Eredetileg fapados volt, de '98-ban párnásnak újították fel (a 11-es meg pont fordítva volt... és ugye a 12-es is csak harmadrészt volt szalon, a fele annak is 1. osztály... a hiányzó törtrész meg a budi). Ennél sokkal többet nem lehet rajta variálni, esetleg egy büfét a poggyásztérbe.
Elég sok a kérdés, de amire tudok, természetesen válaszolok.
A 3788 "alja" azaz az erőátviteli lánc dízelmotor nélküli része: a sebességváltó, a tornyos hajtómű és tengelyhajtómű, kerékpárokkal együtt a nagycenki C50-esben donorként üzemelt jó pár hónapig, kölcsönben. Azaz a lényegi rész működik, tartalék Csepel motorunk van, a többi rész felújítása pedig "mindössze" idő és kapacitás kérdése. Na ebből elég kevés van.
A LÁEV postakocsi is kék lesz majd egyszer, még nem tisztázott, hogy pontosan milyen belső berendezéssel, jelenleg a hegyen van a motorszínben.
A KGV kocsi tudomásunk szerint eltűnt, én sem láttam sehol. Az SzGV kocsit a Múzeum néhány éve ide ígérte, de a mai álláspont szerint az új Múzeumban lesz kiállítva. Ezzel nincs is bajom. Ezért merült fel a nagycenki kiállított Bk felújítása és üzembe helyezése, de erre meg nem volt elég pénz. Lesz helyette ugyanannyi pénzből Cax 529.
Most már végre 1-2 héten belül várható, hogy megérkeznek a Bk kerékpárjai. Végre akkor összeszereljük és ismét üzemelhet. Ezzel egy csapásra kiszabadulnak a mögötte fogva ejtett járművek is. Ez a fogva ejtés eléggé szerencsétlen helyzet volt, de nem volt más megoldás abban a helyzetben.
A sínautó valóban Skoda Tudor. Itt a GyV-n sem a teljesítménye, az erőátvitel kialakítsa, sem a fékteljesítménye, sem az utastér kialakítása miatt nem tervezzük az üzembe állítását.
Pár éve át lett véve Nagycenkről a Bak-kocsik szögletes kasznijú előfutára, amely eredetileg szintén Békéscsabán szolgált. Ezzel se sikerült többre jutni, főleg a légfékesítés kérdése miatt, így aztán össze lett rakva használhatóvá, és visszaküldve.
Erről van szó? Ez 2012 áprilisi kép, már szépen megcsinálva, de feliratok nélkül. (Mögötte a Bk 357 szintén gyönyörűen kipofozva. Mindkét kocsi kívül-belül végig körbe fotózva.)
AEGV kocsi: erre mindig vigyáztak az elmúlt tizensok évben, így a műszaki-esztétikai állapota jó, csak a fővizsgáját kellett pótolni.
A Bk 357 az AEGV kocsi? Azért a fővizsga mellett a kerekeit is pótolni kéne... :-)
(Majd szólok erdőszélinek, hogy a járműlistában még leragadt az 19.. Debreceni Járműjavítónál.)
Gőzösök: 039 megy, 056 Istvántelken
Januárban még Hűvösvölgy volt a 056 otthona, de emká48 is írta, hogy még itt van. Innen elég nehéz lesz kibányászni (előtte van a 3788 és a Bk 357), de legalább az eső nem esik be a kéményébe.
Mikor elkezdték kialakítani a nosztalgiavonatokat a '80-as évek végén, három normálnyomközű koncept-szerelvény volt (100 éves vonat, DSA/MÁV gyorsvonat, Cmn-kocsis szerelvény), és elkezdtek egy kisvasúti nosztalgiaszerelvényben gondolkozni.
Az AEGV-kocsi Debrecenben döglődött, a kecskeméti Fenyvesen, aztán mindkettőt átszállították Szombathelyre (én szóltam itt e fórumon róluk, hogy a gőzöshöz jól passzolnának). Az elsőt végül megcsinálták, de elég nehéz szülés volt, főleg mert a fékrendszert utólag kellett beletervezni, és lehet, hogy az ABaü 630-hoz hasonlóan ez is kapott némi vasas merevítést a szekrényébe... a másiknál is hasonló állapotú kaszni volt, némi pénzszűkével megtetézve, ezért maradt annyiban a történet.
Pár éve át lett véve Nagycenkről a Bak-kocsik szögletes kasznijú előfutára, amely eredetileg szintén Békéscsabán szolgált. Ezzel se sikerült többre jutni, főleg a légfékesítés kérdése miatt, így aztán össze lett rakva használhatóvá, és visszaküldve.
Az a baj ebben az országban, hogy nem nagyon alakult ki nagyjából egységes, vagy legalábbis azonos megoldásokkal felszerelt személykocsipark az '50-es évekig... így nehéz nosztalgiavonatokat is csinálni.
Régóta foglalkoztat egy kérdés: a vasút meglévő vonalához (piros) nem lehetne egy új szárnyat építeni (sárga) a Vadaspark bejáratáig? Természetesen az arra alkalmas helyen, a terepviszonyokat és a meglévő tereptárgyakat, épületeket, utakat figyelembe véve...
A KGV kocsit nem sokkal azután szállíttatta a GyV akkori vezérkara Szombathelyre, hogy az AEGV-kocsi is oda került. Nem tudok róla, hogy onnan máshová vitték volna, vagy elbontották.
De a múzeumtól el lehetne még kunyerálni a szegedi kocsit is, habár egyesek szerint a 4 méteres tengelytávja nem biztos, hogy szeretné az íveket (vagy viszont). :-)
A másik kérdezőnek válaszként: egy háromablakos AEGV-kocsi a szombathelyi igazgatóság kertjében áll, egy másik meg Nagycenken a szabadtéri járműkiállításban. Abban van még néhány érdekesebb személykocsi, amit talán lehetne reaktiválni.
Az itt most linkelt, szintén alföldi eredetű nyitott kocsi tiszakécskei testvérén pedig szintén gondolkoztak a korábbi vezetőségből, hogy átmentsék Hűvösvölgybe...
A 41-esben meg maradnak a párnázott ülések és lenne bele kályha?