Nyugalom csigavér. 😊Minden eljon lassan. Mar most kezdek rendeződni. Majd osszehozunk egy talit. Kiramolok egy fel nap alatt h lathao legyen a java Remelem iden de max jovore osszejon.
Üdv Tibi Gyöngyösi Csaba vagyok .De mint tudod nem vagyok egy számitogép zseni igy tudok csak válaszolni . Még az nem megy ,hogy a felhasználo névre tudjak irni .
Balázs Elvtárs nagyon szerény volt, amikor a motorjairól írt - vagy egyszerűen gyűjtői szemmel nézett végig a motorjain, s azért írt "csak" ennyi különlegességről. Manapság már nagyon ritka, ha egy Riga, Verhovina stb. megmaradt eredeti állapotában, egy gyűjtő számára ez nem akkora kuriózum (egy belpiacos különlegességhez képest), pedig ezek is igencsak ritka kincsek. Ráadásul a Kárpátik (úgy tudom, Balázs főleg ezeket gyűjti) sohasem voltak tucatmotorok; sokkal kevesebb került az országba belőlük, mint pl. a Rigákból. Tapasztalatból tudom, hogy az emberek többségének fogalma sincs róla, hogy ez milyen motor.
Azt csak remélni tudom (meg még sokan mások, én legalább egy fél tucat embert ismerek), hogy egyszer szétnézhetek a motorjaid között. Bocsánat, Elvtárs, hogy folyton ezzel nyaggatunk, de hát ez a nagyság átka.
Ahogy olvastam a velemenyed es javaslatod , azt mondtam , hogy / Katonka elvtars jol beszelsz ! /
Azt akarom mondani hogy szo szerint maximalisan egyetertek. veled a Rulez ez az ami a Riga s csapatnak konyen kezelheto , /erre van szukseg / kozvetlenebb majdhogynem csaladiasan ossze fogja a veteran kismotorosokat , hasonlit az egykori regi Riga forumra . S egyre tobben be regisztralnak hozza szolnak .
A tudomasom szerint egyedulallo gyujtemenyedrol oromel latnank kepeket majd a jovoben , vagy ha oszetudjuk hozni el latogatok mar hozzad napkozben ,s vilagosban meg orokitjuk a Riga muzeumodat . Ha az idom engedne szivem szerint joval tobbet foglalkoznek a motorokkal , gondolom te is hasonlokeppen igy vagy vele / amit emlitel Ifa s bejatszast hol tudom azt megnezni ?
Balázs : az új videóra kíváncsi vagyok jelezzél léci ha feltöltötted, a 64 db motor elég soknak hangzik, ennyi motor... el sem tudom képzelni, miért kell?...szerintem az első szám a 20 motor még elfogadható bár ez sem kevés, de ez fölött már nem tudom nem látom értelmét, de te igen és ez a lényeg, mondanál erről valamit hogy kell ezt elképzelni ?
A Riga pont hu oszlopos tagjaival 2016 nyarán találkoztam az Agárdi oldtimer veterán találkozón akkor még Babettával vettem részt, egy nagyon közvetlen barátságos csapatba kerültem még ha típus idegen motorral is voltam közöttük,2017 ben R12 es el vettem részt jó csapatban jó hangulatban telt a találkozó, 2018 ban már látszódott hogy hiba van a rendszerben mindössze két fő jött el a találkozóra összesen négyen voltunk a kis csapat jó érezte magát, de csalódás volt a kevés létszám, 2019 ben már kiteljesedett ami az előző évben látszódott elmaradt az esemény pedig ez is egy olyan fix dolog volt a Riga pont hu életében mint még egy pár nyári túra. Azért örülők hogy megismerhetem őket.
Az elso kerdesed nagyon jo. Nem igazan tudok ra valaszt Az fix, hogy Oroszorszag bentebbi reszein vannak motorok még elég sok. Karpati fanokat lattam neten akik alakitgattak gepeiket pl kupplung athelyezese a valtotengelyre, membran, krosszositas. Meg egyebek. Masodik kerdesre annyit tudok h kulon kepem nem nagyon van motorjaimrol igy írni tudok csak. Pl. Van ugye feher színű feher vazu belpiacos Delta. Zöld Verho 6, szinten 6 os metal bordo szinbe,a sport Karpati. 87!!! es Karpati 2 es festett sarvedős es V 50 blokkos. Masik ilyet meg nem lattam. Festett felnis kék Karpati. Akkor olyan csunya barna K 2 es h a felni is es a sarvedo is szinre festett es a markolatai mint a gyari krossz verzionak 6 szögletűek. Hirtelen ennyi. Ja meg egy Delta ami talan ritkabb. Alu sztenderes es az elo sarvedopalcaja szinrefestett szegecselt nem pedig kromos csavaros. Ennek meg erdekessege h 90 es atmeneti verzio ugyanis az ugynevezett fojtott henger van rajta a regi fajta hengerfejjel. Na tehat ezt ugy kell elkepzelni h V 501 M blokk. Trapez henger ugye de a hengerfej a masikfajta mint pl a sima V 50 e. Azt h folytott henger meg kivulrol ugy lehet felismerni h azt hiszem h csak a 3 felso borda szeles az alattalevok bentebb vannak. A sima trapezhengernek meg ugye egyforma alaku minden bordaja. Most igy ennyi jut eszembe.
1. A Verhovina/Kárpáti gyár maradványairól tudsz valamit? A Rigának kialakult egy kultusza odafönt, vannak nemzetközi találkozók meg versenyek - de a Verhovina-kultusznak nem találtam nyomát.
2. Milyen különleges motorjaid vannak? Néhányról tudok, a Riga Klub oldalán vannak róluk írások, pl. Kárpáti Sport, 36 kilométeres Kárpáti - de biztos van még ott egy-két nyalánkság. Hadd csorgathassuk a nyálunkat!
Egyet kerek illetve tanacsolok es javaslok. Semmit de semmit ne valtoztassunk itt. A masik forumnak is az lett a veszte a modernizalas Bar Kipe tol tudom h muszaly volt de akkor is teny marad a teny a Forumos adatok amik nem lettek kimentve azok a minden reszletre kiterjedo beszelgetesek elvesztek sajnos. Plusz megadta az ujitas a kegyelemdöfést a forumos tarsalgasnak az ujitas bonyolitas es az h telorol nem lehet irni. Egy biztos nekunk "Egyszerű" Rigasoknak az ilyen valo mint ez az oldal is. A regi Riga.hu Foruma is ilyen volt es pont az ilyen egyszerusegebe volt a nagyszerusege. Csak igy tovabb. Előre a Lenini uton. 😀😊
Amikor kb. fél éve, Feri javaslatára megpróbáltuk tervszerűen újraéleszteni ezt a fórumot, első dolgom volt, hogy felvettem a kapcsolatot a Riga Klubosokkal, Potekával. Mert azt semmiképpen nem akarjuk, hogy ez a fórum amolyan "ellentábora" legyen a klubnak. "Egy a jelszónk: tartós béke! Állj közénk és harcolj érte!" A Riga.hu oldal fóruma valahogy nem akar működni - próbálkoztam ott is, elég aktívan írogattam oda (pedig még Rigám sem volt, csak egy fél Verhovinám), de nem indult be az aktív párbeszéd.
A Riga.hu oldal páratlan tárháza az információknak; ezek az összegyűjtött adatok egy ilyen hagyományos fórumon szétszóródnának. Én tervezem, hogy az itt összegyűlő információcsokrokat egy-egy cikké formálva elküldöm, hogy tegyék fel az oldalra. Most például a k60-as tűszelepéről gyűlt össze egy csomó minden (MTD tűszelep, Yamaha Jog tűszelep, Jikov tűszelep, öngyújtó-tömítés - és még a Suzuki Eco tűszelepével is érdemes lenne próbálkozni).
A fórum témái jelenleg főleg technikai irányúak, nyaranta gyakori a túrabeszámoló - de ez nem tervezett dolog; arról beszélgetünk, ami épp előkerül.
Úgy gondolom, ez a fórum és a hivatalos oldal nagyon jól kiegészíti egymást. Ha olyan kérdés kerül itt elő, amire ott megvan a válasz, általában nem idézgetünk, hanem oda irányítjuk a kérdezőt.
Az jó lenne, ha egyre több "öreg Rigás" kapcsolódna be az itteni párbeszédbe.
Üdv Neked is. Köszönöm az elismerést. Az a video kb 13 eve keszult. Azota van egy masik hosszab de azt meg nem tettuk fel az lassan 4 eve keszult el. Felteszem igerem. Az elso videonal kb 20 motorom volt még most kb 64 darab van. Plusz erdekessegkepp van fenn egy kis video amikor Ukrajnába Véber Pisti Barátom pupos tankos 16 osat ordittatom😀plusz egy igaz nem idetartozo Ifás video a Keleti Blog es Kathi Balázs Barátom jóvoltábol. 😀
Köszi Feri a dícséretet jól esik. Ismereteim egy reszet magamtol masik nagy reszet a Riga klubtagoktol tanultam. Nagyon sok info volt a régi Riga. hu Fórumaba irva kar h ezek mar nem lathatok. Lehet par nevet kifelejtek de akiknek sokat koszonhetek Újvári István, Kun "Riga" Peti, Torma Laci, Ragó Pisti, Kubik Gabor"Maros", Bíró Laci es meg sorolhatnam ők is hasonloan bennevannak a témába. Remelem írnak majd ide. Hianyoznak innen is meg Nekem is. 😊
Üdvözöllek Katonka Balázs itt a fórumon, néztem a youtube csatornán a Riga gyűjtő videót nagyon szép és ritka darabok vannak a gyűjteményedben, gratulálok hozzá, tényleg oszlopos tagja vagy a Rigás társaságnak.