Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Valamikor a '80-as évek elején busszal mentem arra párszor, akkor még aluljáró volt. Évekig nem jártam arra, aztán mikor ismét arra vetődtem, már szintbeli kereszteződésen mentünk át. Még csodálkoztam is, azt hittem én emlékszem rosszul és nem itt volt aluljáró. Megint nem jártam arra évekig, így következő utamon már felüljáró lett belőle, amin már nem is csodálkoztam, csak magamban megállapítottam, hogy biztosan én emlékszem rosszul. Ezek szerint mégsem. (Eddig sosem mertem senkit megkérdezni róla, mert attól tartottam, hülyének néznek.)
Volt egy ház azon a kis szigeten. A Milász Péter és családja lakott ott. Sok baleset történt, mert a háztól nem látták a vezetők egymást. Akkor még mindkét úton kétirányú forgalom volt. A Szemere telepnél is volt egy aluljáró ezt elfelejtettem az elöbb leírni.
Csak szűkiteni tudom az ídőt, van egy képem, a Gyömrői úti hidat 1986. aug. 23.-án robbantották, ha jól írtam fel.Elötte volt a "régi vám" épület. Idáig járt a piros 117-es, ami piros 17-es lett. Rizmajer.
Ennek az egész gyorsforgalmi útnak a sorsa változatos. A tárgyalt híd lecserélésén és vele a nyomvonal megváltoztatásán kívül a Csévéző utcánál is tettek-vettek. Ugyanis volt ott egy a Felsőcsatári útnál most is meglevőhöz hasonló aluljáró. Ezt egyszer csak hipp-hopp betemették és kialakítottak egy szintbeli keresztezést jelzőlámpával. Aztán később egy felüljárót építettek a betemetett aluljáró helyére.
Csak egy ötlet volt a részemről, nagyjából semmit sem tudok az építés/leállítás körülményeiről, így az is újdonság számomra, amit irtál. Azt hiszem, 1435 mm topiktárs írta korábban, hogy a gyorsforgalmi az iparvágány működése idején még talajszinten futott, csak később, a metró építésekor tették töltésre. Ezért gyanítom, hogy esetleg azzal együtt építették az új hidat is, de persze ez egyáltalán nem biztos.
>Lehet, hogy a metró építésekor ... építették a mai hidat is?
Lehet, de úgy tudom, a kettő nem függ össze. Az öreg vasbetonszerkezet lett leszakadásveszélyes (legalábbis az akkori rádióhírek szerint). Az általa tartott közüzemi létesítmények miatt hagyták meg egy ideig, de akkor már közúti hídként nem működött. Aztán, gondolom a közüzem áthelyezése után, lebontották.
A kordokumentum képeidet - köszönet értük! - elnézve eszembe jutott, van-e valakinek pontos infója arról, mikor szűnt meg a forgalom a hídon? Emlékeim szerint jó pár éve állt üresen, mikor elbontották a felvezető rámpákat és még eltelt néhány év, mire az egész híd bontásra került. Lehet, hogy a metró építésekor - amikor, mint írtad a belső szakasz egy része is töltésre került -, építették a mai hidat is?
2001. 11. 10.: V43,1114-es a lajosmizsei vonalon? Igen. A soroksári vágányzár ideje alatt KöKi-n át (a Kis-Burmán) kerültek a vonatok. Itt éppen egyet húznak át Soroksárra. A lajosmizsei vonal feletti hídból már csak egy pilon áll.
Ha már (igaz, csak áttételesen is, de) meg lettem szólítva, felteszek pár képet. [Elnézést az egyenkénti potyogtatásért, de mér az ötödiknél tartottam, amikor az index programja "kidobott", és nem volt kedvem újból megpróbálni az összeállítás egybeni felrakását.]
1986. 08. 09.: Itt még áll a két régi híd és a rámpa is. A V43,1005 éppen arra jár.
Nem csak a szélességét, hanem azt is, hogy a pocsék minőség miatt szegény busz majdnem beborul az árokba. Mit mértetek ezzel a busszal? Csak nem az út jellemzőit? :-)
Csak egy ilyen volt. A képek 1972-77 között készültek. Az első Mályinka és Lillafüred között (tessék figyelni az út szélességét), a második Csempeszkopácson, a harmadikat nem tudom, hogy hol készült.
Közben megtaláltam BAKTER régi hozzászólásai között az anyában. Az év 2001.:
"Kőbánya-Kispest - Pestszentlőrinc között XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, 11.-én 4.20-9.00.-ig a jobb vágány zárva, a Kőbánya-Kispest végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között lévő híd robbantásos bontása miatt. (Ha jól tudom, nem a "Matuska Kft." végzi.)
Emiatt az ebben az időben a kétvágányos vágányzár ideje alatt közlekedő IC és gyorsvonatok a 120a vonaon közlekednek, Bp. Nyugati - Kőbánya-Kispest között a helyi forgalomban dízeles ingavonat közlekedik, Kőbánya-Kispest - Pestszentlőrinc között vonatpótló busz lesz (5 db csuklós + tartalékkocsi is). A vágányzár alatt közlekedtetendő tehervonatok a 80a-n meg a 120a-n közlekednek, a Ro-La vonatok is a 120a vonalon mennek."