Keresés

Részletes keresés

b_zsiga Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238539

1.) A váltókart 3-asba kell tenni

2.) A bowdenfesszességet úgy kell beállítani, hogy a váltókarnak ebben az állásában éppen

     kisimuljon a dowden, de még ne húzza az agyból kijövő láncot.

 

A régieken csavaros/ellenanyás megoldás van, az újabbakon egy fekete műanyag idomot kell feltolni egy csavar szerű rúdra.

Oldani egy fémlemez megnyomásával lehet.

 

 

Előzmény: Cartman1976 (238538)
Cartman1976 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238538

Sziasztok! 
Én kb.30 év után kezdtem ujra kerékpározni. 
Abban az időben , leginkább a sima egysebességes kerékpárok voltak többségbe.  Én is olyat használtam.

Most viszont egy agyváltós kerékpárt hajtok. Én ehhez hülye vagyok. Kaptam egy defektet. Kicseréltem a belsőt, viszont amióta visszaraktam a kereket, azóta nem vált semerre. 
Ezt a bringát használtan vettem, eddig rendesen váltogatott, de most semmi. 
Hogyan kell beállítani a váltót? Egy régi torpedó 3 váltó van benne. 
Előre is köszönöm a tanácsokat. 

orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238537

A 12-es is sorzárónak van kiképezve. Volt egy 12-eshez való záróanyám, ennyi. Akkor döntöttem a 15-ös kerék beépítéséről, amikor láttam, hogy meg lehet így csinálni.

Előzmény: RadiX (238535)
b_zsiga Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238536

Lehet marketing oka is. A HG400 SORA. Ha ugyanolyan jó lenne, mint az Ultegra, akkor azt nem lehetne eladni.

Sajnos Ultegra, Dura Ace szintű 9-es sort már nem lehet újat venni. Ha arra van igény, akkor a teljes hajtást cserélni kell.

Vagy a biciklit.

 

A lánckerekeken van 4 fog, ami vékonyabb és kisebb, mint a többi.

A kazettán a lánkerekek úgy vannak összerendezve, hogy az eggyel nagyobb lánckeréken egy kicsivel mindig hátrébb van a vékonyabb fog.

Így kialakul 4 csigavonalszerű mintázat, ahol a lánc könnyen át tud ugrani.

 

A különböző betűjelű soroknál ezek máshova esnek, ami akár szándékos is lehet. Ez is okozhatja, hogy nem olyan sima a váltás,

ha egy másik sorból való fogaskerék van benne.

 

Meg lehet az olcsóbb anyag és/vagy kevésbé finom megmunkálás, mint a drágább sorok esetében.

 

Előzmény: orygabor (238534)
RadiX Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238535

Betetted a 15-öt a 16 és 14 közé és kihagytad a 11-et? És a zárógyűrűt rendesen meg lehetett húzni így? Mert a sorzáró 11-esnek más a belső profilja, mint a normál 12-esnek (annak is beépített távtartója van, de abban végigmegy a belső fogazás mintája, a sorzáróban pedig nem). Lehet hogy érdemes lenne szerezned egy sorzáró 12-es lánckereket.

Előzmény: orygabor (238532)
orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238534

Az az egy lánckerék nem csinál fesztet, és nem csak annál az egynél karcos a váltás. Ezek a sorok szerintem kevésbé finoman vannak megmunkálva, kissé élesek a szélek.

Előzmény: b_zsiga (238533)
b_zsiga Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238533

6 különböző 400-as van.

11-25T (G), 11-28T (bg), 11-32T (ar), 11-34T (au), 11-36T (cb), 12-36T (bh)

 

A fogaskerekekbe kódok vannak beütve, hogy pont melyikhez való.

Van olyan, ami többhöz is jó, abba be van ütve több kód is. Az összes olyan sor kódja, amivel kompatibilis.

 

Ha egymással nem kompatibilis fogaskerekek következnek egymás után, akkor könnyen lehet, hogy

a váltás nem lesz sima.

 

 

 

Előzmény: orygabor (238530)
orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238532

A z egyik sorból csak egy 15-ös lánckereket tettem át, és kivettem a 11-est.

Előzmény: RadiX (238529)
SzeZo Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238531

Nem szoktam sportműsort, így kerékpárversenyt sem nézni. Ma mégis a TV elé szögezett Blanka futama, annak utolsó 14 km-e. Elképesztő teljesítmény, nagyon örülök, hogy láttam.

Az egész élményt csak ez a feleségverő pojáca riporter rontotta a hülye szövegével.

orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238530

Mind a kettő 400-as.

Előzmény: RadiX (238529)
RadiX Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238529

Ha két sorból raktál össze lánckereket, ott is lehet váltási probléma, ha a különböző sorból származó szomszédos lánckerekeken nem jól illeszkednek a váltáskönnyítő bemarások és fogprofilok.

 

Én az említett HG70-9 soron kicseréltem a 16-18-21 kerekeket alis kínai lánckerekekre, mert azok voltak csak megkopva, és (gondolom a pereskedést elkerülendő) azokon máshol vannak a rámpák, mint az eredetieken, ezért főleg a 16-14 közötti váltás érezhetően bizonytalanabb, mint a többi átmenet. Persze lereszelhetném a pozíciónáló széles fogat az alis kerekek belsején, hogy jobb helyzetben mehessenek fel a kazettatestre, de erre még nem szántam rá magam :).

Előzmény: orygabor (238527)
Nemozoli Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238528

Igazán nincs mit! Ha bolti a cucc, ne is gondolkodj a dolgon!

Előzmény: fiszso (238525)
orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238527

Köszönöm a válaszokat! Első körben megnézem a lánchosszt és a feszességet.

A CS HG 400-tól nem vártam csodát, nem az ára miatt választottam, hanem mert ennek volt megfelelő áttételsora. Pontosabban így is kettőből kellett csinálnom egyet, hogy meglegyen az áhított skála. 

ujszela Creative Commons License 2024.08.04 0 1 238526

A váltó geometriája sem mindegy. A SunRace M9 szerintem alapvetően egy első lánckerékkel épített rendszerekre lett kitalálva. Én azonban 2×9 sebességes rendszert építettem egy SunRace CSM980 fogassorral és Shimano Tourney hajtóművel. A cél egy alacsony költségű, de strapabíró és extra széles tartományban használható hajtásrendszer volt egy nehéz csomagos túrákra való kerékpárban. Eddig bevált a koncepció, a kialakított áttétel tartomány tökéletesen megfelel az adott célra, de a váltó minden igyekezetem ellenére sem működik tökéletesen. A leghosszabb 3 fokozatot elég nehézkesen kezeli, főleg a 8.-kal gyűlik meg a bajom felfelé váltásnál.

A lánc eredetileg 114 szemből állt és kezdetben így is tettem fel. Akkor még rosszabb volt a helyzet, mert sem a kis, sem a nagytányéron nem volt jó a váltás. Radix tanácsára lerövidítettem a láncot éppen annyira, hogy még meg lehessen valósítani a keresztbe váltást. Ehhez 4 láncszemet kellett kivenni.

A váltótest magasságát úgy állítottam be, hogy még éppen ne érjen bele a váltó a fogassorba. Eddig ez tűnik a legjobb beállításnak, ami ezzel a típussal számomra elérhető. Így a kistányéron tökéletesen működik, de a nagytányéron a hosszabb áttételeket nehézkesen kapcsolja, mert abban az állásban a váltógörgő nagyon messze van a lánckerekektől. Ezzel a dologgal együtt tudok élni, de azért visszasírom a régi ESP váltómat.

Előzmény: RadiX (238522)
fiszso Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238525

Nagyon köszönöm! A sérülést komolynak érzem, de laikusként nagy segítség a véleményed. Nekem ez így már elég ahhoz, hogy megreklamáljam az eladónál. Üzletből, adásvételivel vettem, meglátjuk mennyire lesz az eladó korrekt. Hálásan köszönöm, hgy időt szántál rá, tényleg nagy segítség ez nekem. Szép napot, Zsolt

Előzmény: Nemozoli (238524)
Nemozoli Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238524

A kérdés érdemi megválaszolásához szükség volna pár információra... a villa milyen vastag, milyen anyagból készült (karbonszövet szövési aránya, vastagsága, epoxigyanta típusa), hány réteg karbon van benne, ebből mennyi sérült ténylegesen... (a kép alapján legalább 8). Én újralaminálnám a kérdéses helyet karbonszövettel és epoxigyantával, mert ezek a kompozit anyagok csak akkor erősek, ha nincs bennük anyagfolytonossági hiány, de ehhez látni/vizsgálni kellene az adott elemet.

Előzmény: fiszso (238520)
Nemozoli Creative Commons License 2024.08.03 -1 2 238523

Valter Attila 4. helyezett lett az olimpián! Hatalmas gratula neki!

RadiX Creative Commons License 2024.08.03 -1 0 238522

Egyébként nekem most 3 darab 9s kazettám van két bringára, egy 25 éves Shimano HG70-9 11-32 (ennek felelne meg most a HG400, gondolom), egy SunRace CSM969 11-34 és egy SunRace CSM980 11-40. Váltás szempontjából nem igazán találtam köztük különbséget, felépítésükben annyi eltérés van, hogy a Shimano soron alu távtartó gyűrűk vannak a lánckerekek között, a SunRace-eken pedig műanyag (a 11-40-esen ezek a műanyag távtartók kintebbre kiérnek a nagyobb lánckerekek között).  

 

Háromféle váltót használtam/használok ezekkel, az eredeti szintén 25 éves RD-M570 elhalálozása után lett egy SunRace M9 (RDM900), aztán az átkerült másik vázra, és lett helyette Altus RD-M2000 (Shadow). Amin a váltás minősége múlik szerintem, az a megfelelő lánchossz eltalálása és a vezetőgörgő távolságát állító csavar jó beállításának a megtalálása, ez a váltó típusok között is különböző lehet ugyanazzal a kazettával is. A SunRace M9-nek egészen más a geometriája a Shimano váltókhoz képest, mert az tudna kezelni 10-51-es kazettát is, a másik kettő viszont csak 11-34-ig jó. 

Előzmény: RadiX (238519)
fiszso Creative Commons License 2024.08.03 -1 0 238521

Pontosítás: Ridley, és láncvilla a sérült, nem a támvilla. Bocsánat.

Előzmény: fiszso (238520)
fiszso Creative Commons License 2024.08.03 -1 0 238520

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Nemrég vettem egy használt karbon kerékpárt, egy Ridlei Kanzo Speed, ez egy outi-gravel közötti átmenet bringa. Ma vettem észre, hogy a túl széles gumiabroncs (ezzel vettem) belecsiszolt a támvillába, a hiba a képeken - remélem - látható. A festésen túl sérült a karbonszövet is. Mi a véleményetek, kell ezzel foglalkozni, vagy ítéletnapig lehet ezt így használni a törés veszélye nélkül?

 

Köszi a tanácsokat!

Zsolt

RadiX Creative Commons License 2024.08.02 0 0 238519

Szerintem lényegi különbség maximum a súlyban van, az XT (M770) kazetta tartóbakos, alu nagytányérokkal. A HG 200 és 400 között nem lehet érdemleges különbség. A SunRace sorok is kb ugyanolyanok, a CUES LinkGlide-ok jóval nehezebbek, de amúgy sem kompatibilisek a HG-val.

Előzmény: orygabor (238517)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.02 0 0 238518

A drágább biztos jobb8)))

Előzmény: orygabor (238517)
orygabor Creative Commons License 2024.08.02 0 0 238517

Sziasztok!

 

Shimano, egyéb kazettákkal mi a tapasztalatotok, olyan szempontból, hogy van-e különbség a legolcsóbb, mondjuk a CS HG 400, és a valamivel drágábbak között? 9-esről van szó. A váltás miatt fontos.

dhpage Creative Commons License 2024.07.29 0 0 238516

az? azok! :D

egyébként igen, a többi stimmel.

Előzmény: xrami (238515)
xrami Creative Commons License 2024.07.28 0 0 238515

Az egészen biztosan szaqbálytalanul van telepítve.

https://www.vezess.hu/magazin/2021/06/11/ezek-a-rendorok-sosem-kelnek-fel/

 

Egyébként ez fennáll?
"Fekvőrendőr csak mellékúton telepíthető, és csak olyan útvonalon, ahol 50 km/h alatti a megengedett sebesség, ráadásul feltétel, hogy az úton sebességkorlátozás legyen érvényben."

Előzmény: dhpage (238514)
dhpage Creative Commons License 2024.07.28 0 0 238514

szentendrén ez a távolság 10 centi. na ott csak úgy férsz el, ha dőlve mész, ezért kell egy sasszét csinálni hozzá.
szerencsére párból már kitört egy-egy elem, így ott át lehet férni.

Előzmény: xrami (238512)
xrami Creative Commons License 2024.07.28 0 0 238513

Valaki nagyon vicces kedvében lehetett.

Tubeless autókerék csak úgy nem lyukadgat ki, pláne nem ismeretlenül.

 

https://index.hu/belfold/2024/07/28/autopalya-defekt-utinform-kozlekedes-baleset/

 

Az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán, az M0-s lehajtó után több tucat autó kapott defektet. A beszámolók szerint valami az útra szóródhatott, ám egyelőre nem tiszta, mi okozta. 40-50 autó kereke kapott defektet.

xrami Creative Commons License 2024.07.28 0 0 238512

Ott valami nagyon nem okés. Olyat nem lehet lerakni ami az útburkolaton "faltól falig" ér. Két végén van valami kötelező minimumtávolság amit üresen kell hagyni.

Előzmény: SzeZo (238511)
SzeZo Creative Commons License 2024.07.28 0 0 238511

Igen, már találkoztam vele. Ez egy faltól-falig fekvőrendőr, még egy keréknyomnyi helyet sem hagytak bringásoknak. Utálatos, keményet üt a bringán.

Sűrűn járok arra, de még nem láttam száguldozó autókat (azon a rövid szakaszon nincs hová száguldani), ezért teljesen értelmetlennek tartom telepítését.

Egész Óbudát telerakták térköves fekvőrendőrökkel, szinte csak a buszok útvonala maradt ki. Ha nem parkolnak közel hozzájuk, akkor a széleken elég jól el lehet gurulni. A Búvár utcában van egy a kanyar után, ahhoz mindig centis távolságban parkolnak, marad a huppanás.

Előzmény: smogger (238510)
smogger Creative Commons License 2024.07.27 0 0 238510

Az ominózus kereszteződéstől a rév felé haladva nem túl sokat ma reggelre kinőtt a földből egy teljes út szélességű fém fekvőrendőr a huplisabb fajtából. Illetve lehet, hogy már tegnap, mert utoljára tegnapelőtt jártam arra, és akkor még nem volt ott. Én a rév felől érkeztem, onnan nem tudtam olyan sebességet elérni, hogy gondot jelentsen, de a kereszteződés felől lejtő van, ott gondot okozhat annak, aki nem számít rá. Figyelj oda kérlek, ha arra mész!

Előzmény: SzeZo (238277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!