Köszi, a válaszodat, ezt fogom tenni. Nekem három éves (kb. 30.000 km-es) Falken nyári guminál hallatszódik ez a zúgás. Egyébként azt véletlenül tudod-e, hogy a kerékcsapágy csere kb. hány km-nél esedékes?
Nekem az istenért nem akar megmozdulni az ac pumpa leszorító gyűrűje bármit csinálok, nekifeszülök lapos vassal, ütögetem, feszegetem de semmi. Van valakinek célszerszáma, vagy legalább egy fotó róla amivel leszedte. Köszi!
Nálam ez akkor történik, ha már megyek vele kb 15km-t és tompitottról hosszúra és vissza váltom a kapcsolót. Nem tekergetem!
Ma szédszedtem egyik villamossági szakival , gondolván, hogy a relé baszart, de sajnos beépített , csak egyben cserélhető az egész világítás panel. Ma viszont egész nap jöttem mentem a városban, igaz csak rövid utakat tettem meg semmi gond. Nálad folyamatosan villogott tompitott?
Helló! Nekm is ugyanezt csinálta mire rájöttem, hogy a bajuszkapcsolónál volt elkoszolódva a réz érintkező a sok tekergetéstől. Szétszedtem kipucoltam azóta gyári!
próbáld meg a gumikat hátulról előre tenni. nekem most a nyáron volt olyan idegesítő hangom hogy azt hittem hogy kerékcsapágy. megcseréltem, ugyan úgy. később levettem a gumit és fűrészfogasra van kopva és ez olyan hongot ad és visz át az autóra mint ha csapágy lenne. és 1 éves hankook gumik voltak.
Pár hónapja egy elég fura dolgot vettem észre 2002-es, II-es Xsarámon. Amikor az autó lassulásba kezd, morgó, folyamatos lassuló, fura hangot (olyan mint mikor valamit elgurítasz és szép lassan lelassul) hallani a kerekek felöl. Vittem már futóműállításra, kerekeket kicentrírozták, nem segített. Bal első kerék féke be volt koszolódva, ki lett takarítva de nem változott semmi. Szerelőmtől kérdeztem, hogy nem véletlenül csapágy gondja van, de állítólag annak sokkal intenzívebb hangja van és még a felni is melegszik. A mester szerint csak a gumikopást hallom. Hétvégén mentünk az autóval és lassú haladásnál pár nyikorgó hang jött az egyik kerék felől, mint ha surlódna valamihez, most hallottam először ilyet. Azon kívül a kormány is volt, hogy egy pillanatra húzott. Esetleg valakinek volt hasolnó problémája? Mi lehet a gond? Ha a kerékcsapágyakat kicserélem, megszünhet a probléma?
Ma megtőrtént két éva használt XsaraII-en az első elektromos viccelődés. Este hazafelé jövet egyszer csak elaludt a tompított fény. Néhány hosszú és rövid lámpaváltás után megjelent a tompitt fény. Ezt eljátszotta egy párszor. Szerintetek mi a gond? Én a relére tippelek.!
Lehetséges, hogy előtte is szólt, csak nem hallottam. Most viszont azt vettem észre, hogy a fojtószelep takarítása után cc 1 literrel többet fogyaszt, úgy kb 8 litert. Ez kicsit soknak tűnik, mert előtte olyan 6.7-7,2 el tudtam járni. Talán betanítás nem sikerülhetett vagy valahol máshol érdemes a hibát keresni?
Enyém is ilyen és amit eddig láttam/hallottam peugeotokat és citroeneket, mind ilyen volt... Kb. 2 éve vettem észre az enyémen, azóta is ezt csinálja, de minden működik hiba nélkül, szóval valószínűleg már korábban is ilyen volt.
Szükségem lenne egy 2003-as 1.4 b Xsarához pár alkatrészre. Géptető,első ködös lámpák,zárhíd,kereszttartó.Nincs valakinek a padláson?Vagy esetleg tudna olcsó bontót ajánlani?Köszönöm.
Xsara 1.6 16 szelepes a kocsi. Alapjáratról lassan pörgött fel a motor ill. megtorpant, így kitakarítottam a leírtak szerint a fojtószelepet ami nagyon koszos volt. Betanítás szintén az általatok leírtak szerint megtörtént. Ám most, ha ráadom a gyújtást egy sípoló hang hallatszik a folytószelep mögötti házból ami járó motornál abbamarad. Ha elég sokáig kb. 30 mp-ig van rajta a gyujtás újrakriblár a fojtószelep, lehet hallani a hangján. Vajon mit b@szhattam el?
Én szuszogok fékezés után, nem a pedál! Full kemény motor nélkül és járó motorral is... :( Mintha valami ZIL fék lenne... és nem is nyomható be csak kb 3/4éig a pedálútnak... nem puha.. hanem kemény.. és alig fog.. nyomni kell mint állat-. Pld próbálgattam nagy sebességről állóra fékezni vele.. de esélytelen.. csak lassulás érhető el vele.. nem fogja állóra a kerekeket... Fogni fog, csak nagyobb távolságot kell tartani az előttem haladó autótól, hogy nehogy hirtelen satuzni kelljen... és kell vádli rendesen e csekély fékhatás eléréséhez is... de nyalván 60ról azért meg lehet állni vele...
Így is kétfélét ír hozzá, a rajta levő kis műanyag karika színétől függ, hogy melyik kell a tiédbe. Van fekete és.....valamilyen más színű. (GRIS?!?) Szerintem lila, de ez nem 100%. A fekete 9365,- és a másik 16336,- ft.
Szia, én is ebben a cipőben jártam, és csak gyáriban létezik, a szakszervízben, kb 9500,-Ft én vettem egy bontottat, 3000,-volt és garanciát is vállaltak rá, nekem jó lett. Van egy szerelő barátom, aki citroen szakszervízben dolgozott, ő a saját autóján le vakdugózta. Azt mondta, hogy ennek a jeladónak az a jelentősége, hogy ha alátekered teljesen a kormányt, akkor a szervó terhelése miatt megemeli a motor fordulatszámát, de ha nincs jeladó, akkor ugyanezt elvégzi a motor agya is. Én azért vállaltam be a használtat, mert nem tudtam a pontos menet méretet, de most már ha ujból szivárog, akkor én is kiiktatom.
Az alvázszámod utolsó 8 karaktere kellene, hogy pontosan megnézzem melyik való a tiédbe, de sajnos valóban van amelyikbe 16e-be kerül a gyári nyomásgomba. :-(
Ráadásul nem ártana az alatta levő tömítést is újra cserélni, igaz, az csak 286,-.
Most gyorsan ránéztem az utángyártottakra, sajnos egyik gyári cikkszámot sem váltotta semmire, úgyhogy lehet, hogy csak gyáriban van. :-(
Az is lehet, hogy csak komolyabb utánajárást igényelne, de most reggel nincs több időm rá. :-(
Ti hol vásároltok alkatrészt? Szükségem lenne egy szervó-nyomásgombára, de lehetőleg újra mert a bontott ugyanúgy ereszt. Most kaptam rá egy cirka 16 ezres árajánlatot... Egy kicsit sokallom ezért a kis vacakért....
Mielőtt kicseréled, a csatlakozókat előbb szépen pucold meg. A jobb oldali tükörét is, és az ajtóátvezetőnél is. Nálam segített. Amúgy a tükör aljából elég csak azt a pici részt kipattintani, ami ezt tartja.
"A lucas adagolóval szembeni "tartás" az csak előítélet, vagy az valóságosan kerülendő?"
A Lucas adagolóval alapvetően jobb a "rendszer", halkabban jár a moci, kevesebbet fogyaszt, szebben jár. HA jó az adagoló !! Problémák akkor kezdődnek, ha nem jó és javítani kell. Kevés helyen értenek hozzá, míg a Bosch-t kis túlzással a sarki zöldséges is megjavítja neked.
Mivel nem nagyon értenek hozzá, elterjedt az a tévhit, hogy sz*r a Lucas adagoló.
A konkrét autónál és teljesen kihűlt állapotban indítanám be (persze jobb volna ha tél lenne) és teljes üzemi hőmérsékletig felmelegíteném menet közben. (városi menet, hegymenet, nagy lejtő motorfékkel és autópálya is lenne benne.)
Ha valami vacak az adagolón, valószínűleg ennyi gurulásból feltűnne.