"Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek"
Már sokadszor hallom ezt az érvet. Miért nem? Minél drágább az üzemanyag, annál inkább megéri a dízel. Az, hogy 15 Ft-al drágább, eltörpül a fogyasztás eltéréshez képest.
Én pesten használom. Itt kb. 3l-el kevesebbet fogyaszt a benzinesekhez képest. (Ha nem nyomod 5,5 vs. 8,5 ha tolod neki 7 vs. 10) Persze lehet ezzel vitatkozni és esetleg csak 2,5l az eltérés 100km-enként
Ez kb. 800-900Ft eltérés 100km-re (a mai 315 vs. 300Ft-os üzemanyag áraknál) !
Az 5% ártöbletet bőven lefedi a 40%-os fogyasztástöbblet.
Ez növekvő üzemanyag áraknál fokozottan igaz.
Ha felére esnének az üzemanyag árak, az borzasztó lenne mert akkor tényleg feleslegesen vettem dízelt 450000Ft-al drágábban... :-)
Bár ekkor a komfortos nyomatékkal és a tempomatommal vigasztalnám magam.
Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:) Jocó
A kapott információkból azt szűröm le , hogy a benzines sem rossz választás, de a dízel sokkal jobb.
Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek, de már akkor is megéri, ha anyagilag végül az ember ugyanott van csak egy sokkal élvezhetőbb autóval tette meg azt a 100 ezer km-ert
A rükverc az "nyúlós", míg a maradék öt sportosan bepattanós. Én tudok gyorsan is váltani vele, ha kell. Azonban a rükverc csak nyúlik, és egyszer bekerül. Érezni nem lehet, csak megtanulni, hogy meddig kell nyomni. Én már megtanultam, de a többi öthöz képest azért gyenge.
" 1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)"
Nem hinném hogy max 1-2 éves autónál (kb 50.000km) turbó gondok lennének, sőt az elkövetkező jó néhány évben sem fog baja lenni. Persze mondhatod, nem lehet tudni hogy hasznáták. De nem hiszem hogy lenne olyan magánszemély,(nem céges autóra gondolok) aki padlón használja,aztán meg slussz... (senki sem a maga ellensége)
Igaz magasabb ár,ez tény, de joval kevesebbet eszik ami a lelkednek biztos jot tesz! Én nem megyek sokat évente, de a Diesel a nyerő! (ha teheted)
Ha csak a sima fogyasztást vesszük figyelembe, akkor nem olyan nagy a diesel előnye a felárat figyelembe véve. Forszírozott tempo esetén viszont alig nő a fogyasztás. Nem tudom, hogy használtan hogyan alakulnak az ár viszonyok. Dinamikában verhetetlen a diesel, bármilyen sebességről elrugaszkodva.
1.6 benzin, 1.4 benzin. Elárulom, hogy az 1.6 benzines is majdnem annyit pörög, mint az 1.4-es, mivel a váltóáttételezésében kb. 1% különbség van. Egyébként én úgy néztem, nem számít különösen magasnak a fordulatszám. A céges 1.4-es seat Cordoba is 4000-et forog autópályatempóban. Tudtommal a renaultok is elég pörgősek lettek mostanában. Ha az 1.4-es fordot nézem, ami 80lovat ad le 5700-as fordulatszámon, és 164 a vége, akkor egy nagyondurva számítással 5700/164*130=4500 körül pörög 130-nál. A ceed ezzel szemben 6200/187*130=4300 Persze ez a számítás kicsit sántít, mert a ceed nem pörög 4300-at autópályatempónál, de összehasonlítási alapnak megteszi.
"lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el" Mondhatjuk úgy is, hogy ezzel ne foglalkozz. Mivel a KIA-nál a hét év garancia akkor is megmarad, ha új tulajhoz kerül a járgány. Viszont ehhez az kell, hogy végig rendesen szervizelt autó legyen. Persze érdemes letisztázni, mely alkatrészekre terjed ki a 7 év teljeskörű garancia.
10ezer kilométer után, az 1.4-ről tudok nyilatkozni. Átlag fogyasztás ~7.5 liter, de az elején (nagy hidegben, belvárosi dugóban) egyszer felkúszott 8.5 literre. Egyébként átlag 50-50% a város és az autópálya. Pályán 120km/h -val használva 7liter körül mozog a fogyasztás. Egyébként 150-ig meglepően jól megy. Simán belekezdhetsz egy előzésbe, és a nagyobb emelkedő sem jelent neki gondot.
Én is felfigyeltem a Kia Ceed-re mint titkos favoritra, csak én használtban gondolkodom (jó autó/nem olyan kedvező megitélés(kia)=kedvező ár).
Csak azt nem tudom eldönteni, hogy 1.6CRDi vagy a benzines lesz majd a jobb választás.
1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)
1.4 benzin: kedvezőbb ár, de a fogyasztásától félek, mert hallani róla azt hogy autópálya tempónál már nagyon kell pörgetni és akkor már nyeli a benzint, de viszont nem turbós motor így talán nehezebb agyonütni.
1.6 benzin talán ez lehet a legjobb választás, de ekkora benzinesben nem gondolkodtam, mert alapvetően takarékos autót szeretnék, de várhatóan a dízeltől kedvezőbb ára lehet és talán a fogyasztása sem haladja meg az 1.4-ét élettartamban szintén jóra számítok.
A kérésem az, hogy akinek a fent említett motorokkal szerelt autója van és ment már velük eleget ahhoz hogy legyen tapasztalata a fogyasztásról akkor ossza meg velem ezeket.
Ja a hatodik jó lenne. Nem, egyenlőre nem vettem izzót, várom, hogy megleszek e elégedve vele. Az ötödik ajtó is szépen záródik gond nélkül és közben hallom, mintha valami szelepet nyitna meg a levegő hátul, ahol ki tud jutni.
Vezettem már pár autót életem során, de a Cee'd váltója messze jobb mindegyiknél (Lada :o), Hyundai Atos, Accent I és II, Elantra, Suzuki Swift II, Citroen Xsara II, Ford Focus, Opel Combo...) Nekem a rükverzel sincs bajom... gyűrű fel és egyes :)
Ha egy kicsit túloztam volna azzal, hogy a váltó világszínvonal, úgy te nem kevésbé ezzel: "A rükverc egy katasztrófa!!!" :) A rükverc nekem amúgy is szokatlan a helye miatt, talán valóban kevéssé szerethető e miatt is. De a többi öt sebesség nagyon patent, precíz és hát 95 %-ban ezeket használom. :) üdv
Az első 270 km megtétele után a fogyimérő 5 litert mutat kereken, pedig voltam az Üllői úti homasitában is vidékről, szóval vegyesen.
Szia! Én is rakattam be xR hűtőrácsot, a nettó (!) ára volt 33 900 ft. A KIA Frédibéni weboldalán valóban ki van rakva 24 000 ft-ért, de a telefonba azt mondják, sajnos az téves...
Minimális felárért kaphatsz 5W-30-ast is tőlük. Az OMV azért egy nagy olajtársaság. Én bízok a minőségében. A nagyokosok szerint a viszkozitás jobban számít, mint a márka.