Egyik példa sem jó. Ha valakinek van autója, akkor talán tapasztalata is van. Hétköznapibb gyorsulásoknál (rugalmasság) igenis jobb. A Cee'deket alapulvéve, nem pedig egy M5-el vagy RS6-al.
Ez tetszik... én számoltam 6, és 7,5 literrel... (ami szerintem reális) Te az elején még 5,5 és 7,5 literrel... de a végére ez már 5 és 8 literre változott. :)
Vitathatatlan, hogy a diesel jobban megy... viszont nekem többet ér a 4 elektromos ablak, tükör, ESP, műszerfal fényerő állító, hátsó könyöklő, digit klíma, 205ös gumik, elektrokróm belső tükör, USB, Aux ... a dieselnél. :)
De mindenki más. Én sem bántam meg, hogy ezt választottam, pedig már 10ezer kilométert raktam bele.
Nem hinném, hogy a turbót 170 után fel kéna újítani. Ekkor még csak félúton van ehez az eseményhez. Egy nagyon fontos dolgot nem említesz az összehasonlításnál, amit nehéz fotintosítani: a diesel sokkal élvezetesebb, rugalmasabb, dinamikusabb vezetést tesz lehetővé. Az én számításom a következő: Ha 300 ft a benzin és 7,5 a fogyasztás, akkor 5,5-ös gázolajfogyasztás esetén 410 ft gázolaj árnál egyenlőek(!) a kiadások, cserében egy sokkal jobb érzetű motor a jutalom. Az alap diesel-jobban felszerelt benzines szerintem sokkal kézenfekvőbb összehasonlítási alap. Míg a fogyasztással csak fantáziálunk, hisz azt nézhetjük úgy is, hogy a benzin 8, a diesel meg 5-öt eszik stb, már egész más a matek. Én inkább LX+ dieselt választottam, nem bántam meg 340 km után 5,0 az átlagfogyi. De ez parttalan vita benzin-diesel, autómata-kéziváltó, stb... nincs igazság, mindenkinek lehet igaza.
Hát, akkor levezetem a számításomat, mert ezek szerint én nem tudok számolni.
Átlagfogyasztás: Benzin 7,5 liter ... Diesel 6 liter /100km Üzemanyag ár: Benzin 300Ft ... Gázolaj 315Ft Így 100km-en a diesel 360 forinttal gazdaságosabb. Ha ezt 600ezer forintra vetítem le, akkor az 166 666,7 kilométer alatt térül meg.
A kötelező!!! szerviz, szinte azonos összeg mindkét autónál, mert a benzinesnek 15, a dieselnek 20ezres a szervizintervalluma. Viszont a diesel szervizköltsége jóval drágább.
A holnapi talira elvileg 20-an leszünk. Ha valaki mégis meggondolja magát és annak ellenére, hogy nem iratkozott a listára, mégis eljönne, az tegye azt. Mindenkit szretettel várunk! A legapróbakktól a legnagyobbakig!
Igen ezen goldolkoztam én is vásárlás előtt... Ha feltételezzük egyikbe sem romlik el semmi!!A dizel kicsit érzékenyebb a melegítés-hűtés,gázolaj minősége .. akkor: A benzinesbe gyertyát kell cserélni!??(erre már nem emlékszem pontosan mikor) a diesel-be gázolajszűrőt... a benzinesnél olcsobb a szerviz,de kicsit sürübben kell (15eKm vs 20eKm) Nehéz kérdés!!
Ezért nem vennék használtan dízel autót, mivel ezek egy neves használtautó kereskedőnél rögtön átlényegülnek, megkímélt, újszerű, 40 ezret futott autókká. :))
Úgy fogalmaztam, hogy az Összköltségek-:) Ebbe persze vételár, olajcsere, az esetleges javítások(például mindegyiknél 1-1 injektor csere),vezérmű csere...és sok egyéb is benne van. Ha a külömséget csak a fogyasztásra próbáljuk leegyszerűsíteni, akkor "nyerő" a dízel. (100km alatt jóval 1000Ft alatt van a fogyasztásból adódó kűlömbség) Ha viszont nagyon pontosan összeírunk MINDEN költséget, akkor teljesen másak az eredmények. Jocó
Szerintem két azonos felszereltségű 1.4 és CRDi között (esetemben EX) még hatalmas különbség lesz 100ezer forint környékén. Újonan a két autó között 600ezer forint a különbség. Ha 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel számolok, akkor ~166 667 kilométer alatt lesz egál. És akkor csak a fogyasztásban lévő különbségeket számoltam. A szervizeket és üzemanyagár változást nem. (ez az arány rosszabb lenne)
Szóval nekem jobban megérte egy jól felszerelt benzines, mint egy alap diesel.
"Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:)"
Erre azért ne fogadj...
Nagy cégnél dolgozom. Van autófinanszírozással foglalkozó részlegünk is. A kulcsos autókat 120.000km-nél cseréljük (úgy 1,5 év alatt elérjük)
Ma már nem kaphatunk benzines autót! Csak dízelt engedélyeznek!
Hidd el, pontosan kiszámolt költségvetés alapján döntenek így.
"Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek"
Már sokadszor hallom ezt az érvet. Miért nem? Minél drágább az üzemanyag, annál inkább megéri a dízel. Az, hogy 15 Ft-al drágább, eltörpül a fogyasztás eltéréshez képest.
Én pesten használom. Itt kb. 3l-el kevesebbet fogyaszt a benzinesekhez képest. (Ha nem nyomod 5,5 vs. 8,5 ha tolod neki 7 vs. 10) Persze lehet ezzel vitatkozni és esetleg csak 2,5l az eltérés 100km-enként
Ez kb. 800-900Ft eltérés 100km-re (a mai 315 vs. 300Ft-os üzemanyag áraknál) !
Az 5% ártöbletet bőven lefedi a 40%-os fogyasztástöbblet.
Ez növekvő üzemanyag áraknál fokozottan igaz.
Ha felére esnének az üzemanyag árak, az borzasztó lenne mert akkor tényleg feleslegesen vettem dízelt 450000Ft-al drágábban... :-)
Bár ekkor a komfortos nyomatékkal és a tempomatommal vigasztalnám magam.
Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:) Jocó
A kapott információkból azt szűröm le , hogy a benzines sem rossz választás, de a dízel sokkal jobb.
Persze a mai üzemanyagárak nem kedveznek a dízeleknek, de már akkor is megéri, ha anyagilag végül az ember ugyanott van csak egy sokkal élvezhetőbb autóval tette meg azt a 100 ezer km-ert
A rükverc az "nyúlós", míg a maradék öt sportosan bepattanós. Én tudok gyorsan is váltani vele, ha kell. Azonban a rükverc csak nyúlik, és egyszer bekerül. Érezni nem lehet, csak megtanulni, hogy meddig kell nyomni. Én már megtanultam, de a többi öthöz képest azért gyenge.
" 1.6CRDi: magasabb ár, kevés fogyaszt jól megy, de a turbo élettertama számomra kérdéses (lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el)"
Nem hinném hogy max 1-2 éves autónál (kb 50.000km) turbó gondok lennének, sőt az elkövetkező jó néhány évben sem fog baja lenni. Persze mondhatod, nem lehet tudni hogy hasznáták. De nem hiszem hogy lenne olyan magánszemély,(nem céges autóra gondolok) aki padlón használja,aztán meg slussz... (senki sem a maga ellensége)
Igaz magasabb ár,ez tény, de joval kevesebbet eszik ami a lelkednek biztos jot tesz! Én nem megyek sokat évente, de a Diesel a nyerő! (ha teheted)
Ha csak a sima fogyasztást vesszük figyelembe, akkor nem olyan nagy a diesel előnye a felárat figyelembe véve. Forszírozott tempo esetén viszont alig nő a fogyasztás. Nem tudom, hogy használtan hogyan alakulnak az ár viszonyok. Dinamikában verhetetlen a diesel, bármilyen sebességről elrugaszkodva.
1.6 benzin, 1.4 benzin. Elárulom, hogy az 1.6 benzines is majdnem annyit pörög, mint az 1.4-es, mivel a váltóáttételezésében kb. 1% különbség van. Egyébként én úgy néztem, nem számít különösen magasnak a fordulatszám. A céges 1.4-es seat Cordoba is 4000-et forog autópályatempóban. Tudtommal a renaultok is elég pörgősek lettek mostanában. Ha az 1.4-es fordot nézem, ami 80lovat ad le 5700-as fordulatszámon, és 164 a vége, akkor egy nagyondurva számítással 5700/164*130=4500 körül pörög 130-nál. A ceed ezzel szemben 6200/187*130=4300 Persze ez a számítás kicsit sántít, mert a ceed nem pörög 4300-at autópályatempónál, de összehasonlítási alapnak megteszi.
"lehet hogy mire hozzám kerül akkor romlik el" Mondhatjuk úgy is, hogy ezzel ne foglalkozz. Mivel a KIA-nál a hét év garancia akkor is megmarad, ha új tulajhoz kerül a járgány. Viszont ehhez az kell, hogy végig rendesen szervizelt autó legyen. Persze érdemes letisztázni, mely alkatrészekre terjed ki a 7 év teljeskörű garancia.
10ezer kilométer után, az 1.4-ről tudok nyilatkozni. Átlag fogyasztás ~7.5 liter, de az elején (nagy hidegben, belvárosi dugóban) egyszer felkúszott 8.5 literre. Egyébként átlag 50-50% a város és az autópálya. Pályán 120km/h -val használva 7liter körül mozog a fogyasztás. Egyébként 150-ig meglepően jól megy. Simán belekezdhetsz egy előzésbe, és a nagyobb emelkedő sem jelent neki gondot.