Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kvitamin Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19517

Üdv! A dízel lehet h drága, no de mi olcsó manapság? :-(

A kocsit viszont elég sokan megnézik, s van aki odajön és kérdez is, h milyen és mit tud meg ilyenek. A legtöbben azon döbbennek meg hogy 7 év gari, magyar tervezte no és hogy nem 6 milla és mennyire felszerelt.

Szívesen haygtam volna fenn a reklám matricát egy még kedvezőbb THM-ért, kedves Kia Motors, jó lenne mindkettőnknek, nem? :-)

A csomagtérnél kicsipkedtem amit a gép (?) lusta volt...hát volt mit, minden 2-ik, 3-ik benne maradt a lyukban. A záródás kicsit kulturáltabb de még zajos és így valószínű meg kell majd nézetni. Lassan meg lesz az 1000km, két hét alatt, pedig jóformán csak környéken mozgunk de azt nagyon szívesen :-)

A rángatást (?) amiről már többen írtatok én is tapasztaltam, de csak akkor ha az ember határozatlan a gázpedállal olyan 1900-as ford. számnál. Majd meglássuk...

ceeee Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19516
Tegnap hallgattam a Kossuth Rádiót, ott nyilatkozott egy minisztériumi iletékes, hogy a dízel adótartalmát 5 éven belül megemelik a benzin adójával egy szintre, mert most jóval alacsonyabb az egész EU-ban.

Ez "logikus" egyébként, hiszen egyre többen élltak át dízelre, főleg nyugaton, és ez bevételkiesés a költségvetéseknek mindenhol...
Előzmény: M.Jocó (19515)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19515
Viharnak nem nevezném, hiszen csak mindenki érvelt a saját tapasztalata és tudása szerint-:) Ami a cikket illeti, hát nekem az a véleményem, hogy eléggé egyértelmű a perspektívákra vonatkozóan. És nincs is olyan távól, talán pár évben mérhető, amikor át kell majd értékelni a benzines-dízel költségvonzatait.

Jocó
Előzmény: bago_ (19514)
bago_ Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19514
Tudom! Napi szinten többször is benézek ide, tudom h kiveséztétek már a dolgot, nem kis vihart kavart itt ez az ügy, ahogy láttam. A vezess.hu-s cikk inkább csak arra világított rá szerintem, hogy mindenki döntse el mit szeretne, mi a jobb neki! :)
Előzmény: M.Jocó (19513)
M.Jocó Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19513
-:) hát igen, úgyszólván a cikk tartalmát, itt mi már tova egy hete kifújtuk magunkból.

Jocó
Előzmény: bago_ (19512)
bago_ Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19512
Megelőztél, nemrég akartam írni, hogy van egy érdekes cikk ott! :) Még reggel olvastam, mind a fórumot, mind azt! :)
Előzmény: Tettestárs (19511)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19511
Szerintem a vezess.hu-n is olvasnak bennünket! :-)))) Biztosan olvasták az utóbbi napok témáját! Pont ma jelent meg egy cikk a benzines vs. dízel témában! Érdekes.
ilias Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19510
Meg is húztam magam a szélén. :-)
Előzmény: Metal Dog (19507)
drq Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19509
őőő izé...szerintem is szebb, nem azért, mert nekem is az van... :)
Előzmény: bago_ (19499)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19508

Pont ezt beszéltük mi is. Ha a Dakar Yellow-t vettem volna, kítűnök a sorból. :)

 

Nem baj, a következő találkozóra szeretettel várunk. Bővebb infókat a Ceedservice fórumon találsz.

Előzmény: Metal Dog (19507)
Metal Dog Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19507
Ahogy nézegetem a képeket, nagyon hiányoztam a taliról a Dakar Yellow SW-mel. Szegény piros egyedül állja a sarat az élénk színek terén. :-)
Előzmény: JonnyB (19506)
JonnyB Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19506
Még egy-két találkozós kép:
http://picasaweb.google.com/adam.fulop.hu/KIACeeDTalLkoz?authkey=vidxegjTc6g
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19505
Pontosítok: 5,6-6,2L /100 Km.
Megnézem pár blokkot. Ráírom tankoláskor.
A BOX miatt csal a fedkomp. Tán frissítés után jó lesz.
Volt már extrém 4.8l is, de csak egyszer, :) nem lehet idegekel bírni :)
Előzmény: Törölt nick (19503)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19504
Egyszer próbaként utánaszámoltam. 1deci volt a különbség a tényleges fogyasztás és a fedkomp szerint (a fedkomp írt többet).
Előzmény: Törölt nick (19503)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19503
Nekem a CRDI 5.6l /100Km tankolással többször mért. (fedkomp csal)
Sok országúti száguldozással, kevés városival.
Előzmény: GregHozta (19502)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19502

az 1.4-es benzines 109Le, és én is a belvárosban használom.

Normális használattal (nem kímélő!) 7,5 liter úgy, hogy minden reggel Budaörsi út, Erzsébet híd, rakpart... déután haza Lehel út, Bajcsi, Rákóczi, Budaörsi út...

Előzmény: Brian63 (19493)
Akelacee Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19501

Üdv mindenkinek!

Szerintem az 1,4 benzinessel is lehet nagyon szép fogyasztási adatokat produkálni. Nagyon függ attól is hogy hogyan vezeti az ember, a forgalomtól, a külső hőmérséklettől...

Bemásolok pár képet az 1,4-es benzines nagyon jó és nagyon rossz fogyasztásáról. (átlagfogyasztás, átlagsebesség, eltelt idő)

A nagyon jó átlagfogyasztás: városi és országúti, a rossz: csak városi (vidék) közlekedéskor. Mindkét mérés előtt nullázva a fedkomp.  

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19500
Részvétem. :(
Sajnálom.

Velem ez nem történhet meg.
Ááááálumíínuim nem kell.
Előzmény: drq (19477)
bago_ Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19499
Egyetértek! :) A so red nagyon nagyon jól néz ki! :)
Előzmény: pali30 (19498)
pali30 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19498
Kösz. Pedig szerintem a "so red" szebb élőben.
Előzmény: drq (19496)
ceeee Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19497
Én csak leírtam, amit éppen lemértem. Nem cáfolni, vagy megerősíteni.
Egyébként az 1.4 benzines nem 92 Le, hanem 109 LE
Előzmény: Brian63 (19493)
drq Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19496
Szia!
A "mars red" a metálfény, a "so red" a nem metálfény.
Előzmény: pali30 (19495)
pali30 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19495
Üdv!
Ki tudja, hogy a ceed kétféle piros színe közül melyik metálfényes? Vagy egyik sem az?
andit37 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19494

Drága Mindenki,

 

érdeklődve olvasom a poléámiát a benzin/diesel vonatkozásban és nem értem..., mert 2 külön világ!!! Nekem eddig-6 évig benzines autóim voltak, nem gyengék-Alfa 147 selespeed(170Le-pici gyári chip, illetve Honda Accord 2.0ESaut, 175Le-pici gyári Mugen tuning), mindkettő benzines, mentek, mint állat, de a hajamat eltankoltam. Nagyon finom üzemben fogyasztottak 10-12L-t. Na a mostani PRO_CEED 1.6CRDI..., hát..., egy más világ!!!

Aki sokat megy, annak jó a diesel-nekem pl.isteni, hiszen alig 2,5 hét alatt 2800km..., aki szereti a nyomatékból autózást,annak megint csak jó, aki sokat megy országúton-pályán, annak megint jó, aki nem megy sokat, annak nem-olyan- jó, aki nem szereti a dieselt, annak megint csak nem jó. Nem vagyunk egyformák!

Nekem a kedvezményekkel együtt, kb. 1,5-2 év alatt térül meg-egy nagyon  felszerelt CRDI-, akkor miért is kellene benzines... 

Ne haragudjatok, de aki nem tud legalább 10%-ot, de min. 300ezret alkudni..., hát annak tényleg mindegy! Tessék bátornak lenni...

Még egy adalék: szerintetek nem mindegy, hogy Spurival, vagy bármilyen adalékkal 5.2-vagy csak simán 6? Szerintem: 10L vs.6L, tessék számolni, a különbség itt jön elő, ha sokat mész, jó, ha nem , nem annyira, de akkor is jó! Szerintem ennyi. Nincs igazság benzin vs diesel között, mindenki azt veszi, amit bícr, illetve, ami neki jó... UFF!!!!

 

Jó egészséget a verdákhoz, sajna, nem tudtam a talin ott lenni, de remélem lesz még, egy kellemes hétvége, nyáron...!!!!

 

Üdv:

 

Andit 37 

Brian63 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 19493

Külön kiemeltem. Pesti vagy ahhoz hasonló környezetről beszélek !!!

 

Az én (sportos) stílusommal a lanosom (86LE) 10l-t a suzukim (93LE) 8,5-9l-t fogyaszt. (évszaktól függően)

A benzines 1.4 ceed (92LE...?) nehezebb 1-200kg-al a suzukinál.

Kizárt dolog, hogy nálam 9l-nél kevesebbet fogyasztana. Szeretek első lenni a lámpáknál. Az meg van néhány tucat a munkába menet (18km)

 

Ugyanezen útvonalon az igazán még be sem kopott (1600km) CRDI-m computer és mérés szerint 5,8l. És tolom neki rendesen, elhiheted.

 

A negatív kritikák elkerülése végett: gyorsulni szeretek, nem 200-al menni a városban. A Szentendrei út- Árpád híd - Váci úton általában 70km/h sebességét csak annyira lépem át amennyit a lesifotósok még megengednek.

Igaz erre reggelente nincs esélyem...

 

Szóval lehet szép fogyasztásokat produkálni benzinessel országúton, pályán de városban versenyezgetve esélye sincs 2,5-3l-nél közelebbre menni a dízelhez.

 

 

 

Előzmény: ceeee (19490)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19492
Nincs itt vita. :)
Előzmény: Cerka72 (19486)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19491
Hát lehet, (ha jól műxik az egyebekben megmaradó pénzmag) én elsősorban azt látom nagy csábításnak, szinte pénz nélkül 3-4 millás autót venni...(kis indulóval). Sőt, pl 1-es márkák úgy adják, csak havi tizenvalahányezer...az első 3 évben...szegény bankok.
Azt az autót szervizelni, tankolni kell, kell (v. ajánlott) a casco is, és mindíg kevesebbet ér a gép, mint ami visszavan. Elgondolkodtató.
Sztem a többségnek nincs fedezete.
Mikot én vettem, sokat gondolkodtam, és mások fele pénzből, jövedelemből pillanatok alatt beugrottak...árfolyamváltozás jobban látszik több hitel, idő esetén. Nekem szinte nem változott.Sfrank.

Mondjuk újra cserélni a néhány évest úgy látom nem annyira jó bolt.
Előzmény: Brian63 (19489)
ceeee Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19490
Én épp ma mértem, autópálya 140-145 km/h  100 kilóméteren keresztül, átlagfogyasztás 7,9L.

Országút dinamikus előzésekkel, 105-110km/h  6,2 liter

Előzmény: Brian63 (19488)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19489

Azon persze lehet mélázni, mekkora a havi költségnövekedés 120 hó hitel esetén, aztán meg tépelődni...senki nem hiheti hogy jól jár meg érdemes az a 120 hó. Az a baj, aki erre rákényszerül/benevez, nem látja át hogy nem a hitel a sok, hanem a jövedelemhez drága az autó-mindegyik. Véleményem szerint a fiatal használt és az új közötti diferencia, kb 40 % max és max 4 év érdemes hitellel.

 

Miért vagy ebben olyan biztos?

 

4milliót vettem fel 120 hónapra, 4,38% THM-el. A 10 év alatt 940.000Ft kamatot fogok fizetni. (most ne menjünk bele a CHF hitelek változásába, mert totál gazdasági összeomlást leszámítva hosszú távon a Ft erősödni fog)

 

Mellesleg a 4 millió megvan, itt a "zsebemben", éppen 6%-al kamatozik. (ráadásul inkább kamatemelés felé haladunk) Tehát az első évben a hitelkamatom 1/4-ét megkerestem.

 

Akkor miért ne érné meg hitelre vennem?

 

A gond akkor van, ha valakinek nincs meg a fedezete, és úgy gondolja 10 éven keresztül biztosan kisajtolja magából a törlesztést.

Előzmény: karesz2 (19466)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 19488

Persze, mindenkinek a sajátja az isten... de azért ebben az 5 literes fogyasztásban nem hiszek. Szerintem inkább 6 liter a reális.

 

És hát nekem többet ér 100 kilométeren a kényelem, mint 600 forint. :o)

 

Ebben igazad van. Tényleg 6 l De a benzines sem 7,5l ha úgy próbálsz vele menni mint a 6l-es fogyasztású dizellel. Pestről beszélek!

 

 

Az meg, hogy kinek mi ér többet:  a dízel fogyasztása vs. olcsóbb benzines nagyobb felszereltsége, megint csak meddő vita.

 

A legjobb minden tekintetben egy fullos dízel. Csak ennek persze ára van....

 

Előzmény: GregHozta (19451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!