Én biztos nem bonyolítanám a dolgot, fűtenék hőszivattyúval és ha gond van kézzel át lehet állni.
Mindenki parázik a nagy hidegeken, én is be voltam tojva hogy mennyire lesz elég a 2006-os gyártású 10kW on/off gép ami -15C-ban 5kW-ot tud már csak.
A ház hőigénye kb ennyi. Aztán rájöttem hogy a napi átlaghőmérséklet számít, nem a minimumok. Amikor nem győzi azt majd behozza nappal. Volt jópár éve durva több napos fagy, -18C minimummal, lazán vitte.
Nem kell előre parázni, tesztelj, mérj, ráérsz kitapasztalni.
Ez jó megközelítésnek tűnik nekem, mint laikusnak. Váltó kapcsoló nem játszik, kész a rendszer, teszek fel egy rajzot. Pont így van magcsinálva. Most gázzal fűtök, jövő héten, remélem, jönnek beüzemelni a hőszivattyút. A külső hőérzékelőt mihez kötöm?
neki a váltókapcsoló helyett kéne egy külső hőfokérzékelő/kapcsoló, ami mittudomén -5 fok alatt a gázkazánt indítja, nem a hőszivit(ha van fűtésigény a szobatermosztáttól)
valami ilyesmit írt.
ha hidraulikus átváltás is kell, az nyilván macerásabb.
Nálam egy váltókapcsoló, egy relé és egy háromutas motorosszelep végzi a váltást . Szeptemberben illesztettem a gázkazános rendszerhez a hőszivattyút .
A váltókapcsolóval választom ki , hogy a szobatermosztát mit aktiváljon ( gázkazán , hőszivattyú ) .
Nálam a HMV készítést is meg kellett oldani . Az is meg van , igaz ahhoz több minden kellett , mert eleve komplikáltabb a rendszerem .
Köszönöm a segítségeteket, kész vagyok a hőszivattyú bekötéssel a fűtési rendszerembe! A jövő héten jönnek (remélem) a hőszivattyút beüzemelni.
Még egy kérésem lenne, hőszivattyú-gázkazán vezérléssel kapcsolatban. Nem tudom jó helyre írok e, vagy máshová kellene.
Hallottam, hogy tizenezer forintból meg lehet oldani házilag a drága vezérlők helyett, relékkel meg egyebekkel. Kerestem a Fórumba, de nem találtam sehol leírást.
Tehát a kérdésem, hogyan lehet legolcsóbban megoldani a hőszivattyú-gázkazán vezérlést?
Mondjuk nem gond, ha nincs, mert nem járok síelni, itthon vagyok és be tudom kapcsolni a kazánt nagy minuszokban.
Rejtély!!! Ezt fejtse meg valaki. Szétszedtem a tágulási tartályt, pedig vadi űj. Egy csepp víz nem volt a gumiban. Minden jónak tűnt, összeraktam, máshoz nem nyúltam. Már 40 fok felett van a víz és tartja az 1,1 bart, meg sem mozdul! Tegnap ilyenkor már 1,6-ra felment. Arra gondoltam, ha a gumi össsze volt tapadva, a majdnem 2 barnak szét kellett volna nyomni, szerintem. Örülök, hogy jó lett!
Elkerülte a figyelmemet, hogy van puffered. Arra dolgozhat nagyobb hőfokkal. Nekem nincs pufferem, direktbe az osztókra dolgozik (radiátor ill. padlófűtés).
ZE 24-2 K, Junkers „ezer” éves gázkazán, ezzel vettem a házat 7,5 éve. Kölső érzékelő nincs, évekig 50-55 fokkal fűtöttem, mert a padlónak a visszatérő így volt jó. Most, hogy van puffer, fűthetne 60 fokkal, de nem megy.
A pufferre van kötve a gázkazán, a radiátor és a hőszivattyú kör. Nincs leválasztva semmi.
Az összes, csövekkel együtt 280 l víz. Ebből a puffer 200 l. Kiszámoltam még a 30 l-es tágulási is elég lett volna.
7,5 éve vettem a házat, csak padlófűtés volt. Én raktam fel radiátorokat, visszatérővel fűtöm a padlót. Évekig tökéletes volt, a puffert és az átalakítást egy hónapja csináltam. Minden jó, csak a puffer idegesít. Az elmult teleken, direktben csak a radiátort fűtöttem, soha nem ment feljebb a nyomás, pdig 70 l vízhez a kazán kisméretű tágulási tartálya volt.
Milyen kazán? Lehet van hozzá külső érzékelő, és mivel nincs kint annyira hideg, nem fűt jobban. De lehet nem is indokolt. Sőt, még lehet ez is sok.
Nekem hasonló körülmények mellett (15cm szigetelés, 3 rétegű ablakok) még jóval alacsonyabb előremenő van beállítva. 10+ foknál 35 fokos az előremenő, és mínuszokban is csak 45. Van külső érzékelő a kazánra csatlakoztatva, de azt bármikor egy mozdulattal ki tudnám iktatni, akkor kinti hőmérséklettől függetlenül 45 fokos előremenőt csinál. Azon (manapság már) ritka alkalmakkor, amikor 'tombol' kint a -10 fok, akkor gyakrabban kapcsol be, de még akkor is befűti a házat így.
Ha kondenzációs kazán, akkor hatásfok (és költség) szempontjából is jobb az alacsonyabb előremenő.
A tágulási tartály, nem "nyeli" el a nyomást csak oda tágul a víz. Minél több víz megy a tágulásiba, annál jobban össze nyomja a levegőt, így nő a nyomás.Minél több a tágulási tartály annál kisebb a nyomásemelkedés.
Köszi, de sajnos nem jött be. Levettem a tágulásit 0,8-ra, rendszer 1,1. így is felmegy 50 foknál 0,5-0,6 bárt.
Azért 50 fok, mert nem tudom a kazánom, bárhogy állítom, nem fűt feljebb 50-55 foknál. Állandóan leszabályoz, kis lángon működik.
Lehet majd nagyobb hidegekben feljebb tud menni. Arra gyanakszom, hogy mivel van 15 cm szigetelés, 3 rétegű ablak, ezért nagyon jól tartja a meleget a ház.
"Tágulási tartály 1,5 bar, a rendszer fűtés nélkül 1,1 bar. "
Tehát üresek a tágulási tartályok. És addig nem is megy víz bele, míg az 1.5 bart el nem éri a rendszernyomás. Majd csak utána fog a tágulásiba víz menni.
Így az egy természetes dolog, hogy "ha fűtők és csak 50 fokos a víz, a nyomás már felmegy 1,8-1,9-re"
A tágulási előfeszítési nyomása legyen 0.8 bar és a rendszernyomás meg 1.1.
Így lesz benne tartalék, hidegen is lesz a tágulásiban víz, és nem megy olyan meredeken fel a nyomás.
Sziasztok! Tágulási tartállyal kapcsolatban lenne kérdésem.
Megcsináltam a fűtésem, a meglévő gázkazános radiátor fűtéshez lett csatlakoztatva puffertartály és hőszivattyú. A hőszivattyú még nincs beüzemelve. A radiátor visszatérő fűti a padlót, hőcsrélővel, ezen nem változtattam.
A rendszer, csövekkel együtt kb 280 l. A tágulási tartály 50 l-es és a kazánban is van egy gyárilag beszerelt. Minden az alagsorban van, a fűtés a földszinten történik. Tágulási tartály 1,5 bar, a rendszer fűtés nélkül 1,1 bar. Minden csap nyitva, visszacsapó sehol nincs.
Problémám, ha fűtők és csak 50 fokos a víz, a nyomás már felmegy 1,8-1,9-re, a gázkazánnál már jóval belép a tilosba. Az elmult években, mikor még nem volt puffer, nem csinálta ezt.