Az előzményekben olvastam valami ilyesmit. Ugyanis nálam is az a gond, hogy szürkés, zöldes, fehéres kosz hullik ki, bár már sikerült kitakarítani. A hibajelenség: lekapcsol. Majd ha sikerül is bekapcsolnia, újból és újból lekapcsol az egész cirkó. Ráadásul amíg a kijelzőn 45 fokot, vagy kicsivel kevesebbet mutat, addig nem is lehet bekapcsolni, és a lekapcsolással is ugyanez van: akkor kapcsol le, ha 45-46 fokot elérte.
A másik lehetőség, hogy a gáz nyomása túl kicsi olykor-olykor, valaki írta, hogy ez is tönkreteheti. Ez valóban így van? Mert akkor az ellen túl sok mindent nem tudok tenni... :s :s
"olasz csodákat meg vaillant jellegű ipari hulladékokat nagyívben kerülni!!!"nekem 10 eve megy az olasz westen energy még nem volt nála szerelő.........
teljesen csak tapasztalati vélemény: viessmann, buderus, esetleg junkers/bosch készüléket nézhetsz nyugodtan, olasz csodákat meg vaillant jellegű ipari hulladékokat nagyívben kerülni!!!
Sziasztok! Jaj, de jó, hogy erre a fórumra tévedtem! A problémám ugyanaz volt, mint itt az egyik sorstársamnak. Nekem is FÉG c24esem van, tavaly lett sztemkó (előtte meg mágnesszelep) cserélve. Ez utóbbit szerelő, míg az előbbit jómagam csináltam. Persze a sorrend fordítva. Előbb jött a szerelő, majd soha többet nem akart jönni, másik meg 50000-et kért, annyim nem volt, így kénytelen voltam jómagam nekiállni, utánanézni. Na már most megint ugyanez a problémám, a kérdésem, hogy írtátok, hogy a sztemkót tönkreteheti az égéstérben megmaradt kosz. Ezt lehet saját magunknak otthon kitakarítani? Ha igen, hogyan? Ha nem, mennyi ennek a tarifája általában? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Öten vagyunk két szinten.Egy ismerős azt mondta, csakis Viessmannt vagyek, azzal nem lesz gondom, és arra bármilyen tároló ráköthető.120 literes elég lenne nekünk szerintem.Most átfolyós van, 18 liter/perc melegvizet ad, de csak 1 helyen lehet használni és 2 füri van.A Viessmann 24 kw-os fűtőkazán 197500ft, a Buderus 213000.-, a tároló melyik a jobb, amin jó vastag a szigetelés?kell rá a tisztítónyílás?pl az Immergas UBS 125V acél, zománc bevonat és tisztító nyílás van rajta, 111244.- , a Buderus S120/2 W 130200.-de azon nincs tisztítónyílás.Köszi.
Szia, közben kiderült, hogy a kondenzációs készülék nem jó nekünk, a fűtésszerelő topicban írtam neked, idemásolom:
Mi 2 szinten lakunk, de a padlástérbeépítéses rész elég hideg/2x80 nm/ ezért a kondenzációs kazán nem javasolt.Valamilyen turbóba gondolkozunk.Nem tudom melyik megbízhatóbb, a Viessmann vitopend 100 W 24 kw-os, vagy a Buderus logamax U052-24 fűtőkazán és hozzá egy 120 literes indirekt tároló, pl a Buderus S 120/2W vagy at Immergas UBS 125V.Mi a véleményed?Köszi.
Akitől vettem a kazántestet, azt mondta, hogy nem ártana valami membránt is cserélni egyuttal, ami alatta van. Ez mi? Ezt is ki tudom egyedül cserélni, vagy ehhez tényleg kell szakember? Ha nekem is megy, akkor ennek mi a pontos neve és hol kapok? Az eredeti még nem lett cserélve 20 év alatt.
Sikerült szereznem egy kazántestet a Hévíz vízmelegítőhöz.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt ki tudom egyedül is biztonságosan cserélni, vagy inkább hívjak szakembert? Műszaki beállítottságú vagyok, ezért nem ijjedek meg ilyesmitől, csak azért kérdezem, hogy csere után kell-e valamit szabályozni, vagy egyéb dolgot csinálni?
Sziasztok! Egy junkers cirkóm van, típust nem tudok mert nem vagyok jelenleg a lakásban. A lakóm azt mondja, hogy a víznyomás értéke alacsony, kb. 0,5 bar (ha fűt, picit több, kb. 0,7), de egyébként rendben üzemel a fűtés. A műszeren a zöld mező 1-2 bar között van, tehát akkor elméletben ott kellene lennie a mutatónak, igaz?
A kérdésem az volna, hogy néhány hétig üzemelhet-e még így a készülék, ha egyébként rendesen fűt és a melegvizet is rendesen szolgáltatja? A rendszer a tél elején volt légtelenítve is, ha ez számít valamit.
(Sajnos nem tudom most beállíttatni a normál víznyomást, a lakóm pedig nem ért hozzá.)
Nem okoz ez valamilyen károsodást a szerkezetben? Leállítja magát, ha még tovább csökken a víznyomás? Gondolom, van benne valamilyen biztonsági kapcsolás...
Írtad:"Az adalékhoz sima víz kell. De egyébként nem értem, hogy miért gond a sima víz?"azt szokták mondani,hogy eső vagy ioncserélt a tuti,az előbbi olcsóbb.Hogy mi a baj?Hát a10000 féle különböző vegyi anyagok forró közegben reakcióznak,elég csak megnézni a vízforralóba öntött ecet robbanását.Mi lehet a hőcserélőben és a rendszerben akkor + az adalék,imagine?
Ha már levegősödés.......van fent egy régi radal radiátorom is az eggyik helyiségben,a többi új lapos mellett.Valahogyan mindig tele van levegővel (mivel alul vannak csövezve,nem a légtelenítőnél áll meg a szusz),már sok szakival beszéltem valami légtelenítési beiktatásról,sikertelenül.Amit kitaláltam ezennel megosztom a közönséggel,ft-ban egy százasba kerül az egész miután a radiátor végén fúrtam egy 3 mm-es furatot (az előtt pedig alul-felül elzártam a szelepeket stb metódusok).Légtelenítéskor elég csak felengedni a bilincset,sok nehézséget spórol meg.A kép magáért beszél:
Ha feljebb tekered a gázlángot, a hatásfok csökken. Azaz a hidegen kívül az esetleg túlságosan feltekert kazán is gond lehet. Érdemes megkeresni azt az állást (minimumot), ahol még elegendő, de nem csak a kemény télre, hanem az átmeneti időszakra is egy másik állást, és stopperórával megjegyezni a gázórán az eredményt. És akkor márciusban, amikor kevesebb is elég, akkor lejjebb venni, majd novemberben, amikor megint a keményebb fűtés kell, feltekerni. (ez évente 2 állítás, de 15-20%-ot szerintem hozhat egy hagyományos kazánon...) Akinek nem kombi a kazánja, nyárra az őrlángot ne égesse, igen sokba kerül.
Az átfolyós vízmelegítőt lehet savazni, de ha már ilyen öreg, egy új hőcserélő lehet, hogy hasznosabb lenne.