TtK: abban bíztam, hogy hallok még jót is ezekről a motorokról. Remélem ha tényleg a végére sikerül érnem a problémáknak és ésszerű keretek közt használom az autót akkor sok gondmentes km vár még ránk :)
Amit lentebb említettem csere hengerfejet és az aggasztó dolgokat azokat ma sikerült lefotóznom. Ha esetleg tudnátok benne tanácsot adni, hogy amit képen látni az mekkora baj és érdemes e ebben a fejben gondolkodni azt megköszönném. Azért döntöttem volna csere hengerfej felújítása mellett mert akkor csak cserélni kell és nem áll annyit az autóm.
Tény, hogy a 16V TS verziók kényesek az üzemeltetési körülményekre, de a legfiatalabbak is 10++ évesek azaz alsó hangon van bennük 200+ k km (persze van ötezret futott is: Arésében az Alfa Múzeumban). Amiből az utolsó 100++ kispénzű, de cserébe nehézlábú tulajok kezében. Nem csoda, hogy hullanak.
Köszönöm a válaszokat, elvoltam havazva és nem tudtam túl sokat foglalkozni az autóval. Addig eljutottam, hogy a csere hengerfejet szétszedtem "tengelyek stb" már csak vinni kell a gépműhelybe, igaz van egy két aggasztó dolog rajta amit még nem tudtam lefotózni, de mielőtt elvinném előtte ide feltöltöm több szem többet lát... :)
Lenne még pár kérdésem :D Az alkatrészeket illetően... nekem a bárdiban van kedvezményem ott gondoltam megvenni a csere alkatrészeket vezérműszíj készlet, vízpumpa, hengerfej tömítés, tőcsavarok stb... a nagy kérdésem, hogy melyiket? Igyekeznék nem a legolcsóbbat megvenni vezérlés SKF, Elring h.f. tömítés és csavarok a többi már lehet nem olyan nagy kérdés... Ez jó lehetne hozzá?
TudatLan: Nem vettem bántónak vagy kedvtelenítőnek a hozzászólásod, sőt..! építő kritikának. Amiket írtál már mások is mondták és folyamatosan észlelem is... Sok dolgot kell mérlegelni mielőtt kinyitom a pénztárcámat vagy dacból betolom a garázsba és veszek egy másik autót ez pedig ott fog megrohadni a garázsba mert el nem adom :D Annak idején kis srác koromban új autók voltak az e30-as bmw-k és akkor megfogadtam lesz egy ha nagy leszek, mikor nagy lettem lett egy 316i amiért Berlinig mentem több okból kifolyólag és mikor már úgy éreztem, hogy elértem amit kis srácnak a fejembe vettem akkor kipróbáltam egy 6 hengerest és ... gondolom mondanem sem kell, hogy lett bele 6 hengeres motor... építettünk bele egy 27i motort... akkor sem adtam fel és most sem fogom ;) Kerül amibe kerül...! Tudom ez nagyképűen hangzik de én ilyen vagyok, hogy nem tudom feladni... Abban hiszek, hogy ha egyszer a végére érek megfogja hálálni és boldogan fogjuk róni a km-eket :))) Nagyon vonzana a 3.0 V6 motor de még nem érzem úgy, hogy ... Szóval értesz :) Ezt én így nem tudom beazonosítani: Fiat vasblokkos sz@rja (2 liter 16V TS)... nekem az alufedeles AR16201 van benne :)
Kormit155: Sokaktól ugyan ezt a választ kaptam amit Te is írtál.
Nem nagyon találok pontos választ FL 147 tempomatosítása ügyében, abban bízom, hogy tudtok segíteni.
Kinéztem egy autót, de sajnos hiányzik belőle a tempomat és a multikormány is. Utóbbi nem akkora gáz, de előbbi kellene mindenképp, mert hosszú távokra használnám leginkább az autót. Messze van tőlem, így próbálom minél inkább előre körbejárni a témát, hogy ne menjek potyára.
Szóval Progression felszereltség, de van digit klíma, nagy kijelzős műszeregység és elvileg hátsó elektromos ablak is. Vajon mekkora eséllyel van bent a tempomat (és esetleg a multikormány) csatlakozója? Ha nincs mekkora macera bekábelezni? 2006-os jtdm 8v.
.....es pontosan ugy, ahogy kormi mester is leirta neked.
plusz, bizom benne , hogy tudsz kompromisszumot kotni (en nem tudok)....tehat, a Fiat vasblokkos sz@rja (2 liter 16V TS), utoljara ,akkor volt jo, amikor nullkilometeresen legordult a gyartosorrol.... sosem lesz tokeletes,de ha , mar futott 150- 250 e kmt....nos utana, mar nagyon eros kihivas, anyagilag- idegileg-moralisan- a mindennapos, gondtalan uzemeltetes, ugy ,hogy kozben onfeledt mosollyal az arcodon, megprobalsz vele dinamikusan kocsikazni...
es nem, ismetlem: _nem_ a kedvedet akartam elvenni az Alfa Romeo-zastol.....
szeretnem, ha a jo szandekot olvasnad ki abbol , amit irtam....
Hengerfej ügyben kérnék tanácsot. 1995ös GTV 2.0TS. Ez egy cserélt motor az autóban 2000 km-el ezelőtt került beépítésre. Már akkor tudtam, hogy hamarosan esedékes lesz a vezérlés cseréje és a vezérlésmódosító cseréje is és hogy kerek legyen a történet az egyik nagy gyertya menete is rottyon van a fejben... Mivel, hogy pénzt, energiát nem sajnáltam és motorcsere előtt a beépítendő motoron mindent amit kellett/lehetett újra cseréltem. Ezek cseréje azért maradt el mert az ismeretségi körömben lévő autószerelők egyike sem ért az Alfák-hoz. Most jönne a lényeg, én Erdőkertesen lakom, ez Pest megyében van Gödöllőtől úgy kb 12km-re és egy hozzáértő szerelőre lenne szükségem "nem az ország másik felén" aki vezérlés cseréjét elvégezné, illetve azt a beszakadt gyertyamenet sorsát is megoldaná. Van másik hengerfejem amiben az összes menet tökéletes de vélhetően minden más kuka, a szakadt menetes hengerfejben a vezérlésmódosító kehes már, viszont a többi része remélhetőleg jó állapotban van. Vagy gondoltam olyanra is, hogy leszereltetem a hengerfejet és elviszem felújítani de olyat nem hiszem, hogy bárki vállalna, hogy más szétszereli odaviszem rakja össze :D Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz egy olcsó történet.
Maklár-Pákó köszönöm a segítséget. A projekt nem jött össze mivel az eladó nem adta meg a vételi címet. Egy ismerős jött haza németből ő ment volna érte,de cím nélkül nem ment a dolog. Így az Alfa Amoreről vettem egy szettet ami szintén biohazard 17x95 ET40,5 J7 215x45x17 es Goodyear gumikkal . Még nem jött meg remélem nem lesz olyan,hogy 4 személlyel bele ér a sárvédő hátul. Köszönöm a jó indulatú figyelmeztetést , hogy próbálni kell,de sajnos több száz km et utazni nem mindig van lehetősége az embernek.
kaptal villanylevelet, a yahoo-s cimemrol (1 oras munkam feXik benne...picit elavult az infrastruktura ...es leromlott allapotu a juzer).... ha ez a diosdi mar nem jo/aktualis...akkor lenne egy picit tavolabbi, viszont kedvezobb lehetoseg. Ehhez kontakt/further info ...soon.
Gyar utca (volt MGM/Csapagygyar terulet) fullon, senkit nem engednek be, TSerebe legalabb Qrva draga....
Túlméretes gumit, nem megfelelő süllyesztésű felnin akarsz használni. Fel kellpróbálni. Vagy bevállalod, hogy ha nem jó akkor buktad a ráköltött pénzt.
Tudom,hogy az általad javasolt megoldás a tökéletes,de sajnos a távolság miatt nem lehetséges. Azt is tudom,hogy az Alfa ebből a szempontból eléggé nyűgös. A felni Pápáról jönne gumi nélkül,de ezt a méretű gumit tudom meg venni jól árasítva újjonan.
Sürgős lenne a válasz17x98 ET40,5 biohazard 225x45x17 gumival elfér a 156 os alatt ? Nem fog bele érni valamibe? Nekem a 40,5 gyanús,de lehet,hogy tévedek. Köszönöm
Elsősorban köszönöm a válaszodat. Annyi lenne a kérdésem,hogy most ilyen motorú autóval jársz? Amennyiben igen adnék egy email címet tennék föl pár kérdést privátban,hogy nem az oldalt terheljem. Köszönöm
16os es 17es felni is, gyari elsoszereles volt,attol fuggoen hogy mit kert az ugyfel , illetve milyen felszereltsegu volt,maga az auto.
Nekem a 156 GTA-n , 225/45R17 volt gyarilag, a 156 20V olajkalyhan,pedig 215/45R17. A futomuvet nem a gumimeret, hanem a hibatlan magyar infrastruktura bombazza szejjel. Odakint (demokraciakban,ahol feher emberek adot fizetve ,magantulajdont tisztelve,polgari tarsadalomban elnek )....tehat: Utopia-ban, nem kellett havonta alkatreszek tomkeleget cserelni a futomuben. Cserebe, arra lehetett hasznalni,amire a gyar kitalalta-legyartotta az Alfa Romeokat: elvezetes kozlekedesre....
JTS-nel vigyazz, akozvetlen befecskendezes elonyeire....idonkent illik eltavolitani a lerakodasokat... plusz hallottam mar olyan elvetemult lelekrol is,aki befecskendezoket is cserelt, gyari ujra,amikor 150e km magassagaban, lekaptak a HF-et.... Most 300e km felett jar a gepkocsi, javareszt autopalyazva es megnem voltak a szokasos nyugok.....hatvanegynehany ezer km-rel vette, elso nem et gazdatol aFiat156JTS tipusu gipkocsit az osmerosom.....
Ezt találtam guglizásra. Most akkor létezik vagy sem? Jó a magyar azt ír a forgalmiba amit akar. A digó akkor honnan szedte? Több hasonló találat ami szerint létezik exklusive vagy csak valóban marketing? https://www.automoto.it/catalogo/alfa-romeo/156/20-jts-16v-exclusive/6690 . Az enyém konkrétan német országból származik ami végül is semmit sem bizonyít. Viszont elképzelhető,hogy ott forgalmazták ilyen titulussal. Ez viszont egy olasz katalógus.
Azt hogy a magyarok minden szart beleírnak a forgalmiba jól tudjuk, ezt inkább hagyjuk. :) Nekem Pl a forgalmiban és a törzskönyvben így szerepel:
Gyártmány: Alfa Romao
Típus: 939
Erről ennyit.
Amúgy ez ez Exclusive valami magyar találmány lehet mert annyira exkluzív, hogy rákeresve a neten sehol máshol nem fordul elő. Szerintem egy kereskedelmi reklámfogás lehetett.