Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19372
Ha a két autó közül kéne választanom, akkor én is a felszereltséget választanám a motor helyett.
Előzmény: GregHozta (19369)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19371
Nem értem miért nekem jött a válaszod....-:)

Jocó
Előzmény: GregHozta (19364)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19370
Egyik példa sem jó. Ha valakinek van autója, akkor talán tapasztalata is van. Hétköznapibb gyorsulásoknál (rugalmasság) igenis jobb. A Cee'deket alapulvéve, nem pedig egy M5-el vagy RS6-al.
Előzmény: M.Jocó (19368)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19369
Ez tetszik... én számoltam 6, és 7,5 literrel... (ami szerintem reális)
Te az elején még 5,5 és 7,5 literrel... de a végére ez már 5 és 8 literre változott. :)

Vitathatatlan, hogy a diesel jobban megy... viszont nekem többet ér a 4 elektromos ablak, tükör, ESP, műszerfal fényerő állító, hátsó könyöklő, digit klíma, 205ös gumik, elektrokróm belső tükör, USB, Aux ... a dieselnél. :)

De mindenki más. Én sem bántam meg, hogy ezt választottam, pedig már 10ezer kilométert raktam bele.
Előzmény: drq (19367)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19368
"cserében egy sokkal jobb érzetű motor a jutalom."

Hol jobb a dízel? helyből 100-ra, vagy 130-ról 150-re? egyik sem. És akkor?

Jocó
Előzmény: drq (19367)
drq Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19367
Nem hinném, hogy a turbót 170 után fel kéna újítani. Ekkor még csak félúton van ehez az eseményhez.
Egy nagyon fontos dolgot nem említesz az összehasonlításnál, amit nehéz fotintosítani:
a diesel sokkal élvezetesebb, rugalmasabb, dinamikusabb vezetést tesz lehetővé.
Az én számításom a következő:
Ha 300 ft a benzin és 7,5 a fogyasztás, akkor 5,5-ös gázolajfogyasztás esetén 410 ft gázolaj árnál egyenlőek(!) a kiadások, cserében egy sokkal jobb érzetű motor a jutalom.
Az alap diesel-jobban felszerelt benzines szerintem sokkal kézenfekvőbb összehasonlítási alap. Míg a fogyasztással csak fantáziálunk, hisz azt nézhetjük úgy is, hogy a benzin 8, a diesel meg 5-öt eszik stb, már egész más a matek.
Én inkább LX+ dieselt választottam, nem bántam meg 340 km után 5,0 az átlagfogyi.
De ez parttalan vita benzin-diesel, autómata-kéziváltó, stb... nincs igazság, mindenkinek lehet igaza.
Előzmény: GregHozta (19365)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19366
Gyertyacsere 60ezer kilométerenként. 4db Bosch gyertya 12ezer forint.
Előzmény: vbandit (19361)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19365
De közel 170ezer kilométer után (átlagosan 8év használat), már nem lesz ekkora különbség. Főleg, mert akkortájt kell turbót cserélni/felújítani.
Előzmény: knbm (19363)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19364
Hát, akkor levezetem a számításomat, mert ezek szerint én nem tudok számolni.

Átlagfogyasztás: Benzin 7,5 liter ... Diesel 6 liter /100km
Üzemanyag ár: Benzin 300Ft ... Gázolaj 315Ft
Így 100km-en a diesel 360 forinttal gazdaságosabb.
Ha ezt 600ezer forintra vetítem le, akkor az 166 666,7 kilométer alatt térül meg.

A kötelező!!! szerviz, szinte azonos összeg mindkét autónál, mert a benzinesnek 15, a dieselnek 20ezres a szervizintervalluma. Viszont a diesel szervizköltsége jóval drágább.
Előzmény: M.Jocó (19359)
knbm Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19363
Azonos felszereltség mellett 3 évesen eladva a dízel legalább 300-400ezerrel többet fog érni.
Előzmény: GregHozta (19356)
piti81 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19362

Sziasztok,

 

A holnapi talira elvileg 20-an leszünk. Ha valaki mégis meggondolja magát és annak ellenére, hogy nem iratkozott a listára, mégis eljönne, az tegye azt. Mindenkit szretettel várunk! A legapróbakktól a legnagyobbakig!

 

Üdv.

http://ceedservice.extra.hu

Fórum:

http://ceedservice.extra.hu/phpBB2/index.php

vbandit Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19361
Igen ezen goldolkoztam én is vásárlás előtt...
Ha feltételezzük egyikbe sem romlik el semmi!!A dizel kicsit érzékenyebb a melegítés-hűtés,gázolaj minősége ..
akkor:
A benzinesbe gyertyát kell cserélni!??(erre már nem emlékszem pontosan mikor)
a diesel-be gázolajszűrőt...
a benzinesnél olcsobb a szerviz,de kicsit sürübben kell (15eKm vs 20eKm)
Nehéz kérdés!!
Előzmény: M.Jocó (19359)
dokeee Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19360
Ezért nem vennék használtan dízel autót, mivel ezek egy neves használtautó kereskedőnél rögtön átlényegülnek, megkímélt, újszerű, 40 ezret futott autókká. :))
Előzmény: Brian63 (19355)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19359
Úgy fogalmaztam, hogy az Összköltségek-:) Ebbe persze vételár, olajcsere, az esetleges javítások(például mindegyiknél 1-1 injektor csere),vezérmű csere...és sok egyéb is benne van.
Ha a külömséget csak a fogyasztásra próbáljuk leegyszerűsíteni, akkor "nyerő" a dízel.
(100km alatt jóval 1000Ft alatt van a fogyasztásból adódó kűlömbség)
Ha viszont nagyon pontosan összeírunk MINDEN költséget, akkor teljesen másak az eredmények.
Jocó
Előzmény: GregHozta (19358)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19358
"Ha 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel számolok, akkor ~166 667 kilométer alatt lesz egál"
Elírás... másfél akart lenni.
Előzmény: GregHozta (19356)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19357
Azt kifelejtettem, hogy a benzinest 7,5, a dieselt 6 literes átlaggal számoltam. (szerintem ez reális)
Előzmény: GregHozta (19356)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19356
Szerintem két azonos felszereltségű 1.4 és CRDi között (esetemben EX) még hatalmas különbség lesz 100ezer forint környékén.
Újonan a két autó között 600ezer forint a különbség. Ha 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel számolok, akkor ~166 667 kilométer alatt lesz egál. És akkor csak a fogyasztásban lévő különbségeket számoltam. A szervizeket és üzemanyagár változást nem. (ez az arány rosszabb lenne)

Szóval nekem jobban megérte egy jól felszerelt benzines, mint egy alap diesel.
Előzmény: M.Jocó (19352)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19355

"Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:)"

 

Erre azért ne fogadj...

Nagy cégnél dolgozom. Van autófinanszírozással foglalkozó részlegünk is. A kulcsos autókat 120.000km-nél cseréljük (úgy 1,5 év alatt elérjük)

Ma már nem kaphatunk benzines autót! Csak dízelt engedélyeznek!

 

Hidd el, pontosan kiszámolt költségvetés alapján döntenek így.

 

Előzmény: M.Jocó (19352)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19354

"Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek"

 

Már sokadszor hallom ezt az érvet. Miért nem? Minél drágább az üzemanyag, annál inkább megéri a dízel. Az, hogy 15 Ft-al drágább, eltörpül a fogyasztás eltéréshez képest.

Én pesten használom. Itt kb. 3l-el kevesebbet fogyaszt a benzinesekhez képest. (Ha nem nyomod 5,5 vs. 8,5 ha tolod neki 7 vs. 10) Persze lehet ezzel vitatkozni és esetleg csak 2,5l az eltérés 100km-enként

 

Ez kb. 800-900Ft eltérés 100km-re (a mai 315 vs. 300Ft-os üzemanyag áraknál) !

 

Az 5% ártöbletet bőven lefedi a 40%-os fogyasztástöbblet.

Ez növekvő üzemanyag áraknál fokozottan igaz.

 

Ha felére esnének az üzemanyag árak, az borzasztó lenne mert akkor tényleg feleslegesen vettem dízelt 450000Ft-al drágábban... :-)

Bár ekkor a komfortos nyomatékkal és a tempomatommal vigasztalnám magam.

 

 

Előzmény: radiocontrol (19351)
bago_ Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19353
Ha lesz vmi tapasztalatod a gyári izzókról, légy szíves számolj be, mert nagyon érdekel!

Köszi :)
Előzmény: drq (19341)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19352
Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:)
Jocó
Előzmény: radiocontrol (19351)
radiocontrol Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19351

A kapott információkból azt szűröm le , hogy a benzines sem rossz választás, de a dízel sokkal jobb.

Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek, de már akkor is megéri, ha anyagilag végül az ember ugyanott van csak egy sokkal élvezhetőbb autóval tette meg azt a 100 ezer km-ert

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19350
A rükverc az "nyúlós", míg a maradék öt sportosan bepattanós. Én tudok gyorsan is váltani vele, ha kell. Azonban a rükverc csak nyúlik, és egyszer bekerül. Érezni nem lehet, csak megtanulni, hogy meddig kell nyomni. Én már megtanultam, de a többi öthöz képest azért gyenge.
Előzmény: drq (19335)
MarK Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19349
A Cee'd váltója "gyűrűs", mint az Opel-eké? Az jó, világ életemben Opel-eket vezettem:).
Előzmény: GregHozta (19337)
Boceed Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19348

" 1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)"

 

Nem hinném hogy max 1-2 éves autónál (kb 50.000km) turbó gondok lennének, sőt az elkövetkező jó néhány évben sem fog baja lenni. Persze mondhatod, nem lehet tudni hogy hasznáták. De nem hiszem hogy lenne olyan magánszemély,(nem céges autóra gondolok) aki padlón használja,aztán meg slussz... (senki sem a maga ellensége)

Igaz magasabb ár,ez tény, de joval kevesebbet eszik ami a lelkednek biztos jot tesz! Én nem megyek sokat évente, de a Diesel a nyerő! (ha teheted)

Üdv!

 

Előzmény: radiocontrol (19342)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19347
Radiocontrol-é az előző válasz.
Előzmény: ilias (19346)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19346
Ha csak a sima fogyasztást vesszük figyelembe, akkor nem olyan nagy a diesel előnye a felárat figyelembe véve. Forszírozott tempo esetén viszont alig nő a fogyasztás. Nem tudom, hogy használtan hogyan alakulnak az ár viszonyok. Dinamikában verhetetlen a diesel, bármilyen sebességről elrugaszkodva.
Előzmény: drq (19341)
vlevi Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19345
1.6 benzin, 1.4 benzin. Elárulom, hogy az 1.6 benzines is majdnem annyit pörög, mint az 1.4-es, mivel a váltóáttételezésében kb. 1% különbség van.
Egyébként én úgy néztem, nem számít különösen magasnak a fordulatszám. A céges 1.4-es seat Cordoba is 4000-et forog autópályatempóban. Tudtommal a renaultok is elég pörgősek lettek mostanában. Ha az 1.4-es fordot nézem, ami 80lovat ad le 5700-as fordulatszámon, és 164 a vége, akkor egy nagyondurva számítással 5700/164*130=4500 körül pörög 130-nál. A ceed ezzel szemben 6200/187*130=4300 Persze ez a számítás kicsit sántít, mert a ceed nem pörög 4300-at autópályatempónál, de összehasonlítási alapnak megteszi.
Előzmény: radiocontrol (19342)
vlevi Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19344
"lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el"
Mondhatjuk úgy is, hogy ezzel ne foglalkozz. Mivel a KIA-nál a hét év garancia akkor is megmarad, ha új tulajhoz kerül a járgány. Viszont ehhez az kell, hogy végig rendesen szervizelt autó legyen. Persze érdemes letisztázni, mely alkatrészekre terjed ki a 7 év teljeskörű garancia.
Előzmény: radiocontrol (19342)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19343
Szia!

10ezer kilométer után, az 1.4-ről tudok nyilatkozni.
Átlag fogyasztás ~7.5 liter, de az elején (nagy hidegben, belvárosi dugóban) egyszer felkúszott 8.5 literre. Egyébként átlag 50-50% a város és az autópálya. Pályán 120km/h -val használva 7liter körül mozog a fogyasztás. Egyébként 150-ig meglepően jól megy. Simán belekezdhetsz egy előzésbe, és a nagyobb emelkedő sem jelent neki gondot.
Előzmény: radiocontrol (19342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!