Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cs_geza Creative Commons License 2008.03.16 0 0 19384
az ördög ügyvédjeként belepofáznék: szép ez a táblázat, de nem vagyok benne biztos h a benyás sokkal rosszabbat produkálna, ha nem fix5ben kellene a 80-120at futnia.
Előzmény: ilias (19383)
ilias Creative Commons License 2008.03.16 0 0 19383
1.6/1.6crdi
60-100(4) - 10.7/8.2

80-120(5) - 16.6/11.0

0-100 - 10.9/11.6
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19382
Lehet, hogy gyorsulás közben megnyúlik.
Előzmény: M.Jocó (19379)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19381
Nézném szivesen, mert én nem látom a saját dieselem farát.
Előzmény: Nokedli 45 (19380)
Nokedli 45 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19380
Nem érdemes ezen sokat vitázni. Lehet,hogy álló helyből jobban ugrik a benzines, de én úgy gondolom,hogy 100-as tempónál csak a dízel farát fogod látni. Egyébként az a lényeg,hogy mindannyian szeretjük a Ceedet!!!!!
Előzmény: ilias (19375)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19379
Ha a katalógus adatok x....sem érnek, akkor valószínű, hogy a dízel talán 5,5 m hósszú...valamivel hosszabb mint a benzines? ;-)
Jocó
Előzmény: ilias (19375)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19378
Gondoltam. :-)
Hétfőre ígérem, most megyek aludni. Fél 6-kor F1.
Előzmény: M.Jocó (19376)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19377
Ki gyorsul 0-100-ra? Majd kerítek adatokat 40-80-ra, 60-100-ra, meg 80-120-ra. Meg ha sikerül, akkor 138-154-re is, hogy legyen egy hétköznapi szituációs adat is.
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19376
-:)))jó vicccc

A hivatalos, gyári adatokra gondoltam-:)
Jocó
Előzmény: ilias (19375)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19375
Kérnék hozzá:
éppen aktuális tömeget, guminyomást, szembe illetve hátszélerősséget,terep lejtését és anyagát, üzemanyag tisztaságát, kuplungolásra csúsztatási időt, váltás sebességét, bekapcsolt elektromos fogyasztók áramfelvételét, gázpedál nyomásának a merészségi %-át, adrenalintszint, olaj viszkozitás mértéke, stb.
Akkor megadom.
A katalogus adatok xart se érnek.
Előzmény: M.Jocó (19373)
Boceed Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19374

Én most ingyen járok mert 5M ig akartam kocsit venni, és 4.8ért vettem!

Ha benzinest vettem volna akkor a következő évben is ingyen járok... :))

 

M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19373
Kérlek add meg az adatokat. Gyorsulás helyből és 130 ról 150-re.
Jocó
Előzmény: ilias (19370)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19372
Ha a két autó közül kéne választanom, akkor én is a felszereltséget választanám a motor helyett.
Előzmény: GregHozta (19369)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19371
Nem értem miért nekem jött a válaszod....-:)

Jocó
Előzmény: GregHozta (19364)
ilias Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19370
Egyik példa sem jó. Ha valakinek van autója, akkor talán tapasztalata is van. Hétköznapibb gyorsulásoknál (rugalmasság) igenis jobb. A Cee'deket alapulvéve, nem pedig egy M5-el vagy RS6-al.
Előzmény: M.Jocó (19368)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19369
Ez tetszik... én számoltam 6, és 7,5 literrel... (ami szerintem reális)
Te az elején még 5,5 és 7,5 literrel... de a végére ez már 5 és 8 literre változott. :)

Vitathatatlan, hogy a diesel jobban megy... viszont nekem többet ér a 4 elektromos ablak, tükör, ESP, műszerfal fényerő állító, hátsó könyöklő, digit klíma, 205ös gumik, elektrokróm belső tükör, USB, Aux ... a dieselnél. :)

De mindenki más. Én sem bántam meg, hogy ezt választottam, pedig már 10ezer kilométert raktam bele.
Előzmény: drq (19367)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19368
"cserében egy sokkal jobb érzetű motor a jutalom."

Hol jobb a dízel? helyből 100-ra, vagy 130-ról 150-re? egyik sem. És akkor?

Jocó
Előzmény: drq (19367)
drq Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19367
Nem hinném, hogy a turbót 170 után fel kéna újítani. Ekkor még csak félúton van ehez az eseményhez.
Egy nagyon fontos dolgot nem említesz az összehasonlításnál, amit nehéz fotintosítani:
a diesel sokkal élvezetesebb, rugalmasabb, dinamikusabb vezetést tesz lehetővé.
Az én számításom a következő:
Ha 300 ft a benzin és 7,5 a fogyasztás, akkor 5,5-ös gázolajfogyasztás esetén 410 ft gázolaj árnál egyenlőek(!) a kiadások, cserében egy sokkal jobb érzetű motor a jutalom.
Az alap diesel-jobban felszerelt benzines szerintem sokkal kézenfekvőbb összehasonlítási alap. Míg a fogyasztással csak fantáziálunk, hisz azt nézhetjük úgy is, hogy a benzin 8, a diesel meg 5-öt eszik stb, már egész más a matek.
Én inkább LX+ dieselt választottam, nem bántam meg 340 km után 5,0 az átlagfogyi.
De ez parttalan vita benzin-diesel, autómata-kéziváltó, stb... nincs igazság, mindenkinek lehet igaza.
Előzmény: GregHozta (19365)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19366
Gyertyacsere 60ezer kilométerenként. 4db Bosch gyertya 12ezer forint.
Előzmény: vbandit (19361)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19365
De közel 170ezer kilométer után (átlagosan 8év használat), már nem lesz ekkora különbség. Főleg, mert akkortájt kell turbót cserélni/felújítani.
Előzmény: knbm (19363)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19364
Hát, akkor levezetem a számításomat, mert ezek szerint én nem tudok számolni.

Átlagfogyasztás: Benzin 7,5 liter ... Diesel 6 liter /100km
Üzemanyag ár: Benzin 300Ft ... Gázolaj 315Ft
Így 100km-en a diesel 360 forinttal gazdaságosabb.
Ha ezt 600ezer forintra vetítem le, akkor az 166 666,7 kilométer alatt térül meg.

A kötelező!!! szerviz, szinte azonos összeg mindkét autónál, mert a benzinesnek 15, a dieselnek 20ezres a szervizintervalluma. Viszont a diesel szervizköltsége jóval drágább.
Előzmény: M.Jocó (19359)
knbm Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19363
Azonos felszereltség mellett 3 évesen eladva a dízel legalább 300-400ezerrel többet fog érni.
Előzmény: GregHozta (19356)
piti81 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19362

Sziasztok,

 

A holnapi talira elvileg 20-an leszünk. Ha valaki mégis meggondolja magát és annak ellenére, hogy nem iratkozott a listára, mégis eljönne, az tegye azt. Mindenkit szretettel várunk! A legapróbakktól a legnagyobbakig!

 

Üdv.

http://ceedservice.extra.hu

Fórum:

http://ceedservice.extra.hu/phpBB2/index.php

vbandit Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19361
Igen ezen goldolkoztam én is vásárlás előtt...
Ha feltételezzük egyikbe sem romlik el semmi!!A dizel kicsit érzékenyebb a melegítés-hűtés,gázolaj minősége ..
akkor:
A benzinesbe gyertyát kell cserélni!??(erre már nem emlékszem pontosan mikor)
a diesel-be gázolajszűrőt...
a benzinesnél olcsobb a szerviz,de kicsit sürübben kell (15eKm vs 20eKm)
Nehéz kérdés!!
Előzmény: M.Jocó (19359)
dokeee Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19360
Ezért nem vennék használtan dízel autót, mivel ezek egy neves használtautó kereskedőnél rögtön átlényegülnek, megkímélt, újszerű, 40 ezret futott autókká. :))
Előzmény: Brian63 (19355)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19359
Úgy fogalmaztam, hogy az Összköltségek-:) Ebbe persze vételár, olajcsere, az esetleges javítások(például mindegyiknél 1-1 injektor csere),vezérmű csere...és sok egyéb is benne van.
Ha a külömséget csak a fogyasztásra próbáljuk leegyszerűsíteni, akkor "nyerő" a dízel.
(100km alatt jóval 1000Ft alatt van a fogyasztásból adódó kűlömbség)
Ha viszont nagyon pontosan összeírunk MINDEN költséget, akkor teljesen másak az eredmények.
Jocó
Előzmény: GregHozta (19358)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19358
"Ha 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel számolok, akkor ~166 667 kilométer alatt lesz egál"
Elírás... másfél akart lenni.
Előzmény: GregHozta (19356)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19357
Azt kifelejtettem, hogy a benzinest 7,5, a dieselt 6 literes átlaggal számoltam. (szerintem ez reális)
Előzmény: GregHozta (19356)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19356
Szerintem két azonos felszereltségű 1.4 és CRDi között (esetemben EX) még hatalmas különbség lesz 100ezer forint környékén.
Újonan a két autó között 600ezer forint a különbség. Ha 2,5 liter fogyasztáskülönbséggel számolok, akkor ~166 667 kilométer alatt lesz egál. És akkor csak a fogyasztásban lévő különbségeket számoltam. A szervizeket és üzemanyagár változást nem. (ez az arány rosszabb lenne)

Szóval nekem jobban megérte egy jól felszerelt benzines, mint egy alap diesel.
Előzmény: M.Jocó (19352)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 19355

"Borítékolni merem, hogy 100ezer km. után a benzines és a dízel összköltsége esetleg egyenlő lesz, de ha valamelyes eltérés lesz is, az a benzines javára lesz írható-:)"

 

Erre azért ne fogadj...

Nagy cégnél dolgozom. Van autófinanszírozással foglalkozó részlegünk is. A kulcsos autókat 120.000km-nél cseréljük (úgy 1,5 év alatt elérjük)

Ma már nem kaphatunk benzines autót! Csak dízelt engedélyeznek!

 

Hidd el, pontosan kiszámolt költségvetés alapján döntenek így.

 

Előzmény: M.Jocó (19352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!