Keresés

Részletes keresés

V63-017 Creative Commons License 2021.07.18 -1 8 468614

Erre nagyon jó példa a MÁV egyik régi oktatófilmje, amiben a "kolléga" gyönyörűen elmondja az önműködő térközi közlekedésre berendezett pályán való közlekedés rejtelmeit, majd élesben egy vörös térközjelzőnél leül a töltésoldalba virágszirmokat tépkedni, hogy "menni...nem menni...menni..."

Előzmény: r1232 (468607)
jwkllr Creative Commons License 2021.07.17 -2 0 468613

Pl. két vonat közt anno sokkal több idő volt.

Előzmény: akóR (468590)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.07.17 -2 0 468612

Nem volt munkaköri leírásuk,a mozdony szolgálati utasítás tartalmazta a teendőket,a szolgálat közbeni karbantartás, javítás,tisztítás elő volt írva.

Előzmény: Divrotcé (468610)
haha 1970 Creative Commons License 2021.07.17 -2 0 468611

Egy kis kiegészítést engedj meg, Gysevnél mindvégig kézzel írt jegyek voltak, évenként baxogatja is öket a Nav hogy át kellene térni a gépi jegykiadásra!

Előzmény: f_k (468603)
Divrotcé Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468610

Mi volt a mozdonyvezetők teendőinek határa a munkaköri leírásuk szerint, és mi a szokásjog szerint?

Előzmény: Vendégsín (468582)
-Smiley- Creative Commons License 2021.07.17 -6 1 468609

Szegedi vonalon nem lett volna egyszerűbb (esetleg gyorsabb) ha mondjuk 2 óránként Lajosmizse felé terelve közlekedett volna az IC kecskeméttől? Oké, hogy ott csak 60-as a pálya, dehát mégsem 1 órával hosszabb lenne a menetidő. Vagy sehogy sem fért volna be a meglévő vonatok közé? 

Vendégsín Creative Commons License 2021.07.17 -3 2 468608

Felújítás. Igényesen...

 

r1232 Creative Commons License 2021.07.17 -1 2 468607

Nem kell szószerint tudni az egészet, vizsgán sem. Csak egyes részeket.

Előzmény: manhattani (468606)
manhattani Creative Commons License 2021.07.17 -6 2 468606

Az alkalmazás majd a vizsga után jön. A vizsgán meg szó szerint kell felmondani, ezért be kell magolni.

Előzmény: grandpaaa (468602)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.17 -2 3 468605

És ezzel a cég úgy passzolt le a mozdonyvezetőre nem rá tartozó feladatokat, hogy az még örült is neki, hogy ingyen végezheti el azokat.

Ezt szépen "ingyen többletmunka irányában motivált dolgozó"-ként aposztrofálhatjuk, rusztikusabban fogalmazva "átverés" a neve.

Nyilván tök más körülmények uralkodtak, mint ma.

Előzmény: bakter72 (468586)
f_k Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468604

30 as vonalon a tegnapi sorompóhiba után ma gázolás miatt lesz késés

https://www.blikk.hu/aktualis/belfold/vonat-auto-utkozes-siofok/xxhwwbp

f_k Creative Commons License 2021.07.17 -1 1 468603

Online "pénztárgépek" bevezetése óta ez megy. Vasútvonalak mellett nem mindenhol van térerő.

Gysev még kb. 1 éve megoldotta: faék egyszerűségű kézzel megírható űrjegy használatával...

Előzmény: schlumberger (468589)
grandpaaa Creative Commons License 2021.07.17 -1 5 468602

szó szerint megtanulni

 

Bemagolni nem jó ötlet. Kellene vki aki tudja az anyagot és tud magyarázni, esetleg példákat mondani. A biflázás kevés, a való életben alkalmazni kell tudni, az a nehéz, mindig a lehető legjobb megoldást választani.

Előzmény: miki_ng (468597)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.07.17 -1 3 468601

Kérdezd a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft.  Vasúti Vizsgabiztosi és Ellenőrzési Osztály Vasúti Vizsgaközpont vezetőjét!

Előzmény: miki_ng (468597)
bakter72 Creative Commons License 2021.07.17 -2 2 468600

Ha menni akart és nem volt más megoldás,abban az időben bizony cserélte.

Előzmény: _nyunyuka (468596)
r1232 Creative Commons License 2021.07.17 -1 4 468599

Könnyen? Sehogy.

Sokat kell olvasni és talán megragad valami.. 😬

Előzmény: miki_ng (468597)
r1232 Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468598

Most is központi időt kellene mutatniuk. Csak elromlanak.

Előzmény: -Smiley- (468593)
miki_ng Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468597

Kicsit off, de F1, F2, stb... hogyan lehet e legkönnyebben szó szerint megtanulni?

Melyik a leghatékonyabb tanulási módszer?

_nyunyuka Creative Commons License 2021.07.17 -3 0 468596

a Bobókon mindig volt egy-egy pót nyomócső!

 

Ezt cserélheti az mv.? Pár éve az egyik Fradi tartalékon láttam, hogy zsugorfóliázva az is. 

Előzmény: bakter72 (468586)
Vendégsín Creative Commons License 2021.07.17 -6 6 468595

...a kecskeméti Csörgőt Esztergomban is mögcsodálták !

 

Hát igen, csoda volt, hogy odáig eljutott és még vissza is tud indulni... :-)

Előzmény: akóR (468585)
LoviGabi Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468594

Ezek a modern sz. rok meg össze vissza mutatják az időt.

Szoptunk egy időben a metróban is emiatt...

Előzmény: -Smiley- (468593)
-Smiley- Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 468593

Pedig régebben úgy tudom az összes szögletes máv-os óra egy és ugyanazt az időt mutatta. (talán rádiójel vezérlésűek voltak?). Ezek a modern sz. rok meg össze vissza mutatják az időt. 

Előzmény: schlumberger (468589)
kaamos Creative Commons License 2021.07.16 -4 6 468592

Nem az olvtárs mellett kiállva (nincs rá szüksége), de azért Te, mint a Ewing korszak egyik szereplője, inkább maradj csendben!

Előzmény: akóR (468588)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.07.16 -3 4 468591

"a kecskeméti Csörgőt Esztergomban is mögcsodálták !"

 

 

Meredek téma,Vendégsín nem biztos,hogy kihagyja a ziccert.

Előzmény: akóR (468585)
akóR Creative Commons License 2021.07.16 -3 1 468590

A második sor közepe táján oda van írva, hogy " dolgoztunk " ...., kapise ?

Előzmény: jwkllr (468587)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.16 -2 3 468589

Ma reggel Tbányáról vonatoztam a Délibe (meg délben vissza). Internet persze nem volt. Apróság. Bejárunk Kelenföldön a második vágányra, a peron végén egy nagy óra, szépen megy a másodpercmutató körbe, az órán öt perc múlva négy óra - reggel fél tízkor. Egy pályaudvaron, ahol az időnek fontossága van. Apróság.

Még Untergalla táján jön a kalauz, utastárs nyújtja a pénzt, kéri a jegyet, kalauz ránéz a kütyüjére, majd szól: -visszajövök, ha lesz térerő. Bicskéig se volt... Apróság. Mennyi pénztől esik el a vasút emiatt vajon?

 Ezekből az apróságokból nekem az jön le, hogy ez egy trehány cég, nem törődnek semmivel.

akóR Creative Commons License 2021.07.16 -6 3 468588

Nem akarom megbántani a Komát, de Vendégsín Olvtárs azért volt, hogy ne legyen egyszerű az egyszerű vasutas élete :-)

  Még néha ma is olyan dolgokról alkot véleményt -. pedig már biztos Ő is nyugdíjas - ...., amiről fingja se nincsen :-)

Előzmény: bakter72 (468586)
jwkllr Creative Commons License 2021.07.16 -4 1 468587

Ott voltatok, vagy mentetek is? Azért abban az időben sokkal nagyvonalúbban kezelték a jelentkezési időket.

Előzmény: akóR (468585)
bakter72 Creative Commons License 2021.07.16 -4 5 468586

Régen MOZDONYVEZETŐK...... a 70-es évek elején a beo.személyzetből " Csoki bácsi" 2 órával a kijelentkezés előtt megjelent a motorgarázsban. Egy üveg repceolaj volt a kezében ,létrát kért meg az én (mozdonytisztító sm) segítségemet a munkához. Nekiláttunk kiglancolni a Szergejt . Mikor végeztünk még áttörülte a kapaszkodókat ,beröffentette a gépet és ment a "reteszre". Kijelentkezéskor büszkén  mondta,hogy az M 62-901-es gép a Ciklámen expresszre! Igenis magukénak tekintették a gépeket a rá beosztottak! Lobbiztak egy egy alkatrészért,a Bobókon mindig volt egy-egy pót nyomócső! Elképzelhetetlen volt,hogy váltáskor ne kitakarítva,tiszta ablakkal stb adják át a gépet. Ha közbeváltót vezényeltek a gépre bizony megnézhette magát ha valamit nem jól csinált. Sokáig tudnám folytatni. De aki nem ebben élt és nőtt fel annak hiába!  Cseppet sem nevezném őket hülyének. Akkor olyan világ volt. Hogy melyik a "jobb"? Mindenki döntse el maga!

Előzmény: Vendégsín (468582)
akóR Creative Commons License 2021.07.16 -9 6 468585

Ne hülyézzen Maga le engemet !!

Abban az időben mi a gépen -, dolgoztunk 230 - 260 órát havonta !!  ..., a kecskeméti Csörgőt Esztergomban is mögcsodálták !

 

..., szóval szerényebben.

Előzmény: Vendégsín (468582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!