Keresés

Részletes keresés

2156 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91739

Azért fékezésnél előfordulhat, hogy rátol, emiatt lehetett létjogosultsága. Tudom, hogy a járműszerelvények fékrendszerét úgy tervezik, hogy húzott maradjon, azonban egy utasszállítónál, ha adott a + biztonság lehetősége, az nem rossz. Maga az okfejtés a hajtás miatt érthető.

Előzmény: bi-02 (91738)
bi-02 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91738

A 293-asban a becsuklásgátlónak akkor lett volna értelme, ha a "C" tengelye (is) hajtott. Különben nincs, mert semmilyen tolóerő hatására nem fog az első kocsitest oldalirányban kitörni előrehaladás alkalmával. Pont ugyan úgy, ahogy a 435T esetében sem, így oda sem kell becsuklásgátló. A 283-asban meg nincs is, az simán királycsapos, mint a 280-as.

 

Olvastam egy cikket anno 1989-ből " Új csuklós autóbuszok Budapesten" címmel, amelyben a 293-as is meg volt említve:

 

" A csúcsórai utasszám alapján a BKV olyan négytengelyes "autóbusz-vonatot" igényelt, amelynek két tengelye hajtott..." 

 

Nézegetve az elkészült buszról elérhető képeket, akár még adná is magát a dolog, hogy a "B" és a "C" tengelye is hajtott. Ebben az esetben kell bele a becsuklásgátlós csuklószerkezet az első-második kocsitest közé. Aztán kiderült, hogy egy dízelmotor volt benne Voith sebességváltóval. Először azt gondoltam, hogy a motor a középső részben van és akkor úgy viselkedik a busz, mint egy tolócsuklós, megtoldva még egy utánfutóval, hiszen a kétféle csuklószerkezet erre engedett következtetni.

 

Viszont a motor hagyományosan az első részben volt és a "B" tengelyt hajtotta. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az első részt építették át, amikor motort cseréltek benne. Így viszont simán húzócsuklósként készült el végül és mint fent írtam nem kellett bele becsuklásgátló.

 

Vélemény?

AkosHeltai Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91737

:))

 

köszi, nyilván nem úgy gondoltam, hogy kihozza egy körre a piroshetest :))

 

csak hátha van, akinek "az udvarában áll", és nem azt gondolja, hogy annál kevesebbért ott álljon :D

Előzmény: BHJ-962 (91736)
BHJ-962 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91736

Általában minimum 200 kilométer vagy minimum 4 óra egy busz bérlésének a feltétele.(óradíj=10000 HUF )

Azt szokták mondani a buszosok,hogy ennél kevesebbért, inkább álljon az udvarban.

De azért sok sikert és sok Boldogat az ünnepeltnek.

 

(a " fusi " az jó ötlet,hátha a tudomására jut a tulajnak és páros lábbal rúgja ki a dolgozót,de az legalább keresett 5 ezer froncsit )

Előzmény: AkosHeltai (91735)
AkosHeltai Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91735

Igen, köszönöm, de ez drága nekünk. Az ideális ilyesmi lenne:

 

http://www.bkv.hu/hu/nosztalgia/ik_260

 

de ez aranyárban van.

 

Abban reménykedem, van köztetek olyan, akinek van ismerőse sima, "mezei" busszal (akár távolságival is, teljesen mindegy, csak Ikarus legyen), aki hajlandó bevállalni egy "fusi" fuvart, mindenféle mimimum km és egyéb díj nélkül.

 

 

Előzmény: EKM-765 (91734)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91734

Itt próbálkoztál?

 

http://veteranbuszberles.hu/

Előzmény: AkosHeltai (91732)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91733

Ja, hogy azok.

Azt hittem, valami rendes forgalmi kocsiról van szó - márpedig abból már hírből sincs ilyen.

Előzmény: EKM-765 (91731)
AkosHeltai Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91732

Sziasztok,

 

elnézést, hogy ismeretlenül rögtön egy gyors kéréssel fordulok hozzátok: az a helyzet, hogy hétvégén ünnepeljük egy barátunk születésnapját (50). Első munkahelye sokáig az Ikarus volt, ezért azt a meglepetést találtuk ki, hogy a nap két programhelyszíne között egy Ikarus busszal megyünk.

Az állapot tökmindegy (azért forgalmija legyen...), csupán árérzékenyek vagyunk: amilyen árakat kaptam... Marhára nem akarunk 4 órát meg nemtudoén mit kifizetni, az élmény a lényeg úgyis.

Nincs valakinek valami mentőötlete?

 

Az időpont egyébként szombat 15 órától, az útvonal poedig: 

 

https://www.google.hu/maps/dir/S%C3%B6rh%C3%A1z+utca+20,+Budapest,+1222/Nemes+utca+62,+Budapest,+1188/Gergely+utca+10,+Budapest,+1105/@47.4239072,19.1143878,13z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x4741e7a2e94438ab:0xd3ba4885ce951edd!2m2!1d19.0377317!2d47.41846!1m5!1m1!1s0x4741e9ff729da005:0xfd796d5ccde174ea!2m2!1d19.1953678!2d47.4100298!1m5!1m1!1s0x4741c336aea42749:0xe9538fde2f2bfdcf!2m2!1d19.135049!2d47.479898!3e0?hl=hu

 

köszi elpre is!

EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91731

OFF

 

Most már igen.

 

http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/10/091005_vamosgyork/03.jpg

 

Vagy 20 éven át lehetett utazni rajtuk.

 

ON

Előzmény: BPO-105 (91730)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91730

100 éves kocsik a vasútnál

 

Lemaradtam valamiről?

Előzmény: EKM-765 (91729)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91729

Egyébként a képek alapján ezek olyan állapotban voltak hogy gyakorlatilag felújítás esetén újat kellett volna építeni, amit most is meg lehet tenni csak nem lehet ráfogni: ez márpedig felújított jármű. A vasútnál a közelmúltban forgalomból kivont 100 éves kocsikban is max az alváz az eredeti.

Előzmény: krepsz_zoltan (91728)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91728

Azt vallom, inkább félig tele a pohár, mint félig üres, tehát öröm az ÁMG és a 620, ettől függetlenül a két Mávagért nagyon nagy kár... :-(((

Viszont ennek a jelenségnek a szakmai, muzeológiai miértjére a valódi magyarázat (és itt nem trollkodásra vagy dedós szintű szájkaratéra gondolok), sokkal mélyebben szántó, mint ami idevaló... 

Előzmény: Törölt nick (91675)
BHJ-962 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91727
zsig Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91726

Az első csukló 283-as méretű, a második és a harmadik pót lényegében egy, a 2. ajtó előtt levágott elejű 280-as, motor és futómű nélkül, becsuklásgátlóval. A gépes meg egy sima 280-as. Gondolom, a becsuklásgátló a 284-esével egyezik, viszont érdekes, hogy az első csukló korongja mennyire hasonló a 435-öséhez.

 

 

Előzmény: P.stephenson (91724)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91725

Bizony!

Előzmény: zsig (91719)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91724

Ha már itt tartunk, szedjük már össze, hogy hogy áll össze a kocsi, mert már annyiféle változatot hallottam. Az biztos, hogy a gépes rész+pót+pót biztos nem jó.

A képek alapján szerintem: 280 gépes rész + 400-as becsuklásgátló + 280 gépes rész a 2. ajtótól + 280 csukló + 280 pót.

Előzmény: torqmatic (91720)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91723

620 az a 630, ex-BKV-s kocsi volt, a Sallaiban csak a vázig jutottak el vele, de nem fejezték be azt sem. Mire Miskolcra került, állt vagy 10 évet a "csontváz".

Előzmény: EKM-765 (91700)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91722

Persze, ott a szmálji.

A 283 is becsukódásgátlós?

Előzmény: torqmatic (91720)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91721

Igen.

Előzmény: zsig (91719)
torqmatic Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91720

Remélem, ezt csak viccnek szántad...

Két 280-as egyébként elég lenne hozzá + egy 283-as csuklója.

Előzmény: EKM-765 (91714)
zsig Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91719

Milyen cucc van itt kinyitva? Becsuklásgátló? 

 

És milyen szépek ezek az autentikus, barna műbőrülések. 

Előzmény: P.stephenson (91715)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91718
Ha jól emlékszem, kísérleteztek egy busznál vele, de meg nem mondom melyiknél. Ami viszont gyárolag Voith váltós volt, az Miskolcon kötött ki, konkrétan 4 db. (A 260-asok analógiájára ők a 280.50-esek.)
Előzmény: Villámhetes (91710)
Villámhetes Creative Commons License 2014.11.18 -1 0 91717

Már írták,a duplacsuki.

Előzmény: P.stephenson (91715)
Villámhetes Creative Commons License 2014.11.18 -1 0 91716

Reménytelen,minden szempontból.Ha eladná a tulaja a 86-67-t,akkor reális esély lenne a felújítására.Esetleg az étkeztetőbusz gazdája nem bírná anyagilag a felújítást,még az is.

Előzmény: Törölt nick (91713)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91715

Majdnem. Így se rémlik?

Előzmény: Villámhetes (91710)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91714

Kubából lehetne szerezni hozzá alapot:-)

http://www.alfaamore.hu/files/forum/00164/00164207.jpg

Előzmény: P.stephenson (91706)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91713

293

Előzmény: Villámhetes (91710)
BU 20-26 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91712

Nekem mintha úgy rémlene, hogy volt, csak nagyon kicsi darabszámban...

Előzmény: Villámhetes (91710)
zsig Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91711

Huhh. :-)

Előzmény: Villámhetes (91710)
Villámhetes Creative Commons License 2014.11.18 -1 0 91710

Voith váltós 280-as.Ilyen talán csak próbára volt a cégnél.

Előzmény: P.stephenson (91706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!