Ja, de ez csak addig igaz, amíg nem egyforma elbírálást követel és "díjat" érte. Ha van egy adott szabályrendszer, ami alapján az út teljesítését a díjazó elvárja, akkor ha tetszik, ha nem, ahhoz kell igazodni.
Már ha Tavaszi Széll mondását rá akarjuk húzni a Kékre. :) (Önmagában tényleg egy szép zen gondolat.)
Nagyon megfogott a napokban idézett gondolat Tavaszi Széll-től, mely ide is illik: "Nincs egyetlen, és igaz út, csak az út van, és mindenki úgy és avval járja be, ahogy és amivel neki tetszik..."
És valóban: mindenki a maga igaz útját járja mindaddig, amíg végleg meg nem pihen...
Örülök, hogy tudok segíteni leírásaimmal, sok szép, örömteli túrát kívánok így az őszi idény kezdetén!
Az Országos Kéktúra útvonalkövető mozgalom. Teljesítése gyalog vagy sível megengedett.
Pont.
Innentől kezdve hogy mi csalás és mi nem című sokadszorra felmerülő kérdéskör okafogyottá válik. Be kell járni a kék sáv jelzésű útvonalat gyalog. Ennyi.
Nem dolga senkinek alternatív útvonalakat kijelölni, vagy ha igen akkor a kéktúra már nem nyomvonalkövető mozgalom lenne hanem érintőpontos.
Ettől függetlenül kitérőket szerintem mindenki tesz, Rockenbauerék is tettek, viszont az útvonaltól nem tértek el. ( ( Illetve egyszer, Herencsény környékén, de akkor és ott még nem is volt felfestve a módosított kéktúra útvonal, az sem volt egyértelmű. Ez volt a kivétel. )
Ezek nagyon jó gondolatok,tökéletesen egyetértek minden szavával. Több helyen mi is letérünk pár látnivaló érdekében és másik útvonalon megyünk vissza,s közben nem egyszer olyan helyekre jutunk el,ahová egyébként soha.
Mi először "küzdünk" a Kékkörrel,így igyekszünk a kijelölt úton haladni,de másodjára biztos,hogy sok alternatív útvonalat fogunk használni. Egyébként minden túránk tervezésekor elolvasom a blogodon az aktuális útvonal beszámolód és már többször használtam az általad használt útvonalat is és még nem csalódtam bennük egyszer sem. Sőt.
Szerintem sem csalás az ilyen, és érdemes is kerülni, de azért mégiscsak a túra kijelölőinek lenne a dolga alternatív útvonalat találni, nem a túrázónak, hiszen ilyen alapon kijelölhetnék az egész kék kört aszfalton, mi meg úgyis találnánk jobbat.
Persze mindez csak arra az esetre vonatkozik, amikor tényleg lehet optimálisabbat találni.
Egyetértek.Nálam is volt már olyan(nem is egyszer),amikor valami látnivaló miatt letértem a Kékről és bizony visszafelé nem ugyanott csatlakoztam rá.De mivel megérte és még többet is gyalogoltam,így esze ágában sem volt a lelkemnek háborogni emiatt...
"Ha már Zalakaros és környéke,én azt nem értem miért nem terelik el ezen a szakaszon az útvonalat.Itt van az egész Kékkör leghosszabb egybefüggő aszfaltos szakasza (20+km),pedig itt lenne rá bőven alternstíva."
Egy dolgot magyarázzatok el mert nem értem! Miért nem "terelitek el" magatokat? Ha van rá alternatíva, miért nem mentek az alternatív úton. Én azt tettem akkor is, és ma is, ha a helyzet úgy kívánja.
Nem túl régen volt szó a csalásról, a "kispistázásról". Én úgy gondolom, ez éppen egy olyan helyzet, amikor teljesen elfogadható az útról való letérés. Én nem hiszem, hogy a kéktúra egy olyan betonba öntött "dogma" amin nem szabad, nem lehet változtatni egyéni döntés alapján. Arról már nem is beszélve, hogy esetleg a 2. 3. bejárás alkalmával már jól is esik egy kicsit körbenézni a környéken. Az ezzel járó felfedezés izgalmáról már nem is beszélve...
Az egészben az a szép,hogy nem biztos,hogy a túratársak nyomkodták össze a falat.Mivel többek közt ez a stempli is elég forgslmas helyen lakik,így bőven jár erre kíváncsi ember,s mivel az oldaluk majd kilyukad ezért szórakozásból nyomnak egyet a falra.Persze köztünk is akadhat elvetemült lélek.
Az elhelyezés az egy másik téma.Eddig is kitérő volt,már ha valaki nem itt szakítja meg a bejárást.Szerintem az új elhelyzésnek optimális lett volna a gyógyfürdő téli bejárata,az mindenkinek útba esne. Mi pl.ezen a szakaszon Zalakomárig mentünk,így jó pár száz métert tettünk meg a Tourinformig pluszba.
Ha már Zalakaros és környéke,én azt nem értem miért nem terelik el ezen a szakaszon az útvonalat.Itt van az egész Kékkör leghosszabb egybefüggő aszfaltos szakasza (20+km),pedig itt lenne rá bőven alternstíva.
Na ehhez aztán gratulálok. De nem csak a túratársaknak, főleg az MTSZ-nek. Mi lenne, ha olyan pecséthelyet jelölnének ki, ami mondjuk egy zalakarosi túramegszakítást nem nehezít meg? Vagy netán megegyezni az irodával, hogy nyitvatartási idejében bent lehessen elkérni...?
A füzet nem kell, csak míg a sorszámokat megkeresed. A sorszámok alapján be lesz jegyezve egy szép nagy Excel táblázatba, hogy melyik teljesítések alapján kaptál OKK jelvényt. A sorszámok alapján könnyen megtalálható vagy a táblázatban, így a topic bejegyzést se vidd magaddal.
Utánakérdeztem: az OKK jelvény úgy szerezhető be, akár korábbi teljesítések után is, hogy az igénylés alapjául szolgáló OKT, RP-DDK, AK teljesítések számával ezt személyesen megigényled és becsengeted a jelvény árát (3.810,-).
Jogos. (Problémamegoldó faj vagyunk, a problémát látjuk élesen, a normálisan működő dolgokat észre se vesszük.) Az utóbbi időben szerintem bizonyos dolgok javultak a közösségi viselkedésben (így a közlekedésben is), mások meg rosszabbak lettek. Az az egy biztos, hogy alakul.
Motocrosszos vadállatokkal én mostanában szerencsére ritkábban találkozom, nem tudom, miért, de itt a Bakony/Vértes vonalon mintha nem lenne annyi, mint máshol. Vagy csak szerencsém van? A bringások viszont elképesztő mértékben szaporodnak (velem együtt). :D
Igaz az a mondás hogy a közlekedési kultúra délről észak felé egyre javul, gondolom voltál már déli országban...
Nem igaz hogy nálunk olyan rossz a helyzet.
Mi nagyjából középen vagyunk összehasonlításban. A többség normálisan közlekedik, a tulkok viszont nagyon kitűnnek, és az ő viselkedésük alapján megy az általánosítás.
Nem vagyunk gentlemanek de akkora tulkok sem, úgy általában.
On
Ami az erdőt illeti: nekem a bringásokkal sokkal több a rossz tapasztalatom mint például a terepmotorosokkal.
Lehet hogy a motorosok valahol érzik hogy tilosban járnak, és hálásak egy-egy gesztusért, de az biztos hogy ha készségesen félreállsz előlük 10-ből 10 megköszöni, felemelt kézzel.
Bicikliseknél ez az arány kb jó ha a fele. (Sok-sok találkozás tapasztalata alapján általánosítottam.)
(Márhogy nagyon jó ötlet, amit mutatsz képen, csak sajnos nem a magyaroknak való... Amíg nincs semmiféle közlekedési kultúra sehol, addig az ilyesmit a legtöbben személyes sértésnek veszik.)
Bár nyáron a szlovákoknál a Szádelőben is volt bringás tiltó tábla, de nem egy és nem kettő túrabringással találkoztam odabent. Igaz, mind lassan ment és udvariasan került, teljesen elfértek egymás mellett az emberek. Ilyesmi lenne jó nálunk is.
"Milyen találékony is a mi népünk!" Kábé két perc alatt aprítanák fel aprófának az efféle snassz korlátot, és szidnk azt a gyökeret, aki effélével nehezíti az amúgy is nehéz sorsú downhillesek dolgát. :/
A sima bringásoknak külön kijelölt utak vannak, a downhillesek pedig a képen látható módon el is vannak zárva a gyalogosoktól. Ahol keresztezik az útjukat, ott mindig fékezőkanyar van előtte (mint fent), és figyelmeztető jel.
"...A kicsit csapongó gondolataimat a témáról azért én sem tartanám magamban. Elöljáróban leszögezném, eléggé konzervatív pali vagyok (ha úgy tetszik, szegecselt sapkás), de már kamaszként is az voltam. Jó példa erre, hogy az akkori – nyolcvanas évek – ikonjaim már rég halottak voltak (Joplin, Hendrix, vagy éppen Morrison a Doors-ból), vagy első ránézésre halottnak tűntek a felületes szemlélő számára (pl. Keith Richards a Stones-ból). :-)..."
"... Fenntartom az akkori véleményemet: az önmagát megszülő babócsai asszony és két playmate mellűrtartalom módosítása közé beszúrt kis, színes, népszerűsítő anyagnak annyi az esélye, mint katicabogárnak az erdőtűzben..."
"...Leszögezném, hogy részemről bárki bármilyen eszközt használhat túra közben. Nincs egyetlen, és igaz út, csak az út van, és mindenki úgy és avval járja be, ahogy és amivel neki tetszik..."
A Kéket nem is kellene belekeverni (mondom ezt úgy, hogy rohadt sokat kerékpározom erdőben). A Kék az a gyalogosoké. Más kérdés, hogy - szépen meglovagolva az utóbbi idők exponenciálisan táguló rétegű kerékpáros divatját - ahol lehet, ki kel jelölni nekik is különböző szintű utakat, jelvényes teljesítménydolgokat. De persze nem amolyan állami fidesznyik-statisztikus módra, hanem böcsületesen. :) http://bikemag.hu/magazin/hirek/pilisbike-ujratervezes-avagy-tobb-sebbol-verzik-az-atadott-600-km-nyi-bringaut
Na ja, csak sajnos (ez a része is) betarthatatlan... :/ Hiába nem szabad, ki szól rá a kerékpárosra? És utóbb hogy bizonyítja, hogy a kerékpáros a bringán ült, nem pedig tolta? Az ember meg, mint olyan, soha nem lesz normális jogkövető :)