Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pali30 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19495
Üdv!
Ki tudja, hogy a ceed kétféle piros színe közül melyik metálfényes? Vagy egyik sem az?
andit37 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19494

Drága Mindenki,

 

érdeklődve olvasom a poléámiát a benzin/diesel vonatkozásban és nem értem..., mert 2 külön világ!!! Nekem eddig-6 évig benzines autóim voltak, nem gyengék-Alfa 147 selespeed(170Le-pici gyári chip, illetve Honda Accord 2.0ESaut, 175Le-pici gyári Mugen tuning), mindkettő benzines, mentek, mint állat, de a hajamat eltankoltam. Nagyon finom üzemben fogyasztottak 10-12L-t. Na a mostani PRO_CEED 1.6CRDI..., hát..., egy más világ!!!

Aki sokat megy, annak jó a diesel-nekem pl.isteni, hiszen alig 2,5 hét alatt 2800km..., aki szereti a nyomatékból autózást,annak megint csak jó, aki sokat megy országúton-pályán, annak megint jó, aki nem megy sokat, annak nem-olyan- jó, aki nem szereti a dieselt, annak megint csak nem jó. Nem vagyunk egyformák!

Nekem a kedvezményekkel együtt, kb. 1,5-2 év alatt térül meg-egy nagyon  felszerelt CRDI-, akkor miért is kellene benzines... 

Ne haragudjatok, de aki nem tud legalább 10%-ot, de min. 300ezret alkudni..., hát annak tényleg mindegy! Tessék bátornak lenni...

Még egy adalék: szerintetek nem mindegy, hogy Spurival, vagy bármilyen adalékkal 5.2-vagy csak simán 6? Szerintem: 10L vs.6L, tessék számolni, a különbség itt jön elő, ha sokat mész, jó, ha nem , nem annyira, de akkor is jó! Szerintem ennyi. Nincs igazság benzin vs diesel között, mindenki azt veszi, amit bícr, illetve, ami neki jó... UFF!!!!

 

Jó egészséget a verdákhoz, sajna, nem tudtam a talin ott lenni, de remélem lesz még, egy kellemes hétvége, nyáron...!!!!

 

Üdv:

 

Andit 37 

Brian63 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19493

Külön kiemeltem. Pesti vagy ahhoz hasonló környezetről beszélek !!!

 

Az én (sportos) stílusommal a lanosom (86LE) 10l-t a suzukim (93LE) 8,5-9l-t fogyaszt. (évszaktól függően)

A benzines 1.4 ceed (92LE...?) nehezebb 1-200kg-al a suzukinál.

Kizárt dolog, hogy nálam 9l-nél kevesebbet fogyasztana. Szeretek első lenni a lámpáknál. Az meg van néhány tucat a munkába menet (18km)

 

Ugyanezen útvonalon az igazán még be sem kopott (1600km) CRDI-m computer és mérés szerint 5,8l. És tolom neki rendesen, elhiheted.

 

A negatív kritikák elkerülése végett: gyorsulni szeretek, nem 200-al menni a városban. A Szentendrei út- Árpád híd - Váci úton általában 70km/h sebességét csak annyira lépem át amennyit a lesifotósok még megengednek.

Igaz erre reggelente nincs esélyem...

 

Szóval lehet szép fogyasztásokat produkálni benzinessel országúton, pályán de városban versenyezgetve esélye sincs 2,5-3l-nél közelebbre menni a dízelhez.

 

 

 

Előzmény: ceeee (19490)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19492
Nincs itt vita. :)
Előzmény: Cerka72 (19486)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19491
Hát lehet, (ha jól műxik az egyebekben megmaradó pénzmag) én elsősorban azt látom nagy csábításnak, szinte pénz nélkül 3-4 millás autót venni...(kis indulóval). Sőt, pl 1-es márkák úgy adják, csak havi tizenvalahányezer...az első 3 évben...szegény bankok.
Azt az autót szervizelni, tankolni kell, kell (v. ajánlott) a casco is, és mindíg kevesebbet ér a gép, mint ami visszavan. Elgondolkodtató.
Sztem a többségnek nincs fedezete.
Mikot én vettem, sokat gondolkodtam, és mások fele pénzből, jövedelemből pillanatok alatt beugrottak...árfolyamváltozás jobban látszik több hitel, idő esetén. Nekem szinte nem változott.Sfrank.

Mondjuk újra cserélni a néhány évest úgy látom nem annyira jó bolt.
Előzmény: Brian63 (19489)
ceeee Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19490
Én épp ma mértem, autópálya 140-145 km/h  100 kilóméteren keresztül, átlagfogyasztás 7,9L.

Országút dinamikus előzésekkel, 105-110km/h  6,2 liter

Előzmény: Brian63 (19488)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19489

Azon persze lehet mélázni, mekkora a havi költségnövekedés 120 hó hitel esetén, aztán meg tépelődni...senki nem hiheti hogy jól jár meg érdemes az a 120 hó. Az a baj, aki erre rákényszerül/benevez, nem látja át hogy nem a hitel a sok, hanem a jövedelemhez drága az autó-mindegyik. Véleményem szerint a fiatal használt és az új közötti diferencia, kb 40 % max és max 4 év érdemes hitellel.

 

Miért vagy ebben olyan biztos?

 

4milliót vettem fel 120 hónapra, 4,38% THM-el. A 10 év alatt 940.000Ft kamatot fogok fizetni. (most ne menjünk bele a CHF hitelek változásába, mert totál gazdasági összeomlást leszámítva hosszú távon a Ft erősödni fog)

 

Mellesleg a 4 millió megvan, itt a "zsebemben", éppen 6%-al kamatozik. (ráadásul inkább kamatemelés felé haladunk) Tehát az első évben a hitelkamatom 1/4-ét megkerestem.

 

Akkor miért ne érné meg hitelre vennem?

 

A gond akkor van, ha valakinek nincs meg a fedezete, és úgy gondolja 10 éven keresztül biztosan kisajtolja magából a törlesztést.

Előzmény: karesz2 (19466)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19488

Persze, mindenkinek a sajátja az isten... de azért ebben az 5 literes fogyasztásban nem hiszek. Szerintem inkább 6 liter a reális.

 

És hát nekem többet ér 100 kilométeren a kényelem, mint 600 forint. :o)

 

Ebben igazad van. Tényleg 6 l De a benzines sem 7,5l ha úgy próbálsz vele menni mint a 6l-es fogyasztású dizellel. Pestről beszélek!

 

 

Az meg, hogy kinek mi ér többet:  a dízel fogyasztása vs. olcsóbb benzines nagyobb felszereltsége, megint csak meddő vita.

 

A legjobb minden tekintetben egy fullos dízel. Csak ennek persze ára van....

 

Előzmény: GregHozta (19451)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19487
stau=satu (bocs, már két sört leküldtem...)
Előzmény: Cerka72 (19486)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19486

Én had mondjak egy olyan dolgot, amely motortól és felszereltségtől függetlenül kimagasló a szídben. Ezek a fékek. Tegnap kipróbáltam egy staut és brutális volt a lassulás. Majdnem visszajött a vacsora. Az autó úgy megállt az ABS bekapcsolása nélkül ezekkel a keskeny 185-ös gyári gumikkal is, hogy elgondolkodtam milyen lehet ez még szélesebb abroncsokkal...

 

A dízel-benzin vitához: én eredetileg 1.4 benzines SW-t akartam venni LX+ felszereltséggel, de tavaly még nem lehetett kapni. A végén dízel lett belőle, de csak azért, mert még soha nem volt ilyen autóm és nem bántam meg még ilyen gázolaj árak mellett sem. Viszont számomra az LX+ felszereltség mindent tartalmaz ami nekem fontos. Mondjuk nekem az anyagiak is erős határt szabtak, mivel kp-val fizettem.

A turbo-dizel gyorsulása 0-100-ra a tapasztalatom alapján azért lehet még kevesebb, mert elég rövid az 1-es 2-es fokozat, minden sebesség váltás után kell kb. fél másodpercet várni mire a turbó felpörög (utána viszont tol mint a rakéta) és mivel ezt nem lehet annyira pörgetni, sűrűbben kell felkapcsoli. A bezinesnél meg elég egyszer sebességet váltani, a második fokozatban el lehet érni a százas tempót. Viszont ha már legalább 60-nal megyek, rugalmasságban verhetetlen.

GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19485
Én úgy gondolom... ahogy én használom az autót, a fogyasztáson kívül, nem lenne különbség.
0-100 -ra ugyanúgy gyorsul az 1.4, mint a CRDi. Autópályán általában 115-120 km/h -val közlekedek és 150-ig nagyon dinamikus az 1.4 is.
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19484
sőt, azt is mondhatnám, nem csak kényelmi... biztonsági berendezés (riasztó, ködlámpa, ESP)
drq Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19483
Én nem vetlek meg érte. A tükröt egyszer beállítod, ha egyedül vezetsz, egy életre elég lesz. Az ablak meg sosem romlik el így. Ez is egy vélemény, nincs ezzel semmi gond.
A lényeg a biztonság, 6 légzsák, 5 csillagos törésteszt, ABS minden cee'd-hez jár!
üdv
Előzmény: karesz2 (19481)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19482
Senki nem vet meg senkit.
Itt nem arról volt szó, hogy nem tudom kézzel működtetni (bár ilyen alapon klíma sem kell, mert le lehet tekerni az ablakot :o) ). Csak nekem többet ér pár kényelmi funkció évi kb. 5-6 tank gázolajnál.
Előzmény: karesz2 (19481)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19481
Nyilván mennék évi 30000 km-t városban, mint pl taxi, akkor szúrnám t....n magam benzinessel.
És ezért panaszkodnak a 6.5 l-re, mert 100-al gurulva borítékolni merném a 4.5-5 litert, de unalmas 100 alatt - hányan irtak ilyesmit... - pedig jön a bünti is.
Nekem max 6 biztos elég lenne országúton 1.4-nek.
A tükröt, ablakot kézzel is működtetni tudom - vessetek + érte.
Előzmény: karesz2 (19479)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19480
Papír szerint a benzines 6,1-et eszik... Kár, hogy az én autóm nem tud olvasni, mert mindig 7,5 liter körül fogyaszt. A prospektus szerint, ez a városi fogyasztás. Ugyanebben a rovatban a diesel mellett 5,7 liter szerepel. Én ezután (illetve a CRDi tulajdonosok beszámolói alapján -amiket a http://ceedservice.extra.hu oldalon is olvashattok-) ezt tartom reálisnak.
Tehát kb. 2 liter a különbség a két autó fogyasztása között. :x
Előzmény: Nokedli 45 (19478)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19479
Ja, még jó hogy sok idő telt el a Cee'd D és Leon PDTDIIIIIIII 140LE teszt között, mert fényévekkel élénkebb, ÁLLAT!. Amúgy minha a lámpánál előttem traktor az a fényezett PDTDIIIIIIIIIIIIII (lassan lejárt lemez).
Nos ez egy más gép, kisautó a NORMÁLIS fajtából. 2xx NM - 320-340 NM.
Ezért nincs 6. és a 150-nél 3000, nem kell ennél több. (2.0 vagy 1.6-nem azonos.)

Én úgy számolok, átlagban legyen a D 6, a B 8 liter, azonos ár az 1*űségért. (nekem 5.5-6 országút, város 10, benyás nem Kia(még)).
Akkor kb 600 ft/100km. 600 k FT 100 e km. Ez nekem több mint 10 év.

Drágább a szervíz, és ha becsúszik egy kis prücök az nagyon drága lehet, és az anyag miatt lehet nem lesz garis a javítás.

Dízel: nagyobb nyomaték, szűkebb tartomány.
Előzmény: MarK (19469)
Nokedli 45 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19478
Ez nem hit kérdése. A gyár szerint az 1,6 crdi vegyesfogyasztása 4.7l. Én mindíg 5l környékén járok.
Előzmény: GregHozta (19451)
drq Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19477
Én azóta vesztettem el a vonzódásom az alufelni iránt, amikor a zárt garázsomba betörve lelopták azokat a kocsimról :(
Előzmény: Törölt nick (19476)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19476
Én nem ágálok a benyás ellen.
Egyszer kipróbáltam,nagyon tetszett.
Csak az alufelni nem kellene. NEKEM!

Mindenki vegye azt, ami neki szíve csücske.
Szó nincs vitáról.

Az ESP mellet voksolok csak, de akinek nem kell, ne vegye.
Én sokat megyek, már mentett meg.

Előzmény: GregHozta (19465)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19475
Na ugye! De lehet, hogy az ilyen tetszene nem? Elöl fekete, hátul osztott, igazi kuriózum:-)))
Előzmény: Törölt nick (19474)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19474
tényleg! a hülye! pedig anno ennek bedőltem! akkor még le sem esett a kép! csak mióta láttam élőben a kocsit azóta tudom hogy az osztott kárpít nem gyerebe nálam! ezért is várok még mindig a kocsira! :DDDD
Előzmény: Tettestárs (19473)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19473
El kerültük egymást! :-))) Ha megnézed az ítéletet szerintem tudni fogod miről beszélek.
Előzmény: Törölt nick (19471)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19472
Na a link megint lemaradt! No midegy, ha érdekel nézd meg a "Nekem csalódás, pedig nagyon vágytam rá" című "alkotást" szintén nálunk!
Előzmény: Tettestárs (19470)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19471
he? nála nincs is kép! vagy most melyik népítéletről van szó? jó nem aztmondom én is tudnék most kb 30 perc alatt egy kamut gyártani! ez benne van a pakkliban, de alapból én nem ebből indulok ki! de ezt a képes dolgot nem értem :DDD
Előzmény: Tettestárs (19470)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19470
Szeva!

Ezt már korábban is leírtam, de a "kamu" népitéletekkel kapcsolatban ajánlom figyelmedbe ezt: A b...arcú még arra sem vette a fáradságot, hogy egyforma képeket linkeljen be!!
Előzmény: Törölt nick (19455)
MarK Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19469
Benzin vs. Diesel.
100 km-enkénti 1,5-2 literes fogyasztáskülönbséggel számolva még átlagos használat esetén (mondjuk 1000 km/hó) is nagyjából 4-6000 Ft-tal olcsóbb az üzemanyagköltsége a CRDi-nek - 100.000 km felett pedig máris megéri.
Persze konstrukciója válogatja, de ha adott esetben vkinek éppen ennyivel nagyobb összegre jön ki a havi törlesztője egy azonos felszereltségű, de drágább CRDi miatt, már akkor is egálban van és egy nyomatékosabb motort kapott.

LX vs. EX.
Ízlések és pofonok, én nem vennék LX Plus-t, persze a pénz nagy úr..:) Minimum EX limited, bár az igazi jóság valóban az EX-nél kezdődik. Attól is függ, hogy miből ül át az ember. Ha vki már hozzászokott az olyan praktikus dolgokhoz, amiket Greghozta felsorolt..:)

Viszont tényleg nem szabad elrugaszkodni a valóságtól és a lehetőségeinket alaposan mérlegelni kell vásárláskor, még akkor is, ha gondolom nehéz reális maradni mondjuk egy CRDi EX tesztvezetést követően... ;)
Előzmény: karesz2 (19466)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19468
Az Otto és Diesel urak jókat nevetgélnek a vitákon-:)))
A 80-as évek vége, a 90-es elején az ADAC lapot is tele voltak mindenféle táblazattal, értékgörbével, mikor kinek és miért is éri meg valakinek a benzines vagy a dízel. Azokból az időkből maradt egy berögződés is miszerint olcsóbb a dízel. Persze azóta olyan szempontok is számításba jöttek, amelyekről akkor még nem is álmodtunk. Manapság az autózás örömeit felváltják annak ürömei-:) és igazán jól jön egy ilyen fórum, ahol jól kifújhatjuk magunkat, anélkül, hogy tükörbe kelle nézzünk-:)

Jocó
Előzmény: karesz2 (19466)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19467
Részemről lezárom a vitát. Nekem eddig is többet értek a kényelmi felszereltségek (OFF Citroen Xsara 1.4 SX Xtra), mint a 2 literrel kisebb fogyasztás.
Én, személy szerint nem cserélném el egy LX+ CRDi-re. Max egy EX Lim-re. :)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19466
Nnnna, ez az a felszereltség, ami (esetleg ESP kivétel) abszolut nem érdekel és egy fityinget sem adnak érte használtan, persze sima klíma legyen azért.
A dízel mindíg többet fog érni. Mondjuk nem nekem a 8-10k km/évhez. Részecskeszűrőtől függetlenül (egyenlőre). Tényleg nem lehet összevetni a motort a felszereltséggel. (azért itt többségében vannak a dízelek, vajh hol mennek annyi rengeteg km-t.) Amúgy nem lenne szabad ma már részecskeszűrő nélkül árulni a d-t.

Azon persze lehet mélázni, mekkora a havi költségnövekedés 120 hó hitel esetén, aztán meg tépelődni...senki nem hiheti hogy jól jár meg érdemes az a 120 hó. Az a baj, aki erre rákényszerül/benevez, nem látja át hogy nem a hitel a sok, hanem a jövedelemhez drága az autó-mindegyik. Véleményem szerint a fiatal használt és az új közötti diferencia, kb 40 % max és max 4 év érdemes hitellel.
De ez 1 teljesen más téma.
Előzmény: GregHozta (19447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!