"Ha 10-15 évvel ezelőtt teljes hosszában – közel 140 kilométeren – megépült volna Kecskeméttől Szarvason és Békéscsabán át egészen Gyuláig és a magyar–román országhatárig tartó M44-es gyorsforgalmi út,
az is későn lett volna. Hiszen egy már leszakadt, lélekszámában erősen megfogyatkozott megyébe érkezett volna már akkor is. A lemaradás megállításának és a felzárkózáslassú megkezdésének elengedhetetlen, de messze nem egyedüli feltétele, hogy a Viharsarkot gyorsforgalmi út kösse össze az ország fejlettebb régióival.
Pedig a megye közvéleménye és változó színvonalú politikusi gárdája még mindig abban az illúzióban ringatja magát, hogy Békés megye közel három évtizedes mélyrepülésének az M44-es gyorsforgalmi út megépítése véget vethet. De ez, figyelembe véve az összes körülményt, önbecsapás."
Ahhoz képest, hogy Domokos és társai évtizedek óta "vezetik" a megyét, érthetetlen a lobbierő hiánya. Nem voltak kreatívak, nem fogtak össze Szolnokkal, ragaszkodtak Lakitelekhez...
Mert alapvető a geopozíció:
"A 2004-es EU-csatlakozásig az erre felhasználható forrásoknak azonban igencsak szűkében voltunk, a tagság elnyerése után a Körös-völgyben pedig nehezen vették tudomásul, hogy Brüsszel nem támogatja
az M44-es megvalósítását. Az uniós szabályokat figyelembe véve jogosan. Hiszen nem a kontinens nagyobb területi egységeit összekötő tranzitútról van szó. A Kecskeméttől induló út 140 kilométer után
Gyulánál éri el a román határt, ám Kisjenőnél beletorkollik a Nagyváradot és Aradot összekötő főútba, és nem vezet tovább – sem Románia belsejébe, sem a tágabban vett Balkánra."
Így még súlyosabb a politikusok felelőssége:
"Medgyessy ráérzett, hogy mire a legérzékenyebb és legkiéhezettebb a leszakadás állandó rémétől félő, s azt meg is élő viharsarki közvélemény. Ám betarthatatlan ígérete az MSZP teljes
Békés megyei szervezetére ráégett – az építkezés nem kezdődött meg 2006-ig, nemhogy befejeződött volna.
2014 őszén Orbán Viktor miniszterelnök néhány nappal az önkormányzati választások előtt az utóbb vesztes békéscsabai fideszes polgármesterjelölt mellett kampányolt. Ahogyan annak idején Medgyessy,
ő is azt mondta, amit a helyiek a legjobban szerettek volna hallani. Kijelentette, hogy „fővesztés” terhe mellett abban állapodott meg Lázár János Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszterrel, hogy
amikor a következő választásokkor eljön Békéscsabára, akkor már a gyorsforgalmi úton érkezik a városba. Ezt utóbb másutt azzal toldotta meg, hogy 2018-ra minden magyar megyeszékhelyre
autóúton vagy autópályán érhetünk el."
Így lehettek gyorsforgalmi helyett előbb olcsón eladó kastélyok, földek, cégek...
Ez úgy marhaság, ahogy van: Pécsnek van autópályája, mégis leszakadt, Bács-Kiskún meg nyilvánvalóan az egy szem Merci gyárnak köszönheti a nagy ugrást.
2014. október 10., péntek 17:27, frissítve: péntek 18:02
Befejeződött az M3-as sztráda Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti második szakaszának építése. A 11,9 kilométer hosszú szakasz 15,5 milliárd forintba került. Az autópálya építése nem áll meg itt, egy kormánydöntés értelmében az ukrán határig tartó szakasz előkészítése már folyamatban van – mondta az átadáson Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter.
1.3 milliárdos km áron.... autópálya
2014.10.31.
A 2,2 kilométer hosszú, kétszer egy sávos út egy év alatt készült el. A Kálmánházi utat köti össze a sztrádával. A beruházás 3,4 milliárd forintba került, melynek 85 százalékát uniós forrásokból finanszírozták.
1,5 milliárdos km áron egy 2x1 sávos elkerülő
Hihetetlen a szórás...
Anno valahol olvastam, hogy egy felüljáró 1 milliárdba kerül, egy körforgalom meg több 100 millió
Egy kárbecslő cégnél dolgoztam és az M6 építésénél le akarták hívni a biztosításuknak megfelelő összeget, mert a nyári vihar szétmosta a földmunkájuk nagy részét. De lófaxot se kaptak, mert semmi rendkívüli nem volt az időjárásban, csak a szokásosnál kicsit nedvesebb volt az a nyár ;-)))
Az autópályára a Hajdúszoboszlóra vezető 4-es számú főútról felhajtva ugyan tábla jelzi, hogy fizetős szakaszra érkeztünk, de december 31-ig még nem kell autópálya-matricát vásárolni.
A bejárás időszakában alig volt forgalom, csak néhány kamionos és autóshasználta a nemrégiben átadott útszakaszt. A szabályoknak megfelelően kényelmesen és csöndesen lehetett haladni,
ám a reggeli csúcsban jelentősebb forgalomra számíthatunk. Az autópályán egy kilométer hosszan útlezárás van érvényben, ezen a szakaszon csak a belső sáv használható.
A lezárt útrészhez érve azonban sem munkagépeknek, sem munkásoknak nem volt nyomuk, csak bóják jelezték a lezárt területet.
Az új főúton még dolgoznak
A 481. számú főúton viszont dolgoztak a munkagépek a leállósávban, az áthaladó forgalmat pedig munkások irányították, mert csak egy sávon közlekedtek a járművek.
A munkálatok ellenére is fennakadás nélkül lehetett haladni, mindössze nyolc percbe telt eljutni az M35-ös autópálya felhajtójától a 481-es főút végéig, az autó- és kamionforgalom
az utóbbi szakaszon is csekély volt.
Mint azt a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-től megtudtuk, a kivitelező az M35-ös autópályán az esőzés okozta károkat állítja helyre, ezért van szükség a forgalomkorlátozásra.
Amennyiben az időjárás engedi, a munkák napokon belül befejeződnek. Rossz idő esetén legkésőbb tavasszal folytatódnak. A 481-es főúton nincs munkavégzés – tájékoztatott a társaság.
Ezt a kiváló ütemérzéket! Az év legcsendesebb napjaiban "tesztelnek"...
Mindenesetre a NIF "tájékozottsága" elgondolkodtató...
Ó, anno az orosházi 47-es elkerülő útnak sikerült felüljáróban kereszteznie a szentesi országutat és a vasútvonalat egy mocsaras, tavas ponton. Egy évig döngölték a követ a talajba egy jókora golyóval, mielőtt bármi épülhetett. A vicces az, hogy utána a közlekedéspolitika nem tudta beszántani az amúgy nulla forgalmú, 30km/h-val járható (egy időben 10-re korlátozott, de a felső szakaszán 50-re tupírozott) vasútvonalat, mert akkor elég lett volna egy körforgalom... (de a terményfeladást is megszűntették, mert minek).
u.i. a körforgalmat amúgy megépítették, 1km-vel nyugatabbra a szentesi úton, a Gyopárosi strand bekötő útjánál, természetesen leágazással az elkerülőről, bekötő úttal, stb. stb.
De a felüljáró azóta is remekül szolgál, csak tök felesleges.
A St.nal kotott "modern varosok" szerzodes szerint:
"A nemzeti fejlesztési miniszternek 2019. december 31-ig gondoskodnia kell a szükséges intézkedésekről a Salgótarjánt elkerülő, az országhatárral is összeköttetést biztosító négysávos útszakasz kiviteli terveinek elkészítése érdekében"
(erre a projektre a teljes budzse: 40~50 mrd HUF).
Csak egy szellemi fogyatekos nyavalyog tenyekkel szemben. Vagy troll, de DFTT.
Azért a Nagybátony Béke úttól, Kisterenye MOL kútig tartó 21-es, útszakasz is egy tóban fekszik, bár nevezzék azt hivatalosan mocsárnak, tőzegnek vagy aminek akarják.
Ott a 2x2 sávúsítás nem lesz nehéz munka lévén sík és egyenes, de az útalap földmű elkészítése tartósra....................................................??
itt is tözeg lépra kell építeni azért ilyen drága....
Mert az M76 egy része érinti a kis Balatont, még talán érthető a 9km-re a 38 milliórd...
Na de itt 2x1 sávos út épül:
A több mint 63 milliárd forint értékű, 29 kilométer hosszú útépítés kivitelezésének nyertese a Duna Aszfalt Kft. a Mészáros és Mészáros Kft-vel közösen.
Ilyen adat nincs a forgalomszámlálásban. Azt lehet megnézni, legalábbis elvben, hogy mekkora forgalom van a 21-esen Salgótarján felett, de, hogy abból mennyi az átmenő, és mennyi tart Salgótarjánba, az nem látszik. Mindazonáltal, mivel Tarján fölött már csak Somoskőújfalu van a határig, és a szlovák oldalon sem látszik semmi, ahonnét tömegek ingázhatnának Tarjánba, valószínű, hogy a 21-es ott mért forgalmának döntő része áthalad Salgótarjánon.
De van egy kis probléma: a 48-as km (Kisterenye) után sehol nem volt a 21-esen komolyan vehető forgalomszámlálás 2016-ban. 2015-ben egy 30 napos mérés volt, az nem precíz adat, de használható. Annak az eredménye viszonylag szerény: 4.600 egységjármű, ebből 230 nehéz tehergépkocsi. 2014-ben nem volt értékelhető forgalomszámlálás azon a részen.