Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DonPrego Creative Commons License 2015.09.03 0 0 71449

Én toltam Corollába 98-as benyát, pályán ugyanúgy 6.9-et nyelt be 130-nál, mint sima 95-ösből. Hozzá kell tennem hogy a 98-cas sima Lukoil volt, amúgy Shell vagy OMW prémiumot tankolok a kocsi(k)ba.

A sima és prémium között vettem észre némi különbséget: halkabb motor, nagyobb nyomaték, vagyis inkább ezek hiányát, amikor utána csak normált tudtam tankolni. Persze a Corolla nem egy agyonszigetelt prémium.

Lanciában pedig 10W40 Selenia 20k Alfa van jelen pillanatban, az 5W40-et állítólag enné, de majd következő körben lehet kipróbálom. Corollába gyári Texaco 5W30 szokott menni, most LM 4300 van, annyit vettem észre, mintha hidegben a motor kevésbé lett volna darabos.

Előzmény: BmS1 (71448)
BmS1 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 71448

A "jó"-nál van már sokkal jobb is, jobb paraméterekkel, aminek sokkal jobban fog örülni a motorod. Mondjuk kevéssé kopik. Elég nyomós érv már egymagában ez is.

 

Tudod ez a 95-ös vagy 98-as benzint tankoljak az astrába.......

Nyugodtan használj 98-ast. Az ECU jobban ki tudja tolni az előgyújtást, növekszik a teljesítmény, nem fog kopogni, kevesebbet fog (valamivel) fogyasztani.

Ez nem elég indok?

Én pl. 100+ oktánszámúval járok a teljesen mezei szívómotorral.

Előzmény: sooty (71446)
BmS1 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 71447

Lönci!

 

Szívesen látnálak egy kávéra, ugorj be, ha időd engedi!

 

 

 

 

Urak!

 

Ketten is írták, hogy 10W-... hidegoldali viszkozitási indexű olajjal járnak.

Magyarázza már el nekem valaki, hogy mitől jó ez a motornak?

 

 

Üdv

sooty Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71446

Értem amit írsz, csak abból indulok ki, hogy annak idején 98-ban kitalálták a JTD-t azzal az ásványi olajjal. Feltételezem kiszámolták, hogy azzal is jó. Ha jó, akkor miért tegyek bele ahhoz képest hiper-szupert? Ki tudja használni az olaj előnyeit a motor?

Tudod ez a 95-ös vagy 98-as benzint tankoljak az astrába.......

Előzmény: granturismo (71439)
picifelhö Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71445

Én is 10W-40 eneost használok.

KappaTD Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71444

Én 10w40 eneos-sal járok.

Előzmény: sooty (71436)
Lönci Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71443

Nem, ez is egy HGT turbo lesz, csak "picit" tovább gondolva. (stabil 300 ló a cél, kovácsolt belső, nagyszelepes hengerfej, komoly turbó, stb. Első körben, míg a motormanagement nem lesz módosítva, addig a gyári injektorok lesznek forszírozva, aztán kap nagyokat)

Előzmény: bojo (71442)
bojo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71442

Akkor vastüdős lesz az 1,8 vvt? :)

Előzmény: Lönci (71441)
Lönci Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71441

BmS1 MESTER!

 

Holnap árut terítek felétek, leteszem az injektorokat egy partnerünknél Érden, aztán a gazdi majd eljuttatja Hozzátok miután egyeztetett Veled! Előre is köszönöm!

 

 

TudatLan cartárs!

 

Nem tréfának szántam, valóban ez az utolsó nagyobb projekt, amit MÉG elvállaltam, (kb. 2-3 éve, csak most realizálódik) mielőtt kiköltözök Olaszországba.

 

 

 

 

granturismo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71440

Van egy pár kedvencem, valóban:-))

Előzmény: Alfás Theo (71437)
granturismo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71439

Igen, igaz, de vedd figyelembe, hogy a gépkönyv nyomtatása óta eltelt közel 20 éve és a Selenia meg a többi gyártó is folyamatosan fejleszt. Másrészt a viszkozitás az csak a kenőolaj egyik jellemzője a sok közül. Attól hogy egy kenőolaj viszkozitásra megfelelőnek tűnik attól nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az akkor megfelelő egy bizonyos motorba.

 

A 95-ben nyomtatott gépkönyvben (akkor még csak TDS volt ugyebár) a Selenia TD-t írják elő ami akkor egy részszintetikus 15W40-es olaj volt. Ma ugyanez a termék már 10W40 viszkozitással elérhető ACEA B3 minősítésű.

Ennek ellenére ha a leírását elolvasod ott külön ki van emelve, hogy ez a kenőolaj kizárólag közvetett befecskendezésű motortípusokba használható. Tehát jó egy TDS-be, de nem megfelelő még egy korai JTD-be sem mint ami neked van.

Ezzel analóg a Selenia WR Diesel esete ami anno 10W40 volt, de már nagyon régóta 5W40-es ACEA B3/B4 ez való az EUR2 és EUR3 JTD motorokba ez már használható a leírás alapján közvetlen befecskendezésű motorhoz és amit én láttam kezelésit ott ez a kenőolaj nevesítve is van mint EUR2 JTD kenőolaj.

A következő lépcső a Selenia WR PE ez 5W30 ACEA C2 ez az EUR4 EUR5 mjtd motorokba való.

Ha pedig most veszel pld. egy Giuliettát 2.0 JTD motorral az már EUR6 motor abba pedig Selenia WR Forward 0W30 ACEA C2 való.

Szóval ebből is látszik hogy a "sima" WR is egy igencsak szakállas kenőolaj már, de azt azért vegyük figyelembe, hogy a közvetlen befecskendezés az tényleg egy a diesel-technológiát forradalmasító dolog volt a maga idejében, ami nyilván egészen új elvárásokat hozott a kenőolajakkal szemben is.

Most csak ha egy részterületre gondolunk pld az nyilvánvaló hogy a működésmód miatt a koromképződés mértéke, módja, a szemcseméret stb.. egészen más dimenzió egy közvetlen befecskendezéses motor estén. Nyilván az olajban is ezt egészen más módon kell kezelni, más adalékolással, lebegtetőkkel, lerakódásgátlókkal stb...,.

 

Persze nem feltétlen kell kizárólag a Seleniára gondolni az megmarad egykét fanatikus ( :-)) ) hóbortjának. De ha mondjuk Mol kenőanyagot választasz ott is az Essence Diesel 5W40 az első ahol ott a megfelelő Fiat ajánlás is és a leírásban is kiemelik, hogy közvetlen befecskendezéses motorban is felhasználható. Vagy pld.: ott az ENEOS 5W40 Premium Hyper vagy egy kedvező árú a Mannol Energy Formula PD 5W40. Szóval valami ilyesmi kellene bele szerintem.

Előzmény: sooty (71436)
lakijanos Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71438

Sziasztok!4 db 15"-os kappára való lemezfelni eladó.

Alfás Theo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71437

 

Szerintem erre még neked is fájna a fogad.   Ámultam csak milyen szép az Aurelia B20 coupe.
Látnom kell egyet élőben.

 

Előzmény: granturismo (71434)
sooty Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71436

Ezért kérdezem. A gépkönyve szerint Sae 10-40 (selenia). Nincs semmi egyéb utalás rá.

Előzmény: BmS1 (71433)
Kappa20vT Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71435

Üdv. Nem beszéltünk az indulási probléma óta. 3napos müszerenlét után derült ki, hogy a fordulatszám jeladó volt a hibás. Ki lett cserélve, azóta semmi probléma.

Előzmény: granturismo (71434)
granturismo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71434

Nem mehet.

5W40 Selenia WR Diesel volt az előírás már 15 éve is.

Előzmény: sooty (71432)
BmS1 Creative Commons License 2015.09.02 0 0 71433

Remélem, nem gondolod komolyan.....

Előzmény: sooty (71432)
sooty Creative Commons License 2015.09.01 0 0 71432

Ugye JTD-be mehet a 10w-40 ásványi olaj?

DonPrego Creative Commons License 2015.09.01 0 0 71431

Már az ő ipara sem úgy megy mint régen, nincs pénz lecserélni az öreg vasat.

Ahogy a mondás tartcsa: ha nem megy a kupleráj, nem a bútorokat kell lecserélni ... :D

Előzmény: probody (71430)
probody Creative Commons License 2015.09.01 0 0 71430

A pornós Kovi továbbra is ott van a szeren. Megvan még a kappája tegnap láttam.

Kitolatott index nélkül, nem izgatta magát, hogy jönnek. Aztán kettesben már lepadlózta, hogy elérje a zöldet. Gurgulázott az öt henger, visszaverték a házak.

sooty Creative Commons License 2015.08.31 0 0 71429

Igen, írtad már korábban is, hogy megegyezik.

Viszont nálam ugye egymás mellett van a kettő és azokon nem passzol. A JTD-n egyel több cső van. A legtetején ahol a csavar van ott is van egy üzemanyag cső. azt hiszem onnan megy a tankba a visszatérő. A TDS-en ott csak egy csavar van. A csavar átmérője is más. A TDS csavarja nagyobb , mint a JTD-é, ezért hiába van nekem pluszban egy TDS cucc, a JTD öntvényházba nem tudom beleépíteni. A melegítős műanyag köztes elemet pedig azért nem, mert az összefogó csavar rövidebb és már átmérőjű.

 

 

Előzmény: Alfás Theo (71427)
DonPrego Creative Commons License 2015.08.31 0 0 71428

Most hívtak hogy elkészült a kocsi: egy ellenállás okozta a galibát állítólag

Alfás Theo Creative Commons License 2015.08.31 0 0 71427

Gyárilag van benne. Abból tettem át anno a tdmbe, mikor abban meghibásodott. Sőt az alfákban is ugyanaz a szett van.

Előzmény: sooty (71425)
GL-SW Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71426

Hali!

Kint van mindkét ülés. Megkerestem az előre - hátra mozgató motort (nem volt nehéz, ez van a fogasléces sín mellett) itt adtam neki 12 V-t. Oda állítottam ahová akartam, ültem az ülésben. A többit nem tudtam próbálni, a kötegbe nem mertem feszt adni. Holnap ha lesz időm, lefotózom a k.köteget és írom a színeket. Belegondolva, nem egy ördöngös dolog megoldani kocsidon. Végállás is van benne, mert ütközik és leáll. 

Emlékeim szerint az ülés oldalán lévő fehér vezérlő doboz méretben 1:1 a memóriással, a kezelő téglalap alakú műanyagok "gombok" is azonosak, a borítón meg van a memó kapcsoló helye, csak valahol vadászni kell egy memóriásnak a fehér dobozát és lőn memós ülés. Remélem jól gondolom, mert azért nem vagyok autvill. guru. Beszélünk tel.

Előzmény: Szeky JTD (71418)
sooty Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71425

Kérdés. Szóval szerintem a jtd gázolaj szűrőjénél nincs melegítő betendezés. Valaki jtd-s megnézné h neki van-e? A tds és jtd ezen a részen teljesen különbözik.

sooty Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71424

A jtd-ben elektromos ülések vannak. Ha bármiben elakadsz az enyémböl tudsz lesni. Ja és működnek is. Lehet a motoroknak kell külsö tápról áramot adni és hátha működnek. Bizzunk benne h nem azoknak van baja. 164esben gyujtás nélkül is mennek az ülések. Ahhoz van mindenem. 

Előzmény: Szeky JTD (71423)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71423

Köszi! Nekem is ilyen vágyam van (ülésfűtés). Van még egy probléma, egy olyan autóból lesz kiszerelve amibe már nem működik az elektromos rendszer, de a csavarok kiszedéséhez mozgatni kellene előre hátra... :(    Vajon melyik vezeték mi is?? :)

Előzmény: probody (71419)
probody Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71422

MyKappa szedett már szét ilyet.

Előzmény: Kappás Zsoola (71421)
Kappás Zsoola Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71421

Szép napot mindenkinek!

 

Irányjelző kart szedett már szét valaki? Balra nem mindig tudok indexelni, olyan, mintha valami befeszítené a kart.

lakijanos Creative Commons License 2015.08.30 0 0 71420

Elküldtem a képeket a dobról...

Előzmény: probody (71415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!