"ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket."
Nem, a 11-esben a MAP-ot látod. A MAF a 03-asban van. (MAP szívócsőnyomás, MAF légtömeg)
Mindkettőben ott az elvárt és megvalósult érték, de ezeket 3., vagy 4. fokozatban padlógázon kell nézni* ~1800-as fordulattól felfelé úgy 3500-ig. (igen, durva megsértése a kresz szabályainak)
A MAF elvárt értéke ilyenkor 850mg/löket, a megvalósult érték 900-950 környéke szokott lenni. Ha ennél lényegesen magasabb, (a szenzor max. értéke 1200valamennyi) akkor valahol kifúj. Ha lényegesen alacsonyabb, akkor légtömegmérő, vagy turbó hiba van, amennyiben nincs eltömődve a levegőszűrő. Légtömegmérő hiba esetén a turbónyomás felépül, míg turbóhiba esetén alacsony marad, de erre ad hibakódot is.
A MAP, amennyiben jó a turbó, 100-150mbar eltéréssel követi az elvártat. Ha tartósan magasabb az elvártnál, (10 másodpercet meghaladóan és legalább 300mbar eltéréssel) akkor limp módba vált. (elveszi az üzemanyagot/teljesítményt) Ehhez szintén tartozik hibakód.
* érdemes erről egy log-ot csinálni, akkor utána kiértékelhető az adatsor egy exel táblázatban.
Ne felejtsd el, hogy amikor forog a kerék akkor olyan perdületi erőket kell átvinnie a csapágynak amikor kimozdítod a forgás síkjából, hogy szépen körbe fogja terhelni a csapágyat. Próbálj csak egy kisflexet megmozgatni amikor forog a korong és érezni fogod ezeket az erőket.
Sziasztok! Olvasgattam kicsit a fórumot és az alapjárati fogyasztás nekem vag com szerint 0,8 l/h. Saját kijelzőjén az autó meg 0,9-et ír. Múlt év végén volt vezirműszíly csere. Gondolom akkor elmaradt a vezérműtengely kerekének a beállítása. Árt ez a motornak? Vagy csak a fogyasztás magasabb?
Másik jelenség amit produkál az autó az ajtózárás-nyitás. Ajtók zárva, nyitom a bal elsőt nyílik vele a jobb hátsó pedig nem kellene neki. Másik kettő zárva marad. Elindulás után a sofőr ajtó lezár a jobb hátsó nem. Leállítás majd kulcs kivételnél nyílik az összes ajtó, majd lezárom de a jobb hátsó megint nem zár. De nagy ritkán lezár akkor meg nem villog a led az ajtóban. De még ritkábban tökéletesen működik. Mikrokapcsoló lehet?
Végül is, ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket. És ha trendben nézem őket akkor akár menetközben/után egyedül is ki tudom értékelni és szemléletesebb is.
Ha a 4-es csatorna 4. ablakát nézed, az a veztengely szinkronszöge. A legalacsonyabb fogyasztást -0.5 - -1.0 közötti értéken adja. Kicsit megtévesztő, mert akkor megy mínuszba, ha a tengelyt előre forgatod. (itt 0.5-1mm elfordításról van szó, a csavarok kivágásánál nézve)
Ezzel az a baj, azon túl, hogy a féltengelyek tényleg nem örülnek neki, hogy a csapágy állórészének ilyenkor pont az ellenkező oldalára esik a terhelés mint amikor keréken van az autó. Így megeshet, hogy nem ad hangot a rossz csapágy, mivel ép felületen futnak a golyók.
Mondjuk engem az nem győzött meg, hogy a márkaszerviz is így csinálta.. :-))
"Ez M16-os, nem ez kell? Mert ilyen van a készletben."
A készletedben lévőnek lyukas a közepe, mint a képen lévőnek?? Ha nem, akkor nem olyan, mint a képen lévő. (legelsőre is írtam, hogy lyukas M16 kell hozzá)
Igen, szoktam figyelni a VCDS-ben az élő adatokat, üzemmelegen az enyém is 0,5-0,6 l/h-t fogyaszt. 20ekm-rel ezelőtt cserélték a vezérlést, még az előző tulaj, számlával igazoltam, de látszik is mindenen. ( Conti)
Jelenleg úgy amblock meg vagyok elégedve, pár apró elektromos problémától, pl. csomagtér világítás, de már ahhoz is minden infóval rendelkezem, hogy megcsináljam, csak idő kell hozzá és meg lesz.
Ha a gyári rögzítőkkel csinálod a vezérlés cserét akkor is némileg elmászhat a vezértengely eltolása és ez VCDS-sel élő adatban szépen látható is. Ezt szokták korrigálni, persze ésszel! Az értékekre most így nem emlékszem, de simán lehet hallani a motor hangján is és az alapjárati fogyasztási értéken is lehet látni! Egy jó motor alapjáraton melegen 0,5-0,6l/h fogyasztást produkál! Ez felmehet egy rosszabb értékkel egészen 1l/h fölé is akár!
Hidd el nálam szkeptikusabb ember nem létezett ezen módszerrel szemben, de amikor láttam, hogy a márkaszervizben is így csinálják akkor meg kellett hasonuljak. És megfelelő biztosítás mellett egyáltalán nem veszélyes!
Egy haveromnak van egy targoncavilla leállítva az udvarában, én pl azon csináltam!
Ezt úgy értem, hogy kicserélték a szíjjat feszítőt vezetőt vípumpát, csak nem állították vissza "0" pozícióba a vezérműtengelyt. Ezt értem nem beállítás alatt. Nem nagy baj, csak így kicsit határon dolgozik a motor.
Neeem. Következtettem abból amit mondtál hogy a párod kiugrik és gyors leengedi az emelőt. :D Csak gondoltam jobb ha az ember cserèli inkább. Legalább is én ennek vagyok híve. Mit is akartam. Ja az Octaviámhoz vett nekem a cimbim Ruville kerékcsapágyat anno. Kibontottam, hát FAG volt benne... ;) A külsőszíj feszítő egység amit szintén Ruville utángyárit kaptam abban is a gyári Litens márkájú feszítő volt. Ennyit az utángyártott szarokról.... én meg vagyok elégedve vele és mind a mellett hogy vígan teszi a dolgát, 1/4 ébe kerül. Igen a negyedébe. Viszont abban a féltengelygumiharangban igazat adok az előttem szólónak, csak akkor ajánlott utángyártottat venni mert a gumi amit adnak hozzá az tényleg szar.
Más. A kormányhoz igen a készletből a legnagyobb 12 szögű kell. Plusz a bitfejtartó és egy rövid szár. Meg a racsni. A csavar lehúzási nyomatéka 75Nm, és csavarrögzítőt ajánlatos használni. Én kék színű Loctite 243at használok. Szóval csak ennyi.
Az enyémben hétvégén cserélem a vezérműtengelyt plusz a csapágyait, hidrotőkéket, szelepszárszimmeringeket. Plusz külsőszíjfeszítő egységet, hoszbordásszíjat, meg vezetőgörgőt. És előtte beálítjuk a vezérlést, mert bár cserélték a vezérlést, de nem állították be. Kiváncsi leszek.
Az igazság az, hogy csak én hallok valamit, mintha csapágy lenne, megmutattam pár havernek, praktizáló szerelő is van közöttük, ők nem hallják. Lehet, hogy csak "rémeket hallok":-)
Ma megkerestem a régebbi torx/spline készletemet, pontosan olyan amit mutattál ill. amire emlékeztem. A 12-es spline a legnagyobb benne és ugye van egy rövidebb és egy hosszabb.
Anit ígèrtem: a készletből 12es spline bit kell a kormány csavarjához.
A kerékcsapágyas dologra visszatérve, mivel rendkívűl baleserveszélyes én ezt a felemelem és elforgatom pirosig legmagasabb fordulatig dolgot elfelejtenén de gyorsan. Inkább szánjál rá annyit hogy vegyél új csapágyat és cseréld ki még mielőtt ne adja isten valaki tényleg megsérül. Csak jó tanács.
Én úgy csinálom majd, hogy mikor a pirosban van a fordulat, megkérem az asszonyt. hogy gyorsan engedje le az emelőt, természetesen a kocsi orra a fal felé nézzen.:-)
Hát, ha nem eredeti volt rajta... nekem +310 ezer km után is bőven bírta, de az igaz, hogy amikor a jobb oldalit véletlenül tönkretettem akkor kb.: egy év alatt kétszer is cserélni kellett, azután kapott cikkszámos eredetit (Donitól vettem) és azután soha, semmi baja nem volt!
Igen, azon már túl vagyok ,hogy megmozgatom, de ahogyan Octi is mondja az már nagyon durva lenne, itt pedig erről szó sincs.
A melegítést félreértetted, nem a féltengely csavar lett melegítve, hanem a kományösszekötő gömbfejnél kellett melegíteni, hogy ki tudjam venni az átmenő rögzítő csavart. De ugyan ez van a felső lengőkaroknál is, ott is a csavar úgy berohad, ráadásul ott még hosszabban is van rá lehetősége mint a gömbfejnél.
Szóval a kerékcsapágy nem lett melegítve... Megcsinálom amit Octi javasolt, kíváncsi leszek.
Hajtott kerekeken a kerékcsapágy ellenőrzésének legegyszerűbb módja, ha megemeled az autó elejét (természetesen biztonságosan rögzíted és véded a leesés ellen!!!) kikapcsolod az ESP-t vagy ASR-t ha van, beindítod a motort és a legnagyobb fokozaton megpörgeted a kerekeket egészen a motor piros tartományáig! Akkor kilököd a váltót üresbe, leállítod a motort és fülelsz miközben a kormányt a két végállás között forgatod! Ha baja van a kerékcsapágyaknak, vagy a féltengelycsuklóknak, akkor itt meg fognak szólalni!
A tömbcsapágyaknál lógást a legritkább esetben lehet tapasztalni, de akkor már nem lehet megmaradni az autóban annyira zúg! ...sőt, már jóval előtte elviselhetetlen hangja szokott lenni!
Szia. Ha a kerékcsapágy szar akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy felemeled azt az oldalt és alul felül megfogva a kereket megmozgatod. Játéka egyáltalán nem lehet. De én merem azt feltételezni hogy ha melegítetted akkor valószínű hogy a csapágy is túl melegedett. Akár meg is olvadhatott a golyó tartó kosár és akkor biztos hogy záros határidőn belül cserés lesz. A lehúzási nyomatékot betartottad? A féltengelycsuklót ha M14es csavar rögzíti akkor 120Nm +180fokkal, ha M16os csavar rögzíti akkor 200Nm+180fokkal kell lehúzni. Különben biztos hogy hamar tönkre megy a csapágy.