Nyilván fel lehet tragédiaként is fogni egy visszahívást, de szerintem alapvetően inkább pozitív dolog, hiszen ingyen kicserélnek valamit, amivel később gebasz lehet.
Mondjuk ez a mostani hír különösen aranyos, mert mindenki átvette, de egy újságíró sem vette a fáradságot, hogy megkérdezze arról a Magyar Suzukit, hogy érinti-e ez az itthon gyártott autókat is.
Sőt, tegnap ezt az egyik rádióban is mondták a hírekben, de ott még azt sem tették hozzá, hogy nem tudni, a magyar Suzukik érintettek-e.
Vicces, hogy ha a Suzukinál (vagy újabban a Toyotánál) van bármilyen visszahívás, az egyből hatalmas hír, más típusoknál meg valahogy nem.
Kíváncsiságból összeszedtem az elmúlt öt hónap visszahívásait. Ezekről valamiért nem számoltak be a hírekben, sőt többnyire mág az autós lapok ingerküszöbét sem érték el. Pedig vannak itt is tömegmodellek, és a visszapillantó rögzítésénél fajsúlyosabb hibák.
(Modell / a visszahívás oka)
Nissan Cube / utasoldali légzsák
Renault Kangoo / fékfolyadék-szivárgás
Mitsubishi Outlander / túlhevülő indítókábel
Toyota Land Criuser / kormánymű rögzítés
Seat Altea, Toledó / kiegészítőfűtés-földelés
Fiat Dobló / kormányösszekötő
Honda Civic / gyújtáskapcsoló
Mazda3, Mazda5 / kormányszervó
Volvo C30, S40, V50, XC60, C70, V70, S80 / szoruló váltó
Renault Scénic / elektormos rögzítőfék
Opel Corsa D / szoruló kézifék
Jeep Wrangler / fékfolyadék-szivárgás
Jeep Cherokee / gömmbcsukló-rozsdásodás
Kia Cee'd / fékmunkahenger
Peugeot Expert / a hátsó dobfékbe víz juthat
és az üzemanyag-visszavezetés szivároghat
Peugeot Partner / hátsó ablakok
Cadillac CTS / tűzveszélyes a fűthető ablakmosó fúvóka
Dodge Crand Caravan / fékfolyadék szivároghat
Chevrolet Captiva / kormánymű
Renault Laguna / övfesztíő
Renault Grand Modus / hátsó ülés rögzítése
Volvo D5 dízelek / a magas olajszint miatt károsodhat a motor, a gázpedál felengedése után is gyorsíthat az autó