed ki a 7 év teljeskörű garancia.
Előzmény: radiocontrol (19342)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19343
Szia!

10ezer kilométer után, az 1.4-ről tudok nyilatkozni.
Átlag fogyasztás ~7.5 liter, de az elején (nagy hidegben, belvárosi dugóban) egyszer felkúszott 8.5 literre. Egyébként átlag 50-50% a város és az autópálya. Pályán 120km/h -val használva 7liter körül mozog a fogyasztás. Egyébként 150-ig meglepően jól megy. Simán belekezdhetsz egy előzésbe, és a nagyobb emelkedő sem jelent neki gondot.
Előzmény: radiocontrol (19342)
radiocontrol Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19342

Sziasztok,

Én is felfigyeltem a Kia Ceed-re mint titkos favoritra, csak én használtban gondolkodom (jó autó/nem olyan kedvező megitélés(kia)=kedvező ár).

Csak azt nem tudom eldönteni, hogy 1.6CRDi vagy a benzines lesz majd a jobb választás.

   1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)

  1.4 benzin: kedvezőbb ár, de a fogyasztásától félek, mert hallani róla azt hogy autópálya tempónál már nagyon kell pörgetni és akkor már nyeli a benzint, de viszont nem turbós motor így talán nehezebb agyonütni.

  1.6 benzin talán ez lehet a legjobb választás, de ekkora benzinesben nem gondolkodtam, mert alapvetően takarékos autót szeretnék, de várhatóan a dízeltől kedvezőbb ára lehet és talán a fogyasztása sem haladja meg az 1.4-ét élettartamban szintén jóra számítok.

 

A kérésem az, hogy akinek a fent említett motorokkal szerelt autója van és ment már velük eleget ahhoz hogy legyen tapasztalata a fogyasztásról akkor ossza meg velem ezeket. 

 

Előre is köszönöm,

drq Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19341
Ja a hatodik jó lenne. Nem, egyenlőre nem vettem izzót, várom, hogy megleszek e elégedve vele.
Az ötödik ajtó is szépen záródik gond nélkül és közben hallom, mintha valami szelepet nyitna meg a levegő hátul, ahol ki tud jutni.
Előzmény: Nokedli 45 (19338)
phaze Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19340
Nem kis eltérés meg kell hagyni :) 25-ért elfogadható, de a majd 40 ezres ár kevésbé tetszik..
Előzmény: drq (19334)
ilias Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19339
A Fabiánál kifogtál egy jót, a Cee'd-nél meg nem. Ennyit ér különböző autókat így összehasonlítgatni. Nekem semmi gondom a váltóval. crdi
Előzmény: Boceed (19332)
Nokedli 45 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19338
Ja a váltó franyó,csak az a hatodik hiányzik belőle. Egyébként kaptál izzőt?
Előzmény: drq (19335)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19337
Vezettem már pár autót életem során, de a Cee'd váltója messze jobb mindegyiknél (Lada :o), Hyundai Atos, Accent I és II, Elantra, Suzuki Swift II, Citroen Xsara II, Ford Focus, Opel Combo...)
Nekem a rükverzel sincs bajom... gyűrű fel és egyes :)
Előzmény: Boceed (19336)
Boceed Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19336

Nem is világszinvonal, nem is katasztrófa :)

 

Gratula a kocsidhoz!!

 

Előzmény: drq (19335)
drq Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19335
Ha egy kicsit túloztam volna azzal, hogy a váltó világszínvonal, úgy te nem kevésbé ezzel:
"A rükverc egy katasztrófa!!!" :)
A rükverc nekem amúgy is szokatlan a helye miatt, talán valóban kevéssé szerethető e miatt is.
De a többi öt sebesség nagyon patent, precíz és hát 95 %-ban ezeket használom. :)
üdv

Az első 270 km megtétele után a fogyimérő 5 litert mutat kereken, pedig voltam az Üllői
úti homasitában is vidékről, szóval vegyesen.
Előzmény: Boceed (19332)
drq Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19334
Szia!
Én is rakattam be xR hűtőrácsot, a nettó (!) ára volt 33 900 ft.
A KIA Frédibéni weboldalán valóban ki van rakva 24 000 ft-ért, de a telefonba azt mondják, sajnos az téves...
Előzmény: phaze (19330)
drq Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19333
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (19324)
Boceed Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19332

" a váltó világszinvonal "

 

A fábiába tényleg patent kis váltó volt.

Ceed válto messze nincs olyan! SZERINTEM!

A rükverc egy katasztrófa!!!

Amúgy nem szereti a gyors váltásokat.

Ez ilyen, megszokás kérdése, igazábol nem zavar már. Tatásan vezetek, nem kapkodok.Meg amugy is diesel, nem kell annyit váltogatni...

Amugy meg imádom a kocsit, és ez nem befolyásoló tényező.

Üdv!

Előzmény: drq (19321)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19331
Az xR hűtőmaszk 25ezer forint, és otthon is ki tudod cserélni
Előzmény: phaze (19330)
phaze Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19330
Üdv!

Meg tudja valaki nekem mondani, hogy az Rx hűtőrács mennyibe kerül berakással?

Köszi!
renesis7 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19329
mármint 3-4 liter kell a egy motorba , olajcsere: kb 10.000km ként
Előzmény: vbandit (19309)
ilias Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19328
Köszönöm. Felkerült az infó a másik fórumra is.
Előzmény: kiaszabo (19298)
ilias Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19327
Minimális felárért kaphatsz 5W-30-ast is tőlük. Az OMV azért egy nagy olajtársaság. Én bízok a minőségében. A nagyokosok szerint a viszkozitás jobban számít, mint a márka.
Előzmény: rzsolt68 (19325)
kiaszabo Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19326

Kedves rzsolt68!

 

Természetesen csak jó minőségű olajat használunk.

 

OMV BIXXOL PREMIUM 5W40

 

Az alábbi linkre kattintva megnézheti a részletes termékleírást.

http://ehsweb.omv.com/ehswww/ext/e/result/report.jsp?P_LANGU=D&P_SYS=1&P_SSN=5391&P_REP=00000000000000000001&P_RES=5106

 

Tisztelettel

 

 

Szabó Zoltán

Előzmény: rzsolt68 (19325)
rzsolt68 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 19325
 Olvastam Szabó úr levelét, s csak egy kérdésem lenne, hogy milyen olaj amit a diesel-be raknak. Jó minőségü?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!