Keresés

Részletes keresés

feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.30 0 0 109161

Izomból... 

 

Facebook

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.08.30 0 0 109160

Igen, az "emlékeztet" és a "hasonlóság van" állítások nem ugyanazt jelentik. Nem baj. 

Előzmény: DIE_ROBOTER (109155)
Lbundi Creative Commons License 2025.08.30 0 1 109159

Csak feltételezem, hogy talán realizálhatta a nem megfelelő magasságát a hurok felső pontján, mert ennek a figurának a kivitelezésekor nem szoktak ilyen hosszan vízszintesen háton repülni, talán tisztában volt vele, hogy rizikós a magassága, talán nem, csak fotelszakértek...én azt gondolom, hogy rossz döntést hozott, bízott a gépben és magában...

 

Előzmény: BJani (109158)
BJani Creative Commons License 2025.08.30 -1 2 109158

Ha a manőver csúcspontján, hátonrepülésben jössz rá, hogy a magasság nem elég, akkor az sima ügy még. Nyomsz egy félorsót, és készen is vagy. Egy bizonyos szögig még a lefele jövő ágon is ez a jó megoldás. (sacc/kb 45 fokig biztosan)

Előzmény: Lbundi (109156)
Kront Creative Commons License 2025.08.29 0 0 109157

létezik valamilyen személyi mentőrendszer hasonló helyzetre vitorlázó műrepülőre vagy ott jelenleg is a hagyományos "fülketető le, öv kicsatol és kirúgni magad a törzsből" megoldás van? (ami földközelben vélhetően nem sokat segít)

Előzmény: Galfi Gergo (109154)
Lbundi Creative Commons License 2025.08.29 -1 1 109156

Több videon jól látszik, hogy a "bukfenc" eltér az ideális 90°-os szögtől az emelkedő szakaszon, így a körülbelül 70-75°-os emelkedés miatt nem emelkedik elég magasra ahhoz, hogy még a kifutópályát fölött érjen véget a manőver. Szerintem veszített a tervezett magasságából. Lehet, hogy a manőver csúcspontján, a vízszintes háton repülés közben észrevette, hogy a magasság nem ideális a figura biztonságos végrehajtásához, de megpróbálta... Nagyon sajnálom... Őszinte részvétem a családjának és barátainak!

DIE_ROBOTER Creative Commons License 2025.08.29 0 1 109155

Arra gondolt, hogy mindkét gép hason csapódott a betonhoz és lángba borult, és valószínűleg mindkét esetben a hajózó azonnal meghalt. A szakmai magyarázat, lehetőleg jó sok zsargonnal megtűzdelve egy másik műfaj.

Előzmény: Galfi Gergo (109154)
Galfi Gergo Creative Commons License 2025.08.29 0 4 109154

Eltekintve a tragikus végkimeneteltől és hogy mindkét eseménynek egy őrnagy volt az áldozata, nem sok hasonlóság van.  A MiG-23 átesett ill. 2. rezsimre került (azaz annyira nagy állásszögön volt, hogy a rendelkezésre álló tolóerő mellett is lassult a masina állandó magasságú repülésben). Átejteni viszont egy F-16-ot nem is lehet, legalábbis egy tengely mentén történő abuzálás mellett nem - de itt nem is ez volt a gond. Ennek gépnek  sajnálatos módon nem adta ki a bukfenc tetejéről történő lehúzás. Hogy a magasság volt kicsi, vagy a sebesség nagy - én nem akarok tippelgetni, tekintve, hogy soha nem repültem ilyen sebességű-teljesítményű géppel.

 

A másik fontos különbség, ahogy itt-ott megjelent a sajtóban, hogy Sopi őrnagy beugró volt az eredetileg kijelölt, de valami kihágás miatt letiltás alatt álló pilóta helyett. Kapott néhány gyakorlórepülést erre a feladatra, de azért mai szemmel nézve felfoghatatlan bevállalás ( politikailag kevésbé korrekten: felelőtlenség) volt ennyi gyakorlottsággal egy ilyen szokatlan, földközeli páros bemutatórepülésre felküldeni a srácokat. A lengyel pilóta (Slab) viszont kijelölt demópilóta volt, idén ő nyerte meg a RIAT-on a 'As The Crow Flies' díjat, amit ugye Vári, Kovács és Szabó Topi is megnyert annak idején. Szóval bőven nem ez volt az első bemutatója, fene se tudja, hogy mi tudott ennyire félrecsúszni.

 

Ha valamire, akkor szerintem inkább erre hajaz nagyon: https://www.youtube.com/watch?v=alo_XWCqNUQ. Faxért nem húzta meg Slab időben azt a bizonyos kart, mint ahogy az amerikai kollégája... :/

Előzmény: Hattori Hanzo69 (109152)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2025.08.29 0 0 109153

Nekem is az ugrott be elsőre. Csak Pápán nem bukfencből történt.

A tegnapi esetben még nagyobb sebességgel csapódott a betonnak. 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (109152)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.08.29 -2 0 109152

Nagyon emlékeztet a felvétel Soproni Károly - több mint 30 évvel ezelőtti - pápai balesetére.

Előzmény: XANTIi (109147)
manhattani Creative Commons License 2025.08.29 0 0 109151

Erről a balesetről írt az akkori TRAINS magazin.

A repülőt vonattal vitték Mukilteóba (ezért az írás a TRAINS-ben), onnan hajóval Tacomába, majd megcsinálták. 1976. augusztus 29-én újra repült.

Előzmény: A210 820 08 21 (109134)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2025.08.29 -1 1 109150

Kénytelen. Olyan sűrűn követik egymást a kis sugarú, nagy G terhelésű fordulók, hogy utánégetés nélkül átesésig lassulna a gép.

Előzmény: feketefelhoo (109148)
Kront Creative Commons License 2025.08.28 0 0 109149

ahogy elnéztem egy korábbi 10 perces bemutatóját, harmadát/felét utánégetővel repüli le. ezzel eléggé ki is maxolva az F-100-as hajtóművet.

Előzmény: feketefelhoo (109148)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.28 -1 0 109148

Végig utánégetővel ?

Előzmény: XANTIi (109147)
XANTIi Creative Commons License 2025.08.28 0 0 109147
Syracusa Creative Commons License 2025.08.28 0 2 109146

Mondjuk én részegen nem állnék neki cikket írni, de a Borsnál lehet hogy kötelező.
A "kinyíló légzsák"* egy dolog, de két külön balesetet mostak össze - tudom hogy nem te tehetsz róla. 

*úszótalp volt és másik baleset

Előzmény: V.Gy. (109144)
Miocsó Creative Commons License 2025.08.27 0 0 109145

Gyakorlatban jobb ha nem számolsz párnahatással víz fölött. De esetleg búzamező fölött sem.

Előzmény: Kront (109139)
V.Gy. Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109144
Saughassy Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109143

Értem én, hogy irányított sodródás, na de a város közepén?:)

Előzmény: V.Gy. (109142)
V.Gy. Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109142
Előzmény: Kront (109131)
martinaxe7 Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109141

According to the information, there were 311 passengers on board. Due to a malfunction in one of the engines, the aircraft landed using only the other engine. The pilots did not request assistance from emergency services (ambulance, fire brigade, etc.) during the landing.

martinaxe7 Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109140

Szibériában hajtott végre kényszerleszállást az Air China Londonból Pekingbe tartó gépe

Kront Creative Commons License 2025.08.26 -1 2 109139

a párnahatás jóval kisebb víz felett, mert elnyeli annak hullámzása, ellenben jelentősen megnöveli a vortexet. kis sebességnél a heli eleve a rotorjai által keltett vortexben (turbulenciában) repül, ez víz felett fokozódik.

Előzmény: Kront (109138)
Kront Creative Commons License 2025.08.26 -1 2 109138

külön tudomány a függés, amit külön tanulnak és vizsgáznak belőle. erre jön még a víz feletti függés, amit szintén külön kell tanulni és vizsgázni. más, mint szilárd talaj felett.

ez egy könnyű helikopter, amivel halmozottan nehéz mindkettő és függesztő automata sincs benne.

 

a tűzoltó zsák, amit erre szerelnek egy bamby bucket, ami teljesen más, mint a nagy, hosszan lógó zsákok a teher gépeken. ez nincs lesúlyozva, repülés közben húzza maga után, mint egy hirdető táblát. hogy ne érjen repüléskor bele a farokrotorba, rövidre van kötve, nem úgy, mint a "rendes" tűzoltóknál. mivel rövid, szinte rá kell szállni a felszínre, hogy belógjon a vízre, ettől nehéz. kicsit olyan volt az egész, mint ha a pilóta későn döntött volna el, hogy függeszkedésből vagy repülve tölti. nem volt stabilizálva a függés és abból engedte le túlságosan a kollektívot. a rotor belevert a vízbe és elszállt. onnantól menthetetlen.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (109136)
feketefelhoo Creative Commons License 2025.08.26 -1 1 109137

Horror !

Előzmény: Hattori Hanzo69 (109132)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109136

Teljesen laikusként felmerült bennem, hogy: nem lehet az, hogy a talaj- illetve a víz-közeli "párna-effektus" (már amennyiben van ilyen a heliknél(?)), közeg függő? Tehát másként függeszkedik a helikopter szilárd talaj, ill. vízfelület felett, - közvetlenül kis magasságon?

Ha esetleg a pilóta "feneke"/ keze az előbbit szokta meg..., akkor egy "puhább párnába" elmerülhet (?)

Nem tudom, lehet, hogy marhaság..., csak kérdezem. (Persze a teóriámhoz az is kell, hogy a felvételen látható pilóta csak nemrég óta tevékenykedett víz felett, ami nem tudható.)

Előzmény: Kront (109133)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.26 -1 0 109135

Óóó, b.sszus, pedig alapesetben egy ilyen befüggeszkedés kívülről olyan egyszerűnek tűnik...

Előzmény: Kront (109133)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.08.26 -1 1 109134

Face kis színes, 1975.12.16, Anchorage, a kommentek szerint a kicsit késésben lévő gép taxizás közben csúszott le a gurulóút melletti lejtőn egy bekötőútra.

 

 

 

Kront Creative Commons License 2025.08.25 -1 0 109133
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 109132
Előzmény: feketefelhoo (109129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!