Tud-e valaki esetleg segíteni abban,hogy az autón lévő 4 db 195/60 16 Fulda Montero 3 téligumit hol vagy kinél tudnám esetleg becserélni 4 db nyári akármire?
Remélem, hogy valóban csak a kipufogó és semmi más. Karbantartott, de azért 184.000 km-ert futott 1,5 dci-nél az ember már olyan nyugodt, mint mondjuk 80.000-nél...
Most feldrótoztam és hétfőn elviszem kipufogóshoz, de így feldrótozva is benne van még a kód. A motor csudaszépen jár, folyás nem látszik sehol, olajszint rendben...
A rettegett csekkendzsín jelzi a környezetvédelmi felszerelések hibáját is, és igen, talán a kipufogórendszer megváltozott fojtása is okozhat ilyen gondot - ne kérdezd, hol és milyen szenzor nyivákol ilyenkor, de az egyik Lagunám ugyanezt eljátszotta. Igaz, ott a katalizátor előtt tört el a flexicső, és arra azért még vannak jeladók...
A hiba megszüntetése nem feltétlenül törli a hibaüzenetet. A csekkendzsín mögötti valós hibaüzenet fajtájától függ, hogy mikor tűnik el - ha csak szporadikus hiba volt (esetenkénti), akkor x indítás vagy x km után magától elalszik, ha konstans hiba volt, akkor ki kell törölni Clip-pel.
Olajfolyást nem fogsz találni csekkendzsín esetén, az teljesen mechanikus jellegű hiba.
Utánaolvasva itt, látom, hogy a "Check Injection" felirat szinte minden hibát jelölhet, mindenképp ki kell olvastatnom, de az lehet-e, hogy utólag látom: menet közben a kipufogó dob teljesen leszakadt, gyakorlatilag lógott, rezonált, feszült az egész kipufogó rendszer?
Most feldrótoztam és hétfőn elviszem kipufogóshoz, de így feldrótozva is benne van még a kód. A motor csudaszépen jár, folyás nem látszik sehol, olajszint rendben...
Mint ahogy ígértem, leírom, hogyan jártam az itt nagy becsben tartott egyik gyártmányspecifikus szerelő úrral.
Előzmény: Turbo és hajtókarcsapágy csere nagy mértékű olajfogyasztás és biztonsági csere miatt. Csupán tényeket írok le, mindenféle érzelem nélkül, a sallangokat, amik egyébként is kellően felspannolták az agyam, most kihagynám.
Az autó átvételekor az első kárpitok, az első ülések, a szőnyegek merő koszosak voltak (olaj), közel egy napomba tellett, mire tisztára súroltam mindent. Gyakorlatilag úgy néztek ki, mintha azokba törölték volna a kezüket.
Utólagos kérésemre, illetve kéréseimre - miszerint kérem a turbo és a csapágyak szállítóit, garanciapapírjait - gyakorlatilag csak akkor reagált, miután ultimátumot kapott, de a határidőig nem küldte el a dokumentumokat, csak miután közöltem vele, hogy komolyabb lépések következnek, de.........
Az autó átvételekor a Wizard által felújított turbo installálást mondott, ehelyett kiderült, hogy a Turbógyár csinálta az alkatrészt (Ismeri valaki szakmai berkeken belül?)
A hajtókarcsapágy számla hamis, a képen, amit küldtek nem látszik a dátum, illetve a csapágyak márkája utólag lett a számlára írva
A gyári ELF Solaris olaj helyett a Liquid Molly valamelyik válfaját tették, így ezt sürgősen cseréltem.
Tény, hogy szándékosan akart megvezetni több pontban is, illetve szándékosan nem a gyári olajat alkalmazták. Továbbá felmerül bennem a hamis HK csapágy számla miatt, hogy a csapágyak ki sem lettek cserélve.
Nem kevés pénzt hagytam ott, a fentebb sorolt pontok miatt lépek az ügyben, ugyanis arra sem vette a fáradtságot, hogy megmagyarázza ezeket a dolgokat.
Az illető Zoltan_1967 Maglódról
Nagy csalódás, főleg annak fényében, hogy a fórumban többek által ajánlott szakszerelő.
Ma jöttünk haza Győrbe, és az úton lenézve egyszer csak látom, hogy kigyullad a narancsszínű Service felirat és a "Chech Injection" üzenet jelenik meg!
A kocsi szépen megy, gyorsul, a motorhang a klasszik 1,5 dízelhang.
Szerintetek mi lehet?
Győr környékén valami jó szervízet nem tudok ajánlani?
Itt voltam veletek bő 5 évig,de most más vizekre evezek...
A helyzet úgy hozta,hogy a boci más tulajhoz vándorol,persze kényszerűségből...
Most egy Galaxy tulajdonosa lettem,persze osztrák rendszámmal már,így többek között már a büntetést is megússzuk ez miatt.
Mostanában már nagyon rámentek erre projektre,500-tól 5000 €-ig büntet érte az adóhatóság,úgyhogy megoldottuk a boci cseréjét,mert nem tudtuk volna összehozni a rendszámcserét...
köszi a tegnapi kiolvasást, miután hazaértem, guglin megkerestem a keresztúri úti klimást! péntek reggel 9kell mennem! azám,, tegnap elfelejtettem, van egy tuner list rádióm :)
ha érdekel és fel tudod használni, akkor a tiéd!!!
és amit mondtam az alkatrészekkel kapcsolatban, ne felejtsd!!!
Mint 2.0dCi fanatikus aki vezetett 1.5dCi-t azt kell mondjam ott a pont. Nyilván sok tényezőt össze kellene vetni ahhoz, hogy lássuk melyik milyen költséggel és kockázattal jár egy bizonyos kor felett, de aki a fogyasztásra megy rá az sose vegyen ilyen motorral szerelt autót, aki viszont picit is türelmetlen fajta és nem tempomattal jár-kel autóúton/autópályán annak kell a 340/380 Nm a 150/160 LE teljesítménnyel, hogy mozogni tudjon. De ez csak egy elfogult magánvélemény.