Keresés

Részletes keresés

akárkibárki Creative Commons License 2016.09.09 -1 0 59057

Jó kis videó volt.És a kérdésedre a válasz:szerintem pusztán lemaradt a lejtőn.Viszont ő csinálta az öklözős képet a legvégén.:)

Előzmény: nagypapi (59056)
nagypapi Creative Commons License 2016.09.09 -1 1 59056

Biciklizzünk egyet! :-)

http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/09/09/ket_kereken_meg_gyonyorubb_erdely/

 

De hová tűnt a végén a kutya??

nagypapi Creative Commons License 2016.09.09 -2 0 59055

"A kettőt nem lehet eggyé tenni, mert a Rákóczi út egy történelmi értékeket érintő, az ország egyik legpatinásabb túraútja. Ezt nem illik 'elrontani' a másikkal. "

 

Nem gondolnám, hogy ha össze lenne kötve a kettő, az bármit levonna a Rákóczi túraútvonal értékéből.

Ráadásul a piros sáv ugye - hivatalosan - regionális útvonalat jelöl, és furcsa is, hogy ebből Dél-Zemplénben 3 is van (a harmadik a térkép szerint Vámosújfalu és Szerencs között).

Ha a Rákóczi út nem a 37-es úton és a körforgalomnal délre letérve a Wesselényi úton érné el a Várat, hanem a Mandulás-hegy felöl, akkor minden további nélkül összeköthető lenne a két piros. Ezzel kiváltható lenne a nagyon forgalmas és veszélyes 37-es út mellett való bóklászás is.

Az összekötéssel egy valóban regionális turistaút jönne létre, ami a Füzéri vártól Sátoraljaújhely országhatárig egy kb. W formában járná be Zemplént, ráadásul kapcsolódva a szlovákiai hálózathoz is. 

 

Persze ez csak egy ötlet a térkép mellől, lehet, hogy a valóságban ez nem megoldható...

Előzmény: garass (59038)
nagypapi Creative Commons License 2016.09.09 -1 0 59054

Lehet, hogy naiv v. hülye a kérdés, de olyan szakaszokon - pl. éppen a Borsod megyében -, ahol az ÉZ közvetlenül a határnyiladékban megy sok-sok kilométeren keresztül, minek kell külön turistajelzés? A határkövek nem követhetők?

Előzmény: jzp2107 (59035)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.09 0 0 59053

ezt találtam a mai futásom alkalmával az Óbudai-szigeten:

 

 

Rémlik, hogy régebben is ott volt, csak akkor még nem figyeltem fel minden kék jelzésre :)

 

Vajon mit keres ott?

olahtamas Creative Commons License 2016.09.09 0 1 59052

Az Északnyugati "oldalon" ugyebár vasfüggöny túraútnak hívják, de ez jelenleg Északkeleten nem lenne jó elnevezés.

Délen meg... x)    de nem politizálunk.

 

Mellesleg pont nekem is az volt régebben a meglátásom ezzel kapcsolatosan, hogy mérni kellene valahogy az egyes turistautak látogatottságát,

mert annak tényleg nincs értelme, hogy többen dolgoznak egy út felfestésén, mint ahányan végigjárják.

Ha nagyon megpiszkáljuk akkor az AK is már lehet határeset :)

Előzmény: donjuan1984 (59051)
donjuan1984 Creative Commons License 2016.09.09 -1 1 59051

Fájó szívvel, de igazat kell adjak Garassnak az ÉZ ügyében. Szerettem volna végigjárni, be is szereztem a nem hivatalos Mályi József féle kiadványt hozzá, de úgy voltam vele, hogy amíg legalább az OKT-t be nem fejezem nem vágok bele másikba. Nagy igazság, hogy ha egy útvonalra úgymond nincs igény, akkor azt felesleges fenntartani pár ember kedvéért, ráadásul, ha jól tudom pihenő helyek sincsenek kiépítve rajta, sem leágazások kiépítve és jelölve, így pedig tényleg nem sokat ér. Azért bízom benne, hogy egyszer még lesz belőle valami, mert amúgy szép helyen visz és sok kis települést érint. Lehet amúgy csak a nevével van a baj, mert, ha pl. Határvadász emlékút lenne a szélsőjobb fanatikusai lehet szívesebben karbantartanák...de ez csak politika :)

Előzmény: garass (59046)
pavarotti Creative Commons License 2016.09.09 0 2 59050

"Kérem mások is a jó oldalát nézzék ezeknek és ne csak kritizáljanak!"

 

Imádom a Zemplént (meg a Bükköt meg Aggtelket és a többit:) és ahol idén jártunk jól követhetőek voltak a jelzések:)

Előzmény: garass (59047)
pavarotti Creative Commons License 2016.09.09 -1 0 59049

garass

-----------------

"Egymástól 5 km-nél közelebb levő utak jelzésekor az egymással megegyező (színű és alakú) fő jelzések használatát lehetőleg kerülni kell."

 

Nem kell mondanom ez az MTSZ hivatalos (és azt hiszem többségünk szerint helyes) álláspontja.

Mi volt az a kényszer ami ezt nem tette lehetővé az új rendszer tervezésénél?

-----------------

 

"Ezúton hívjuk fel a figyelmet, hogy ha a megyei szövetséggel nem egyeztetett új jelzések kerülnek kihelyezésre a térségben, azt megszüntetjük."

- utólagosan a fórumbeli magyarázat alapján már - értem a szituációt, mégis azt hiszem ezt másképp kellett volna fogalmazni. Pl.

 

"Ezúton hívjuk fel a figyelmet, hogy a megyei turistautak rendszerének koordinációját és azok karbantartását a megyei természetjáró szövetség végzi, a központi (MTSZ) szakmai szabályok megtartásával. Kérjük, hogy esetleges igényeikkel, problémáikkal keressék a koordinációért felelős XY munkatársunkat (email, telefon). A

megyei szövetséggel nem egyeztetett, a rendszerbe nem illeszkedő vagy felesleges új jelzések a szokásos karbantartási munkák részeként megszüntetésre kerülnek."

 

Lehet hogy akit a jelzés lefestésével és a hangnemmel most ellenséggé válik/vált az a jövőben akár pénzzel akár munkával támogatta volna az utak karbantartását....

//Tudom naiv vagyok de ez már csak így van...//

 

Előzmény: garass (59038)
annyi baj legyen Creative Commons License 2016.09.09 -2 2 59048

Nyugodtan elmehetnél kormányszóvivőnek. Feltesznek neked egy kérdést, és beszélsz másról. Nem kardoskodok az ÉZ mellett, nem is tudom, honnan vetted.
Egyszerűen arra voltam kíváncsi, hogy a megyei szövetség milyen törvényi felhatalmazás alapján fog mások, engedéllyel kihelyezett jelzéseihez hozzányúlni. Nem azt kérdeztem, mennyit ésszerüsítetek, nem azt kérdeztem mennyien járnak egy adott utat, azt kérdeztem, amit.
A továbbiakban nem különösebben fogom olvasni a hozzászólásaidat, az önvállveregető tartalmú igényeimet a néha-néha elolvasott random TM cikkek teljesen kielégítik.

Előzmény: garass (59043)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 2 59047

Igen, egy tematikus út más elvárásoknak van kitéve. De már az is sokat mondott, hogy az ötletgazda nem írt ki rá egy túramozgalmat. Ennek se igazolófüzete, se igazolóállomásai, se jelvénye, okleve soha nem volt. Valóban, egy ötlet volt, ami akkor izgalmassá tette a határsávban való bűntetlen túrázgatást. Én is végig jártam, persze akkor még járható volt mindenhol.

 

Valóban, szeretnénk egy egységes, egyszerűbb rendszert kialakítani, ami mindenkit kellően kiszolgálhat. Köszönöm a megértésedet és a biztatást. Reméljük lesz hozzá erőnk, lehetőségünk és szakmai segítségünk is. Mert még sok van hátra.

 

 

***

Úgy látom elfogytak a hozzászólások, ezért én is bezárom a mai napot. Remélem sikerült kellően megvilágítani a mi elképzeléseinket és céljainkat. Kérem mások is a jó oldalát nézzék ezeknek és ne csak kritizáljanak!

Előzmény: olahtamas (59040)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 4 59046

A legelső hozzászólásomban rögzítettem, hogy én csak Borsod megyéről adhatok képet és válaszokat. A többi megye tegye meg, ha úgy érzi. Válaszaimban igyekeztem nem első személyt használni, mert ezek nem egy emberes dolgok, mögöttük többen teszik a dolgukat, csak úgy szerelemből!!!

Nem mi ítéltük halálra az ÉZ-t. Csak mi  - és ebben akkor Nógrád megye is benne volt - láttuk az életképtelen voltát, mert a kivitelezők sem tudtak semmit mondani. Egy ötlet volt, sikerült rá 5M Ft-ot szerezni és elkölteni. A sorsát az pecsételte meg, hogy nem járják a turisták olyan intenzitással ahogy egy a katonaság által felhagyott út öntisztulása azt igényelné.

Már írtam, pár turista kedvéért ilyen hatalmas erőforrást nem lehet feláldozni. Helyette négyszáz km más, kedveltebb útra kell fordítani erőinket.

Hogy a nógrádiak futólag fenntartják, szíve joguk. Egyrészt az ő szakaszuk aránytalanul kevesebb, mint a borsodi ág, másrészt nekik megyei szinten is elenyésző a turista úthálózatuk, mint a miénk. Végül még egy érv, az ő szakaszuk szinte a megyeszékhely előszobájában van. A fenntartási költségeit ez is jelentősen csökkenti. A Zemplénbe csak az utazás lehetne annyi, mint náluk a teljes fenntartás. Tessék racionálisan gondolkozni és érvelni.

De mint mondtam, nem kívánok más megyék életébe beleszólni. 

Előzmény: jzp2107 (59035)
qentar Creative Commons License 2016.09.08 -2 1 59045

Ezt már én is nagyon várom. Nyilván (szerencsére) nagyon más lesz, mint a Rockenbauer-féle. Azt a két-három részt különösen várom, amit - mint a fényképekből utóbb kiderült - ugyanakkor tettünk meg, csak egy-két óra különbséggel pont elkerültük egymást. :P

(Azt hiszem, az ő Gerecse 50-esük után vágtam bele a teljesítménytúrázásba, azelőtt nem is tudtam, hogy van ilyen.)

Előzmény: kerxy (59016)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 2 59044

Köszönöm Tamás az i9nformációkat, előbb kellett volna olvasnom ezeket, de én mint látható, sorba megyek a válaszadásokkal, hogy senki se érezze magát információhiányosnak.

Előzmény: olahtamas (59032)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 3 59043

Még mindig okoskodsz, és főleg jogászkodni próbálsz. De én bírom a válaszadással, láthatod.

Gondolom, az ÉZ-ért kardoskodsz. Nos olvashattad, az soha nem volt hivatalos turistaútként elfogadva egyik megyében sem. Egyszeri alkalomra készült, kuriózum út volt. A felújítását senki nem végezte az elmúlt tíz év alatt. Az út nagy része járhatatlanná, jelzéshiányossá vált, más része nem is a határsávban haladt. Az idő eljárt felette. Ez utóbbi rész került most felújításra, de nem eredeti jelzéssel, hanem illeszkedve a környék jelzésrendszeréhez. Olvass vissza!

Tehát nem jogszabályt kell keresni, hanem az élet felülírta az amúgy sem életképes dolgot.

 

De tovább megyek. A kiemelt szöveg azért jelent meg - és még többször is fogsz vele találkozni, - mert az általunk alább részletezett útrendszer kialakítását és a fotókon bemutatott információs lapok kihelyezését követően a régi nyomvonalon a mi szabványos jelzéseink mellé alá, fölé, valakik újra feltették a Z sáv jelzést. 

Csak három kifogásunk van ellene. Egyrészt iparos minőségben kerültek ki a jelzések. Másrészt mint írtam nem szűnt meg a turistaút, csak a jelzés színe változott. Most ugyanazt az utat két eltérő színnel is jelöljük. Miért? mivel ad többet, ha egy úton két jelzés is fut? Véleményem szerint csak a tájékozódást kavarja, pláne, hogy csak egy közbülső szakaszra került fel az iparos munka.

Három, ki fogja ezt a jövőben karbantartani? mint fentebb írtam, tíz évig nem volt gazdája.

 

Az utolsó mondatoddal nagyot akartál mondani, de ismét csak a tájékozatlanságod került elő. Még a télen többször is megszólaltam tábla ügyben itt és máshol is. Olvashattad mit tettünk ez ügyben. Az országban egyedül a mi megyénknek készült el a kihelyezett oszlop-táblarendszer teljeskörűen, átfogó hibalistája és kritikai észrevételezése. Minden oszlopról (megyénkben 650 oszlop lett kihelyezve!!!!) helyszíni fotókkal kiegészítve.  Ez az anyag ma is rendelkezésre áll, átadtuk az MTSZ szakembereinek is. Sőt javaslatot dolgoztunk ki a táblaszövegek racionalizálására. Ezen túl felajánlottuk, hogy a táblák javítását területi egységbe rendezve, kezdjük a Zemplénben  és alakítsunk ki egy mintaprojektet ennek elvégzésére, ami példaként szolgálhat majd országosan is.  

Végül erre nem került sor, mert helyette a Börzsöny lett kijelölve a mi ötleteink alapján erre. Hogy az hogy áll, nem tudom.  mi ezek után várjuk az ottani tapasztalatokat.

De szeretném, ha Te is leírnád, mit tettél tevőlegesen ebben a kérdésben?

Előzmény: annyi baj legyen (59031)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 1 59042

olvass vissza bőven megindokoltam alább.

Előzmény: jzp2107 (59030)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 1 59041

Köszönjük az elismerést, remélem szép túrákra kerül sor az októbertől már elkészülő végleges jelzések segítségével.

Egyébként a Cartograph térkép módosítás is zajlik, de értelemszerűen illik megvárni a festési munkák lezárását.

Előzmény: Güsziológus (59028)
olahtamas Creative Commons License 2016.09.08 -1 1 59040

Talán az ÉZ is jobb lett volna tematikus útként, akkor nem akad össze a rendszerrel.

Nekem amúgy az ötlet tetszett, hogy a határsávban végigjárni, hiszen nekünk még újdonság volt az ilyen lehetőség.

Azóta ez már aktualitását vesztette, de én nem bántam meg, hogy végig jártam.

Örülök a törekvéseteknek, hogy egyszerű és átlátható legyen a rendszer!

Remélem sikerül megvalósítanotok!

Jó lenne ha mindenki el tudná fogadni, hogy egy aktív megyei természetjáró szövetségnek központi szerepet kell játszania a területén kialakított

szabványos turistautak létesítésénél, legyen az akár "alulról", akár "felülről" jövő a kezdeményezés.

Ha pedig nem tudnak dűlőre jutni, akkor lehet bevonni MTSZ központot, bíróságot, népszavazást tartani stb...

 

Előzmény: garass (59033)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 2 59039

Ha visszaolvasol, akkor erre a kérdésedre választ kapsz. Mi nem szín szerint gondozzuk útjainkat, hanem kötelességből és turista érdekből.

Előzmény: jzp2107 (59015)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 2 59038

Valóban, Sárospatakról indul a Rákóczi túraút és ide érkezik-indul a keleti piros gerincút is. De míg a Rákóczi út értelemszerűen a vártól indul, addig a másik piros sáv a vasútállomástól.

A kettőt nem lehet eggyé tenni, mert a Rákóczi út egy történelmi értékeket érintő, az ország egyik legpatinásabb túraútja. Ezt nem illik 'elrontani' a másikkal. Helyette annyit teszünk, hogy a két városi végpont között egy P4 jelzést alkalmazunk.

Előzmény: nagypapi (59014)
garass Creative Commons License 2016.09.08 -1 2 59037

Így is mondhatjuk. Az okokat, indokokat Güszlogushoz válaszként kifejtettem kissé.

Előzmény: jzp2107 (59013)
garass Creative Commons License 2016.09.08 -1 4 59036

Érdekes, nálam Te voltál mindíg a nagy kritikusként elkönyvelve, és most Te látod és írod le ennek a módosításnak a lényegét.

Valóban, az OKT és a mostani Piros út lett ennek a térségnek a főgerince és ebből ágaznak le a célponti utak.

Csak megjegyzem, a P azért lett ide felvéve, mert ez beköt a határátkelőhelynél a szlovák útrendszerbe, a másik vége pedig a keleti nagy pirosba torkollik.

A zöldek zagyvaságát is jól látod. Helyette az OKT leágazásai mennek a hegyekre.

Eddig nem említettem, hogy itt a város részéről az évek során egy tanösvény rendszer is ráépült a turista útjainkra. Ez természetesen még további zűrzavart okozott. A város és a Kalandpark vezetésével való egyezségünk alapján itt a tanösvényi jeleket megszüntettük és a célpontokat a turista jelzéseken lehet elérni. A célpontok leírásai, térképei a terepen általuk kihelyezett táblákon szerepelnek. Ez is egy nagy egyszerűsítése a turista-kiránduló személyek részére.

Ha már ezeket is részleteztem, még egy módosításról itt adok számot.

Nevezetesen az Alföldi kék végpontja nem a városban lesz ezután, hanem lekerül a vasútállomásra. Az itt lévő igazolópecsét az Alföldi kéket fogja kiszolgálni.

Az OKT nyomvonala a múlt évi felújítás során módosult, nevezetesen a Nagy-Nyugodó visszakerült a kés nyomvonalába. Itt bélyegzés is van, és ez fontos csomópontja további kék szárnyvonalak kiágazásainak (K+, K3).

Az új OKT igazolófüzet megjelenésekor még egy változás lesz. A most Bányi-nyereg néven jegyzett bélyegzőhely megszűnik. Ezzel én már régebben is foglalkoztam itt a fórumon, hogy a Bányi-nyereg terepileg nem ott van, ahová a bélyegzőt kihelyezték (Vörös-kő Panzió). Ez téves volt, mert valójában a Bányi-nyereg a Cirkáló-tanya és Nagy -Nyugodó között van terepileg. Nos itt nem lesz bélyegzés és a Vörös-kői is le lesz szerelve.

Vagyis a pecsétek sora a jövőben  következő lesz: Cirkáló-tanya, Nagy-Nyugodó, Vágáshuta.

Az új igazolófüzetben már ezek a bélyegzőhelyek szerepelnek majd.

Előzmény: Güsziológus (59011)
jzp2107 Creative Commons License 2016.09.08 -1 1 59035

sokadszor leírtad valóban, hogy a ti megyétek (vagy személy szerint Te) nem lelkesedsz az északi zöldért

ezért pusztulnia kell

emiatt van bennem valóban egy pötty meg nem értés

mert ahogy én is többször kirészleteztem, Nógrádban fel lett újítva

és amit eddig láttam belőle, az mind nagoyn tetszett

ráadásul ez egy több megyén áthaladó majd 400 kmes útvonal, nekem kevéssé tetszik hogy valaki fogja magát és egy részét halálra ítéli

 

de jólvan, mindegy, abbahagyhatjuk, hiszen én itt hiába ugrálok változtatni már úgysem lehet..

csak mosolyogni hadd ne kelljen hozzá (mint ahogy az MTSZ új táblarendszerének se tudtunk őszintén örülni, mi utolsó hálátlanok)

Előzmény: garass (59034)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 1 59034

Az ÉZ témát az előzőben sokadszor!!! ismételten kirészleteztem. 

Te is leírtad, igen, nem tudjuk karbantartani. De ezt nem most találtuk ki, hanem a létesítését megelőző értekezleten rögzítve lett. Ezért egyik érintett megye sem vállalta fel akkor a felfestését és lett egyszemélyes vállalkozás. 

Ennek fenntartási igénye egyszerűen nincs arányba az érdeklődéssel. Ezt pedig ti turisták szabályozzátok. Mi csak előre láttuk ezt.

A politikai okfejtésekbe kár lenne belemenni, mert az itt nem volt és ma sem szempont. Kizárólag szakmai érvek játszottak és játszanak szerepet. Pár emberért nem kell fenntartani egy hatalmas erőforrásokat igénylő utat.

A képernyő előtt lehet okosakat mondani, igényeket követelni, de a realitás a terepen dől el. 

A többi útvonal fenntartására vonatkozó kérdésed már jogos. Lám, te is igyekszel előre gondolkodni. Mint alább már írtam, most jelentős összegek kerültek, kerülnek a jelzésrendszer rendbetételére. Az MTSZ-ben öt éves ütemterv van előirányozva az ország teljes úthálózatának felújítására. Ez egyben racionalizálást is jelent természetesen. Mi megyei szinten területi elv alapján tervezzük a felújítások lebonyolítását. Ezért is kezdtük ez évben a Zemplénben és tervek szerint haladunk majd tovább.

A karbantartás kérdése eddig sem volt másként, bárki bármit mond, eddig is a megye koordinálta és irányította az útfestéseket. Csak jóval szerényebb keretek között. Jelenleg nincs pénzügyi korlátja ennek. A festés minőségét 5 évre garantáljuk, tehát egy ciklusidőre. Hosszú távra ma senki nem lát, mert ez nem is várható el az illetékesektől. A mi feladatunk most az, hogy a lehetőségeket kihasználva minél többet tegyünk. Még akkor is, ha ilyen ellenállásokba és meg nem értésekbe ütközünk!

Előzmény: jzp2107 (59010)
garass Creative Commons License 2016.09.08 -1 1 59033

Ezt a témát már többször érintettük. Itt a fórumon is többször leírtam, az ÉZ soha nem volt a megye részéről gondozva. Mert már a létesítéskor sem volt biztosítva a központi jövője. A karban tartása ennek jóval nagyobb anyagi, időbeli és létszám terhet jelentett volna, mint amivel rendelkezünk. Mert nem csak festeni kell a jeleket, hanem a határsáv járhatóságát is biztosítani kellene. Már többször írtam, nincs rá akkora igény a turisták részéről sem, hogy a határsáv öntisztuló lenne. Valljuk be ez egy kuriózum volt akkor, de csak egyszeri alkalommal. Még a kék túrán is vannak benőtt szakaszok, pedig azt azért sokkal többen járják, mint ezt, az egyébként is technikailag sem könnyű útvonalat. Nekünk nincsenek megfelelő eszközeink ennek kitisztításához. Ez nem metszőolló kérdése.

Itt is megismétlem, az ÉZ útjait a fentiek alapján nem vettük és nem is vesszük fel a megyei útkataszterbe. A Zemplénben most jött el az ideje, hogy ezt jelzésileg és majd térképileg véglegesen rögzítjük is. A nem határsávban haladó szakasza - érdemben a Sátoros-hegyek környéke - megmarad, de nem ÉZ néven, hanem a korábban leírt útrendszerünkbe asszimilálva.  Ugyanis az útrendszerünk kialakításánál az egyszerűsítés, átláthatóság is szerepel az elvárások között. Ezért a fonódások, fölösleges út együtt haladások rendre megszüntetésre kerülnek, ahol erre lehetőségünk van.  A még nem átdolgozott térkép itt még hűen tükrözi a jelzésrendszer dzsungelét.   Ezzel az egyszerűbb tájékozódást igyekszünk elősegíteni.

Leírom, nem magunknak tesszük átláthatóbbá, hanem nektek, nem itt élő, a területet kevésbé ismerő turisták számára. Meg azoknak, akik a térképet fordítva tartják, vagy GPS-el a kézben is eltévednek. S ha ezt sikerül elérnünk, nem kiskirály, hanem király jelző illet minket. Remélem D:-)

Előzmény: olahtamas (59009)
olahtamas Creative Commons License 2016.09.08 0 1 59032

A táblarendszer javításának előkészületei már folyamatban vannak!

Ígéretet kaptunk, hogy a táblák tartalma ki lesz cserélve.

Alapvetően szakaszvégpontok, pecsételőhelyek, kiszállási pontok lesznek rajtuk, és kevesebb generált távoli látnivaló.

És ami fontos, hogy a számítógépek által generált táblák ellenőrzése is várható kihelyezés előtt.

Előzmény: annyi baj legyen (59031)
annyi baj legyen Creative Commons License 2016.09.08 -2 0 59031

"Akkor kard ki kard!"

 

Egészségedre.

 

 

"Ezúton hívjuk fel a figyelmet, hogy ha a megyei szövetséggel nem egyeztetett új jelzések kerülnek kihelyezésre a térségben, azt megszüntetjük."

 

 

Erre válaszolj, melyik törvény, melyik paragrafusa írja elő, hogy a veletek nem egyeztetett, de engedéllyel rendelkező jelzéseket te megszüntetheted? Mert ha egyik sem, akkor bizony te éppen más munkáját rongálod.


De tudod mit? Legyetek tökösek, kezdjétek a táblarendszerrel.

Előzmény: garass (59026)
jzp2107 Creative Commons License 2016.09.08 -1 1 59030

próbálok rájönni mi ésszerű van az északi zöld megszüntetésében (eddig nem sikerült)

Előzmény: garass (59025)
garass Creative Commons License 2016.09.08 0 1 59029

Túl naiv vagy. Tegyük világossá, az erdészetek ma alapból nem érdekeltek a turistautak létesítése, rendezése, fenntartása ügyében. Ezt többségében az MTSZ és a területi turista szervezetek végzik, meg a már emlegetett partizánok, akik néha csak lelkesedésből, de valljuk be, sokszor valamilyen önös érdekből tevékenykednek a saját ötleteik alapján.

Tehát az általad leírt folyamat nem náluk van. Az első lépések ma még nem működnek. Az MTSZ elkezdett valamit, de egyszerre nem lehet egy országot rendbe rakni.

A hálózat ésszerűsítése, ahogy már alább írtam megtörtént (Zemplén), de nem ők, hanem mi, akik ismerjük, járjuk a helyszínt és ismerjük a turista elvárásokat.

Alább részleteztem szerepünket, ezért itt csak annyit írok, a "kiskirály" jelző ezek alapján tájékozatlanságodból fakad. Az anarchia épp a nem rendezett, szervezett körülményekből, a partizán ötletekből fakad.

 

 

Előzmény: annyi baj legyen (59008)
Güsziológus Creative Commons License 2016.09.08 -2 1 59028

A térképek elkerülték a figyelmemet, de ezt a hiányosságot pótoltam.

Hasznosabb lett volna előbb, de elég jól ismerem a Sátor-hegyeket.

 

A leírás alapján átvezettem a változásokat a TUHU adatbázisán.

Ha frissül a letölthető térkép, mindenki megnézheti, és aki veszi a fáradtságot, az ellenőrizheti is.

 

A 248 mp. számomra nem azonosítható, de ha arról a rövidke szakaszról van szó, amelyik összeköti az új K3 jelzésű utat és az új P jelzésű utat a Zsólyomka-völgyben, akkor ezt is javítom.

 

Gratulálok a szép munkához, remélem, még az idén járunk arrafelé, és megnézem személyesen is!

Előzmény: garass (59025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!