Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.12.31 -1 0 38428

Kellemetlen tanú lehetsz...

 

Minthogy én is érzékelem a "fentről áradó szeretetet"...

 

Csak egy példa: októberben írtam az OCF miatt a prezentálónak.

 

Biztos sok lehet a tennivaló....

Előzmény: trizs77 (38427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -1 1 38427

Domokos 2000-ben, Brüsszelben, nyíltan kimondta : Békés megyébe nem kell autópálya, nem kell autógyár.

Ez egy mezőgazdasági megye, itt konzervgyárat és más élelmiszer feldolgozó ipart kel fejleszteni és a vasutat.

 

Joga volt ilyet mondani.

Ő volt a Békés megyei közgyűlés elnöke.

 

Amúgy ezt a Régiók Európája konferencián, az Unio és Kelet-Magyarország megyéi megbeszélésen mondta.

Nyílt ülésen.

Ott ültem.

 

 

Előzmény: dimelo (38426)
dimelo Creative Commons License 2017.12.31 -2 0 38426

Nem marhaság, de nem az egyetlen ok...

 

A cikkben van egy hivatkozás:

http://magyarnarancs.hu/publicisztika/bekes-megyet-atugrotta-a-modernizacio-106668

 

"Ha 10-15 évvel ezelőtt teljes hosszában – közel 140 kilométeren – megépült volna Kecskeméttől Szarvason és Békéscsabán át egészen Gyuláig és a magyar–román országhatárig tartó M44-es gyorsforgalmi út,

az is későn lett volna. Hiszen egy már leszakadt, lélekszámában erősen megfogyatkozott megyébe érkezett volna már akkor is. A lemaradás megállításának és a felzárkózás lassú megkezdésének elengedhetetlen, de messze nem egyedüli feltétele, hogy a Viharsarkot gyorsforgalmi út kösse össze az ország fejlettebb régióival.

Pedig a megye közvéleménye és változó színvonalú politikusi gárdája még mindig abban az illúzióban ringatja magát, hogy Békés megye közel három évtizedes mélyrepülésének az M44-es gyorsforgalmi út megépítése véget vethet. De ez, figyelembe véve az összes körülményt, önbecsapás."

 

Ahhoz képest, hogy Domokos és társai évtizedek óta "vezetik" a megyét, érthetetlen a lobbierő hiánya. Nem voltak kreatívak, nem fogtak össze Szolnokkal, ragaszkodtak Lakitelekhez...

 

Mert alapvető a geopozíció:

"A 2004-es EU-csatlakozásig az erre felhasználható forrásoknak azonban igencsak szűkében voltunk, a tagság elnyerése után a Körös-völgyben pedig nehezen vették tudomásul, hogy Brüsszel nem támogatja

az M44-es megvalósítását. Az uniós szabályokat figyelembe véve jogosan. Hiszen nem a kontinens nagyobb területi egységeit összekötő tranzitútról van szó. A Kecskeméttől induló út 140 kilométer után

Gyulánál éri el a román határt, ám Kisjenőnél beletorkollik a Nagyváradot és Aradot összekötő főútba, és nem vezet tovább – sem Románia belsejébe, sem a tágabban vett Balkánra."

 

Így még súlyosabb a politikusok felelőssége:

"Medgyessy ráérzett, hogy mire a legérzékenyebb és legkiéhezettebb a leszakadás állandó rémétől félő, s azt meg is élő viharsarki közvélemény. Ám betarthatatlan ígérete az MSZP teljes

Békés megyei szervezetére ráégett – az építkezés nem kezdődött meg 2006-ig, nemhogy befejeződött volna.

2014 őszén Orbán Viktor miniszterelnök néhány nappal az önkormányzati választások előtt az utóbb vesztes békéscsabai fideszes polgármesterjelölt mellett kampányolt. Ahogyan annak idején Medgyessy,

ő is azt mondta, amit a helyiek a legjobban szerettek volna hallani. Kijelentette, hogy „fővesztés” terhe mellett abban állapodott meg Lázár János Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszterrel, hogy

amikor a következő választásokkor eljön Békéscsabára, akkor már a gyorsforgalmi úton érkezik a városba. Ezt utóbb másutt azzal toldotta meg, hogy 2018-ra minden magyar megyeszékhelyre

autóúton vagy autópályán érhetünk el."

 

Így lehettek gyorsforgalmi helyett előbb olcsón eladó kastélyok, földek, cégek...

Előzmény: troglodita (38425)
troglodita Creative Commons License 2017.12.30 -1 2 38425

Ez úgy marhaság, ahogy van: Pécsnek van autópályája, mégis leszakadt, Bács-Kiskún meg nyilvánvalóan az egy szem Merci gyárnak köszönheti a nagy ugrást.

Előzmény: Mash_bakter (38423)
RadiX Creative Commons License 2017.12.30 0 1 38424

Ezt az M4-M8 videót még legalább 20 évig lehet nézegetni, mielőtt megépülne.

Előzmény: Mash_bakter (38422)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 -1 0 38423

NA még egy link, főleg a GDP kép miatt

https://g7.24.hu/allam/20171025/meszaros-lorinc-uzlettarsa-epitheti-a-bekesi-autopalya-utolso-szakaszat-is/

 

Megyénként van %-is, nagyítható, ami ahiányzik az a honnan hova emelkedett

 

Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38422

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/12/az-m44-ujabb-szakasza-talalt-kivitelezore

 

A most kihirdetett 18 kilométeres keleti szakaszon a hirdetmény nettó 41 milliárd forintos szerződési értéket jelölt meg...

2.3 milliárdos km áron.... autópálya

Van benne legalább 1 felüljáró, meg 2 körforgalom....

 

https://hirtv.hu/ahirtvhirei/atadtak-az-m3-as-autopalya-uj-szakaszat-1252598

2014. október 10., péntek 17:27, frissítve: péntek 18:02

Befejeződött az M3-as sztráda Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti második szakaszának építése. A 11,9 kilométer hosszú szakasz 15,5 milliárd forintba került. Az autópálya építése nem áll meg itt, egy kormánydöntés értelmében az ukrán határig tartó szakasz előkészítése már folyamatban van – mondta az átadáson Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter.

 

 

1.3 milliárdos km áron.... autópálya

 

 

2014.10.31.

A 2,2 kilométer hosszú, kétszer egy sávos út egy év alatt készült el. A Kálmánházi utat köti össze a sztrádával. A beruházás 3,4 milliárd forintba került, melynek 85 százalékát uniós forrásokból finanszírozták.

1,5 milliárdos km áron egy 2x1 sávos elkerülő

 

Hihetetlen a szórás...

Anno valahol olvastam, hogy egy felüljáró 1 milliárdba kerül, egy körforgalom meg több 100 millió

 

NIF videók ha érdekel valakit:

M4-M8 autópálya elválási csomópont

https://www.youtube.com/watch?v=HHwUYGbe6VQ

 

47. sz főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz

https://www.youtube.com/watch?v=0VSho0bdbjI

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38421

Az is igaz.

De nem kizárólagos.

 

Az ártándi átkelő forgalmát éveken keresztül alul mérték, most két év alatt "meglódult" a matek.

Ami azért is bizarr, mert Berettyóújfalu 42-47 elkerülőn alig van változás...

Valójában korábban is magasabb volt már, így a növekedés egyenletesebb, mint a közzétett adatsorban.

 

Ami elgondolkodtató: az M35 forgalma

2008   7821 / 1482

2010   8063 / 1590

2016   8796 / 1324   Megyematrica bevezetése miatt +1150 szgk. látható, mégis csak 733 db a növekedés.

                                 Igen, az E-útdíj miatt is tgk. volumen csökkenés...

 

A teherforgalom adatait befolyásolja az is, hogy az automata számlálók nem mindig pontosan ismerik fel

a kisteher- és középnehéz tgk-kat, így erősen hullámzik a tgk volumen. (nem csak itt...)

 

Tehát az M35 autópályán 9 év alatt 975 db gépjármű növekedés történt.

évi 1,08%,    Erre mondják: na ne...

Előzmény: Mash_bakter (38420)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 -1 0 38420

hát jó sokáig, ahogy elnézzük a túl oldali autópálya építés ütemét...

Előzmény: troglodita (38417)
dimelo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38419

Féllábú? Lábatlan...

Óriás?  Bonsai...

Jó sokáig?  Nézd meg az északi szakaszát:

11 év alatt nem érte el a tízezres forgalmat... (8371 db)

ami alig 12-15%-os kapacitás kihasználás....

 

Miről álmodoznak a döntéshozók?

 

(Pazarlásra felkészül M47 dél... vagy az új kedvenc M21 S.tarján elkerülő)

Előzmény: troglodita (38417)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 1 38418

Egy kárbecslő cégnél dolgoztam és az M6 építésénél le akarták hívni a biztosításuknak megfelelő összeget, mert a nyári vihar szétmosta a földmunkájuk nagy részét. De lófaxot se kaptak, mert semmi rendkívüli nem volt az időjárásban, csak a szokásosnál kicsit nedvesebb volt az a nyár ;-)))

Előzmény: Mash_bakter (38415)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38417

Na igen, ez azért még eléggé féllábú óriás így, és ugye az is lesz egy jó darabig...

Előzmény: dimelo (38416)
dimelo Creative Commons License 2017.12.29 0 2 38416

Így lett boldog a politikusok karácsonya...

 

Ha az északi szakasz forgalmából számolunk, jó ha 500 db tehergépkocsi használja/nap az új részt.

Több forrás szerint személykocsi sem több.

A HB Napló munkatársainak elég lett volna megfigyelni a Mikepércsi utat, mi változott befelé....

Előzmény: troglodita (38414)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38415

á dehogy, csak jött a monszun és elmosta az út oldalát, mert szarul volt megcsinálva

remélem ez még granaciába megy

Előzmény: troglodita (38414)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38414

A lényeg, hogy jó hegyi román szokás szerint átadták, miközben még bőven dolgoznak rajta. Ezt is miért kellett eltanulni a balkániaktól???

Előzmény: dimelo (38413)
dimelo Creative Commons License 2017.12.29 -2 0 38413

https://www.naplo.hu/helyi/2017/12/28/lezarasok-epitesek-az-uj-uton.naplo

 

Az autópályára a Hajdúszoboszlóra vezető 4-es számú főútról felhajtva ugyan tábla jelzi, hogy fizetős szakaszra érkeztünk, de december 31-ig még nem kell autópálya-matricát vásárolni.

A bejárás időszakában alig volt forgalom, csak néhány kamionos és autós használta a nemrégiben átadott útszakaszt. A szabályoknak megfelelően kényelmesen és csöndesen lehetett haladni,

ám a reggeli csúcsban jelentősebb forgalomra számíthatunk. Az autópályán egy kilométer hosszan útlezárás van érvényben, ezen a szakaszon csak a belső sáv használható.

A lezárt útrészhez érve azonban sem munkagépeknek, sem munkásoknak  nem volt nyomuk, csak bóják jelezték a lezárt területet.

Az új főúton még dolgoznak

A 481. számú főúton viszont dolgoztak a munkagépek a leállósávban, az áthaladó forgalmat pedig munkások irányították, mert csak egy sávon közlekedtek a járművek.            

A munkálatok ellenére is fennakadás nélkül lehetett haladni, mindössze nyolc percbe telt eljutni az M35-ös autópálya felhajtójától a 481-es főút végéig, az autó- és kamionforgalom

az utóbbi szakaszon is csekély volt.

Mint azt a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-től megtudtuk, a kivitelező az M35-ös autópályán az esőzés okozta károkat állítja helyre, ezért van szükség a forgalomkorlátozásra.

Amennyiben az időjárás engedi, a munkák napokon belül befejeződnek. Rossz idő esetén legkésőbb tavasszal folytatódnak. A 481-es főúton nincs munkavégzés – tájékoztatott a társaság.

 

Ezt a kiváló ütemérzéket! Az év legcsendesebb napjaiban "tesztelnek"...

 

Mindenesetre a NIF "tájékozottsága" elgondolkodtató...

sirdavegd Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38412

Így néz ki:

Előzmény: sirdavegd (38411)
sirdavegd Creative Commons License 2017.12.28 -2 2 38411

Ó, anno az orosházi 47-es elkerülő útnak sikerült felüljáróban kereszteznie a szentesi országutat és a vasútvonalat egy mocsaras, tavas ponton. Egy évig döngölték a követ a talajba egy jókora golyóval, mielőtt bármi épülhetett. A vicces az, hogy utána a közlekedéspolitika nem tudta beszántani az amúgy nulla forgalmú, 30km/h-val járható (egy időben 10-re korlátozott, de a felső szakaszán 50-re tupírozott) vasútvonalat, mert akkor elég lett volna egy körforgalom... (de a terményfeladást is megszűntették, mert minek).

u.i. a körforgalmat amúgy megépítették, 1km-vel nyugatabbra a szentesi úton, a Gyopárosi strand bekötő útjánál, természetesen leágazással az elkerülőről, bekötő úttal, stb. stb.

 

De a felüljáró azóta is remekül szolgál, csak tök felesleges.

Előzmény: trizs77 (38407)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 -2 0 38410

Sot ugyanezen a friss NIF terkepen: 

 

 

Hoppa!  LOL

 

 

 

Előzmény: tocsikolnak (38409)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 -2 0 38409

A legujabb NIF fejlesztesi terkep szerint: 

 

A St.nal  kotott "modern varosok" szerzodes szerint:

 

"A nemzeti fejlesztési miniszternek 2019. december 31-ig gondoskodnia kell a szükséges intézkedésekről a Salgótarjánt elkerülő, az országhatárral is összeköttetést biztosító négysávos útszakasz kiviteli terveinek elkészítése érdekében"

(erre a projektre a teljes budzse: 40~50 mrd HUF).

 

 

Csak egy szellemi fogyatekos nyavalyog tenyekkel szemben. Vagy troll, de DFTT. 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38408

a 2x2 csak innen indul (ZOLD KOR), jol latszik is a terkepen:

Ahol jelenleg nem epul semmi olyan, aminek kellene, annak ellenere, hogy onnan fog indulni az R23 (SARGA KOR):

 

 

Előzmény: trizs77 (38407)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.28 -1 2 38407

Azért a Nagybátony Béke úttól, Kisterenye MOL kútig tartó 21-es, útszakasz is egy tóban fekszik, bár nevezzék azt hivatalosan mocsárnak, tőzegnek vagy aminek akarják.

 

Ott a 2x2 sávúsítás nem lesz nehéz munka lévén sík és egyenes, de az útalap földmű elkészítése tartósra....................................................??

dimelo Creative Commons License 2017.12.28 -1 1 38406

Köszi a szakmai elmélyülést.

Egy kicsit még árnyalnám, talán még világosabb lehet a Salgótarján környéki káosz.

Pásztó  - Somoskőújfalu között 4 helyen történt számlálás.

A határadat csak 2 napról származik, ezért nem eléggé megbízható.

Ezzel együtt sem biztos, hogy minden határon átkelő átmegy S.tarjánon.

Lehet, hogy csak Somoskő-Salgóbánya, vagy a Beszterce-lakótelepről indult Szlovákiába.

A valószínőség mégiscsak az, hogy a határforgalom zöme áthalad S.tarjánon, de az együtt is csekélyke:

2000 gépjárműből kb. 300 tgk. A 6864 mérőhely ehhez támpont.

 

A Bátonyterenye-22. úti csp. közötti (13903) 364 nap masszív biztonságú. Ahol 520 tgk. halad délről S.tarján felé.

Az 1093 mérőhelyhez beírt felszorzás - illetve 353 nap ellentmondását a Közútnál lehetne kérdezni...

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (38403)
troglodita Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38405

Egyébként hasonló a helyzet Csengelénél is, ráadásul ott még kamionparkoló is van, csak fel- és lehajtás nincs...

Előzmény: Mash_bakter (38343)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38404

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/indulhat-az-m8-as-epitese-kormendtol-ausztriaig

 

itt is tözeg lépra kell építeni azért ilyen drága.... 

Mert az M76 egy része érinti a kis Balatont, még talán érthető a  9km-re a 38 milliórd...

 

Na de itt 2x1 sávos út épül: 

A több mint 63 milliárd forint értékű, 29 kilométer hosszú útépítés kivitelezésének nyertese a Duna Aszfalt Kft. a Mészáros és Mészáros Kft-vel közösen.

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.12.27 -2 1 38403

Ilyen adat nincs a forgalomszámlálásban. Azt lehet megnézni, legalábbis elvben, hogy mekkora forgalom van a 21-esen Salgótarján felett, de, hogy abból mennyi az átmenő, és mennyi tart Salgótarjánba, az nem látszik. Mindazonáltal, mivel Tarján fölött már csak Somoskőújfalu van a határig, és a szlovák oldalon sem látszik semmi, ahonnét tömegek ingázhatnának Tarjánba, valószínű, hogy a 21-es ott mért forgalmának döntő része áthalad Salgótarjánon.

De van egy kis probléma: a 48-as km (Kisterenye) után sehol nem volt a 21-esen komolyan vehető forgalomszámlálás 2016-ban. 2015-ben egy 30 napos mérés volt, az nem precíz adat, de használható. Annak az eredménye viszonylag szerény: 4.600 egységjármű, ebből 230 nehéz tehergépkocsi. 2014-ben nem volt értékelhető forgalomszámlálás azon a részen. 

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38402

Amit meg lentebb latsz, karacsonyi kiadaskent, az nem a 2106os OKA, hanem egy hazi csinalmany. Suletlenseg.

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38401

Megneztem eloben, gaz a kamionok sora egy megyeszekhely belvarosaban!

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38400

A NIF valasza hibas. a 21es ut vege nem St., hanem Somoskoujfalu (H) / Satoros (SK) hataratkelohely. 

 

 

A valasz szerint az M3tol kb 50 kmre, St. deli hatara (azaz Zagyvapalfalva) lenne a 21es vege. Ez nem igy van. 

Előzmény: Mash_bakter (38397)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38399

Mennyi az átmenő forgalom? Megnézted a 2016-os OKA-ban?

Előzmény: tocsikolnak (38398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!