Csak egyféle volt. De tükörhely is csak egyféle volt, szerintem az ajtó nem változott, és az első, meg az újított tükre egymás helyére felrakható, így az indexes is.
Nem tudod véletlenül hogy a Hello swift tükreiből volt-e különböző méretű? Vagy az csak simán akkora volt mint a ráncfelvarrott előtti sima swifté (a nagy dumbó fülekre gondolok)
OFF: Pont '98as suzim volt ezelott nekem is, es ugy 3-4 eve egy 45MAh Daewoo akksira csereltem, ami teljesen szepen mukodott telen nyaron, hoban fagyban, szemerkelo eseoben, tombolo szelben... ja hogy ez mar a taft reklam :P szoval jo volt, generator is birta a toltest, igaz a motor 5W-s olajjal ment, igy telen sem volt nagyon tulterhelve az inditas. (akkoriban egy kedves ismerosom pont akkus helyen dolgozott, az O ajanlatara lett az valasztva, amugy meg bizotnsag kedveert kimerettem elotte a generatort is, leven gyarilag ha jol emlexem csak 35-os akksi van benne)
Szeretnélek megkérdezni Titeket, milyen akksit javasoltok egy 1998-s Swift-be (G13BA), asszony autója, egyre nehezebben indít, felraktam neki töltőre(csepptöltő) egy hétig rajta volt, de ma, első indításnál nem volt meggyőző :-((( Amúgy is, ki tudja mennyi idős, két éve van nálunk az autó, azóta benne van.
Nekem a szerviz valamiért automata váltóolajat rakott a váltóba 3. éves szervizen, MOBIL ATF-220-at. (Piros színű.) Hidegen jól kapcsolható volt, melegen lett rosszabb. (myswift-team fórumon valakinek ugyanebben a szervizben mint nekem aut. váltóolajat raktak bele, úgy derült ki, hogy második olajcserénél piros olaj jött a váltóból ki.) Én két évig jártam vele, mivel nem sejtettem, hogy az van benne. Ezután én is rákérdeztem szerelőnél, aki mondta, hogy minél előbb cseréljük ki 75w-90-re mert később a váltónak baja lehet, szimering, meg szinkrongyűrű, meg csapágybaj. Le is cseréltük az előírtra, azóta melegen is nagyon jó a váltó, hidegen egy nagyon picit akadós, de ez természetes jelenség. (A lényeg a melegen kenésen is van, mert az automata olaj miatt melegen volt akadós néha.)
Ha azokon nem is, én akkor sem járnék normál váltóban automata olajjal. Arra ki van találva, mi kell bele, a gyár elő is írja a minőséget, azt kell beletenni. Perzse, lehet, hogy csak 15 éves korában jön ki, de aki így áll hozzá, az olajat sem nagyon cserél, meg teccskósat rak bele.
Igen használtan, de 12.500km volt csak benne, szinte új volt. Most 85.000km van benne. Olajat így én cseréltettem a váltóban először. Akkor a váltó-kuplung szerkezet alján találtam filcel összejelölést, erre azt mondta a szerelőm, hogy valószínűleg valami garanciális csere lehetett még nagyon új korában.
A nagy részét tehát nálam futotta az autó, és én érzésre a kuplung elfáradására gyanakszom... A váltóval kapcsolatban csak ez az olaj kérdés idegesít az ominózus olajcsere óta...
Lehet ki kéne próbálni egy 75W-90-et tényleg, de nem hiszem, hogy ezeken a hibajelenségeken változtatna.
Mivel manuális váltó alapvetően, így olyan olaj is kell bele.
Most használtan vetted? Mert akkor sanszos, hogy más már egyszeri szerelőnél esett áldozatul az automata olajos bakinak.
Én kicserélném olyanra, amit a könyv ír, hiszen te is tudod, ez nem automata, nem ATF, meg ilyesmi kell bele, hanem rendes váltóolaj, az előírt. Akár ez is okozhatott problémákat a váltó működésében, ha nem jó a kenőanyag.
Első körben előírt, de ócsó váltóolajat rakatnék bvele, hogy felvegye, és kimossa az automata-olajat. Azután azt, amit már korábban megvettél bele.
Az enyémbe valamiért automata váltó olaj van. Vittem a 75W-90-et cseréhez, de amikor lengedték látták, hogy piros, így automata olajat raktak bele vissza. Ebből lehet vmi gáz? Mondjuk semmi különbséget nem fedeztem fel működésben a csere után
Na, a harmadik keresésre itt a fórumkeresővel ( ami jó dolog, sok infót lehet előkeresni vele ), az " MTA váltóba " rákeresésével meglett az, amit kerestem:
Abban tudnál esetleg segíteni, hogy az MTA váltóba milyen olaj való? Vajon manuális volt amiatt ugyanúgy 75W-90 vagy a piros automata váltóba való olaj?
Nekem csak igen light-os gyorsításnál nem volt rántás, persze ez is relatív, de éreztem, ha rendesen mentem. Meg ugye a magasabb fokozatoknál már nincsen akkora nyomaték, ott kevésbé érezni. Ha kicsit elvettem, sokkal finomabb lett. Persze, csak akkor, ha eltaláljuk azt a pontot, amikor vált. Ráadásul nem egy autónál, többnél. De azt nem tudom, hogy a használtnál ez hogy működik, számít-e a kopás, az újaknál éreztem, és elvétellel jobb volt.
Minden automata/automatizált a gázpedál állását figyelembe véve mozog a váltási ponttal, minél jobban nyomjuk, annál később vált fel, ez természetes.
Elég jól ismered, sokat tudsz róla, de egy-két pontosítás:
A gázt nem kell elvenni, mert bizony belenyúl és elveszi ő maga. A váltási folyamat is gyakorlatilag úgy néz ki (economy üzemmódról beszélek), hogy a gáz állásával szabályzod, hogy 2.200-6000-ig hol váltson. Váltás alatt ha nem veszed el a gázt akkor vált csak szépen, ha elveszed vagy jobban nyomod ránt egyet tehát nem szépen vált. "Sport üzemmód" (nem economy) ugyanez csak ott 3.800-alatt nem vált akármilyen pici gázt adsz. Mivel 90-100km/h 4-ben 3.800 alatt van így kimegy a világból 4.-ben (gyakorlatilag 125-nél adja az 5.-et vicces nem?) Ehhez a módhoz gyorsabb váltási idő tartozik (nehogy duplakuplungos sebességre gondoljon valaki), de ennek ellenére ez az amit soha nem használsz, a fentebb leírt idióta működés miatt.
Gyakorlatilag "D"-ben (economyban) használom folyamatosan és előzéseknél, valamint reggel a hidegben történő csúnya váltások miatt avatkozom be néha manualban.
Klímatisztítás, pollenszűrőcsere, ha klímás. Vannak egyszerű szerek, egy flakon, beállítod az autóban a lábtérbe, kiveszed a pollenszűrőt, bekapcsolod a klímát belső keringetésen, megnyomod a flakont, és rázárod az ajtót. Az kifújja az összes cuccot, vársz még vele 10-15 percet, majd szellőztetsz.
Ha ez nem válik be, akkor több a cucc a csövekben, és habos szer kell, az már macerásabb, a pollenszűrőnél, meg a szellőzőknél, a szélvédő alatti rácsnál a légbelépőnél be kell fújni a habot, hogy kitöltse a rendszert, előírt ideig, vagy összeesésig állni hagyni, és a további menet nagyjából azonos az előzővel.
De szervizek is megcsinálják ezt, 5-10E körüli díjazásért.
Köszi a felvilágosítást, most már én is tudom, hogy ez egy sima Swift váltó, Toyota vezérlő-elektromechanikával, hehehe...
Már én is vezettem párat, a kis, de határozott gázadásos indulást találtam célszerűnek normál helyzetben, hogy ne nagyon csúsztasson. A hátramenetet meg általában sok kidobja egy fordulat felett.
A váltásoknál egy idő után biztosan rá lehet érezni még automata üzemmódban is, mikor kell elvenni a gázt, ( hagyományos váltó, ugye ), és akkor simábban vált. Igazából valószínűleg ez lenne a hosszú élettartam titka, mert sajna a vezérlés nem nyúl bele a motorelektronikába, hogy váltásokkor elvegye. Nem tudom, hogy a kuplung azért picit kiemel-e ilyenkor, de érezni nem nagyon lehet, csak a rántást, ahogy a hajtásfolyamban állandó kapcsolat mellett megy végbe a váltás. Én a pár alkalomkor próbálgattam, és sikerült némileg finomítani így a működést, aki mindennap ilyet vezet, biztosan már jól érzi, mikor kell elvenni, ha érti, mi van a lába túlsó végén.
Nekem a kúszással nincs baj, mondjuk annyi, hogy jó lenne, ha nem kúszna... :-) Ez valóban nem egy automata váltó! Így ha elkezd kúszni, de utána nem a nekilódulás következik a dugóban, hanem csak egy újabb megállás akkor 5-6 másodpercig remegve-fuldoklik, még a másik autó háta mögött állsz amíg ki nem emel a kuplung elektronika újra. Ezt gyakorlatilag minden ilyen tulaj köztük én is egy hét alatt megunja, és valahogy refleksz szerűvé válik, hogy ha araszolás van akkor kitolod üresbe majd újra behúzod "D"-be játékkal használod a dugóban (hálisten' vidéken élek, úgyhogy ezzel ritkán szembesülök BP-en).
Kuplungszag: Gyakorlatilag ezzel az autóval ez együtt jár, ha megint csak nem a megfelelő technikával vezeted. Ez nem automata váltó! Parkolásnál ha nem egy ívből állsz be és sokat balfaszkodsz' alap a kuplungszag...
nyílvánvaló tehát, hogy ez a váltó sokkal jobban gyilkolja a kuplungot (lásd: "20 alatt visszarakom egyesbe ha kell ha nem" k---ra idegesítő) mint egy manuális váltós (egyébként ez egy manuális váltó, csak helyetted egy elektronika kezeli a kuplungot meg tologatja a fokozatokat), ezért érdeklődtem volna, hogy hátha az ominózus reggeli csúnya váltások, remegős elindulások oka, hogy a kuplung a végét járja, és egy cserével újra frankó lehet...
No, ez az, amit a tulajok tudnának elmondani tapasztalat alapján. De olyan ritkán írnak MTA-sok ( néha bő félévig senki ), hogy még azoké sem irányadó, mert már rég mások dolgozhatnak azokban a szervizekben, ahol anno jártak.
De visszakeresni is nehéz( ezt az egyet adta MTA beállításra, de pont ez rémlett ) , mert a kereső min. négy szóra keres, és az MTA mellé míg odaírsz mindenféle variációt, hogy megtaláljon valamit...
Szuper! És tudsz is nekem olyan szervizt mondani amit bátran hívhatok, mert nem egy-két hónapja dolgozik ott szerelő és tudja mi az MTA? Legutóbbi szervizes élményemnél nekem kellett beállni az autóval mert még beindítani sem tudták önállóan... :-)
Talán Toyotás topicokban több infót tudsz szerezni, hátha a gyártónál többet vettek, pl. Yarisosok. Suzukiból elvétve találni MTA-st. Sajna, ehhez inkább a szervizek tudnak hozzászólni, nekik van sablon, miegymásuk hozzá a beállításokhoz. Dehát ehhez is olyan szakember kell, aki ismeri is, nem csak a szervízkönyvből. Az átírást nem hiszem, hogy valahol is meg tudják csinálni. Aki ennyire bele mert merülmni az elektronikába, azok jó pénzért tuningos helyeken nyomulnak, lehet, hogy annyit kérnének érte, amennyiért neked nem érné meg.
Van vkienk tapasztalata már, hogy MTA váltós Swiftnél hidegen ezt a k---va rángatást, kemény koppanos váltást, hogyan mivel lehet orvosolni? 85.000km van az autóban. Olajat már cseréltem az nem befolyásolta az üzemszerű működést... :-( Kuplung csere segített e vkinek?
Valamint lehet e ennek az elektronikáját programozni, hogy "a 20 alatt visszarakom egyesbe" parancsot ki lehessen belőle írtani... :-)
Remélem akad itt MTA váltós kolléga aki átérzi eme váltó iránti felhőtlen szerelmemet...