Igen, nullára a kivilágított állomás mellett. Ezen kívül egy fél méter széles részt használsz textúrának az alagútban, ettől sem szebb. Ráadásul azért azt se felejtsd el, hogy amit egy telefon vagy fényképezőgép produkál egy kivilágított, általában marha messze van színvilágát tekintve attól, amit mi a szemünkkel látunk. Azért amit beraktál képet az is elég sárgás.
A videó (meg a valóság) teljesen másképp néz ki, pont hogy megcáfoltad magadat. Nyomokban sem emlékeztet az alagút fala erre a textúrára, de ha ezt nem is nézem, a vágányon zöldes-sárgás részek vannak (az egész túlexponált, de hogy a kontrasztja túl sok, az biztos), ott is egy nagyon kicsi text ismétlődik nagyon sokszor, ráadásul a valóságban beton pályalemezre rögzített vágányok vannak, nálad meg valami talpfás szerű.
Hát, pedig a Móricz Zsigmond körtérnél, ahol az alagútfal új textúrája készült, éppen ilyen színű. Illusztrálás végett az eredeti fotó, ami a textúra alapját képezte, ill. egy vonali videó az összehasonlíthatóságért: https://www.youtube.com/watch?v=x6I3dDPotDI
A vágány textúráihoz viszont még nincs élethű textúraalapom. Ha lesz, természetesen le is váltom vele ezt a 2008-as fiktív M4-pályás textúrát, addig viszont nincs jobb sajnos.
A textúrákon érdemes lenne változtatni. Ez a nagyon sokat ismétlődő irreális színű vágány text nem túl valós kinézetű, hát még a sárgás-okkeres fal. Az egész alagút árnyalatában más színű, nem ennyire elütő.
Ha M3-as vonatok a konkrét téma, úgy Klinikák - Nagyvárad tér, Forgách utca - Újpest-Városkapu, ill. Határ út - Kőbánya-Kispest szakaszokat tudnám e célra ajánlani. Kálvin tér környéke erre nem túl ideális.
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek, sokat segítettetek vele. Szóval ha egy ilyen hanganyagot akarok rögzíteni akkor egy emelkedő szakaszhoz kéne elmennem? pl: nyugati-lehel, klinikák-nagyvárad tér, vagy esetleg még a kálvin tér-corvin negyed?
Audacityben az is elég, ha az egész hangsávot bemásolod maga mögé, és úgy szabdalsz, hogy az eredeti vége meg a másik eleje ugyanoda essen, és lehetőleg egy emelkedő hullámot emelkedő kövessen, csökkenőt csökkenő, különben ugyanúgy pattoghat. És voilá, nincs pattogás.
Persze fontos, hogy csak az első végéből vágjon az ember, a másikon meg semmit se változtasson, mert ha a másikat letörli utána az ember, a megmaradt eredetit már lehet maga után másolgatni, nem fog pattogni.
Na meg persze a loop-olás miatt érdemes nem rövid hangokból kiindulni, mert egy 1-2 mp-es motorhangból elég nehéz nem zavaróan ismétlődő hangot kihozni.
Tudod, léteznek ún. sebességtartó módszerek, mint pl. az AFB és a tempomat, amikor csak visszafogott gyorsítóerőn pörög a motor, éppen csak annyi fordulatszámmal, hogy a kívánt sebességet tartsa. Például a VT-Arriva legújabb, Mercedes-Benz Conecto LF G és MAN Lion's City típusú városi autóbuszain jól megfigyelhető, ahogyan 50 km/h-nál letiltanak, így azok elérve 50-et nem gyorsulnak tovább, hanem tartják a sebességet, amíg nyomja neki a sofőr a gázpedált. De pl. a Ganz BDV Hernyó motorvonatok is úgy rémlik, hogy úgy működnek, hogy van a vezetőállásukon egy tárcsa, amin 10-120 km/h között 10 km/h-s lépésekkel be lehet állítani a kívánt pályasebességet, és ha mondjuk elérik a 80-at vagy a 120-at, abban a pillanatban azonnal automatikusan visszapörög a vontatás és az adott sebesség tartására áll be.
ON
Szóval ebből következőleg az egyik opció az, hogy ezen sebességtartó módszerek aktív működése közben lehet a szimulációhoz megfelelő hanganyagot rögzíteni, a másik pedig ha hegymenetben rögzítesz, olyankor ugyanis mondjuk egy ilyen 30-50 ezrelékes emelkedőn a kevésbé erős motorral rendelkező járművek többsége már 100%-ig kitolt menetszabályzóval/tövig nyomott gázpedállal erőlködve is vagy csak éppen bírják tartani a sebességüket, vagy már olyankor is nemhogy nem gyorsulnak, hanem már egyenesen lassulnak. Na az ilyen részleteket kell a hangfelvételekből kivágni, mert ilyenkor van a legnagyobb hangereje a felvételeken a motorhangoknak.
Az ismétlődő lejátszások elején/végén keletkező pattogások elkerülésére pedig a sokévnyi használat során kitapasztaltam egy remekül működő módszert Audacity-ben; a lényeg az, hogy hogyha ránagyítasz kb. ezredmásodpercnyi skálázásig az elejére és a végére a hanganyagnak, akkor úgy vágj belőlük, hogy mind a legelején, mind a legvégén ugyanakkora legyen a hanghullám kitérése; ideális esetben 0 egész decibeles kitérésre érdemes törekedni.
De igen, csak azt próbáltam meg hogy megnyúztam a hangsávot, de úgy csak kattogott meg minden baja volt. Megpróbálom akkor az audacity-t, köszi a segítséget. De ha nem jó hogy gyorsul/lassul, akkor az eredetit hogy vették fel? :D Ha meg csak olyanból veszem ki amikor csak gurul, úgy meg nem lehet hallani azt a hangot amit motor fájlnak akarok használni.
A Sony Vegas nem videó szerkesztő? Egyébként egy mezei Audacity is elég, feltéve, hogy a hanganyag maga megfelel. Ha gyorsul/lassul, már nem lesz jó, arra is figyelni kell, hogy ha egymás után többször lejátszod, ne pattogjon...stb.
Sziasztok, hogyan tudok csinálni egy normális motor1 fájlt? Próbálkoztam sony vegassal úgy összevágni youtubeos videókból hogy jó legyen, de nem lett az. Egy orosz metróhoz szeretném csinálni, valaki segítene?
Sajnos a ruszkiknál nem igazán terjedt el a BVE világa... ahogy a németeknél sem tartott sokáig a lelkesedés a témában, mind csak a Zusi-hoz, az MSTS-hez és az OMSI-hoz értenek, BVE-hez viszont már vagy 10 éve nincs német kezdeményezésű fejlesztés egyáltalán. ;/
A további vonalhosszabbítást illetően Tibitrain topiktársra várok, hogy adjon valami jelet, hogy hol tart a maradék hat állomás modellezésével, ő ugyanis korábban saját maga által közzétett képek tanúsága szerint kiegészítette a meglévő Bikás park modelljét, ill. már elkészült a Szent Gellért tér és a Rákóczi tér modelljével is... Jó eséllyel lenne ugyanis még rájuk közösségi igény!
Én ezt a fórummotort felnyársalom. Direkt leellenőrzöm elküldés előtt, hogy berakta-e a képet, és ma már másodjára játssza el velem, hogy elküldés után nincs a hozzászólásban a kép... Na akkor még egy próba, hátha most sikerül...
Ez attól függ, milyen videokártyád van (nem-e vmi alaplapi megoldást használsz a nagyobb teljesítményű külön Nvidia/AMD videovezérlő helyett?), milyen interpolációt állítottál be, ill. hányszorosra állítottad az élsimítást? Nálam ugyanis javarészt simán tartja a 60 FPS-t a már részben átépített M3-as pálya is, nemhogy az M2-es...
Most már jobb a Legacy Content könyvtárral volt vmi, most már úgy tűnik jó a textura csak most meg szaggatva megy a beállításon próbálkozok állítani nem tudom sikerül-e