Keresés

Részletes keresés

KokoTibor Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45808

Sziasztok!

BOSCH 2000W kazánról van valakinek tapasztalata?

Van típushibája?

Ez már elavult kazánnak számít?

Amit találtam róla: 93% hatásfokot írtak róla, a kondenzációsok 100% fölött szoktak lenni (legalábbis a régi számítási metodika szerint)

A kiszemelt lakásban ilyen készülék van s nem akarom többszázezer Ft-os kiadással kezdeni...

Sony Black Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45807

Közebe majdnem elfelejtettelek. :)

A kazan adat a hatásfok miatt kellett, meg viszonyitásképp is.

A 0,33 m3/h fogyasztás az 3,23kW 98%os hatásfokkal számolva. Ökölszabályt alkalmazva jó az 1m3 az 10kW szamítás.

Előzmény: HWK12 (45790)
HWK12 Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45806

Esetleg számoltál nekem,hogy hány kw-al mehet a kazánom?

Előzmény: Sony Black (45788)
kormos* Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45805

Mennyi a beállított hőfoka az előremenő víznek és tartaja ezt a hőfokot vagy emelkedik pár fokkal?

 

100 nm-es ház radiátorokkal, 30-32 fokon, hogyan tudja leadni a min. teljesítményt??? Vagy túl vannak méretezve a radiátorok??

 

Előzmény: molnaarkaroly (45803)
1ookie Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45804

A kazán most lesz 2 éves, HMV és fűtés csak a téli hónapokban volt használva. (Ariston One) Egy 54 nm-es lakás fűtése és 2 fő melegvíz használata. Ennyi idő alatt, korlátozott használat mellett eldugulhat a hőcserélő? Mielőtt rá lett kötve a radiátorokra a kazán, a radiátorok át lettek mosva.

Nem értem. 

Előzmény: Sony Black (45799)
molnaarkaroly Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45803

Radiátoros fűtés  extra alacsony előremenővel....

Sziasztok!

 

Ez a kérdés  már többször előjött,  most  egy  konkrét adatot szolgáltatnék, számomra meglepő, de legalábbis érdekes.

Egy (tegnap) nap adatai -tehát konkrét. 5C körüli napi átlaghőmérséklet. 

 

A ház: 15 éves,  2x50nm emeletes ikerház fele, átlagos kivitelezés, radiátor  van bőven ( esetleg majd megadom folyóméterben :)

Az egész ház ki van fűtve.

A kazán: kondenzációs, belső tárolós, gyári termosztáttal 21.5 fokra állitva fixen,   min teljesitmény 2.7 kW. Ha nincs  felfűtés  vagy HMV igény  akkor  ezen a minimumon ketyeg.

A mért  adatok:

 

Gáz fogyasztás: 5m3.

Fűtés üzemóra: 16  

HMV üzemóra:1   ->   cirkuláció  is megy, igaz nem 24 órában...

Fűtés  gáz  energiafelhasználás: 50kWh

HMV  gáz  energiafelhasználás: 5kWh             -> ez  az 55kWh  tudtommal    összhangban van  az órán mért   5m3 fogyasztással.

Az előremenő 32-30 C  között mozog , a visszatérő 2-3 C- vel kevesebb.  Tavaly a leghidegebb napokon 35 C előremenőre ment fel.

 

A rendszer   egy éve  ilyenformán üzemel.

A kazán 2100 kapcsolást  ir  a fűtésre egy  év időtartamra. 6hónapos  fűtési idénnyel számolva napi tiz kapcsolás... Sok? Kevés?

 

 

Összességében: szinte mindig langyos radiátorok, nekem ez igy komfortos. Gazdaságosabb /jobb  lenne   egy magasabb előremenő? 

 

Negativum:  a  HMV rétegtároló vezérlés, amikor a cirkuláció megy, néha behülyül és extra sok fölösleges kapcsolgatást  kezdeményez . Ettől agybajt kapok :(

Valószínűleg  ez emeli a fűtés   üzemmódban is a  kapcsolási számokat  :(

  

attila0325 Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45802

Igen, jobban átgondolva teljesen igaza van. A csere jó eséllyel így is úgy is szükséges, viszont a tágulási tartály ellenőrzése is megérne egy misét.

Azért a tisztességes mosással és iszapleválasztóval tuti nem lőttem mellé :-D

 

Azért is kérdeztem a hálózati víznyomást, mert nálunk pl. alig van meg a 2.8-2.9 Bar, tesóméknál 2 faluval odébb meg majdnem 5...

Előzmény: Sony Black (45799)
Sony Black Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45801

"A jelenlegi  egy   normál fagyálló kisméretű téglából épült    kb.  130 mm belső szelvény.sajnos van egy szűkület kb. 110 mm-es cső még bemegy a 120 -as már nem."

 

Az ilyen fajta épített kéményt általában Furánflex-el bélelik ha koncentrikus elvezetést akarsz, és abba kap egy PPS gégecsövet.

 

"Van a  100 / 60  cső a csőben méret, ill. az általános a 120 /80-as."

 

Ezeket álltalában nem dugják le épített kéményben, mert az sohasem szög egyenes. Minimális esély van rá hogy lemegy, még a 60/100-as is.

Tehát ezeket általában önálló szerelt kéményként használják C33-as elvezetésben.

 

"Több  variáció  lehet. pl. a szétválasztott... egyenlőre nem opció."

 

Pedig a felvázolt esetben esélyes hogy ez lesz, ráadásul olcsóbb picivel mint a koncentrikus. (A Furános megoldástól biztos)

 

"Az elsőnél állítólag  5 m a max  hosszúságkorlát... na de honnan?Az égőtől ill a kéménycsatlakozástól ?"

 

Ez a kazántól függ, hogy az mit tud! Benne van a leírásában.

 

"Ha nem jön be marad a   szűkület megszüntetése. Állítólag  egy tégla lóg be a szelvénybe.

Kérdésem továbbá még ,hogy  a kéményes a gázszerelőtől függ.vagy attól teljesen független vállalkozó.?"

 

A szűkületet kivésik, vagy kimarják, ez nem szokott gond lenni. Mint említettem ettől még az ilyen kémény girbegurba.

Én azt ajánlom neked, hogy jelen helyzetedben mindenféleképp egy kéményes vállalkozóval vedd fel a kapcsolatot! Mérje fel, adjon árajánlatot!

Gázszerelő csak a készülékkel tanúsított gyári égéstermék elvezetőt telepítheti! Ez itt nálad nem játszik a leírt formákban.

 

Előzmény: KalásziM (45791)
Sony Black Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45800

Kondis kazánnál a szifonnak semmi köze nincs a bűzelzáráshoz. Arra szolgál hogy a füstgáz ne tudjon visszaáramlani a lakótérbe, mivel túlnyomásos a kazántest. Ettől függetlenül is be kell tenni egy bojler szifont a csatorna kiállásba, mert ha a csatorna eldugul, a tulajdonos egy fix bekötésnél ezt nem észleli, csak akkor amikor már a kazán kiáll hibára. Ekkor viszont már nyakig áll a kazántestben a víz, ami nagyon nem tesz jót sem az ionizációs érzékelőnek, sem a gyújtó elektródáknak stb... Ezzel szemben ha bojler szifon van a falban, akkor dugulás esetén mellette elkezd folyni a víz, tehát a kazánból kifolyik, a tulajdonos meg észreveszi, mert megjelenik a víz a padlón. ;-)

Előzmény: nagykunsági (45795)
Sony Black Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45799

Unicalfun jól írta ez HMV hőcserélő dugulás!

Jó eséllyel kuka lesz a hőcserélő benne... Meglehet próbálni mosatni, savazni... de sajnos a fekete kátrányszerű beégést semmi nem oldja.

A rendszerről mesélj egy kicsit! Milyen fűtési rendszered van? Mert ez akkor szokott elfordulni, ha nincs leválasztva hőcserélővel a kazán és egy régi vascsöves radiátoros nyílt fűtési rendszerre van felakasztva a kazán direkbe.

Előzmény: 1ookie (45798)
1ookie Creative Commons License 2022.11.29 0 0 45798

Köszönöm a hozzászólásokat.

A helyzet az, hogy a fűtés tökéletesen működik, nyomás rendben. De ha megnyitom a meleg vizet, akkor kb. 2 percig jön a meleg víz, majd lehül, mert kikapcsol a láng és a kazán nyomás elkezd nőni, majd kifúj a szelep. Aggasztó, hogy ilyenkor erős koromszagot lehet érezni. Ezek után ha  pár perc múlva megint megnyitom a meleg víz csapot, ismét termel meleg vizet és megismétlődik a folyamat. 

Előzmény: Unicalfan (45797)
Unicalfan Creative Commons License 2022.11.29 -1 2 45797

Szerintem viszont ha át lenne szakadva a hmv hőcserélőd akkor mindig kéne folynia a túlnyomás szelepen a víznek ugyanis a hálózati víznyomás kb 4 bár környékén van a túlnyomás szelep pedig 2,5 bárnál old ki.Következésképp a hálózati nagyobb nyomás állandóan töltené a fűtési kört is.Így ha a fűtésed jól működik ,és fűtés közben nem folyik a túlnyomás szelep akkor nincs átszakadva a hmv hőcserélőd.

Szerintem csak el van dugulva a hmv hőcserélő primer oldala,nincs meg a megfelelő tömegáram a primer oldalon ,így a kazán kb felforralja a vizet, ami hirtelen tágulni kezd és a biztonsági szelepen kijön.

Tágulási tartály nyomását ellenőrizte e a karbantartást végző szerelő?

A biztonsági szelep is szeret "elfáradni" és pl nem a névértékén old ki hanem az alatt ,tehát pl nem 2.5 bár-on hanem pl 2-n. (illetőleg a rendszerből kosz kerűlhet a tömítés alá ,és nem zár rendesen)

Előzmény: 1ookie (45794)
attila0325 Creative Commons License 2022.11.28 0 1 45796

A kazán szifonnak sokkal fontosabb szerepe az, hogy ne kerülhessen égéstermék a kondenzátum kivezetésen keresztül a helyiség levegőjébe, ez nem wc, hogy bűzt kelljen lezárnia.

Ez a szifon, mivel kondenzátumot vezet el üzem közben is meg fog telni, csak utána kezd el csöpögni a víz.

 

Abban egyetértünk, hogy szinte biztosan a lemezes hőcserélő lyukadt át.

 

Mekkora a bejövő hálózati víznyomás? Van felszerelve nyomáscsökkentő? Ha fekete trutymó jön a túlnyomás szelepen, az sem jelent jót.

Feltételezem, nem is volt átmosva a rendszer, és talán iszapleválasztó szűrő sincs beépítve. A lemezes hőcserélő cseréje első körben megoldja a hibát, de egy alapos rendszermosást célszerűnek tartanék,

majd feltöltés után inhibitor folyadék, és iszapleválasztó szűrőt mindenképp be kell építeni a visszatérő ágba. Legjobban bevált és ajánlott a Fernox TF1. Ez általában szettben megvásárolható az

inhibitor folyadékkal együtt, de ennek a mennyisége rendszer függő, helyesebben a rendszer vízmennyiségétől függ.

 

Rendszer átmosáshoz a TF1 szűrőházon keresztül a Fernox F3 mosóadalék is bejuttatható, de egy powerflush mosás gondolatától sem zárkóznék el.

nagykunsági Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45795

A szifonnak bűzelzárásban van szerepe, mivel általában szenyvízhálózatba van bekötve. 

Ha nem töltik fel beüzemeléskor, első begyújtás után magától feltöltődik. 

 

Nálad inkább az a gond, hogy a másodlagos hőcserélő van átszakadva, ezért nó meg a nyomás, mert a hálózati víz nyomása lesz a fűtésrendszerben. 

Feltéve ha fűtés üzemmódban normálisan működik. 

Előzmény: 1ookie (45794)
1ookie Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45794

Kedves Fórumozó!  

Ariston One kombi kondenzációs kazánom van, kétéves, de a garanciát elvesztettük, mert aki beépítette, nem töltötte ki megfelelően a garancia lapot, ráadásul nem is volt engedélye erre a típusra. Most van egy meghibásodás, de szerelőt nem találok már két hete. Olyan gond van vele hogy ha a meleg vizet megnyitom, egy két percig folyik a 44 fokra beállított víz, majd kihűl és a kazán nyomás 1.1 bar értékről gyorsan emelkedik, majd a túlnyomás szelepen forró, kormos gőzt fúj ki. A beszerelési útmutató említ valami szifont, melyet állítólag fel kell tölteni vízzel üzembe helyezés előtt. Két hónapja volt karbantartás, de a szaki aki elvégezte, maga is elmondta, hogy ehhez a kazánhoz nem ért. Lehetséges, hogy nem töltötte fel a kondenzvíz szifonját? A fűtés kör úgy tűnik rendben van, mert a radiátorok melegek. Mi lehet a baj? 

Előre is köszönöm a válaszokat. 

 

gepesz99 Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45793

Köszönöm szépen a segítséget !

 

Maradok az immergasnal 20-as kazánnal, grundfos szivattyúval és valami komolyabb hőcserélővel. :)

 

Remélem még idén bekerül. 

Előzmény: kormos* (45778)
ksanyi52 Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45792

Nekem a gázszerelő hozta a kéményt, a régi alut megszüntették, és a plafont áttörve kialakították az új kéményt.

Előzmény: KalásziM (45791)
KalásziM Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45791

 

Üdv.!

kondis kazán telepítése előtt állunk....majd a tavasszal.

 

Kazán mondjuk  400 eft -majd úgy januárban.

Addig is  a kéményen  spekulálok.

 

A jelenlegi  egy   normál fagyálló kisméretű téglából épült    kb.  130 mm belső szelvény.sajnos van egy szűkület kb. 110 mm-es cső még bemegy a 120 -as már nem.

 

Több  variáció  lehet. pl. a szétválasztott... egyenlőre nem opció.

 

 Van a  100 / 60  cső a csőben méret, ill. az általános a 120 /80-as.

 

 Az elsőnél állítólag  5 m a max  hosszúságkorlát... na de honnan?Az égőtől ill a kéménycsatlakozástól ?

 Ha nem jön be marad a   szűkület megszüntetése. Állítólag  egy tégla lóg be a szelvénybe.

 Ha ez ok. ,akkor jöhet aszerelés.

 

  Kérdésem továbbá még ,hogy  a kéményes a gázszerelőtől függ.vagy attól teljesen független vállalkozó.?

HWK12 Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45790

Igen értem.

Fűtő kazán 25 kw.

Miért kell a kazán adat? A gázórán lemértem a fogyasztást.

Előzmény: Sony Black (45788)
Zs:) Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45789

Szervizes, műszerrel állítsa be! Akkor szokott ilyent csinálni az Inka is.

Előzmény: SySt3m004 (45767)
Sony Black Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45788

De jó az is csak, az egy kb ökölszabály.

Nem bonyolult, de kevés az adat... Ebből van kombi is fűtő is, különböző kW teljesítménnyel.

Előzmény: HWK12 (45787)
HWK12 Creative Commons License 2022.11.28 0 0 45787

Köszönöm a válaszokat!

 

A kazán:Beretta exclusive green

 

Amit mondott más ,hogy szorozzam 10-el akkor az nem jó adat? Mondjuk gondoltam,hogy nem ilyen egyszerű,biztos van rá valami rettentően bonyolult fizikai képlet.

 

Köszönöm.

Előzmény: Sony Black (45784)
Unicalfan Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45786

Koncentrikus elvezetésed van ,és valószínű a tetőn át kivezetve. Így a kűlönböző égtájak okozta nyomáskűlönbség nem okozhatja.

Szóval pl szétválasztott rendszernél előfordulhat-szerencsére ritkán-,hogy az égési levegő bevezetésen befúj egy erősebb szél(löket) ami a pl min.fordulaton éppenhogy csak működő ventilátort hirtelen felpörgeti és akkor ad ki ilyen rezonáló hangot .Ilyenkor hirtelen nagyon sok lesz az égési levegő és kevés a gázmennyiség,tökéletlen lesz az égés és az egész fűstgáz oldali elvezetést berezonálhatja (főként ha merev. Flexi csőnél a harmonikaszerű kialakítás elnyeli a rezgéseket)

 

De mivel nálad koncentrikus a rendszer a tető irányába ezért ez a jelenség nem fordulhat elő.

 

Ami még okozhat ilyen ventilátor rezonanciát:

-kicsi indulási teljesítmény

-koszos kazántest

-rossz gáz/levegő arány 

Előzmény: SySt3m004 (45767)
C20NE Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45785

Én nem értek hozzá, kezdjük ezzel!

 

Az tett bogarat a fülembe, hogy a belső kialakításában kell lennie eltérés mondjuk ennek és egy NordTec egy Swep vagy egy Zilmet között. Ami lehet, hogy nyomásesésben, belső áramlásban...valamiben el kell, hogy térjen. Ekkora árkülönbségek furcsák ha nincs mögötte valami ...

Előzmény: attila0325 (45783)
Sony Black Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45784

Ha megadod kazán márka/típusát is akkor pontosan kiszámolom neked, ha érdekel.

Előzmény: HWK12 (45759)
attila0325 Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45783

Meg is kerestem hamar. Október 15-én rendeltem, 20-án megkaptam. 6 euró volt a postaköltség, 69 207 Ft volt a végösszeg forintban.

 

https://www.nemsemmi.hu/Lemezes-hocserelo-50-lemezes-210kW-3/4-csatlakozassal

 

Ez lenne az, de hónapok óta nincs, nem is rendelhető

 

 

Itt most már van, a fizetéshez és kiszállításhoz egy kérdőjelet odatennék.

https://hoszivattyu.shop.hu/Lemezes-hocserelo-50-lemezes-210kW-4x3/4-kulso-csa

 

 

Egy a lényeg. Először legyen egy kb. szükséges hőcserélő felület, ehhez kell keresni egy jó ár/érték arányú típust, majd ahhoz egy jó árat.

Ugyanekkora hőcserélő felülettel lett volna azért 3x ennyiért is más típus. Utánajárás az kell, tény.

attila0325 Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45782

Ismerem ezt az oldalt, tőlük lesz majd a napkollektor. Nem volt ekkora méretű hőcserélőjük. Aki sokat használja az ebay-t annak ez nem gond.

Amúgy ez EU-n belüli termék, kevesebb, mint egy hét alatt meg is kaptam, és nincs gond se áfával se vámmal. Akinek ez idegen, persze, vegye meg itthon.

Érezhetően olcsóbb volt külföldről még az adott árfolyam mellett is, ezt el kell mondanom.

Előzmény: C20NE (45781)
C20NE Creative Commons License 2022.11.27 0 0 45781

Előtte érdemes itthon szétnézni mielőtt az Ebay-re tévedsz!

 

https://www.nemsemmi.hu/Lemezes-hocserelo-80-lemezes-390kW-4x1x1/4-csatlakozassal

Előzmény: attila0325 (45780)
attila0325 Creative Commons License 2022.11.27 -1 0 45780

Hőcserélőből a NordicTec-et tudom ajánlani, ár/érték arányban korrekt. Kis utánaolvasgatás után azért le lehet szűrni, mit takarnak a különböző jelölések, és nagyjából mi a jó irány.

A napkollektorhoz én egy NordicTec 23-50-et vettem. A 23 az az egyes szegmensek felületét jelöli, az 50 pedig a lemezszámot. 315*73 mm egy lemez, ebből van 50 összeforrasztva,

és 3/4"-os csonkkal van ellátva. Ezzel bőségesen jó vagyok a 15 csöves kollektorhoz. Érdemes néhány méretező progit is esetleg kipróbálni, a legtöbb hőcserélő gyártó honlapján van is fent.

Néhány paraméter megadásával egy közelítést lehet csinálni, és mindig felfele kerekítünk, akár 2 mérettel is.

Túlméretezni nem lehet, csak az ideális ár/hatásfokot kell a legjobban megközelíteni. Hasonló ez, mint a homlokzati szigetelés vastagságának a növelése.

Egy bizonyos méret fölött már nulla a hozzáadott érték, csak fajlagosan egyre drágább lesz. Érdemes akár egy levelet is írni közvetlenül a gyártónak, hogy segítsenek méretezni, nagyon szívesen meg is teszik.

A Nordictól 1 napon belül kaptam is választ, hogy jól számoltam-é. Elég készségesen segítenek.

 

https://www.ebay.com/itm/193357448476

 

 

C20NE Creative Commons License 2022.11.27 0 1 45779

Milyen hőleadóid vannak? Radiátor esetén lehetne nagyobb is, padlófűtésnél lehetne kisebb is.

 

Ha radiátoros és rendesen be van szabályozva és egyik radiátoron sem fordul meg túl hamar a víz akkor vegyél vissza a szivattyún.

 

Ha padlófűtés és kisebb deltaT kell akkor vedd feljebb a szivattyút.

Előzmény: k.tsabi (45776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!