Tipikus példája annak, amikor az index vasutasfórumos hozzászóló csont nélkül benyeli azt, amit leírnak neki. Korántsem ennyi a műszaki tartalom, de ez ne zavarjon téged. Amíg nem volt karbantartás, az volt a baj; most, hogy van, akkor pedig az. Tessék nyugodtan tovább fröcsögni (másnak is szól), ha a MÁV-val kapcsolatos frusztrációdat csak így tudod leküzdeni.
A gépek a mai napig nem hozzák ennek a megoldásnak a sokoldalúságát - mert mondj akár egy olyan tolatómozdonyt, amelyből a szolgálatot követően lábszárpörit lehet főzni.
Akkor is elég karcsú a műszaki tartalom, ez jó szervezéssel és előkészítéssel kb. 1 hét alatt meg lehetne csinálni hazánkban is, mondjuk Hollandiában valószínűleg megoldanák egyetlen hétvége alatt.
"Szóba került a MÁV Cargo privatizálása is az interjú során. Erről Palkovics azt mondta, a vállalat visszavásárlásról eddig hiába folytak „tapogatózó tárgyalások”, ezekből egyelőre nem lett semmi. Így ezen a területen lehet, hogy érdemesebb egy új céget felépíteni, mint visszavenni a régit."
A Telex-en azt írják, hogy "A projekt során 13 váltó- és 1 vágányátszelés cseréjét végzik el. mintegy 3300 méteren építenek földmunkagépekkel vágányokat, több, mint 16 ezer négyzetméteren új aszfaltot tesznek le."
Ha a pályához csak ennyire nyúlnak hozzá, az azért elég karcsú...
Gondolom azért több tényező együttese tudja szavatolni, hogy egy-egy felújítás, átépítés, bővítés mennyire zavarmentesen végezhető el.
Sajnos nem ismerjük a műszaki tartalmát a Nyugati kizárása alatti munkavégzésnek, így kicsit nehéz megmondani, hogy mennyire jogos/indokolt a teljes kizárás.
Én, aki napi szinten használja a vonatot a Nyugatiból/Nyugatiba, azt tudom mondani, hogy bőven van ott teendő.
2,70, 71-es vonal oldalában a bevezető vágányokon 10-es, 20-as, 40-es lassújelek, vízzsákok.
A kitérőkörzetek egy része nagyon rossz állapotban van, teljesen indokolt a csere.
Ezek mindegyike olyan, hogy konkrétan az alépítményig le kell menni és végre meg kellene csinálni rendesen, nehogy az legyen, hogy fél év múlva már megint rossz a pálya.
A peronok melletti vágányokat is rendesen meg kellene csinálni a 10-17.-ik vágányok esetében.
Van egy sejtésem, hogy a 15-16.-ik vágány közötti peron nem fog kiszélesedni, így a 17.-ik vágány is marad a helyén sajnos.
A vonóvezetékek karbantartása/cseréje nem tudom, hogy kizárás nélkül megoldható-e, ha a beavatkozás mértéke elég nagy volumenű, akkor gondolom nem.
További kérdés, hogy a felsővezeték hálózathoz hozzányúlnak, vagy sem?
Persze minden csak szervezés és munkaerő kérdése, láttunk erre példát már Nagy-Britanniától Hollandián át Ausztriáig nagyon sok helyen, a korábbi tapasztalatokból én nem számítok arra, hogy hasonló munkavégzés lesz itt is.
1985 és 1999 között a JNR, majd a legtöbb JR társaság is a környékbeli országokban kevésbé népszerű autószállító szolgáltatással hívta fel magára a figyelmet, mely európai és az Egyesült Államok hasonló jellegű járataihoz hasonló módon biztosította, hogy az utazók a járműveiket is magukkal vihessék. Kezdeti népszerűsége ellenére az alig másfél évtizedet megélt szolgáltatás nem vált a japán vasutak sikertörténetévé, ám vitathatatlanul egy érdekes és üde színfoltja lett a helyi vasúti történelemnek, melyről ebben az irományban többet is megtudhat az érdeklődő.
az idei év első öt hónapja 9,4%-os többletet hozott
Hopsz, a mennyiazannyit meg jól lefelejtettem, tehát: 155 millió tonna. (Ebben nincs benne az a mennyiség, ami a közcélún nem jelenik meg, vagyis amikor a felhasználás helyéig végig sajátcélún közlekedik a szén. Pont a Kuznyecki-medencében akad is rá példa.)
A másik végletre is van példa: van, amikor állomási átmenő fővágányok, váltókörzetek felújítását vágányzári menetrend nélkül csinálják, így a lecsökkent kapacitáson napi több alkalommal borul a menetrend.
Mint pl jelenleg Győrszentivánban és Nagyszentjánoson....
Rendezőn pl. Nem igazán kitérőt cserélték, hanem a meglévőket emelték ki, amiket az ágyazat átépítése, és a kitérők javítása után tettek, tesznek vissza. Ezek nagy részére pont a Nyugatis vágányzár miatt van szükség. Néhány kitérő ilyen jellegű felújítása sokszor belefér egy hétvégébe. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy a mostani Rendezői nem-elkészülés miatt is vannak hosszabb vágányzárak a tolerálhatónál olyan helyeken, mint a Nyugati. A kommunikáció és a szervezés alapvetően rossznak tűnik, jóval korábban kellett volna erről informálni az utasokat, és az, hogy az alternatív útvonal villamos is részben ekkor nem jár majd, arra utal, hogy a városi közlekedésszervezővel sem igazán volt időben egyeztetés.
A másik végletre is van példa: van, amikor állomási átmenő fővágányok, váltókörzetek felújítását vágányzári menetrend nélkül csinálják, így a lecsökkent kapacitáson napi több alkalommal borul a menetrend.
Zöld híreink következnek: az idei év első öt hónapja 9,4%-os többletet hozott 2020 azonos időszakához képest az elszállított szénmennyiség terén, az orosz közcélú hálózaton. A nagyját szokás szerint Szénország, vagyis a Kuznyecki-szénmedence adta 91,5 millió tonnával (+6,9%), ezen belül csak május hónapban 19,4 millió tonnát indítottak útnak a Novokuznyeck-környéki bányák (+15,4%). A fiatal telepek is igyekeznek: Elga 5,3 millió, Urgal 2,7 millió, a Jakut Vasútra hordók 2,1 millió tonnával járultak hozzá az eredményhez.
"Én nem tudom, hogy ezek a nagy területet elfoglaló cuccok hova kerülnek, de azért nem úgy néznek ki, mint amiket egy aznapi utolsó és másnapi első személyszállító vonat leközlekedése közben kb. félóra alatt be lehet dobni a helyére..."
Pedig de.Persze nem millió,megfelelő szerszám nélküli betanított munkással.
Vágányból pedig egy nagy pályaudvaron biztosan lehet annyit cserélni egyszerre, hogy valami minimális forgalom el tudjon menni más vágányokon.
Nem is tudom. A Nyugatiban? Van ott (ha jól tudom) 17 induló vágány, és gyakorlatilag akárhányszor jövök-megyek ott napközben, szinte mindegyiken mindig van mozdonyos vonat, motorvonat, valamilyen szerelvény; egy mozdonyos IC-nél kijár a vonat, aztán már megy is ki a bakról az előttes leakasztott gép, a felszabaduló vágányra meg már jár is be a következő IC, mögé már megy is be az a gép, amelyik majd ezt viszi kifele. Gyakorlatilag a forgalom minimalizálásával tudnál esetleg helyet csinálni (pl. 2 órás ütemet adsz Szobra, Vácra, Esztergomba, Ceglédre, Monorra stb. VAGY némelyik vonatot visszavágod pl. KöKi-ig, vagy fordítod Zuglóban); ezek persze csak laikus ötletelések, de szerintem jobb is, ha nem ezek valósulnak meg így.
Ne legyünk széplelkűek: a Nyugati vágányhálózatát nem toldani-foldani kellene állandóan, hanem az EGÉSZET tokkal vonóval újragondolni és újra lerakni a 0-ról, motoros váltóhajtóművekkel, nem pedig "kenyérszervós" héblikkel... ja hát igen, kell hozzá új bizt.ber. is, de hát valamit valamiért...
A festésről volt szó egy éjszaka alatt, nem a vágánycseréről...
Vágányból pedig egy nagy pályaudvaron biztosan lehet annyit cserélni egyszerre, hogy valami minimális forgalom el tudjon menni más vágányokon.
Egy felsővezeték kereszttartó cseréje, az igen, az vélhetően teljes kizárást indokol, de jobb helyeken az is megvan egy hétvége alatt. És felsővezeték karbantartást legutóbb csinálták a Nyugatiban, nem?
Más országok nagyvárosaiban nagy pályaudvaroknál mennyire jellemző, hogy huzamosabb ideig teljesen bezárnák őket?
Londonban belefutottam már hétvégi kizárásba, na de munkanapokon, hetekig???
És ami legdurvább, úgy, hogy közben a pályaudvarnál épp nem jár a metró???
Azonkívül a higítószagban dolgozásra nem kötelezheted a munkavállalót...
Hát, öhm, azok a '90-es évek... :) ipari tanuló voltam a Globus Nyomdában (magasnyomó-formakészítés az első tanult szakmám) Aradi utca 8-10 valamint a magasnyomó részleg, szedőterem meg a kötészet a 14.-ben volt; na már most a nyomda leginkább fő profilja a mindenféle dobozok (pl. Pilóta keksz, citrompótló, gyógyszeres dobozok stb.) gyártása volt, ezek stancolása, és ha kellett akkor a felületkezelés fóliázással... és hát a fóliaragasztó a Budalakk-tól jött. Nos, azóta sem láttam annyi "széles vigyorú" zömében szépkorú hölgyet, asszonyt, mint ott a gép közelében (pedig aztán az összes létező ablak, nyílászáró nyitva volt, de hát ott nem is tudom hogy bírtak ki akár egy műszakot is...)
Én nem tudom, hogy ezek a nagy területet elfoglaló cuccok hova kerülnek, de azért nem úgy néznek ki, mint amiket egy aznapi utolsó és másnapi első személyszállító vonat leközlekedése közben kb. félóra alatt be lehet dobni a helyére...
Persze, csak x óráig nem léphetsz rá. Azonkívül a higítószagban dolgozásra nem kötelezheted a munkavállalót...
De még egyszer leírom: nem ismerem pontosan a nyugatis munka tartalmát, csak példaként írtam. Általánosságban: sok olyan apróságot meg lehet ilyenkor csinálni, amire egyébként nem lenne lehetőség.