Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2015.02.18 -1 0 570

Nézd!

Én nem tapogatózom, hanem leírtam a tényeket, képekkel most már többen alátámasztottuk, és Te csakazértsem nézed meg tüzetesebben őket, és csakazértsem látod be hogy most /már megint/ nincs igazad. Nem szeretek olyan emberekkel vitatkozni, akik nem tudnak kilépni a saját központjukból, és nem is akarják észrevenni, ha más jószándékkal próbálja leírni a valósat, hogy ne elferdítések és félinformációk menjenek csak a fórumokon. Nem kell megköszönnöd, hogy felhívtuk a figyelmedet, hogy a V60-as karosszériakeretének alsó síkja kb. 25cm-el alacsonyabban volt/van, mint a V40-esé, csak lásd be, hogy így van és kész. A fékmozdony/fűtőmozdony mizériáról sem érdemes beszélni, hiszen írhat itt bárki bármit, mindenképpen Neked van igazad. Az, hogy a belinkelt hozzászólások nick-tulajdonosával milyen csatározásaitok vannak egymás között, engem abszolút módon nem érdekel; ennek semmi köze a Kandó-mozdonyok méretbeli különbségeihez, én meg amiatt írtam, és nem másért.

Ezek után én nem szeretném tovább folytatni itt ezt a parttalan vitát, mert nem szeretem az ilyet és kész.

Előzmény: k.novotny (569)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.18 0 0 569

Szerintem rossz helyen tapogatózol, nem is olyan rég történt

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133605633&t=9036868

 

És akkor egy ellenpélda, ez is a közelmúltból

 

Beirás

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133683451&t=9036868

 

Válaszom

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133684807&t=9036868

 

erre a válasz

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133684881&t=9036868

 

erre a válaszom

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133685984&t=9036868

 

Innentől kezdve a csávó eltünt mint cigánygyerek a meszesvödörben

 

Amint látod neked is válaszoltam

Előzmény: M63,008 (562)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.18 0 0 568

OK!

Előzmény: Bárdos Imre (564)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.18 0 0 567

Igy van, ezért mondtam azt, hogy a lámpák elhelyezése a kasztnin egyforma magasságban voltak elhelyezve.

Előzmény: kihúzóvágány (566)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.18 0 0 566

A lényeg: a kasztnihoz képest ugyanott vannak a lámpák, az ütköző pedig a sínkoronához képest van ugyanott. Ezért, mivel a V60 alacsonyabb, az egész kaszni alacsonyabban van, tehát a lámpák is alacsonyabban vannak, azaz közelebb az ütközőhöz.

Előzmény: alkotasu (565)
alkotasu Creative Commons License 2015.02.17 0 0 565

Károlyom!

Amit írtál, az részben OK, de csak részben. Másokat nem akarok ismételni, mert már leírták, hogy mi és miért volt alacsonyabban. De ezeknek következtében a Malaclábúnál a lámpák is közelebb voltak az ütközőkhöz, legalábbis a '60-as évek környékén. Íme még két akkori kép (amikor már fix elektromos lámpák voltak a mozdonyokon, és nem ráemelhetők, mint a gyári képeden).

 

Nézzed csak meg, mennyivel magasabban van a V.40-es lámpája:

 

  

 

Továbbá: a V.60-as tehervonati gép volt, de a V.40-essel is tehereztek. Azért is nem volt igény további V.60-asokra.

A Fortepanos képen pedig egy V.40-es húz egy tehervonatot.

 

És végül egy kép, amin látszik még a lámpatartó, de már az új, fix lámpák virítanak a mozdonyon. Te a régi lámpa helyzete miatt hitted azt, hogy a V.40-eseken is mélyen voltak a lámpák.

 

Ellenőrzésül a levehető lámpás változat: 

 

(Érdemes a fülkeajtó síkjához viszonyítani az izzó helyét.)

 

De találtam még egy másik képet is, ahol a járólemez már látható - és akár viszonyítási alapként is használható - még szintén a korábbi, hordozható lámpákkal:

 

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (554)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 564

A nyilvántartásotok netes verziójában mindhárom villamos mozdonynál szerepel a VF xxx megjegyzés az átminősítés 1967-es dátumával együtt. 1969-ben még végrehajtási utasítás is született az állományban lévő 3 db fékmozdony ügyében, melyben szabályozták a hegyesi oldal 25 kV-ra történő átállása után a fékmozdonyok használatát. Persze ez levéltári irat, a papír meg mindent elbír és amúgy is csak egy sajtcetli, mint tudjuk. Mindezek után 1972-ben az MDmot 3032 próbáján még kicsit össze is törték az egyik fékmozdonyt, meg a vadonatúj szerelvény egyik kocsiját is egy tolatási balesetben. Magyarán, használták őket.

Előzmény: k.novotny (550)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 563

Ebédelni, utána pedig más dolgom van:-)))

 

De ha kiváncsi vagy rá, ebéd után csendes pihenő, utána pedig randim van:-))) ráadásul 18 éves kemény seggű csajokkal mivel tudom, hogy értelmezési zavaraid vannak és félreérted a dolgokat, (az iker unokáimmal lesz a randim)

Előzmény: 7578 (561)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 562

Na látod most ebben az egyben igazad van: a többek általi indokokkal alátámasztott tényekre nehéz azt mondani, hogy igazatok van, elnézést; sokkal egyszerűbb a pá... :-)

Előzmény: k.novotny (560)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 561

Most hova mész? Ne hagyj minket ilyen bizonytalanságban!

Még mindég nem tudtuk eldönteni, hogy fűtőgép volt a Kandó, vagy fékjármű...

Előzmény: k.novotny (560)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 560

Te meg engem:-)))

 

Na pá

Előzmény: M63,008 (558)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 559

csak valószínüleg nem kapott hozzá rövidítésjegyzéket, így nem tudja azt helyesen értelmezni.

 

Mivel a rövidités jegyzéket hárman csináljuk.)))

 

De ha már értelmezésről akarsz beszélni, akkor biztosan rengeteget tudsz mesélni, erről a képességeidről (Északi fütőház)

Előzmény: 7578 (552)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 558

Képzeld, láttam róluk eredeti fotókat is. A parkban készültet csak azért szúrtam be, mert itt közvetlenül egymás mellett van a két gép, és szépen kivehető róla, amiről beszélünk, és amit Te valamiért nem akarsz megérteni.

Előzmény: k.novotny (556)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 557

Én is ezt írtam: mivel a V60-nál alacsonyabban van a főkeret, és ezzel a kasztni is, az űtközőnek pedig meghatározott magasságban kell lennie, a kasznihoz képest magasabban van az ütköző (ezért látszik közelebb az ütköző és a llámpa); és az áramszedők is magasításon vannak. A mozgó alkatrészek zsírzása visziont nagyon szükséges lenne!

Előzmény: k.novotny (554)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 556

Tudom, ezért irtam korábban is azt, amit irtam az 1"D1', illetve az F hajtás miatt kellet változtatni a szerkezeten, de nem a kasztnin.

 

Amúgy pedig a a Vasúttörténeti könyvek 5 kötetében találsz róluk eredeti fotókat is (288-289) oldal

Előzmény: M63,008 (555)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 555

A felépítmény valóban /közel/ azonos, de olvasd el mit írtam előtted! Az egyik gépnek 1660 a másiknak 1150 mm a kerékátmérője.

Előzmény: k.novotny (554)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 554

A V40-es képet azért tettem, be mert alkotásutcának akartam bizonyitani, hogy a úgy a V40, mint a V60-as felépitmánye azonos volt gyárilag. Tehát nem voltak alacsonyabban a lámpák elhelyezve) A V60-ast később tettem be mert nem találtam hamar meg a képét, de igy ellenőrizheted, hogy azonos kasztnival épült mindkét tipus

Előzmény: kihúzóvágány (549)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 553

Valóban jól látszik a mozdonyokról készült fényképeken is, hogy míg a V60-nál a mellgerenda középvonala kb. a mozdonyszekrény alsó élével van egy síkban, addig a V40-es esetében a mellgerenda jóval a mozdonyszekrény alsó éle alatt helyezkedik el /ez érthető is a több mint fél méteres kerékátmérőbeli különbségből/. Ezért tűnik úgy, hogy a V60-ason közelebb vannak a lámpák az ütközőkhöz. Még egy lényegesebb különbség, ami sajnos az érintett kép felbontása miatt szintén nem kivehető: a "malaclábú" esetében a levegős tartályok a mozdonyvezető-állások alatt voltak elhelyezve; mivel a V40-es esetében a futókerekek miatt ott nem fért el, ezért ennél a sorozatnál a mozdonyszekrény oldalán, a futókerekek mellett vannak felfüggesztve. Egy kép a netről; a parkban készült ugyan, de ezeket az alapvető dolgokat biztosan nem ott "barkácsolták" a gépeken...

 

Előzmény: kihúzóvágány (531)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 552

A VF-003 jól szerepel az adatbázisban, (ebből villant Karcsi), csak valószínüleg nem kapott hozzá rövidítésjegyzéket, így nem tudja azt helyesen értelmezni.

Előzmény: Bárdos Imre (548)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 551

Az új mozdonyokat: terhelési próba (Diesel-mozdonynál is, nemcsak vízellenállás).

Előzmény: k.novotny (550)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 550

VF-001-002 állitólagos fékező mozdonyt amely a MÁV állományában jegyzi, 1954.12.30-án a MÁV a mozdony szerkezeti részét átadja a Klement Gottwald Villamosági gyárnak.

 

A kérdés most már az, hogy ez a mozdonyok mit is fékeztek, és hogyan

Előzmény: Bárdos Imre (548)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 549

Karcsi!

Akárhogy nézem, az 533 képen V40.001 számot látok; tehát a véleményem továbbra is fenntartom.

Fékmozdonyok voltak: főleg a V40-esek, mert 100 km-ig alkalmasak voltak futópróbára.

Előzmény: k.novotny (537)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 548

Ehhez képest állományban volt VF-001 - VF-003 számon, Villamos Fékjármű státuszban 3 gép.

Előzmény: k.novotny (545)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 547

Ez most miben válasz az előzményre?

Előzmény: k.novotny (545)
braun Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 546

Az összest azért nem, csak azokat, amelyeken volt dinamikus fék.

Előzmény: k.novotny (545)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 545

A MÁV gyakorlatilag az üzembe lévő összes villany gépét fékezőmozdonyként is használhatta. Tehát nem kellett külön fékező mozdonyt rendszeresiteni sehová sem, mindig azt a mozdonyt használták fékező mozdonyként, a mai nap is, amely éppenséggel szabad volt ráért stb., és az adott feltételeknek megfelelt Ezáltal nem is kaptak a villanygépek fékező mozdony számot sem. Tehát a mai nap is beosztanak TRAXX-ot, Taurust, meg más fajta mozdonyt is, adott egy egy fékező esetre, és maradnak az eredeti számaikon.

 

 

Előzmény: 7578 (544)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 544

Karcsi!

 

Ez, amit itt leírtál a V60-asról (nevezetesen hogy fűtőgépként ténykedett), ez Tőled ciki...

 

Bízom benne, hogy a következő mondatod az lesz, hogy csak vicceltél.

Előzmény: k.novotny (537)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 1 543

Miért a képen csak sima F betüt látsz???

 

 

 

 

Előzmény: 7578 (542)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 1 542

Te most komolyan mondod, hogy a VF-003 azt jelenti, hogy fűtőmozdony?

Előzmény: k.novotny (541)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 541

Nincs semmi baj, csak most meg kéne kérdezned ettől a mozdonytól, hogy fűt e, vagy fékez:-))

 

 

 

 

 

Előzmény: 7578 (540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!