Szerintetek minden kártyás kapott ilyen levelet? Mert én gondoltam, lehet h. csak az aki igényelt ChargeBacet. Mert ha mindenki kapott, akkor ezt is megtehették volna már hónapokkal ezelőtt ...
Amúgy szerintem igenis kamatozik az a pénz a biztosítónak, mert onnantól kezdve h. csődbe ment az Aeroviva, már nem virtuális, hanem kifizetendő összeg, ami minél tovább van ott, annál tovább még náluk fial :(
Egyetlen pozitívuma azért lehet ennek a levelezősdinek: aki eddig nem hallott a chargebackről, hátha a levél alapján gyanút fog, elkezd érdeklődni...
Azt is megkockáztatom, hogy az OTP nem ment semmire az engedményezéssel, különben semmi szükség nem lenne a nyilatkozatra.
Ez viszont jó hír lehet a KP-seknek, mert ha így van, akkor tényleg kikerülnek a kártyások a jogosulti körből, és így valóban magasabb lehet a többiek kártérítése is.
A Citibank egyébként tegnap küldött egy levelet az ügy lezárásáról, tehát mostmár végleges a visszatérítés :-)
Sajnos nem létező pénzen nem létező a kamat is! A biztosítási összeg ilyen esetben virtuális pénz - hiszen vagy kell fizetnie a biztosítónak, vagy nem. Általában nem (nem megy csődben minden vállalkozás), s ezért éri meg nekik ez az üzlet. Kamatnyeresége tehát nincs rajta a QBE-nek, de sajna szerintem is indokolatlanul húzzák az időt. Én is ma kaptam levelet, hogy nyilatkozzon a bankom. Csak azt nem értem, hogy miért rajtam keresztül nyilatkozzon? Önállóan is megteheti a bank, a QBE minden paraméterrel rendelkezik, s a banknál már én is nyilatkoztam. Csak arra tudok gondolni, hogy rajtam keresztül ellenőrzik a bankot, valóban fizetett-e nekem. Kicsit ugyan gagyi (mint szinte minden ebben az országban), de reméljük, hogy nem az idő további toszogatása miatt történik.
Minden egyes nappal közel 100.000 forintot keres a biztosító azzal, hogy nem utal. A csőd óta a biztosítási összeg kamata 30 millió fornt. Jó üzlet ez nekik. Vajon számon kéri ezt a biztosítón valaha valaki? Vagy ők úgyis mindent megtehetnek, ez már csak hab a tortán.
Na megérkezett a biztosítótól a levél hogy nyilatkozzunk hogy kaptunk-e máshonnan (banktól) vissza pénzt igen/nem. Mivel nekünk még folyamatban van az ügy és nem kaptunk egy fillért sem sehonnan, a válasz 'nem' - na de ilyenkor mi van?
Biztos Gyarmati Ferike unatkozó felesége írta a hozzászólást! Már becsomagolt a nagy utazáshoz, a pénz az offshore számlán és gondolta dob még egy hozzászólást a fórumra. :-(
Ja igen, ezt már én is betettem egyszer azt hiszem. Roppant érdekes....
A biztosítóról csak annyit, hogy ezt megtehette volna januárban is h. a pénz egy részét visszatartja, és ami tuti jut azt kifizeti. Érdekes azért az ő hozzáállásuk is .(
Én Aeroviva alkalmazott voltam, de komolyan, halovány fogalmunk sem volt a dologról. Sőt, az is biztos, hogy az alkalmazottak 17:30 előtt nem chatelgethettek, vagy fórumozgathattak. Kíváncsi vagyok én is, hogy ki lehetett a hozzászóló, de azt gondolom, hogy ez nem kideríthető...
494 millió a biztosítási összeg, ha ez 40% akkor a 100% 1.235 ezer forint.
Ergo több mint 1 milliárdot nyúltak le + azok az összegek, amikre a biztosítás nem nyújt fedezetet + a menetrendszerű járatok, amikre a jegy a kiállítás után érvényes függetlenül attól, hogy az iroda az ellenértékét kifizette-e.
Hány milliárdos a kár, amit okoztak?
2-3-5 vagy még több?
Kérdésem:
- Tudható-e hány milliárddal lépett meg az iroda vezetése?
- Hány milliárdos sikkasztás kell ahhoz, hogy elfogják és előzetesbe tegyék?
- Ki fogja a károsultak több milliárdos kárát megtéríteni?
- Mikor indul felszámolás?
- Mikor és hol, kinél lehet a maradék 60% összegre az igényünket benyújtani?
- Ki és miért nem állapította meg időben, hogy a biztosítási és egyéb fedezet kevés egy ekkora forgalmat bonyolító irodánál?
- Ki nem, vagy felületesen ellenőrízte, hogy mennyire jogszerű ennek a bagázsnak a működése?
- Ebben az országban annyi mindent szabályoznak ha kell, ha nem. Ezt a szemétséget meg szabadon és büntetlenül lehetett csinálni?
Jó lenne választ kapni valakitől, aki illetékes a dologban!