toyotából is van szar de porsche-ból is. meg zaporozsecből is. csak az arányok kicsit ugye.....
de vegyél olaszt. nekem közvetlen környezetemben van 2 vaillant (mind2 szar) 4olasz (2westen- beretta-baxi) (3 szar, baxi jó) 2 junkers (semmi bajuk) 1 buderus (semmi baja)
egy demrad (szar) egy saunier duval (ez jó lenne ha kezelése csak a 20 század igényeit sem tudja elégíteni így a tulaj is utálja)
a marketingduma szerint persze mindig az a jó amit el akarnak adni. a másik hogy a fűtészserelő mondja mit tart jónak, leszámítva hogy őt többet nem látod.......
de mivel nem vagyok %-ban egyik márkánál sem pont nem érdekel ki mit gondol. csak a kedves topictárs megteheti hogy viessmann vagy buderus minőségben gondolkodjon akkor tartom hogy a többit felejtse el a francba. (kb olyan védeni pl egy westent vagy berettát mintha a dacia-ér kampányolnék egy bentley ellenében)
Ha a hőcserélő elkoszolódik, eltömődik, akkor abból lehet például CO-mérgezés: nem tud az égéstermék (egésze) a kéményen kimenni. Enyhébb esetben romlik a fűtés hatásfoka. De a kazán nem kapcsolna ki, kivéve ha az égéshez szükséges alá csökken az oxigén mennyisége, és az őrláng is kialszik. De ettől nem menne tönkre a cirkó.
Gáz nyomás szerintem nem számít. Ha nagyon kicsi, legfeljebb elalszik az őrláng és kikapcsol a készülék, de tönkre ettől se menne.
Nem értem ezt a 45°C-ot. Ha a sztemkó miatt kapcsolna ki, akkor nem indulna újra magától. Nem lehet, hogy a víztermosztát lett letekerve?
Az előzményekben olvastam valami ilyesmit. Ugyanis nálam is az a gond, hogy szürkés, zöldes, fehéres kosz hullik ki, bár már sikerült kitakarítani. A hibajelenség: lekapcsol. Majd ha sikerül is bekapcsolnia, újból és újból lekapcsol az egész cirkó. Ráadásul amíg a kijelzőn 45 fokot, vagy kicsivel kevesebbet mutat, addig nem is lehet bekapcsolni, és a lekapcsolással is ugyanez van: akkor kapcsol le, ha 45-46 fokot elérte.
A másik lehetőség, hogy a gáz nyomása túl kicsi olykor-olykor, valaki írta, hogy ez is tönkreteheti. Ez valóban így van? Mert akkor az ellen túl sok mindent nem tudok tenni... :s :s
"olasz csodákat meg vaillant jellegű ipari hulladékokat nagyívben kerülni!!!"nekem 10 eve megy az olasz westen energy még nem volt nála szerelő.........
teljesen csak tapasztalati vélemény: viessmann, buderus, esetleg junkers/bosch készüléket nézhetsz nyugodtan, olasz csodákat meg vaillant jellegű ipari hulladékokat nagyívben kerülni!!!
Sziasztok! Jaj, de jó, hogy erre a fórumra tévedtem! A problémám ugyanaz volt, mint itt az egyik sorstársamnak. Nekem is FÉG c24esem van, tavaly lett sztemkó (előtte meg mágnesszelep) cserélve. Ez utóbbit szerelő, míg az előbbit jómagam csináltam. Persze a sorrend fordítva. Előbb jött a szerelő, majd soha többet nem akart jönni, másik meg 50000-et kért, annyim nem volt, így kénytelen voltam jómagam nekiállni, utánanézni. Na már most megint ugyanez a problémám, a kérdésem, hogy írtátok, hogy a sztemkót tönkreteheti az égéstérben megmaradt kosz. Ezt lehet saját magunknak otthon kitakarítani? Ha igen, hogyan? Ha nem, mennyi ennek a tarifája általában? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Öten vagyunk két szinten.Egy ismerős azt mondta, csakis Viessmannt vagyek, azzal nem lesz gondom, és arra bármilyen tároló ráköthető.120 literes elég lenne nekünk szerintem.Most átfolyós van, 18 liter/perc melegvizet ad, de csak 1 helyen lehet használni és 2 füri van.A Viessmann 24 kw-os fűtőkazán 197500ft, a Buderus 213000.-, a tároló melyik a jobb, amin jó vastag a szigetelés?kell rá a tisztítónyílás?pl az Immergas UBS 125V acél, zománc bevonat és tisztító nyílás van rajta, 111244.- , a Buderus S120/2 W 130200.-de azon nincs tisztítónyílás.Köszi.
Szia, közben kiderült, hogy a kondenzációs készülék nem jó nekünk, a fűtésszerelő topicban írtam neked, idemásolom:
Mi 2 szinten lakunk, de a padlástérbeépítéses rész elég hideg/2x80 nm/ ezért a kondenzációs kazán nem javasolt.Valamilyen turbóba gondolkozunk.Nem tudom melyik megbízhatóbb, a Viessmann vitopend 100 W 24 kw-os, vagy a Buderus logamax U052-24 fűtőkazán és hozzá egy 120 literes indirekt tároló, pl a Buderus S 120/2W vagy at Immergas UBS 125V.Mi a véleményed?Köszi.
Akitől vettem a kazántestet, azt mondta, hogy nem ártana valami membránt is cserélni egyuttal, ami alatta van. Ez mi? Ezt is ki tudom egyedül cserélni, vagy ehhez tényleg kell szakember? Ha nekem is megy, akkor ennek mi a pontos neve és hol kapok? Az eredeti még nem lett cserélve 20 év alatt.
Sikerült szereznem egy kazántestet a Hévíz vízmelegítőhöz.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt ki tudom egyedül is biztonságosan cserélni, vagy inkább hívjak szakembert? Műszaki beállítottságú vagyok, ezért nem ijjedek meg ilyesmitől, csak azért kérdezem, hogy csere után kell-e valamit szabályozni, vagy egyéb dolgot csinálni?
Sziasztok! Egy junkers cirkóm van, típust nem tudok mert nem vagyok jelenleg a lakásban. A lakóm azt mondja, hogy a víznyomás értéke alacsony, kb. 0,5 bar (ha fűt, picit több, kb. 0,7), de egyébként rendben üzemel a fűtés. A műszeren a zöld mező 1-2 bar között van, tehát akkor elméletben ott kellene lennie a mutatónak, igaz?
A kérdésem az volna, hogy néhány hétig üzemelhet-e még így a készülék, ha egyébként rendesen fűt és a melegvizet is rendesen szolgáltatja? A rendszer a tél elején volt légtelenítve is, ha ez számít valamit.
(Sajnos nem tudom most beállíttatni a normál víznyomást, a lakóm pedig nem ért hozzá.)
Nem okoz ez valamilyen károsodást a szerkezetben? Leállítja magát, ha még tovább csökken a víznyomás? Gondolom, van benne valamilyen biztonsági kapcsolás...
Írtad:"Az adalékhoz sima víz kell. De egyébként nem értem, hogy miért gond a sima víz?"azt szokták mondani,hogy eső vagy ioncserélt a tuti,az előbbi olcsóbb.Hogy mi a baj?Hát a10000 féle különböző vegyi anyagok forró közegben reakcióznak,elég csak megnézni a vízforralóba öntött ecet robbanását.Mi lehet a hőcserélőben és a rendszerben akkor + az adalék,imagine?