Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3952

Valamikor a '80-as évek elején busszal mentem arra párszor, akkor még aluljáró volt. Évekig nem jártam arra, aztán mikor ismét arra vetődtem, már szintbeli kereszteződésen mentünk át. Még csodálkoztam is, azt hittem én emlékszem rosszul és nem itt volt aluljáró. Megint nem jártam arra évekig, így következő utamon már felüljáró lett belőle, amin már nem is csodálkoztam, csak magamban megállapítottam, hogy biztosan én emlékszem rosszul. Ezek szerint mégsem. (Eddig sosem mertem senkit megkérdezni róla, mert attól tartottam, hülyének néznek.)

Előzmény: gumidani (3948)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3951

Volt egy ház azon a kis szigeten. A Milász Péter és családja lakott ott. Sok baleset történt, mert a háztól nem látták a vezetők egymást. Akkor még mindkét úton kétirányú forgalom volt. A Szemere telepnél is volt egy aluljáró ezt elfelejtettem az elöbb leírni.

Előzmény: rizibácsi (3949)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3950

Azért temették be, mert dölt a fala befelé.

Előzmény: gumidani (3948)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3949

Szia!

Csak szűkiteni tudom az ídőt, van egy képem, a Gyömrői úti hidat 1986. aug. 23.-án robbantották, ha jól írtam fel.Elötte volt a "régi vám" épület. Idáig járt a piros 117-es, ami piros 17-es lett. Rizmajer.

Előzmény: Bárdos Imre (3942)
gumidani Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3948

Ennek az egész gyorsforgalmi útnak a sorsa változatos. A tárgyalt híd lecserélésén és vele a nyomvonal megváltoztatásán kívül a Csévéző utcánál is tettek-vettek. Ugyanis volt ott egy a Felsőcsatári útnál most is meglevőhöz hasonló aluljáró. Ezt egyszer csak hipp-hopp betemették és kialakítottak egy szintbeli keresztezést jelzőlámpával. Aztán később egy felüljárót építettek a betemetett aluljáró helyére.

Előzmény: Bárdos Imre (3947)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3947

Csak egy ötlet volt a részemről, nagyjából semmit sem tudok az építés/leállítás körülményeiről, így az is újdonság számomra, amit irtál.  Azt hiszem, 1435 mm topiktárs írta korábban, hogy a gyorsforgalmi az iparvágány működése idején még talajszinten futott, csak később, a metró építésekor tették töltésre. Ezért gyanítom, hogy esetleg azzal együtt építették az új hidat is, de persze ez egyáltalán nem biztos.

Előzmény: manhattani (3945)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3946

Van mit! :)

Előzmény: kacsa! (3944)
manhattani Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3945

>Lehet, hogy a metró építésekor ... építették a mai hidat is?

 

Lehet, de úgy tudom, a kettő nem függ össze. Az öreg vasbetonszerkezet lett leszakadásveszélyes (legalábbis az akkori rádióhírek szerint). Az általa tartott közüzemi létesítmények miatt hagyták meg egy ideig, de akkor már közúti hídként nem működött. Aztán, gondolom a közüzem áthelyezése után, lebontották.

 

Előzmény: Bárdos Imre (3942)
kacsa! Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3944

1435mm, rizibácsi, Imre és a többiek: köszönöm a képeket, visszaemlékezéseket!

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3943

Csaba ágyazatrostáló asszem....

Előzmény: FAV 20 (3926)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3942

A kordokumentum képeidet - köszönet értük! - elnézve eszembe jutott, van-e valakinek pontos infója arról, mikor szűnt meg a forgalom a hídon? Emlékeim szerint jó pár éve állt üresen, mikor elbontották a felvezető rámpákat és még eltelt néhány év, mire az egész híd bontásra került. Lehet, hogy a metró építésekor - amikor, mint írtad a belső szakasz egy része is töltésre került -, építették a mai hidat is?

Előzmény: 1435mm (3941)
1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3941

2002. 02. 17. A régi nyomtalanul eltűnt.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3940

2001. 11. 10.: A vég.  (Pár perccel az után, hogy elkezdődött az ív morzsolása két oldalról.)

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3939

2001. 11. 10. (ebéd után): Mindkét oldalról elkezdődött a beton széttörése.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3938

2001. 11. 10.: A kőbányai oldalról felmászik a betonharapó a tartó ívhez.

Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3937

Tényleg, a hídbontás a Burma terelés idején volt! És már annak is 10 éve! Hogy elszaladt az idő!

Előzmény: 1435mm (3933)
1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3936

2001. 11. 10.: Megkezdik a felsővezeték lebontását, és a vágányok letakarását.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3935

2001. 11. 10.: Elment az utolsó (RoLa) vonat is a régi híd alatt. Kezdődik a vágányzár.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3934

2001. 11. 10.: Az M41,2202-es bóklászik az üres állomáson.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3933

2001. 11. 10.: V43,1114-es a lajosmizsei vonalon? Igen. A soroksári vágányzár ideje alatt KöKi-n át (a Kis-Burmán) kerültek a vonatok. Itt éppen egyet húznak át Soroksárra. A lajosmizsei vonal feletti hídból már csak egy pilon áll.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3932

2001. 11. 10.: Már felhordták a sódert a pillér mellé.

1435mm Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3931

Szia Rizibácsi!

 

Ha már (igaz, csak áttételesen is, de) meg lettem szólítva, felteszek pár képet. [Elnézést az egyenkénti potyogtatásért, de mér az ötödiknél tartottam, amikor az index programja "kidobott", és nem volt kedvem újból megpróbálni az összeállítás egybeni felrakását.]

 

1986. 08. 09.: Itt még áll a két régi híd és a rámpa is. A V43,1005 éppen arra jár.

 

Előzmény: rizibácsi (3915)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3930

Szia!

 

Tudom, mert beszkenneltem, és a könyv is itt figyel a polcomon. Hajdanán rákerestem az antikvarium.hu oldalon és meg is volt.

Előzmény: Szakácspeti (3929)
Szakácspeti Creative Commons License 2011.11.27 0 0 3929

Szia Imre,

 

Abban a könyvben van egy másik kép is a hídról leesett esett buszról.  ;-)

 

Peti

Előzmény: Bárdos Imre (3876)
alkotasu Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3928

"tessék figyelni az út szélességét"

 

Nem csak a szélességét, hanem azt is, hogy a pocsék minőség miatt szegény busz majdnem beborul az árokba. Mit mértetek ezzel a busszal? Csak nem az út jellemzőit? :-)

Előzmény: gumidani (3927)
gumidani Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3927

Csak egy ilyen volt. A képek 1972-77 között készültek. Az első Mályinka és Lillafüred között (tessék figyelni az út szélességét), a második Csempeszkopácson, a harmadikat nem tudom, hogy hol készült.

Előzmény: alkotasu (3921)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3926

Régen Pakson a múzeumban állt egy ilyen. Ez volt az?

Előzmény: -d.p- (3924)
gumidani Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3925

Továbbítom a bókot feleségem őnagyságának.

Előzmény: Törölt nick (3923)
-d.p- Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3924

Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3922

Közben megtaláltam BAKTER régi hozzászólásai között az anyában. Az év 2001.:

 

"Kőbánya-Kispest - Pestszentlőrinc között XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, 11.-én 4.20-9.00.-ig a jobb vágány zárva, a Kőbánya-Kispest végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között lévő híd robbantásos bontása miatt. (Ha jól tudom, nem a "Matuska Kft." végzi.)

Emiatt az ebben az időben a kétvágányos vágányzár ideje alatt közlekedő IC és gyorsvonatok a 120a vonaon közlekednek, Bp. Nyugati - Kőbánya-Kispest között a helyi forgalomban dízeles ingavonat közlekedik, Kőbánya-Kispest - Pestszentlőrinc között vonatpótló busz lesz (5 db csuklós + tartalékkocsi is). A vágányzár alatt közlekedtetendő tehervonatok a 80a-n meg a 120a-n közlekednek, a Ro-La vonatok is a 120a vonalon mennek."

Előzmény: 1047 005-2 (3918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!