Erdekes, en a szalon altal mailben elkuldott kezikonybol ideztem az 50l-t. Annyira az elsok kozott vettem a vestat, hogy hamarabb volt autom, mint magyar nyelvu kezikonyvem. Ezert kuldtek el elobb digitalisan, majd kesobb megkaptam "papirbol" is. Most mar kivancsi vagyok, holnap megnezem abban is.
Vesta vagy Tipo? Mindenkepp neked kell majd dontened. Amugy a Tipot kiprobaltad?
Nos, talan nem eleg felkeszultek. Megneztem a lada vesta kezikonyvet: "hajtoanyag tartaly: 50l" . 7l/100 akkor 700-ra 49l, no de ugye nem hajtjuk ki zerora. Ezert irtam, hogy egy tank nem eleg 700 km-re. Amugy a suzuki vitara az amelyik talan tenyleg tudja az 5.5l/100-at. Az az auto 1050kg. Dieseleken kivul ekkora meretu auto nem jon ki 5l-bol. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a vesta legendasan jol fog fogyasztani. Nem fog. Vagy kisebb teljesitmenyu, meretu, vagy diesel, vagy dragabb auto az amelyik ezt tudja. De ezt mar egyszer kiveseztem. Apropo mi a helyzet a " melyik tetszik faktorral"?
No vesta ide vagy oda irok egy erdekesseget. Amikor teszteltek vestat ( de szerinten ez igy van a grantanal, kalinanal is), felhivtak a figyelmet arra, hogy milyen pontos a sebessegmeroje, a 100 az 100, a 120 az 120 stb. Nem biztos hogy igazam van, de hatha egy picit. Gondolom a megtett km szamlalo is ilyen pontos lehet. Ha neha mentel mas tipussal sajat gps mellett akkor lathattad, hogy mindegyik km oraja csal egy picit felfele. Ha 120-al mesz az csak kb 112, ha 150-el akkor az csak kb 140, minel gyorsabban annal tobb az elteres. Na most, ha papiron megteszel 500km 30l uzemanyaggal mert ezt mutatja az ora, akkor az 6l/100 ha azonban az valojaban csak 450km a megtett ut, akkor az maris 6.7l/100. Erdekes, nem? Megegyszer, nem tudom, hogy ez megallja e a helyet, csak erdekessegkent irtam le. Az biztos hogy az oroszok kepesek hanyagsagra, kepesek lustasagra, kepesek csavarokat kihagyni, nem meghuzni stb. De amit eladnak valaminek az az ami, es nem csak annak nez ki. Ha acelfurot veszel toluk, lehet hogy a 2-es furo 2.1es lesz, de valaoban acel, mig mas piaci szereplok, 2.0 at adnak, de az csak acel bevonatu lesz, belul "muanyag", mert ez igy olcsobb. Nem tudom mennyire ertheto, mire gondolok. A vesta azert szurja sokak szemet, mert bar lesznek meg gyerekbetegsegei, de minosegben, meretben, stb boven felveszi a versenyt jopar nyugati tipussal, csak sokkal jobb aron.
Az egy nagyon barati fogyasztas! Jo az ara a csomegtertalcanak, a vestahoz 20000 volt, az eredeti gumiszonyeggarnitura is 19000-be fajt. Viszont remek minoseguek! Sokan mondjak hogy hangos a valto kalinanal ill. Grantanal. En teszteltem anno egy grantat ott fel se tunt, de akkor meg nem is gondoltam, hogy figyeljek ra. Neked mi a tapasztalatod? A paromnak szeretnek egy kalina kombit, ugyhogy minden info johet, amit van kedved megosztani.:-) Kivancsi leszek az ajto problemara, mi okzza.
Annak idejen en is neztem ezeket a tipusokat, ha jol emlekszem felszereltsegben nem tudtak a vesta szintjet, motorikusan pedig a fiat talan 90le, a citroen pedig 80. Egyiket sem probaltam, de azt azert tudod, hogy bar sok a renault es nissan cucc a vestaban, az oroszok nem voltak hajlandoak a motort atadni, azaz a vestaban az oroszok altal fejlesztett lada eroforras van. Amikor irtam, hogy a ganta kicsit jobban porog mint a vesta, az annak is koszonheto, hogy ott meg a valto is orosz. A vesta valto renault finomabb, csendesebb, de kevesbe porgos, viszont latatlanba azt mondom sem.a citroen sem a fiat nem megy ugy mint a vesta, plussz ott van meg a meretbeli kulonbseg, es az a bizonyos "melyik tetszik jobban" erzes. Ezt a kulso es belso format fogod nezni jo esetben ugy kb 10 evig, melyik all a szivedhez kozel a fiat, a citroen vagy a vesta? Az octaviarol azert nem irok, mert ugy gondolom, hogy tul van a skoda arazva, sem minisegben, sem vezetesi elmenyben nem nyujt annyit mint az ara alapjan varnal. Hozzateszem ez mar nem a vesta kategoria, bar meretben felszereltsegben a vesta felveszi vele a versenyt.
Egyreszt a suly, masreszt a magas epites. Egyebkent mennyit mesz egy evben? Evi 20000km-nel 400l (5.5vs7.5) benzint jelent, ami 160000ft/ev kb 13300/ ho. Melyik auto eszik 5.5, es nyujt nagyjabol ennyi extrat, es ad ekkora meretet. Valasz: max a suzuki vitara. Ennek az ara 4.4millio. 1.2-vel hosszabb mint a vesta. Kb. 10ev alatt meg is terul:-)
Ígértem, hogy beszámolok a Kalináról mik a tapasztalataim. Eddig kb 700 km-t vezettem, majdnem minden nap mentem vele valahova. Az első tankolástól számítva mentem vele kb 400 km-t városon kívül, kb 200 km-t autópályán, kb 40 km-t városban. Én általában nem száguldozom (bár büntettek meg már gyorshajtásért) országúton 90 km/h (komputer szerint 5,8 a fogyasztása), autópályán 130 km/h (komputer szerint 7,8 a fogyasztása). Kb 630 megtett km után gyulladt ki a tankolólámpa, 644,7-nél tankoltam meg 41,25 l ment bele, így 6,4-re jött ki az átlagfogyasztás. Én ezzel tökéletesen meg vagyok elégedve. Kíváncsi leszek nyáron klímával mennyi lesz majd. Jól gyorsul, van benne erő. Szerdán a hóesésben egy tanyára kellett kimennem Bács-Kiskun megyében homokos úton, így volt alkalmam kipróbálni a kipörgésgátlót és az ABS-t, mindegyik kiválóan működött. Autópályán azért már van motorhangja, de nem zavaró, lehet mellette beszélgetni és a rádiót sem kell üvöltetni. Az esőszenzor is megfelelően működött, nem kellett korrigálni, mindig tudta mikor kell gyorsabbra kapcsolni. A rádiójánál azt tapasztaltam, hogy menet közben kicsit gyengébb a vétele és nem működött tökéletesen az automatikus keresés, ha kimentem a vételi körzetből, de lehet, hogy csak beállítási probléma volt. A zárható tanksapka még nem jött meg, így árról nem tudok nyilatkozni, a csomagtértálcát még egyszer megérdeklődtem, 10 900 Ft, így eltetettem, de állítólag hetente változik az ára (de hogy mitől?). Azért sajnos már hibát is tapasztaltam, a jobb első ajtó már 4 alkalommal nem zárt be (7 napja van nálam az autó, így ez elég gáz), és lötyög benne az ablak is, majd szervizben megnézetem. Egyenlőre ennyi jutott eszembe.
En ugy tudom 50l, amennyit bele tudok tankolni, eddig max 44l volt, az is ezt tamasztja ala. Szerintem nem megy el palyan 700-at, de meg nem probaltam. Minden esetre biztos hogy tobbet fogyaszt atlagban 7 l-nel az autopalyan.
Ebben nem vagyok otthon. Az egyik haveromnak dacia dusterje van, es forumozik. Ok azert azert mar tanitgatjak az auotot erre-arra. Pl.: valaki szereti, ha elindulas utan lezar a kozponti zar, valaki meg nem szereti. No ezt ok
Egyebkent ez is olyan mint a legtobb auto eseteben, minel tobb lesz belole, annal tobben leszunk a forumon, annal tobb lesz a tapasztalat, meg az okossag, egy-ket ev, es siman atirunk, kijavitunk mindent magunknak!:-)
No ezt nem.tudom. Az biztos, hogy eddig csak egyszer hivtak be a terkep software frossitese es bovitese miatt. A kerekre visszaterve nekem nem.kellett allitani semmit, van egy gumisom, akihez evek ota jarok, levettek, abroncsot csereltek, felfujtattak, visszatettek es ok volt.
Furcsa, hogy nem kellett semmit állítani. Ezt olvasom egy lapon:
"A szenzoros verzió szervizelése legkésőbb az első szezonális kerékcserekor aktuálissá válik, mert az autó központi számítógépét minden alkalommal újra kell tanítani a szenzorokhoz ha kereket cserélünk, kerék pozíciót cserélünk, nyáriról-téligumira, vagy téliről-nyárira váltunk. Ezzel egyidőben a sárga hibajel kiütése is megtörténik, amely kötelező feltétele a műszaki vizsgának."
Amugy en megprobaltam megkeresni, hogy melyik biztositekra van kotve. A konyvbol lehet ra kovetkeztetni, de a bizti eltavolitasara leallitotta az autot. Nem tudom, hogy a biztositek hianyat erzekelte, es ezert allt le, vagy hogyha siman kimegy a bizti, akkor is lleallitja e az autot. No egyszer ezt is ki fogom probalni, de csak szervizbem, mert nem vagyok meggyozodve rola, hogy nem kell radugni az obd-re a sz. gepet egy ilyenproba utan.
Gratulalok a gephez, balesetmentesen es egeszseggel hasznald! Egyszer kiprobaltam egy grantat, meg vesta nem volt a piacon, tulajdonkeppen ez dontott, hogy kell nekem egy lada. Aztan net, meglattam a vestat es kivartam mig behozzak. Visszaterve, lehet hogy csak erzeki csalodas volt, lehet, hogy a granta kisebb sulya az oka, de szerintem jobban huz es gyorsul mint a vesta, pedig a vesta sem lassu!:-)
Ne tolem kerdezd miert igy csinaltak meg, nem az oroszok talaltak ki, hogy kell bele.Naluk nincs benne. Nem kellett kalibralni, a gumisnal lecsereltek az abroncsot, vissza tettek es kesz! ,Nem volt hibajelzes. Szedszedheto e? Nem tudom.
És egyben van a szelep a szenzorral vagy szétszedhető?
Évi 2x kell kalibrálnod is a gumicsere után??
Műszerfalon megjeleníthető a nyomás?
Hogyhogy nem lehet megcsinálni cserélhető elemesre? Ezt nem vágom. Itt van a kezemben egy 27g-os fullhd akciókamera 1080/60p minőséggel, ebből az akku 5g.
Szétszedhető, cserélhető ha úgy adódna. Ekkora környezetszennyezést.. Pedig pont az is volt a cél a szenzorokkal, hogy megfelelő legyen a nyomás, így a fogasztás,
vagyis a károsanyag kibocsátás. Aztán amit ezen nyerünk, azt el is veszítjük a sok kidobott szenzorral. Ehh.
Üdv 2017-es fehér granta lux -om van nagyon megvagyok vele elégedve, habár a kilométer még kevés 2300-km kifogástalanul müködik. Hétfön viszem kötelezö szervizre pápára, már irtam a forumon régeben, hogy három napos volt az autom amikor neki tolatot valaki,a karoszériát is most csináltatom meg cascora. Nem tudok rá rosszat irni egyszerüen imádom, 2015-ben amikor meg jelent a lada újra magyarországon nem is kondolkoztam más autoban,kényelmes ,hatalmas a csomag tartója,dinamikus a motorja, a futómű hangolása parádés mint a varázs szőnyeg.Egyszer kelet vele szervizbe mennem mert szoftver frisitetek a blutusz miatt, a szerviz tapasztalaimat meg fogom osztani veletek.