Mindenki emlegeti, mintha tudná mi is az, de tényleg:
Mi az energia? Milyen megjelenési formái vannak? Melyik megmaradó és melyik nem az? Melyik ekvivalens mással, és ki az a más??
Egy kapcsolódó területbeli példa: Leszakadt a hinta. No nem akkor amikor hárman ültünk rajta, hanem akkor amikor a legkisebb csemete hintázott. Érdekes
kérdéseket vet fel. Ha kiszámoljuk, akkor normál esetben 0-120 %-al növekszik
(a sebesség függvényében) a terhelés (súlyerő+centrifugális erő), világossá válik, hogy bár hármunkat elbírt az álló hinta kötélzete, a legkisebb "súlyú" ezt annyival
Nos, nem rossz, de nem igaz... Szavazzunk! Szerintem igaz...
Nézzd meg mikroszkóp alatt a légy szárnyát. Mérd meg a szőrök nagyságát és sűrűségét, majd frekvenciamérővel és oszcilloszóppal mérd meg a szárnyak által keltett rezgések frekvenciáját, majd számold ki az áramlás Reinolds -szerinti sebességét.
Ha ezen túl vagy akkor, az az első ami a szemedbe ötlik, hogy a klasszikus aerodinamika szerinti áramlások nem jöhetnek létre.
Ha olyan szerencsés lennél, hogy erősen poros levegőben, oldalfényben repülő legyeket, nagysebességű videóval rögzíthetsz, akkor a kikockázással ugyanezt láthatod is.
Mindez semmiben sem kapcsolódik az impulzusmegmaradáshoz...
Nézzd meg mikroszkóp alatt a légy szárnyát. Mérd meg a szőrök nagyságát és sűrűségét, majd frekvenciamérővel és oszcilloszóppal mérd meg a szárnyak által
keltett rezgések frekvenciáját, majd számold ki az áramlás Reinolds -szerinti
sebességét.
Ha ezen túl vagy akkor, az az első ami a szemedbe ötlik, hogy a klasszikus aerodinamika szerinti áramlások nem jöhetnek létre.
Ha olyan szerencsés lennél, hogy erősen poros levegőben, oldalfényben
repülő legyeket, nagysebességű videóval rögzíthetsz, akkor a kikockázással
Kiegészítés: a légy impulzusgenerátora úgy működik, hogy a légy felfelé mutató impulzusát a levegő lefelé irányuló impulzusával összeadva éppen nullvektort kapunk. Ezért nem repülnek a legyek (denevérek, repülőgépek, pingvinek stb) vákumban.
Semmi akadálya.. A topic elején már említettem, könnyen ellenőrizhető a
működési elv.
Fogsz négy db válogatott néhány száz mikrós kondit egy négyáramkörös
(vagy két kétáramkötrös) háromállású kapcsolót, egy égőt( kisteljesítményű zseblámpaizzót), egy jó kéziműszert, egy stabil tápegységet( pl. a pc 5 V tápja) és kész.
Összekötöd őket olyan módon, hogy a kapcsoló egyik végállásánál a
két kondi sorosan, miközben a másik kettő párhuzamosan kötődjön, a két oldal
között az izzó (terhelés). (a másik végállásban fordítva, ami soros volt az párh...)
Állítsd középállásba a kapcsolót(kat) és töltsd fel a párhuzamos kondikat.
Mérd meg a feszültséget, majd kapcsold át, majd amikor a kámpa kialudt
mérj meg minden kondit, és így tovább.
Ha a méréseket táblázatba foglalod, érdekes eredményt fogsz látni..
Erről az impulzus generátoros légyről van szó. Már bebizonyosodott hogy kamu. Még Egely is megcsinálta, vagy mással megcsináltatta a dolgot, és videót mutatott be róla.
Igaz, Ő azt látta hogy a légy repült a gyér légkörben, de a megfigyelők többsége csak ugrándozást látott.
Aztán kiderült, hogy nem is légy, hanme dongó, aztán hogy nem is levegő hanem vízgőz és oxigén alacsony nyomású keveréke, aztán kiderült, ez sem az sem repül. Aztán az is kiderült, hogy a méhek is töknormálisan repülnek, meg a dongók is, és semmi közük a boeing gépekhez.
Függetlenül az impulzusnyomaték generátor elméletétől, engem úgy általában érdekelnek a rovarrepüléssel kapcsolatos megfontolások, kísérletek, így ez is, amiről Gézoo tett említést (amiről amúgy korábban még soha nem hallottam). Kérdésem pedig egyértelműen csak az információ forrásának megjelölésére irányult, nem pedig bárkinek bármiről való meggyőzésére.
Nekem persze az is megfelel, ha te válaszolsz, csak akkor kérlek, legyél egy kicsit bőbeszédűbb, mert így nem megyek veled semmire. :)
Ha pedig a topicban történt már meg a kérdés kivesézése, akkor azért kérek elnézést, hogy ez elkerülte a figyelmem. Bevallom, egy ideje már nem követem a beszélgetéseteket, csak néha nézek be olvasgatni titeket.
„Néhány éve néhány lükött azzal szórakozott, hogy nagyon gyorsan levákumozta a búra alatti teret a legyek körül. Gondolván, hogy lepotyognak... Átlagosan még két percig röpködtek. (Csak azért annyi ideig, mert akkorra megfulladtak..) Kiderűlt, hogy a természetanya megszűlt olyan impulzusnyomaték generátort, amivel repülni is lehet.”
Tudnál ehhez a információhoz valami forrást mutatni? Komolyan érdekelne!
Azért lenne érdekes, mert amit meg én hallottam ezzel a kérdéssel kapcsolatban (ami persze koránt sem biztos, hogy igaz), ennek akár még ellent is mondhat:
Üdv J.P.Azt az védőellanállást használtam ami olyan mint a cekasz. A kocsikba fényszórókapcsoló védelmére használták csal el volt szakadva és áttelertem vékonyabb dróttal.
Meg ne csináljam? Nem rajzoltam én se semmit csak gondolkodtam, olvastam a tuvok erről szoló lapját és forrasztottam és rendelgettem az alkatrészeket. A condi a lényeg hogy elmondjam!
Üdv.mindenkinek. Legelőszőr a Tesla switch-l tisztában vagyunk. Kell 4db savas motor akkumulátor/12v/a legkisebb méretü, pont befér a két nagyobb zselés helyére. Kell 4db akkuregeneráló 2ezer ft/db Vegyetek 5 öt mert mire szétszeditek egy pár alkatrész ugy is sérülni fog ,úgy beüntötte az idióta gyártó műgyantával, hogy nagy ügyesség kell ahoz hogy ne törjön valami. A gyári regenerátor 15 mp enként adja a tűimpulzusokat ezeket át kell alakitani úgy hogy állitható freki szabályzás legyen, ahogy olvastam ,ez se okoz nektek nehézséget.Legjobb ha kűlső potisra készül. Az átkapcsolást agyszerü időzitéssel, és relékkel oldottam meg. Az tök hűlyeség, hogy ha teljesen hagyjuk kisülni az aksikat. Én 2 aksit sorba kapcsoltam és rákötöttam a vill.motorra és mértem fékezve,hogh mennyi idő alatt ment le a feszkó 10%-ot. Nálam 2,5percre jött ki ,tehát az átkapcsolást ennyi időre állitottam és ez így tovább az idők végtelenségéig. Oszcin beállitani a tűinpulzusok legmagasabb küszöbét mind a négynél más és másra jött ki. A regenerátorba lévő kondikat kiváltottam nagyobbakra es a terhelshez a motor közzé induktivitásnak egy védőellenállást tekercseltem.Nem tudom mrt de az ellenállás nélkül nem olyan jó.Jó kerékpározást kivánok mindenkinek!