Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Én toltam Corollába 98-as benyát, pályán ugyanúgy 6.9-et nyelt be 130-nál, mint sima 95-ösből. Hozzá kell tennem hogy a 98-cas sima Lukoil volt, amúgy Shell vagy OMW prémiumot tankolok a kocsi(k)ba.
A sima és prémium között vettem észre némi különbséget: halkabb motor, nagyobb nyomaték, vagyis inkább ezek hiányát, amikor utána csak normált tudtam tankolni. Persze a Corolla nem egy agyonszigetelt prémium.
Lanciában pedig 10W40 Selenia 20k Alfa van jelen pillanatban, az 5W40-et állítólag enné, de majd következő körben lehet kipróbálom. Corollába gyári Texaco 5W30 szokott menni, most LM 4300 van, annyit vettem észre, mintha hidegben a motor kevésbé lett volna darabos.
A "jó"-nál van már sokkal jobb is, jobb paraméterekkel, aminek sokkal jobban fog örülni a motorod. Mondjuk kevéssé kopik. Elég nyomós érv már egymagában ez is.
Tudod ez a 95-ös vagy 98-as benzint tankoljak az astrába.......
Nyugodtan használj 98-ast. Az ECU jobban ki tudja tolni az előgyújtást, növekszik a teljesítmény, nem fog kopogni, kevesebbet fog (valamivel) fogyasztani.
Ez nem elég indok?
Én pl. 100+ oktánszámúval járok a teljesen mezei szívómotorral.
Értem amit írsz, csak abból indulok ki, hogy annak idején 98-ban kitalálták a JTD-t azzal az ásványi olajjal. Feltételezem kiszámolták, hogy azzal is jó. Ha jó, akkor miért tegyek bele ahhoz képest hiper-szupert? Ki tudja használni az olaj előnyeit a motor?
Tudod ez a 95-ös vagy 98-as benzint tankoljak az astrába.......
Nem, ez is egy HGT turbo lesz, csak "picit" tovább gondolva. (stabil 300 ló a cél, kovácsolt belső, nagyszelepes hengerfej, komoly turbó, stb. Első körben, míg a motormanagement nem lesz módosítva, addig a gyári injektorok lesznek forszírozva, aztán kap nagyokat)
Holnap árut terítek felétek, leteszem az injektorokat egy partnerünknél Érden, aztán a gazdi majd eljuttatja Hozzátok miután egyeztetett Veled! Előre is köszönöm!
TudatLan cartárs!
Nem tréfának szántam, valóban ez az utolsó nagyobb projekt, amit MÉG elvállaltam, (kb. 2-3 éve, csak most realizálódik) mielőtt kiköltözök Olaszországba.
Igen, igaz, de vedd figyelembe, hogy a gépkönyv nyomtatása óta eltelt közel 20 éve és a Selenia meg a többi gyártó is folyamatosan fejleszt. Másrészt a viszkozitás az csak a kenőolaj egyik jellemzője a sok közül. Attól hogy egy kenőolaj viszkozitásra megfelelőnek tűnik attól nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az akkor megfelelő egy bizonyos motorba.
A 95-ben nyomtatott gépkönyvben (akkor még csak TDS volt ugyebár) a Selenia TD-t írják elő ami akkor egy részszintetikus 15W40-es olaj volt. Ma ugyanez a termék már 10W40 viszkozitással elérhető ACEA B3 minősítésű.
Ennek ellenére ha a leírását elolvasod ott külön ki van emelve, hogy ez a kenőolaj kizárólag közvetett befecskendezésű motortípusokba használható. Tehát jó egy TDS-be, de nem megfelelő még egy korai JTD-be sem mint ami neked van.
Ezzel analóg a Selenia WR Diesel esete ami anno 10W40 volt, de már nagyon régóta 5W40-es ACEA B3/B4 ez való az EUR2 és EUR3 JTD motorokba ez már használható a leírás alapján közvetlen befecskendezésű motorhoz és amit én láttam kezelésit ott ez a kenőolaj nevesítve is van mint EUR2 JTD kenőolaj.
A következő lépcső a Selenia WR PE ez 5W30 ACEA C2 ez az EUR4 EUR5 mjtd motorokba való.
Ha pedig most veszel pld. egy Giuliettát 2.0 JTD motorral az már EUR6 motor abba pedig Selenia WR Forward 0W30 ACEA C2 való.
Szóval ebből is látszik hogy a "sima" WR is egy igencsak szakállas kenőolaj már, de azt azért vegyük figyelembe, hogy a közvetlen befecskendezés az tényleg egy a diesel-technológiát forradalmasító dolog volt a maga idejében, ami nyilván egészen új elvárásokat hozott a kenőolajakkal szemben is.
Most csak ha egy részterületre gondolunk pld az nyilvánvaló hogy a működésmód miatt a koromképződés mértéke, módja, a szemcseméret stb.. egészen más dimenzió egy közvetlen befecskendezéses motor estén. Nyilván az olajban is ezt egészen más módon kell kezelni, más adalékolással, lebegtetőkkel, lerakódásgátlókkal stb...,.
Persze nem feltétlen kell kizárólag a Seleniára gondolni az megmarad egykét fanatikus ( :-)) ) hóbortjának. De ha mondjuk Mol kenőanyagot választasz ott is az Essence Diesel 5W40 az első ahol ott a megfelelő Fiat ajánlás is és a leírásban is kiemelik, hogy közvetlen befecskendezéses motorban is felhasználható. Vagy pld.: ott az ENEOS 5W40 Premium Hyper vagy egy kedvező árú a Mannol Energy Formula PD 5W40. Szóval valami ilyesmi kellene bele szerintem.
Üdv. Nem beszéltünk az indulási probléma óta. 3napos müszerenlét után derült ki, hogy a fordulatszám jeladó volt a hibás. Ki lett cserélve, azóta semmi probléma.
A pornós Kovi továbbra is ott van a szeren. Megvan még a kappája tegnap láttam.
Kitolatott index nélkül, nem izgatta magát, hogy jönnek. Aztán kettesben már lepadlózta, hogy elérje a zöldet. Gurgulázott az öt henger, visszaverték a házak.
Viszont nálam ugye egymás mellett van a kettő és azokon nem passzol. A JTD-n egyel több cső van. A legtetején ahol a csavar van ott is van egy üzemanyag cső. azt hiszem onnan megy a tankba a visszatérő. A TDS-en ott csak egy csavar van. A csavar átmérője is más. A TDS csavarja nagyobb , mint a JTD-é, ezért hiába van nekem pluszban egy TDS cucc, a JTD öntvényházba nem tudom beleépíteni. A melegítős műanyag köztes elemet pedig azért nem, mert az összefogó csavar rövidebb és már átmérőjű.
Kint van mindkét ülés. Megkerestem az előre - hátra mozgató motort (nem volt nehéz, ez van a fogasléces sín mellett) itt adtam neki 12 V-t. Oda állítottam ahová akartam, ültem az ülésben. A többit nem tudtam próbálni, a kötegbe nem mertem feszt adni. Holnap ha lesz időm, lefotózom a k.köteget és írom a színeket. Belegondolva, nem egy ördöngös dolog megoldani kocsidon. Végállás is van benne, mert ütközik és leáll.
Emlékeim szerint az ülés oldalán lévő fehér vezérlő doboz méretben 1:1 a memóriással, a kezelő téglalap alakú műanyagok "gombok" is azonosak, a borítón meg van a memó kapcsoló helye, csak valahol vadászni kell egy memóriásnak a fehér dobozát és lőn memós ülés. Remélem jól gondolom, mert azért nem vagyok autvill. guru. Beszélünk tel.
Kérdés. Szóval szerintem a jtd gázolaj szűrőjénél nincs melegítő betendezés. Valaki jtd-s megnézné h neki van-e? A tds és jtd ezen a részen teljesen különbözik.
A jtd-ben elektromos ülések vannak. Ha bármiben elakadsz az enyémböl tudsz lesni. Ja és működnek is. Lehet a motoroknak kell külsö tápról áramot adni és hátha működnek. Bizzunk benne h nem azoknak van baja. 164esben gyujtás nélkül is mennek az ülések. Ahhoz van mindenem.
Köszi! Nekem is ilyen vágyam van (ülésfűtés). Van még egy probléma, egy olyan autóból lesz kiszerelve amibe már nem működik az elektromos rendszer, de a csavarok kiszedéséhez mozgatni kellene előre hátra... :( Vajon melyik vezeték mi is?? :)