hát egy kicsit kopog a motor ,azt mondják a szelepeket nézessem meg egy szakival,vagy nem jó állitották be mikor összerakták ,vagy mikor fel volt ujitva akkor nem állitottak rajta mikor ment vagy 10-20üzemórát és már nagy a hézag!
Nekem is 60-80fok közt van és tartja is még akkor is ha szártépözök és tele van piszokkal,mindegy ha szártépözök szántok vagy tárcsázok!
Hát ez csak egy 20éves gép de gondolom nemsokára kellesz ujitani a motoron attól függ az elözö gazda mikor ujitotta és mennyit vert bele és mit tett bele!
Ma szártépőztem felment a vízem szépen 80fok-ig fűtés egyes fokozatban ment a ventilátor! Mind a két oldalt egyforma meleg volt a cső! De annyira meleget nem nagyon fújt befelé meg a jobb oldali melegebb volt! Megálltam a föld végén beszélni 5-percet ketyeget a fütés ment egyfokozatba 80-ról visszahűlt olyan 55fok-ig!
elvileg üzemi vízhőfok minél magasabb, annál jobb a 100 alatt. 90-95 fok optimális a motornak, fogyasztásnak is, enyémben sem szokott ennyi lenni , max 60-80 között
Szép kis elnevezések ezek... Ott az infón olvastam már olyat is, hogy "glódnyi".... :-))
Lehet nem fogjátok elhinni, amit most leírok.:
Nemrég kicseréltem a kormányszivattyú és a tömlő közötti vascső darabot egy újra.
Régit valamikori gazdája görbíteni próbálta, (mert hosszabb tömlőt talált csak oda) és megtukkant. Nincs gázom a lánghoz, hogy felpirosíthattam volna és vissza görbíthettem volna a régit. Hidegen nem akartam, mert elrepedhet.
Ezt a csőszakaszt kicserélve is már könnyebb lett a kormány múltkor.
(A meg nagyobbodott keresztmetszet ennyit számít, meg azóta egészségesebb hangon szól a nyomásszabályzó végállásban)
Tegnap, megfújtam WD-40-el a kormánykerék szárán található nagy leszorító anya alatt lévő műanyag pogácsát, mert nyekergett tekeréskor.
Jól kapott nem sajnáltam, szépen elszivárgott és utána olyan könnyű lett tekerni a kormányt, mint az álom. Így már vetekszik egy orbitossal, még azt is megkockáztatom.
Istenem nem gondoltam h a beadandóm írásának jobban fogok örülni mint h a Bütte írásait olvassam. Komolyan ez a nep eddig is elvette az életkedvemet, de most .....
Az uborkát a savanyúságba szoktam tenni. (((( falra tudok mászni ezektől a " malac, csizma, darázsderék, uborka, stb elnevezésektől ))))
Szántásnál mindig a fix lyukba (MTZ-ről beszélünk, van annyi lógás, ami neki kell). A nútos része a szélesebb munkagépeknél ajánlott, pl.: kultivátor, kombinátor, vetőgép.
Ez függ a talajtól is. Ha előtte egyenletesen meg volt tárcsázva akkor maradhat fixen.
Ha buckásabb a talaj, akkor értelemszerűen csak a barázda alja lesz egyenes azon a felén marahat fixen. A bal oldali kerék jár ilyenkor szinuszba, így a bal oldalit kell átállítani.
Szántásnál a függesztő uborkákat a fix lyukba, vagy a nútba, vagy egyiket a fixbe másikat a nútba,kell tenni? Egyik ismerősöm úgy szánt, hogy egyik a fixbe, másik a nútba van csak nem tudom melyik oldali. Normál jobbraforgató ekéről van szó. Szerintetek melyikbe célszerű tenni, van ennek valami jelentősége?