"Senkinek nincs még új-új swiftje?Nem látom, hogy írna vki... mondjuk cserélni nem akarok, de azért tapasztalatokat olvasgatnék!"
Csatlakozom. Mondjuk sokat még nem adhattak el, én eddig eggyel találkoztam a közúton. Szerintem, aki nagyon be van indulva az Új Swiftre, az is érzi, hogy nagyot fog szopni, ha most listaáron, vagy kis kedvezménnyel vesz egyet, ezért a potenciális vevők kivárnak.
De ha nem fogy az autó, akkor hamar jönnek az akciók. Egy egri kereskedés már bele is vágott a dologba, ahogy láttam. Az 1.2-es GLX AC 5 ajtós bemutatóautójuknál a listaárból adnak 650 ezer forint kedvezményt. De nyilván a kereskedők többsége előbb még ki akarja szórni a raktáron lévő régi-új Swifteket...
szerintem nincs vele semmi gond. Ott ilyen alakú a műanyag, csak mivel belefolyik a résbe az olaj így csalóka és esetleg olyan lehet mintha eltört volna.
Csak egyféle volt. De tükörhely is csak egyféle volt, szerintem az ajtó nem változott, és az első, meg az újított tükre egymás helyére felrakható, így az indexes is.
Csak egyféle volt. De tükörhely is csak egyféle volt, szerintem az ajtó nem változott, és az első, meg az újított tükre egymás helyére felrakható, így az indexes is.
Nem tudod véletlenül hogy a Hello swift tükreiből volt-e különböző méretű? Vagy az csak simán akkora volt mint a ráncfelvarrott előtti sima swifté (a nagy dumbó fülekre gondolok)
OFF: Pont '98as suzim volt ezelott nekem is, es ugy 3-4 eve egy 45MAh Daewoo akksira csereltem, ami teljesen szepen mukodott telen nyaron, hoban fagyban, szemerkelo eseoben, tombolo szelben... ja hogy ez mar a taft reklam :P szoval jo volt, generator is birta a toltest, igaz a motor 5W-s olajjal ment, igy telen sem volt nagyon tulterhelve az inditas. (akkoriban egy kedves ismerosom pont akkus helyen dolgozott, az O ajanlatara lett az valasztva, amugy meg bizotnsag kedveert kimerettem elotte a generatort is, leven gyarilag ha jol emlexem csak 35-os akksi van benne)
Szeretnélek megkérdezni Titeket, milyen akksit javasoltok egy 1998-s Swift-be (G13BA), asszony autója, egyre nehezebben indít, felraktam neki töltőre(csepptöltő) egy hétig rajta volt, de ma, első indításnál nem volt meggyőző :-((( Amúgy is, ki tudja mennyi idős, két éve van nálunk az autó, azóta benne van.
Nekem a szerviz valamiért automata váltóolajat rakott a váltóba 3. éves szervizen, MOBIL ATF-220-at. (Piros színű.) Hidegen jól kapcsolható volt, melegen lett rosszabb. (myswift-team fórumon valakinek ugyanebben a szervizben mint nekem aut. váltóolajat raktak bele, úgy derült ki, hogy második olajcserénél piros olaj jött a váltóból ki.) Én két évig jártam vele, mivel nem sejtettem, hogy az van benne. Ezután én is rákérdeztem szerelőnél, aki mondta, hogy minél előbb cseréljük ki 75w-90-re mert később a váltónak baja lehet, szimering, meg szinkrongyűrű, meg csapágybaj. Le is cseréltük az előírtra, azóta melegen is nagyon jó a váltó, hidegen egy nagyon picit akadós, de ez természetes jelenség. (A lényeg a melegen kenésen is van, mert az automata olaj miatt melegen volt akadós néha.)
Ha azokon nem is, én akkor sem járnék normál váltóban automata olajjal. Arra ki van találva, mi kell bele, a gyár elő is írja a minőséget, azt kell beletenni. Perzse, lehet, hogy csak 15 éves korában jön ki, de aki így áll hozzá, az olajat sem nagyon cserél, meg teccskósat rak bele.
Igen használtan, de 12.500km volt csak benne, szinte új volt. Most 85.000km van benne. Olajat így én cseréltettem a váltóban először. Akkor a váltó-kuplung szerkezet alján találtam filcel összejelölést, erre azt mondta a szerelőm, hogy valószínűleg valami garanciális csere lehetett még nagyon új korában.
A nagy részét tehát nálam futotta az autó, és én érzésre a kuplung elfáradására gyanakszom... A váltóval kapcsolatban csak ez az olaj kérdés idegesít az ominózus olajcsere óta...
Lehet ki kéne próbálni egy 75W-90-et tényleg, de nem hiszem, hogy ezeken a hibajelenségeken változtatna.
Mivel manuális váltó alapvetően, így olyan olaj is kell bele.
Most használtan vetted? Mert akkor sanszos, hogy más már egyszeri szerelőnél esett áldozatul az automata olajos bakinak.
Én kicserélném olyanra, amit a könyv ír, hiszen te is tudod, ez nem automata, nem ATF, meg ilyesmi kell bele, hanem rendes váltóolaj, az előírt. Akár ez is okozhatott problémákat a váltó működésében, ha nem jó a kenőanyag.
Első körben előírt, de ócsó váltóolajat rakatnék bvele, hogy felvegye, és kimossa az automata-olajat. Azután azt, amit már korábban megvettél bele.
Az enyémbe valamiért automata váltó olaj van. Vittem a 75W-90-et cseréhez, de amikor lengedték látták, hogy piros, így automata olajat raktak bele vissza. Ebből lehet vmi gáz? Mondjuk semmi különbséget nem fedeztem fel működésben a csere után
Na, a harmadik keresésre itt a fórumkeresővel ( ami jó dolog, sok infót lehet előkeresni vele ), az " MTA váltóba " rákeresésével meglett az, amit kerestem:
Abban tudnál esetleg segíteni, hogy az MTA váltóba milyen olaj való? Vajon manuális volt amiatt ugyanúgy 75W-90 vagy a piros automata váltóba való olaj?
Nekem csak igen light-os gyorsításnál nem volt rántás, persze ez is relatív, de éreztem, ha rendesen mentem. Meg ugye a magasabb fokozatoknál már nincsen akkora nyomaték, ott kevésbé érezni. Ha kicsit elvettem, sokkal finomabb lett. Persze, csak akkor, ha eltaláljuk azt a pontot, amikor vált. Ráadásul nem egy autónál, többnél. De azt nem tudom, hogy a használtnál ez hogy működik, számít-e a kopás, az újaknál éreztem, és elvétellel jobb volt.
Minden automata/automatizált a gázpedál állását figyelembe véve mozog a váltási ponttal, minél jobban nyomjuk, annál később vált fel, ez természetes.
Elég jól ismered, sokat tudsz róla, de egy-két pontosítás:
A gázt nem kell elvenni, mert bizony belenyúl és elveszi ő maga. A váltási folyamat is gyakorlatilag úgy néz ki (economy üzemmódról beszélek), hogy a gáz állásával szabályzod, hogy 2.200-6000-ig hol váltson. Váltás alatt ha nem veszed el a gázt akkor vált csak szépen, ha elveszed vagy jobban nyomod ránt egyet tehát nem szépen vált. "Sport üzemmód" (nem economy) ugyanez csak ott 3.800-alatt nem vált akármilyen pici gázt adsz. Mivel 90-100km/h 4-ben 3.800 alatt van így kimegy a világból 4.-ben (gyakorlatilag 125-nél adja az 5.-et vicces nem?) Ehhez a módhoz gyorsabb váltási idő tartozik (nehogy duplakuplungos sebességre gondoljon valaki), de ennek ellenére ez az amit soha nem használsz, a fentebb leírt idióta működés miatt.
Gyakorlatilag "D"-ben (economyban) használom folyamatosan és előzéseknél, valamint reggel a hidegben történő csúnya váltások miatt avatkozom be néha manualban.
Klímatisztítás, pollenszűrőcsere, ha klímás. Vannak egyszerű szerek, egy flakon, beállítod az autóban a lábtérbe, kiveszed a pollenszűrőt, bekapcsolod a klímát belső keringetésen, megnyomod a flakont, és rázárod az ajtót. Az kifújja az összes cuccot, vársz még vele 10-15 percet, majd szellőztetsz.
Ha ez nem válik be, akkor több a cucc a csövekben, és habos szer kell, az már macerásabb, a pollenszűrőnél, meg a szellőzőknél, a szélvédő alatti rácsnál a légbelépőnél be kell fújni a habot, hogy kitöltse a rendszert, előírt ideig, vagy összeesésig állni hagyni, és a további menet nagyjából azonos az előzővel.
De szervizek is megcsinálják ezt, 5-10E körüli díjazásért.