Üdv! A dízel lehet h drága, no de mi olcsó manapság? :-(
A kocsit viszont elég sokan megnézik, s van aki odajön és kérdez is, h milyen és mit tud meg ilyenek. A legtöbben azon döbbennek meg hogy 7 év gari, magyar tervezte no és hogy nem 6 milla és mennyire felszerelt.
Szívesen haygtam volna fenn a reklám matricát egy még kedvezőbb THM-ért, kedves Kia Motors, jó lenne mindkettőnknek, nem? :-)
A csomagtérnél kicsipkedtem amit a gép (?) lusta volt...hát volt mit, minden 2-ik, 3-ik benne maradt a lyukban. A záródás kicsit kulturáltabb de még zajos és így valószínű meg kell majd nézetni. Lassan meg lesz az 1000km, két hét alatt, pedig jóformán csak környéken mozgunk de azt nagyon szívesen :-)
A rángatást (?) amiről már többen írtatok én is tapasztaltam, de csak akkor ha az ember határozatlan a gázpedállal olyan 1900-as ford. számnál. Majd meglássuk...
Tegnap hallgattam a Kossuth Rádiót, ott nyilatkozott egy minisztériumi iletékes, hogy a dízel adótartalmát 5 éven belül megemelik a benzin adójával egy szintre, mert most jóval alacsonyabb az egész EU-ban.
Ez "logikus" egyébként, hiszen egyre többen élltak át dízelre, főleg nyugaton, és ez bevételkiesés a költségvetéseknek mindenhol...
Viharnak nem nevezném, hiszen csak mindenki érvelt a saját tapasztalata és tudása szerint-:) Ami a cikket illeti, hát nekem az a véleményem, hogy eléggé egyértelmű a perspektívákra vonatkozóan. És nincs is olyan távól, talán pár évben mérhető, amikor át kell majd értékelni a benzines-dízel költségvonzatait.
Tudom! Napi szinten többször is benézek ide, tudom h kiveséztétek már a dolgot, nem kis vihart kavart itt ez az ügy, ahogy láttam. A vezess.hu-s cikk inkább csak arra világított rá szerintem, hogy mindenki döntse el mit szeretne, mi a jobb neki! :)
Szerintem a vezess.hu-n is olvasnak bennünket! :-)))) Biztosan olvasták az utóbbi napok témáját! Pont ma jelent meg egy cikk a benzines vs. dízel témában! Érdekes.
Pontosítok: 5,6-6,2L /100 Km. Megnézem pár blokkot. Ráírom tankoláskor. A BOX miatt csal a fedkomp. Tán frissítés után jó lesz. Volt már extrém 4.8l is, de csak egyszer, :) nem lehet idegekel bírni :)
az 1.4-es benzines 109Le, és én is a belvárosban használom.
Normális használattal (nem kímélő!) 7,5 liter úgy, hogy minden reggel Budaörsi út, Erzsébet híd, rakpart... déután haza Lehel út, Bajcsi, Rákóczi, Budaörsi út...
Szerintem az 1,4 benzinessel is lehet nagyon szép fogyasztási adatokat produkálni. Nagyon függ attól is hogy hogyan vezeti az ember, a forgalomtól, a külső hőmérséklettől...
Bemásolok pár képet az 1,4-es benzines nagyon jó és nagyon rossz fogyasztásáról. (átlagfogyasztás, átlagsebesség, eltelt idő)
A nagyon jó átlagfogyasztás: városi és országúti, a rossz: csak városi (vidék) közlekedéskor. Mindkét mérés előtt nullázva a fedkomp.
érdeklődve olvasom a poléámiát a benzin/diesel vonatkozásban és nem értem..., mert 2 külön világ!!! Nekem eddig-6 évig benzines autóim voltak, nem gyengék-Alfa 147 selespeed(170Le-pici gyári chip, illetve Honda Accord 2.0ESaut, 175Le-pici gyári Mugen tuning), mindkettő benzines, mentek, mint állat, de a hajamat eltankoltam. Nagyon finom üzemben fogyasztottak 10-12L-t. Na a mostani PRO_CEED 1.6CRDI..., hát..., egy más világ!!!
Aki sokat megy, annak jó a diesel-nekem pl.isteni, hiszen alig 2,5 hét alatt 2800km..., aki szereti a nyomatékból autózást,annak megint csak jó, aki sokat megy országúton-pályán, annak megint jó, aki nem megy sokat, annak nem-olyan- jó, aki nem szereti a dieselt, annak megint csak nem jó. Nem vagyunk egyformák!
Nekem a kedvezményekkel együtt, kb. 1,5-2 év alatt térül meg-egy nagyon felszerelt CRDI-, akkor miért is kellene benzines...
Ne haragudjatok, de aki nem tud legalább 10%-ot, de min. 300ezret alkudni..., hát annak tényleg mindegy! Tessék bátornak lenni...
Még egy adalék: szerintetek nem mindegy, hogy Spurival, vagy bármilyen adalékkal 5.2-vagy csak simán 6? Szerintem: 10L vs.6L, tessék számolni, a különbség itt jön elő, ha sokat mész, jó, ha nem , nem annyira, de akkor is jó! Szerintem ennyi. Nincs igazság benzin vs diesel között, mindenki azt veszi, amit bícr, illetve, ami neki jó... UFF!!!!
Jó egészséget a verdákhoz, sajna, nem tudtam a talin ott lenni, de remélem lesz még, egy kellemes hétvége, nyáron...!!!!
Külön kiemeltem. Pesti vagy ahhoz hasonló környezetről beszélek !!!
Az én (sportos) stílusommal a lanosom (86LE) 10l-t a suzukim (93LE) 8,5-9l-t fogyaszt. (évszaktól függően)
A benzines 1.4 ceed (92LE...?) nehezebb 1-200kg-al a suzukinál.
Kizárt dolog, hogy nálam 9l-nél kevesebbet fogyasztana. Szeretek első lenni a lámpáknál. Az meg van néhány tucat a munkába menet (18km)
Ugyanezen útvonalon az igazán még be sem kopott (1600km) CRDI-m computer és mérés szerint 5,8l. És tolom neki rendesen, elhiheted.
A negatív kritikák elkerülése végett: gyorsulni szeretek, nem 200-al menni a városban. A Szentendrei út- Árpád híd - Váci úton általában 70km/h sebességét csak annyira lépem át amennyit a lesifotósok még megengednek.
Igaz erre reggelente nincs esélyem...
Szóval lehet szép fogyasztásokat produkálni benzinessel országúton, pályán de városban versenyezgetve esélye sincs 2,5-3l-nél közelebbre menni a dízelhez.
Hát lehet, (ha jól műxik az egyebekben megmaradó pénzmag) én elsősorban azt látom nagy csábításnak, szinte pénz nélkül 3-4 millás autót venni...(kis indulóval). Sőt, pl 1-es márkák úgy adják, csak havi tizenvalahányezer...az első 3 évben...szegény bankok. Azt az autót szervizelni, tankolni kell, kell (v. ajánlott) a casco is, és mindíg kevesebbet ér a gép, mint ami visszavan. Elgondolkodtató. Sztem a többségnek nincs fedezete. Mikot én vettem, sokat gondolkodtam, és mások fele pénzből, jövedelemből pillanatok alatt beugrottak...árfolyamváltozás jobban látszik több hitel, idő esetén. Nekem szinte nem változott.Sfrank.
Mondjuk újra cserélni a néhány évest úgy látom nem annyira jó bolt.
Azon persze lehet mélázni, mekkora a havi költségnövekedés 120 hó hitel esetén, aztán meg tépelődni...senki nem hiheti hogy jól jár meg érdemes az a 120 hó. Az a baj, aki erre rákényszerül/benevez, nem látja át hogy nem a hitel a sok, hanem a jövedelemhez drága az autó-mindegyik. Véleményem szerint a fiatal használt és az új közötti diferencia, kb 40 % max és max 4 év érdemes hitellel.
Miért vagy ebben olyan biztos?
4milliót vettem fel 120 hónapra, 4,38% THM-el. A 10 év alatt 940.000Ft kamatot fogok fizetni. (most ne menjünk bele a CHF hitelek változásába, mert totál gazdasági összeomlást leszámítva hosszú távon a Ft erősödni fog)
Mellesleg a 4 millió megvan, itt a "zsebemben", éppen 6%-al kamatozik. (ráadásul inkább kamatemelés felé haladunk) Tehát az első évben a hitelkamatom 1/4-ét megkerestem.
Akkor miért ne érné meg hitelre vennem?
A gond akkor van, ha valakinek nincs meg a fedezete, és úgy gondolja 10 éven keresztül biztosan kisajtolja magából a törlesztést.