Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kkn Creative Commons License 2010.11.09 0 0 61101

Csak egyféle volt. De tükörhely is csak egyféle volt, szerintem az ajtó nem változott, és az első, meg az újított tükre egymás helyére felrakható, így az indexes is.

Előzmény: Tufaaa (61100)
Tufaaa Creative Commons License 2010.11.09 0 0 61100

kkn

Nem tudod véletlenül hogy a Hello swift tükreiből volt-e különböző méretű? Vagy az csak simán akkora volt mint a ráncfelvarrott előtti sima swifté (a nagy dumbó fülekre gondolok)

Vertigo Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61099

Szia!

 

Artani nem art sosem, de en kifejezetten azert merettem meg, mert "nagyobbra" csereltem, mint a gyari.

 

...ha ismerosodnel van tobbfele akksi erre a daewoo-ra erdemes rakerdezni, nekem bejott.

Előzmény: bsanya5 (61098)
bsanya5 Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61098

Köszönöm!

Igen vékony sarus kell bele.....

Akkor, azt javaslod méressem meg a generátort?

Az ismerős villanyásznál úgyis vannak akksik....

 

Még1* kösz!!!

 

Sanyi

Előzmény: Vertigo (61097)
Vertigo Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61097

sry a Mega Amper oraert, csak sima Ah :)

 

Ja amugy meg annyi, hogy vekonysarus kellett hozza...

Előzmény: Vertigo (61096)
Vertigo Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61096

OFF: Pont '98as suzim volt ezelott nekem is, es ugy 3-4 eve egy 45MAh Daewoo akksira csereltem, ami teljesen szepen mukodott telen nyaron, hoban fagyban, szemerkelo eseoben, tombolo szelben... ja hogy ez mar a taft reklam :P szoval jo volt, generator is birta a toltest, igaz a motor 5W-s olajjal ment, igy telen sem volt nagyon tulterhelve az inditas. (akkoriban egy kedves ismerosom pont akkus helyen dolgozott, az O ajanlatara lett az valasztva, amugy meg bizotnsag kedveert kimerettem elotte a generatort is, leven gyarilag ha jol emlexem csak 35-os akksi van benne)

 

Előzmény: bsanya5 (61095)
bsanya5 Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61095

Sziasztok!

 

Szeretnélek megkérdezni Titeket, milyen akksit javasoltok egy 1998-s Swift-be (G13BA), asszony autója, egyre nehezebben indít, felraktam neki töltőre(csepptöltő) egy hétig rajta volt, de ma, első indításnál nem volt meggyőző :-((( Amúgy is, ki tudja mennyi idős, két éve van nálunk az autó, azóta benne van.

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

Sanyi

Pityorka Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61094

Természetesen kézi váltóról van szó.

Előzmény: Pityorka (61093)
Pityorka Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61093

Szia!

Nekem a szerviz valamiért automata váltóolajat rakott a váltóba 3. éves szervizen, MOBIL ATF-220-at. (Piros színű.) Hidegen jól kapcsolható volt, melegen lett rosszabb. (myswift-team fórumon valakinek ugyanebben a szervizben mint nekem aut. váltóolajat raktak bele, úgy derült ki, hogy második olajcserénél piros olaj jött a váltóból ki.) Én két évig jártam vele, mivel nem sejtettem, hogy az van benne. Ezután én is rákérdeztem szerelőnél, aki mondta, hogy minél előbb cseréljük ki 75w-90-re mert később a váltónak baja lehet, szimering, meg szinkrongyűrű, meg csapágybaj. Le is cseréltük az előírtra, azóta melegen is nagyon jó a váltó, hidegen egy nagyon picit akadós, de ez természetes jelenség. (A lényeg a melegen kenésen is van, mert az automata olaj miatt melegen volt akadós néha.)

Előzmény: steve1000000 (61087)
zlota Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61092

Senkinek nincs még új-új swiftje?Nem látom, hogy írna vki... mondjuk cserélni nem akarok, de azért tapasztalatokat olvasgatnék!

jó hír Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61091

khm...csak próbálok segíteni...a(z) (atomatizált) benzinmotoros kézi erőátviteli hajtóműnél a gyári határozott ajánlat:API GL- SAE 75W-90   (8. fejezet, 11. oldal)

 

az automata olaj nem kéziváltóba való...működni működik, csak...

 

szerintem

kkn Creative Commons License 2010.11.06 0 0 61090

Ha azokon nem is, én akkor sem járnék normál váltóban automata olajjal. Arra ki van találva, mi kell bele, a gyár elő is írja a minőséget, azt kell beletenni. Perzse, lehet, hogy csak 15 éves korában jön ki, de aki így áll hozzá, az olajat sem nagyon cserél, meg teccskósat rak bele.

Előzmény: steve1000000 (61089)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 61089

Igen használtan, de 12.500km volt csak benne, szinte új volt. Most 85.000km van benne. Olajat így én cseréltettem a váltóban először. Akkor a váltó-kuplung szerkezet alján találtam filcel összejelölést, erre azt mondta a szerelőm, hogy valószínűleg valami garanciális csere lehetett még nagyon új korában.

A nagy részét tehát nálam futotta az autó, és én érzésre a kuplung elfáradására gyanakszom... A váltóval kapcsolatban csak ez az olaj kérdés idegesít az ominózus olajcsere óta...

Lehet ki kéne próbálni egy 75W-90-et tényleg, de nem hiszem, hogy ezeken a hibajelenségeken változtatna.

Előzmény: kkn (61088)
kkn Creative Commons License 2010.11.05 0 0 61088

Mivel manuális váltó alapvetően, így olyan olaj is kell bele.

Most használtan vetted? Mert akkor sanszos, hogy más már egyszeri szerelőnél esett áldozatul az automata olajos bakinak.

 

Én kicserélném olyanra, amit a könyv ír, hiszen te is tudod, ez nem automata, nem ATF, meg ilyesmi kell bele, hanem rendes váltóolaj, az előírt. Akár ez is okozhatott problémákat a váltó működésében, ha nem jó a kenőanyag.

 

Első körben előírt, de ócsó váltóolajat rakatnék bvele, hogy felvegye, és kimossa az automata-olajat. Azután azt, amit már korábban megvettél bele.

Előzmény: steve1000000 (61087)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 61087

Az enyémbe valamiért automata váltó olaj van. Vittem a 75W-90-et cseréhez, de amikor lengedték látták, hogy piros, így automata olajat raktak bele vissza. Ebből lehet vmi gáz? Mondjuk semmi különbséget nem fedeztem fel működésben a csere után

Előzmény: kkn (61086)
kkn Creative Commons License 2010.11.05 0 0 61086

Na, a harmadik keresésre itt a fórumkeresővel ( ami jó dolog, sok infót lehet előkeresni vele ), az " MTA váltóba " rákeresésével meglett az, amit kerestem:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=63596562&t=9114434

 

Előzmény: steve1000000 (61085)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.04 0 0 61085
Abban tudnál esetleg segíteni, hogy az MTA váltóba milyen olaj való? Vajon manuális volt amiatt ugyanúgy 75W-90 vagy a piros automata váltóba való olaj?
Előzmény: kkn (61084)
kkn Creative Commons License 2010.11.04 0 0 61084
Nekem csak igen light-os gyorsításnál nem volt rántás, persze ez is relatív, de éreztem, ha rendesen mentem. Meg ugye a magasabb fokozatoknál már nincsen akkora nyomaték, ott kevésbé érezni. Ha kicsit elvettem, sokkal finomabb lett. Persze, csak akkor, ha eltaláljuk azt a pontot, amikor vált. Ráadásul nem egy autónál, többnél. De azt nem tudom, hogy a használtnál ez hogy működik, számít-e a kopás, az újaknál éreztem, és elvétellel jobb volt.

Minden automata/automatizált a gázpedál állását figyelembe véve mozog a váltási ponttal, minél jobban nyomjuk, annál később vált fel, ez természetes.
Előzmény: steve1000000 (61083)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61083

Elég jól ismered, sokat tudsz róla, de egy-két pontosítás:

A gázt nem kell elvenni, mert bizony belenyúl és elveszi ő maga. A váltási folyamat is gyakorlatilag úgy néz ki (economy üzemmódról beszélek), hogy a gáz állásával szabályzod, hogy 2.200-6000-ig hol váltson. Váltás alatt ha nem veszed el a gázt akkor vált csak szépen, ha elveszed vagy jobban nyomod ránt egyet tehát nem szépen vált.  "Sport üzemmód" (nem economy) ugyanez csak ott 3.800-alatt nem vált akármilyen pici gázt adsz. Mivel 90-100km/h 4-ben 3.800 alatt van így kimegy a világból 4.-ben (gyakorlatilag 125-nél adja az 5.-et vicces nem?) Ehhez a módhoz gyorsabb váltási idő tartozik (nehogy duplakuplungos sebességre gondoljon valaki), de ennek ellenére ez az amit soha nem használsz, a fentebb leírt idióta működés miatt.

Gyakorlatilag "D"-ben (economyban) használom folyamatosan és előzéseknél, valamint reggel a hidegben történő csúnya váltások miatt avatkozom be néha manualban.

Előzmény: kkn (61079)
oAk2 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61082
A pollenszűrő pár hónapos, de gyanítom, hogy az előző tulaj még nem csinált/csináltatott ilyen tisztítást. Köszönöm a segítséget.
Előzmény: kkn (61081)
kkn Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61081
Klímatisztítás, pollenszűrőcsere, ha klímás.
Vannak egyszerű szerek, egy flakon, beállítod az autóban a lábtérbe, kiveszed a pollenszűrőt, bekapcsolod a klímát belső keringetésen, megnyomod a flakont, és rázárod az ajtót. Az kifújja az összes cuccot, vársz még vele 10-15 percet, majd szellőztetsz.

Ha ez nem válik be, akkor több a cucc a csövekben, és habos szer kell, az már macerásabb, a pollenszűrőnél, meg a szellőzőknél, a szélvédő alatti rácsnál a légbelépőnél be kell fújni a habot, hogy kitöltse a rendszert, előírt ideig, vagy összeesésig állni hagyni, és a további menet nagyjából azonos az előzővel.

De szervizek is megcsinálják ezt, 5-10E körüli díjazásért.
Előzmény: oAk2 (61080)
oAk2 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61080
Tudnátok abban segíteni, hogy miért áraszt kellemetlen szagot az autó fűtése, és hogy hogyan tudnék ezen segíteni?
kkn Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61079
Köszi a felvilágosítást, most már én is tudom, hogy ez egy sima Swift váltó, Toyota vezérlő-elektromechanikával, hehehe...

Már én is vezettem párat, a kis, de határozott gázadásos indulást találtam célszerűnek normál helyzetben, hogy ne nagyon csúsztasson.
A hátramenetet meg általában sok kidobja egy fordulat felett.

A váltásoknál egy idő után biztosan rá lehet érezni még automata üzemmódban is, mikor kell elvenni a gázt, ( hagyományos váltó, ugye ), és akkor simábban vált. Igazából valószínűleg ez lenne a hosszú élettartam titka, mert sajna a vezérlés nem nyúl bele a motorelektronikába, hogy váltásokkor elvegye. Nem tudom, hogy a kuplung azért picit kiemel-e ilyenkor, de érezni nem nagyon lehet, csak a rántást, ahogy a hajtásfolyamban állandó kapcsolat mellett megy végbe a váltás.
Én a pár alkalomkor próbálgattam, és sikerült némileg finomítani így a működést, aki mindennap ilyet vezet, biztosan már jól érzi, mikor kell elvenni, ha érti, mi van a lába túlsó végén.
Előzmény: steve1000000 (61078)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61078

Nekem a kúszással nincs baj, mondjuk annyi, hogy jó lenne, ha nem kúszna... :-) Ez valóban nem egy automata váltó! Így ha elkezd kúszni, de utána nem a nekilódulás következik a dugóban, hanem csak egy újabb megállás akkor 5-6 másodpercig remegve-fuldoklik, még a másik autó háta mögött állsz amíg ki nem emel a kuplung elektronika újra. Ezt gyakorlatilag minden ilyen tulaj köztük én is egy hét alatt megunja, és valahogy refleksz szerűvé válik, hogy ha araszolás van akkor kitolod üresbe majd újra behúzod "D"-be játékkal használod a dugóban (hálisten' vidéken élek, úgyhogy ezzel ritkán szembesülök BP-en).

Kuplungszag: Gyakorlatilag ezzel az autóval ez együtt jár, ha megint csak nem a megfelelő technikával vezeted. Ez nem automata váltó! Parkolásnál ha nem egy ívből állsz be és sokat balfaszkodsz' alap a kuplungszag...

 

nyílvánvaló tehát, hogy ez a váltó sokkal jobban gyilkolja a kuplungot (lásd: "20 alatt visszarakom egyesbe ha kell ha nem" k---ra idegesítő) mint egy manuális váltós (egyébként ez egy manuális váltó, csak helyetted egy elektronika kezeli a kuplungot meg tologatja a fokozatokat), ezért érdeklődtem volna, hogy hátha az ominózus reggeli csúnya váltások, remegős elindulások oka, hogy a kuplung a végét járja, és egy cserével újra frankó lehet...

Előzmény: kkn (61077)
kkn Creative Commons License 2010.11.03 0 0 61077
No, ez az, amit a tulajok tudnának elmondani tapasztalat alapján. De olyan ritkán írnak MTA-sok ( néha bő félévig senki ), hogy még azoké sem irányadó, mert már rég mások dolgozhatnak azokban a szervizekben, ahol anno jártak.

Pl. egy régi panasz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=70820788&t=9114434

De visszakeresni is nehéz( ezt az egyet adta MTA beállításra, de pont ez rémlett ) , mert a kereső min. négy szóra keres, és az MTA mellé míg odaírsz mindenféle variációt, hogy megtaláljon valamit...
Előzmény: steve1000000 (61075)
Tufaaa Creative Commons License 2010.11.02 0 0 61076
Most pénteken 20:30tól minitali a lurdynál, fedett parkoló, közel a mosóhoz.
Gyertek gyertek :)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 61075

Szuper! És tudsz is nekem olyan szervizt mondani amit bátran hívhatok, mert nem egy-két hónapja dolgozik ott szerelő és tudja mi az MTA? Legutóbbi szervizes élményemnél nekem kellett beállni az autóval mert még beindítani sem tudták önállóan... :-)

 Az ilyen helyeket felesleges felhívni.

Előzmény: kkn (61074)
kkn Creative Commons License 2010.11.02 0 0 61074
Talán Toyotás topicokban több infót tudsz szerezni, hátha a gyártónál többet vettek, pl. Yarisosok. Suzukiból elvétve találni MTA-st. Sajna, ehhez inkább a szervizek tudnak hozzászólni, nekik van sablon, miegymásuk hozzá a beállításokhoz. Dehát ehhez is olyan szakember kell, aki ismeri is, nem csak a szervízkönyvből.
Az átírást nem hiszem, hogy valahol is meg tudják csinálni. Aki ennyire bele mert merülmni az elektronikába, azok jó pénzért tuningos helyeken nyomulnak, lehet, hogy annyit kérnének érte, amennyiért neked nem érné meg.
Előzmény: steve1000000 (61073)
steve1000000 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 61073

Sziasztok!

Van vkienk tapasztalata már, hogy MTA váltós Swiftnél hidegen ezt a k---va rángatást, kemény koppanos váltást, hogyan mivel lehet orvosolni? 85.000km van az autóban. Olajat már cseréltem az nem befolyásolta az üzemszerű működést... :-( Kuplung csere segített e vkinek?

Valamint lehet e ennek az elektronikáját programozni, hogy "a 20 alatt visszarakom egyesbe" parancsot ki lehessen belőle írtani... :-)

 

Remélem akad itt MTA váltós kolléga aki átérzi eme váltó iránti felhőtlen szerelmemet... 

ltz-400 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 61072

 

  Ha van vonóhorgod a két hátsót megbírod emelni, de egyenes talaj kell,hogy a 12 cm-es

 be férjen az emelési ponton.

Előzmény: BoGar (61052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!