Arra esetleg van megoldás, hogy a gép ne bolyhosítsa/szöszösítse ki nyírásnál a gyepet? Nincs valami profi gépem(husqvarna 247s) de a pengével kb már borotválkozni lehetne és mégis szaggatja a fűszálakat. Elég csúnya így és gondolom nem is feltétlenül tesz jót neki, bár pár nap után nem látszik már annyira.
Sziasztok! Régen jártam erre, most ismét aktuális. Új helyre költöztem és új füvesítés vár rám. A talaj homok és 800 négyzetméter. Nincs módom termőtalajra kicserélni, hozatni rá, ezt kellene füvesíteni. Nincsenek fák, egész nap süti a nap. Glialkázáson túl vagyok, gyomírtás megtörtént. Milyen keverékű füvet ajánlatok erre a talajra, illetve homokra?
Sajnos a terület mindig kapott elég vizet, még most is inkább nedves pedig már nincs locsolva.A foltok ekezdetén is kellően puha nyirkos tapintasu volt a föld.
Szerintem ez nem gomba. A fa gyökere elszívja a vizet az ott szárazságfolt (Máshol lehet hogy kap elegendő vizet, de a képen a fa tövénél száraz) Bökj bele egy hosszú csavarhúzót a fa tövénél, és távolabb is, ahol szép zöld a fű. Valószínűleg a fa tövénél nem tudod lebökni elég mélyen a csavarhúzót. Ha így van a fa tövénél pár napig áraszd el, majd slaggal időnként locsolj rá, oda több víz kell.
Száradás alulról körkörös alakzatban egyértelműen gombás megbetegedésre utal. Ilyenkor a levelek felső része zöld, a sárgulás-barnulás alulról kezdődik. Műtrágya kiégés kis foltokban jelenik meg, az teljesen szalmasárga. Kevés viz esetében először szürkés a fű, taposás nyomán sokáig fekve marad a fű. Állati vizelet esetén a belseje szalmasárga, kifelé zöldül, erősen zöld széllel.
Minden bajnak megvannak a nyomai, jelei. Idővel olyan leszel majd, mint Winnetou :)
Amit te száraznak látsz az alsó 15 mm-en, az nem száraz, hanem fényhiányos, mert fölötte van még 3-4 centi fű. Fokozatos szoktatással le lehet vinni a nyirási magasságot. Viszont ha nem akarod, nem kell. Nem kötelező. Arra akartam rámutatni, hogy heti 1x nyirással is fenn lehet tartani 3cm magasságú pázsitot. Régebben itt elhangzott, hogy azt nem lehet.
Az is tény, hogy a nyár em alkalmas a nyirási magasság lejjebb erőszakolására, inkább tavasszal és ősszel kellene ezzel foglalkozni. Ideális eset a tavaszi gyeplazitás. Előtte tarvágás, majd onnan megtartani a 3 centis magasságot.
Nagyon sok (8-10) éve mindenhol egész szezonban 28mm-re nyirunk minden pázsitot. Ezek zömmel Barenbrug Supersport-ból vannak. 28mm-es nyirásnál bőven benne vagyunk a levélben, a szár kb. 15mm-en végződik. Ennél van lejjeb is a gépünkön, azzal értelemszerűen nem próbálkozunk. Heti 1x nyirunk. Tööbre nincsen lehetőség, s nem is fizetné meg senki. 28-ra kb. 40-50-60-ról megyünk le. Az 1/3-os szabályt még talán sosem tartottuk be, azt szinte csak fűnyiró robottal lehet betartani. A pázsitok rendben vannak, 10-13 évesek.
Köszönöm a választ. Rengeteg sovány perje folt van a 300 négyzetméteren. Ahogy olvasom nem garantált így sem, hogy újra megjelenik.....Tavaly alig volt pedig belőle, shzserintem a hosszú, hűvös tavasz miatt van ennyi. Az egynyári perjét kiszedegettük, eddig nem jött vissza.
Nálam általában ahogy bejön a meleg, mindig van gombafertőzés....Mivel a sovány perje elfekszik, be tud fülledni, egy esetleges gombafertőzés nem viszi ki? Erre lehet alapozni?
Illetve jó tápanyag-gazdálkodási terv lehet idénre a következő? Ha nem, kérlek javítsd. Köszönöm előre is!
HA van más javaslat, szívesen veszem.
- április 1. Substral nagy N tartalmú hosszú hatású műtrágya
- június 15. Stress Control
- június 15, július 15, augusztus 15. 10 deka/m2 Biomass
- szeptember 1. Substral nagy N tartalmú hosszú hatású műtrágya
igen,a pre winter ami kellene most nekem,de nem volt 5 kg-os a helyi boltban.A többi csak poly-S,azzal meg nem vagyok kisegítve.A KITE-s talán még jó lehet,bár ott nem találtam olyat ami hasonló mint a pre winter.
Technológia függő. A Poly-S technológiával gyártottaknál csak a nitrogént vonják be burkolattal. Általában ezek a a tavaszi indító gyeptrágyák. A burkolat vastagságától függően a nitrogén kioldódás több hónapig is eltarthat. A PACE technológiával gyártottaknál egynél több hatóanyagot is együtt bevonják. Így a nitrogén, a foszfor és a kálium is együttes ütemben, lassan oldódik ki. Jellemzően ilyenek a téli (pl. pre-winter) műtrágyák. A két technológia kombinációja a MU2.
A burkolt műtrágyáknál nincs növekedési csúcs, egyenletes a fű növekedése. A burkolatlan jellemzően hirtelen nagyon meglöki a növekedést, és amilyen gyorsan meglökte, 3-4 hét múlva olyan gyorsan ki is ürül. Ha szép gyepet szeretnél érdemes átállni a burkolt műtrágyákra. Magyarországon is megjelent a KITE aprómagnak a burkolt műtrágyája, érdemes ezeket is kipróbálni. Bár még nem tudni, hogy itthon gyártott, vagy csak itt csomagolt műtrágyáról van-e szó.
Köszönöm szépen a választ! Még annyit kérdeznék, hogy ha biosolt is szeretnék szórni, akkor az mehet egy menetben a műtrágyával vagy először csak a bio és utána mondjuk 1 hónap múlva júni közepe felé a high k?
ezeknél a drága Everris műtrágyáknál csak a nitrogén burkolt,vagy a P ,K is? Gondolkozok hogy átállok rá,hogy ne csak 2-3 hétig legyen megdobva a gyep...
Akármiért is, nekem most van mondjuk április eleje és most tudom kezdeni a füves munkálatokat.
Innen csináljam ugyan úgy, mint az elmúlt 16 évben:szellőztessek késsel, utána műtrágya 26-5-11-el, aztán mondjuk júliusban a második ugyan ez, aztán szeptember elején az augusztusban kiadandó 16-5 14, és majd október vége felé a téli felkészítő?
Az Agromaster inkább mg kertészeti termék előállító műtrágya és javasolt is a talajba dolgozása, de jobb mint az NPK 15-15-15, viszont a Sportsmaster hi K amit fűre dolgoztak ki a legjobb de az áruk s különböző. Próbáld ki és amelyik még neked megfelelő azt használd, de erre te magadtól is rájöttél gondolom.
NPK 15-15-15 műtrágyából vetésnél talajba dolgozva szoktam javasolni 60 g/m2 az majdnem 100 g hatóanyag. Ez kell a szervesanyag lebontáshoz talaj baciknak és a fű gyökér erősebb fejlődéséhez, mivel a foszfor nem mosódik be a talajba int nitrogén és kálium.
20 g akkor van, ha más is megy, a 30-35 g az jó a 4-5 g/m2 adaghoz, mert ettől kevesebb nemigen hatékony a fűben. A 40 g pedig hajtatom a füvet pl sportpálya nyáron.
A 10-15 mm vízadag ajánlás azért van hogy beázzon a talaj 1-15 cm mélyen lehetőleg, és mivel felül fogy el először a víz, így fű gyökérfejlődését lefelé kényszerítem amitől jobban tűri majd a nyári szárazságot mivel a talaj mélyebb rétegeiben tovább talál vizet. Amúgy ha napi 3mm vizet párologtat négyzetméterenként naponta átlagosan a fű, akkor a 10 mm három napig a 15 mm kb 5 napig elég a fűnek. A nyári időszakban több vizet adok és sűrítem az öntözést mivel a hőség miatt többet fog párologtatni a fű. Ehhez jön még, hogy a műtrágyától jobban hasznosítja a vizet a fű, így ez is befolyásolja hogy kevesebb vagy több víz kell e majd.
A műtrágya levéről való lemosásához annyi víz kell ami leviszi, rövidebb fűben kevesebb, hosszabb fűben több, különben szemcsénkét pöttyösre égeti a füvet. A hagyományos műtrágyához vedd számításba, hogy el is kell a szemcséket olvasztani, hogy beinduljon a hatása, a burkoltnál pedig nem kell szétáztatni a szemcsét stb.
Nincs értelme keverni, mert ált 3 hatóanyagnál többet egyszerre nem érdemes kijuttatni. Felváltva végezni a kezelést inkább, lehet eredményes a gyomirtó szer tolerancia kialakulása miatt.
A sovány perje tarackos és a felszínen indás növény, ezért nem tudsz tőle megszabadulni. Legjobb, ha valami glifozát tartalmú gyomirtóval foltonként lekezeled. A kezelés után megvárod amíg elszárad és újra kihajt, mert az alvórügyek, a tarackos gyökéren, nem veszik fel a hatóanyagot és újra hajt. Megvárod amíg kizöldül majd ismét lekezeled. Amennyiben harmadszor is kihajtana akkor ismételsz. Szeptember elején felülveted a foltokat és várhatóan megszabadulsz tőlük, feltéve hogy nem sok magot szórtak már el eddig, mert a fűnyíró alatt is képes virágozni és magot hozni. Ez a kezelés időben eltarthat két hónapig is az újra növekedés a két három hetes kiszáradás miatt. Azért, hogy a foltokon ne jöjjön be a muhar, nem árt, ha az egész területet lefújod Dual golddal, ami megakadályozza az egyszikű füvek magról való betelepülését. Ennek a hatása két három hónap, tehát most kezelve szeptember elején már nem hat, az addig kikelő füveket viszont még csírázóállapotban kivisz. A meglévőkre nincs hatása. Amennyiben kétszikűek jelennének meg a foltokon akkor a felülvetés előtt kétszikű irtóval , de inkább gyomlálással megszünteted őket, hogy kopasz maradjon a folt. A foltokon a fűmagot csillagkapával be tudod munkálni.
A substralt ált. 100 napos hatásra hirdetik. Amikor a fű színe világosabb zöld kezd lenni, akkor érdemes újra kezelni. Mivel a fű májusban erősebb növekedést mutat, ezért többet is felvesz belőle, ezért most két hónap után mehet a következő adag nyári kálium túlsúlyosból. Amikor a talaj felmelegszik, akkor mehet a szerves alapú trágya is. Ettől zöldebb leesz, de nem hajtja agyon a füvet mint az egyéb nitrogének.
Ha egyik leírásáabn sem szerepel, hogy nem alkalmazható más hormonbázisú szerrel együtt, akkor szerintem igen. Előtte kevernék egy befőttes üvegben egy próbát, mert a két szer akár ki is csaphatja egymást az oldatban. Ne a permetezőt kelljen már megtisztítani a trutyitól.
Azzal a mintával pedig lehet egy próbaterületes fújást eszközölni, a füvet biztosan nem fogja bántani. A mostani melegekben várhatóan pár nap alatt már látszani fog a hatás.
valami olcsó,egyszerű megoldást keresnék gyepszegélyhez.Nincs sem időm,sem hely lerakni téglát vagy 100x30-40-es beton szegélyt,mert a kerítés tövében vittem el a locsoló vezetéket.Olyanra gondoltam pl hogy tennék le valami L-vasat vagy műanyag szegőt ami kitakarna a kerítés tövében vagy 5-10 cm-et.
Sziasztok. Nyári műtrágyának a sportmaster high k 16-6-25 vagy az agromaster 19-5-20 az ajánlottabb? Viszonylag rossz minőségű talaj van nálunk. Van homokos és agyagos rész is. Tegnap 1m3 érett komposztot szitáltam ki a leggyengébb részekre, de meg szeretném támogatni valami normálisabb tápanyaggal, mert a klasszikus 15-15-15 nem nagyon vált be(lehet keveset szórtam, de ha 3-4hetente megy, akkor nincs ember aki győzné nyírni). 400m2 felületre kellene.
Valamint a kabuki nevű szerről hallott-e már valaki? A boltos azt mondta, hogy nyugodtan mehet a gyepre a kétszikűek ellen, nem fogja a füvet bántani. Köszönöm a segítségeteket előre is!
A colombus sem visz mindent, pl. később jelenik meg egy nagyon ellenálló kutyatej faj, az teljesen ellepi a pázsitokat. Ellenáll a colombusnak. Oda dikamba hatóanyag kell. Banvel pl.
Azért nekem az a tapasztalatom, hogy colombusból nem elég a 15ml 100nm fűre. A gond az is, hogy nincsenek ideális feltételek, a gyomok többnyire öregebbek, mint kellene, ezért jobban ellenállnak. Esetemben nem egyszer előfordult, hogy csak megrogytak a gazok, majd egy idő után újjászülettek :) Én dupla dózist használok, ha lehet. Persze pontosan nem tudom adagolni, mert ha pl. 2000nm-t permetezünk 2 géppel, nincs az az isten, hogy az adagot pont 100nm-re fújd ki. Ahhoz azt sem tudja az ember, hogyan állitsa be a fúvókát! Ha finomabbra állitom, kevesebb megy ki, ha durvábbra, a duplája, sőt, van, hogy menet közben elállitódik. Én észre veszem, de a melós már nem. Ő már azon agyal, melyik kocsmába megy végszó után :)
Szóval az akármennyi ml 100nm-re szép, hogy meg van adva, de aki azt végre is tudja hajtani, az az igazi mestere a szakmájának.
A gépi permetezés a földeken, na az más dolog. De azt nem szabad a kézi permetezéssel összekeverni.
Én a gyom stopot a kelés után 2. héten már kifújtam. Tudom, hogy 6 hónapot ír, de úgy jött a gyom, hogy nem maradt volna fű. Semmi baja nem lett a frissen kelt fűnek. Nekem is csak foltokban volt a friss vetés.
Adott egy 90nm-es kert, ahol 20 éve volt füvesítés, azóta magára lett hagyva. Most felhasználnák kiülni egy kávéra, néha tollasozni.
Valami nagyon alap megoldást szeretnék, ami már nem bántó a szemnek.
Nyírva van rendszeresen, telefonos applikációval megnéztem, angol perje és valami Szent Ágoston fű ami fűféle van benne, plusz rengeteg kétszikű gyom, néhol moha, plusz lyukas foltok.
Eddig ott tartok, hogy 2 hete Argo Largo Kentaur fűmaggal + virágföld + NPK 15-15-15-ös műtrágyával Gardena kézi kiszóróval a foltokat bevetettem, az szépen kel. Ennél szeretnénk kicsit továbblépni.
A helyszín Szeged, iszonyatosan agyagos, undormány talaj.
Minden tanácsot szívesen fogadnék, hogy hogy haladjak tovább.
Esetleg érdemes-e talaj ph-mérőt venni? Attól függően meszezni pl?
Olvastam, hogy homokkal lehetne javítani az agyagos talajon, ez igaz?
Folyékony humuszra is gondoltam még.
Illetve a kétszikű gyomok ellen Gyom Stop pluszt vettem. Ezt mikor lenne érdemes használni? Kicsit várjak még ugye, 2 hete lettek bevetve a foltok...
Köszönöm előre is, ha segítesz.
Szájbarágósan kellene leírnotok, ha tudtok valamit, mert 2 hete még azt se tudtam mi az a műtrágya, most tanulok:)
Mindig az aktuális mütrágyával keverem össze, keverőszárral. Annyit olajat adok a műtrágyához, hogy ne nagyon ragadjon, kb 1 liter megy 25kg műtrágyához. ezt repitőtárcsás szóróval szórom ki. Az utolsó olajmixembe raktam még különböző illóolajokat is, borsmenta, citrus stb.,, ezek szagát sem szereti a kis állat. Ezeket a kellékeket a Humanity webáruházból lehet beszerezni.
A kiszórás után alapos öntözéssel szoktam bemosatni a talajba. Ami fontos a rendszeresség, 2-3 havonta mindenképpen meg kell ismételni.
Gyógyszertárban kapható, és úgy használod hogy kirakod a gyep közepére jól olvasható címkével. A vakond meg majd az első tapasztalat után fosik bejönni. ;)
Van még 5 vakondriasztóm és a ricinusolaj együttes használatával legalább fél éve nincs egyetlenegy túrásom se pedig előtte rengeteg volt, időnként már a sírás kerülgetett. A szomszédos kertekben látom, hogy dolgoznak de hozzám nem jönnek.
Olyan eszköz kell, ami eltávolítja a földet. A cipőtalpra felcsatolható vacak, nem hogy segít, hanem szerintem árt is mert a tüske mellett még jobban megtömöríti a talajt.
A lyuggatást-homokszórást mikor célszerű végezni? Április? Vagy inkább ősszel-télen? Kisüzemi módon hogy kell ezt csinálni? Vettem lyuggató talpat tüskékkel, de nem működik, nem lehet rendesen rögzíteni.
Sajnos kénytelen vagyok olyan füvet telepíteni, ami hosszú gyökérzetet növeszt, mert ugyan van öntözőrendszerem, olyan a talajom, hogy azt a koncepciót nem tudom kivitelezni, hogy egyszerre sokat öntözök, majd hosszabb kihagyás következik. Két szezonban is próbálkoztam, egyszer sem jött össze. Talajcserére meg nincs lehetőségem most, így felülvetéssel igyekszem hosszabb távon más fajtára cserélni a gyepet.
Sziasztok, nem fű, hanem leylandi, de az a topik nem pörög.
Tavaly óta egy 20 méteres sövény nem olyan szépen hajt, mint korábban, valamint sok helyen fakóbb, sárgásabb. Tavaly tavasszal sok helyen visszafagyott, de azt a nyírás megoldotta. Van egy kb. 5-6 méteres ugyanakkori telepítés, ami sokkal szebb. A föld ugyanolyan, az egyetlen különbség, hogy a rövidebbik soron kéregtakarás van. NPK 15-15-15-öt szokott kapni, de az utóbbi években már kevesebbet locsoltam külön, mivel a mellette lévő gyep öntözött.
Az ezüstfenyő a lucfenyőfélék közé tartozik. Ezeknek való igaz, hogy viszonylag sekély a gyökérzetük. Viszont a természetben képesek 40 m-re is megnőni. Ha szélnek nagyon kitett helyen van és esetleg van vmi (rejtett, benőtt) sérülése, a szél esetleg eltörheti. Ha nem tud olyan helyre dőlni, ahol kárt okoz, én nem vágnám, ki. Majd ha bekövetkezik a baj, (lehet soha).
A réti perje már hozhat virágot, vagy túl hideg van még ahhoz? Egynyári perje az nyilván hozzá a világot viszont találtam más növényt is ami nem hasonlít az egynyárira. Nem világos, mint az egynyári és nem is fekszik el, réti perje lenne az?
Az egynyári perjét ki lehet szedni, viszont mi a helyzet a sovány perjével idén feltűnően sok van belőle tavalyhoz képest például. TorTarackol és indás is... Így mechanikus kiszedése szerintem sokat nem ér. Meglepődtem mikor egy nívós gyártó keverékében 4% sovány perje összetevőt találtam árnyékos részekre ajánlott keverékben ára a kilója közel 9000 Ft volt.
Ugyanolyan gyakran kell szellőztetni, mint előtte. Gondolom lebomlik...mert én észre nem vettem, hogy okozott volna bármi többlet melót. pedig én is készültem, hogy majd 4szer kell szellőztetni kettő helyett .. de szerencsére nem.
Olyan tapasztalata esetleg van valakinek, hogy a Barenbrug Water Saver van-e olyan szép fű, mint az ICL Toscana? Tudom ez erősen szubjektív, csak hátha valaki látta már mindkettőt élőben és van véleménye. Mindkettő 80%-ban nádképű csenkeszt tartalmaz, de árban jelentősen olcsóbban megvehető az utóbbi, ráadásul annak van 5 kilós kiszerelése is (vagy akár egy), míg a másiknak csak 10 kilós kiszerelése van. A Toscanát már láttam élőben, az nagyon meggyőző volt.
Egy viszonylag egyszerű, de mégis bonyolult kérdéssel fordulnék hozzátok. Ez pedig az automata fűnyíró. Szépen kinéztem magamnak egy akkus fűnyírót mulcsoz, gyűjt, kidob, 7 fokozatúmagasságállítás stb... Viszont ennek az árától már nincs messze az egyik robot ami ugyan nem csilivili applikációs meg wifis hanem csak programozhatóan körbemegy és nyír - de nekem ennyi pont elég.
Amit viszont nem tudok de érdekelne. Kinek van tapasztalata ilyen szerkezettel? Mi lesz a lenyírt fűvel? Értem én, hogy olyan apróra vágja hogy nem is látszik a tövek alatt, de pont ez a problémám. Ha egy fűterület nevel hetente 200 liter levágandó füvet és azt a gyűjtővel összeszedem a robot meg nem akkor az a heti kétszáz liter ott marad a földön és egy hét alatt még el sem rohad. Milyen időközönként kell ezt gyepszellőztetővel felszedni? Egyáltalán fel lehet? (hiszen nagyon apróra van metélve.)
Milyen fenyőfélével van dolgunk? Mert elég eltérő gyökérzetet tudnak nevelni. Viszonylag kevés olyan fenyőféle van, amit képes gyökerestől kifordítani a szél,. Én nem aggódnék a helyedben, hacsak nincs vmi egyértelmű jele a veszélynek.
Nem érdemes variálni a nyírást a felülvetés miatt, mert a régi füved sínyli majd meg esetleg.
A fűnyíró csak azt a magot tudja összeszedni ami a fűre ragadt és levágja vele együtt. Nem annyira jó a szívó ereje, hogy képes lenne felvenni a talajról, pláne nem a talajból. Próbáld meg, ha a járdára szórsz egy kis magot mennyit tud felszedni belőle a fűnyíró.
Viszont a nyírás után adhatsz neki egy hengerezést,mert esetleg lazítja a szálakat a talajban, mivel ez a gép nem vág hanem tép és persze rángathat is ezért a gyökéren.
Így van. Az egyenletes nyírás egyenletes sűrítést okoz, mert a nyírás után is levelesek maradnak a fűszálak. Ezen az elven működik a robot fűnyíró is. Gyakran vág keveset ugyan abban a magasságban. Tsunaminak vannak fenn jó képei a toscana robotfűnyírásáról és azt hiszem nekem feltette a levágott füvet is ami egészen rövid az emlékeim szerint.
Köszönöm.Szóval ha lemegyek 4 cm-re és sűrűn nyírom,hogy bírja a gép is,akkor arra fogom kényszeríteni a füvet,hogy még lentebbről indítsa a friss hajtásokat,és így is be fog sűrűsödni?
Igazából megy vele az ember 1-2 kört és rá lehet érezni ... én nagyon szeretem, mert rugalmasan lehet használni :)
Handy-nél még olyan fordul elő néha, hogy egy nagyobb szemcse a repítőtárcsa alá szorul és nehezebb lesz tekerni. Érdemes azonnal kiszedni, mert néha meg is állíthatja tárcsát, ha nincs rá felkészülve az ember ... aztán olyankor ömlik ki az anyag. Szóval rRavasz elenged, kicsit még nehézkesen teker, aztán ki kell piszkálni a szemcsét, majd mehet tovább a móka.
Arra vigyázz, hogy mikor indítod a szórást, előbb kezdd el tekerni, aztán húzd meg a ravaszt, majd mikor megállnál a szórásban, akkor fordítva, előbb engedd el a ravaszt, hogy elzárja a műtrágya útját, majd ezután hagyd abba a tekerést.
Jó a kérdés, mert vannak árnyék tűrő és kedvelő növények is. Minden helynek megvan a maga gyomnövény flórája amivel szembesülünk, akár napos akár árnyékos.
Majd figyelj az öntözésre, ha együtt szórtad a fűmagot a műtrágyával, mert annak a sóhatása is közrejátszhat a sikeres telepítésnél. Remélem a záporok nem emelték ki a fűmagodat a talajból.
A cskapánál tényleg hullanak a csavarok, de én ezeket kicseréltem és azok már nem lazulnak ki.
A kézi mt szórónál a handy green a legjobban kezelhető, csak azt is meg kell szokni, hogy hogyan kezelje az ember.
A nyírást illetően, maradj a régi gyep nyírási magasságánál, nem kell semmit sem variálni rajta, mert az új fű is kibírja, viszont a régi pázsit csúnyább lehet. Én pl. foci pályán 25 mm -re nyírok és a felülvetés mégis hatékony, pedig a régi fű is sűrű azért.
Szia Samubá,lenne egy kérdésem.Hogyan tudok 4 cm-es gyepet tartani...a bajom az,hogy a gép nem bírja vágni..1400W, 38 cm,szíjjas MTD. Egyszerűen lefullad,nem vág,csak lehajtja./ cm-re tudom csak visszavágni.Most amikor szellőztettem, 4 cm-re vágtam vissza 2 részletben,először 6-ra majd 2 nap múlva 4-re.4 cm-en viszont nem olyqn szép mint 6-on,de a 6-ot nagyon le lehet taposni.
Az hogy a gép nem bírja az azt jelenti, hogy jól besűrűsödött a gyeped és a nyírásnak ez a célja, a besűrítés. Egy szó mint száz a fű az év folyamán más más ütemben növekszik. Tavasszal magot szeretne hozni és erősen nő, amit m a nyírással megakadályozzunk. Ez eltart úgy június elejéig. Ilyen esetben gyakrabban kell nyírni. Nálad amikor eléri az 5 cm -t, vagy korábban, le kellene vágni és ettől leveles lesz a levágott fű ami a gyep szépségét biztosítja. Amikor magasabb a füved akkor lefogja a fűnyíró fordulatszámát, tehát nem elég erős a fűnyíró, ezért tépni fogja a füvet, vagy egyszerűen elsiklik rajta.
Nyáron lelassul vagy akár le is áll a fű növekedése ezért egyre ritkábban nyírunk. Szeptembertől megint erősödik a növekedése mert jönnek az áttelelő hajtásai amit megint csak a növekedés ütemében nyírunk, de ahogy hidegszik az idő ősszel úgy csökken majd a nyírás szám is. 10 fok alatt nemigazán nő már a fű.
A növekedési ütemet a műtrágya is befolyásolja. Tavasszal, ha meghajtatom hagyományos műtrágyával (pétisó , yara stb) és sok nitrogént kap akkor erősödik a növekedés és elvileg nő a nyírás szám, de ha ritkán nyírsz, akkor nem lesz leveles a levágott fűszál és a ritkuló gyepeben megjelenik a muhar helyette. A burkolt műtrágya karbamidja nem hajtja a füvet, de zölden tartja amíg van benne tápanyag. Hasonló a felmelegedett talajra szerves alapú trágyák hatása is pl a biosol és tsai. Őszi téli felkészítéshez sok kálium kell és akkor zölden telel át a gyeped, feltéve ha mélyen gyökerezik és nem fagy át a talaj a gyökérzet a teljes mélységéig, mert akkor a vízhiány miatt barnul majd be. A mély gyökérzet pedig a ritkán nagy adagú vízzel való öntözéssel működik, mert a gyakori öntözéstől fennt marad a gyökér, ami melegben is és télen is hamar ki tud száradni.
Megjegyzem, hogy a homokos talajokon érdemes egész évben kálium túlsúlyos trágyát használni, mert a homokból könnyen kimosódik.
Igyekeztem tömör lenni, ha esetleg valami elnagyoltnak tűnne.
Picit off téma. Van egy Sthil Fs55 -ös fű kasza a szomszédomban ami a bácsi halála után a néni nem használja ( kb 2 éve ). Gondoltam meg venném. Sokat nem használták ,szerint jó állapotban van. Mit érhet manapság egy ilyen gép ?? Úgy,hogy mindenki jól járjon. Köszönöm a választ.
Sziasztok. Arra tudtok választ adni, hogy Colombussal tavaly ősszel vetett füvet lehet-e már permetezni? Mivel az elnyúló tavasz miatt a fű lassabban indult,megjelent a gyom benne és valamit kezdeni kéne vele. Van itthon colombus, lefújnám vele. És még a keverési arány érdekelne, 10 liter vizhez mennyi vegyszert tegyek? Köszönöm előre is a segitséget.
Bocsánat a bugyuta kérdés miatt, de: létezik olyan gyom ami a mostani időt kedveli és ezen felül az árnyékos helyet? Kertben a nagy fal alatti kb. 4x4 méteres terület igen gyomos lett. A maradék 240 négyzetméter viszont nem. Szerencsére...
Túl sokat ezzel nem tudsz kezdeni, vagy gyakrabban vágsz (érdemes hosszú hatástartamú műtrágyát szórni, hogy a ne húzza a hirtelen sok nitrogén a füvet, ne nőjön túl gyorsan), vagy keskenyebb sávot fogsz egyszerre, vagy gépet cserélsz.
Tuti,mivel rá van írva,20-40-60mm.A baj az hogy amikor lenyírtam most tavasszal 6 cm-re,majd ezután rámentem a 4-el akkor már nem bírja ,olyan sűrű.Ha meg a 4 cm után csak kicsiket vágok akkor nyáron vághatom 2 naponta kb.
Szia Samubá,lenne egy kérdésem.Hogyan tudok 4 cm-es gyepet tartani...a bajom az,hogy a gép nem bírja vágni..1400W, 38 cm,szíjjas MTD. Egyszerűen lefullad,nem vág,csak lehajtja./ cm-re tudom csak visszavágni.Most amikor szellőztettem, 4 cm-re vágtam vissza 2 részletben,először 6-ra majd 2 nap múlva 4-re.4 cm-en viszont nem olyqn szép mint 6-on,de a 6-ot nagyon le lehet taposni.
Sziasztok. Columbus kétszikű gyomirtot szeretnék használni. Napkozben most ket napig 17 fokra mondja a melegedest es nem lesz eso. Utánna melegebbek a nappalok, de esőt is mond. A fu es a gyom is szépen beindult mar. Tudom hogy várhatnak még de ez egy nyaralonal van ahol két hónap múlva leszünk megint. Szerintetek fog igy hatni?
A nyírást a növekedés üteméhez érdemes igazítani, ha most pl 4cm re vágtad akkor 6cm -nél hosszabb ne legyen a nyíráskor, mert megint az lesz mint most. Próbáld tartani a egyharmados szabályt, mert tavasszal gyorsabban nő a fű (gyakran nyírjuk pl. heti 3-szor) nyáron meg lassabban nő (ritkábban kell nyírni, akár heti egyszer. ).
Sajnos sokáig vártam az első nyírással. Igyekeztem nem túl rövidre vágni emiatt, maximumon volt a nyíró, de még így is látszik, hogy már a szárat nyírtam, nem a szép ződ levelet.
Most hány napot várjak, hogy "tarvágást" csinálhassak? Mert hogy gondolom mást nem nagyon tudok. Ez pénteken volt.
Látom, de én a fű alatt nem a fűmagot hanem a meglévő leveles füvet értettem, mert a kapa annyira takarja be a magot amennyire rányomod a kapát a talajra a tologatás közben és persze függ a talaj nedvesség tartalmától is.
Azért lehet a meglévő gyep felülvetéséhez használni az eszközt, mert a meglévő füvet nem bántja, de a rászórt fűmagot be tudom vele dolgozni a gyep talajába a fű közé anélkül, hogy ártanék vele a meglévő pázsitnak.
Amikor kipróbálod majd látod, de ha nem használod, akkor csak a fantázia működik, jól vagy rosszul.
Rugóssal nem vágunk a talajba mert eltörik. A vetésnél mindig a késes a jó.
A rosszul sikerült vetés után, a rávetésnél, mehet a késes, de a rosszul sikerült vetést meg fogja ritkítani, mert úgy működik mint egy rotakapa. Viszont, ha már bokrosodott és átment a fű a gyökérváltáson, akkor nem veszélyes, mert nem tud nagy kárt tenni benne.
Ne hagyd kiszáradni a magokat, akkor van esély arra, hogy rendben ki fog kelni, ha felmelegszik az idő és a talaj. A télalá és a kora tavaszi vetésnél ezt a természetre lehet bízni, de ha már beavatkoztál pl. öntözéssel, akkor nem lehet abbahagyni amíg ki nem kel.
Én 07-08-án szellőztettem meg felülvetettem,erre azóta hideg van.Nem is tudom ki fog e kelni az elszórt mag.Azóta mondjuk minden nap kapott vizet,de még 1 hétig hűvöset mond sajnos.
Melyik kérdésre válaszoltál? Az egynyári perjésre? Nekem pont a szellőztetés hozza elő, mivel utána a felülvetés miatt naponta megnedvesítem, a nitrogén trágya meg beindítja az egynyárit.
egynyári perjével megéri szerintetek harcolni? Már az az érzésem eleve bele volt adagolva a fűmag keverékbe amit használok, rengeteg helyen látom. Szélesebb a levele mint a környezetének és a világoszöld színével szinte világít most trágyázás után. Kinek milyen praktika vált be?
Tehát nincs szellőztetve. Nálam is így nézett ki, szellőztetés után a foltokat felülvetettem és betakartam vékonyan gyepfölddel. Most már zöldül rendesen, neked is a szellőztetést javaslom, és a felülvetést.
Hosszú és hideg a tavasz. A réti perje lassan indul a hideg talajon az angolperje pedig már zöldül, de valsz a gyökeresedése sem egyenletesen mély a gyepszőnyegednek. Nem lesz vele gond szerintem, ha beáll a tavasz.
reggel még harmatos a fű, én dél körül szoktam egy néhány perces öntözést elindítani, egyébként rendesen hőmérséklettől függő időközönként, egyszerre 10mm-t öntözök. Ha csak max tenyérnyi foltjaid vannak, nem is biztos, hogy kell a kelesztő mert nem szárad ki, ha betakarod valami palántafölddel vagy tőzeggel ami megtartja a vizet.
Mit nem bír a magyar klímában? Amúgy én rendszeresen tápanyagozom meg locsolom, ha van 1-2 tenyérnyi sárga folt akkor leszedem. Tizenpárból kettőn volt ilyen
Locsolni kéne és tápanyagot adni neki.... Kimondottan sok vizet igénylő s smaragd tuja, párásabb klímát szereti. Egyáltalán nem idevaló Magyarországra.
Helló, Antagont a szellőztetéskor szórok kb fél zsákkal 100m2-re, rá egy hétre kb megy a felülvetés, kevés komposzt vagy homok a tetejére és Vital Green 5kg a 100m2-re. Eddig bevált. Viszont az Antagon rettenet büdös 2 napig, arra készülj.
Üdv ! Pécs havazás ,széllel(Árpád-tető környéke) ,hát mit mondjak ..........!? Novembernek időnek tűnik ,ha nem lenne a kutya kint ,még azt sem zavarnám ki az udvarba !:-)
No, örülök, hogy nem hiába dolgoztál vele. Ezek szerint ez az aszályos idő nem szárította ki a fűmagot, mert nem is indult meg a csirázása. A talaj 10 fok felett már beindítja a kelést, de lehet hogy az elhúzódó, hideg miatti, kelés után majd jobban gyomosodik a vetés. Meglátjuk. Nem hiszem hogy problémát okozna.
A hagyományos műtrágyát (pl. komplex NPK 15-15-15%, 60g/m2) szórd a vetés előtt legalább egy héttel, hogy a sóhatása miatt ne károsítsa a csirázó füvet. A burkolt műtrágya (pl. New Grass 20-20-8 telepítős starter 35-40 g/m2) mehet együtt a fűmaggal.
Egyszerre nem ajánlatos, de közvetlen egymás után igen. :) Lehetőleg a műtrágyát ne kézzel szórd, hanem valamilyen (lehetőleg repítőtárcsás) szóróval. Utána locsold be.
Sikerült vennem, 25kg-osOrgevitet. Kb 80m2 a füvem, hány kg-ot szórjak ki rá ? Az megfelelő lenne, ha csak Orgevitet használnák a fűre? Pl két havonta szórnám ki.
Mondjuk ebből fűre lefordítva nem lettünk okosabbak :) De ha kiderül hogy mennyit (ez már megvan) kell szórni és kb mikor, talán a mostani műtrágya hiány miatt (is) ki tudják többen próbálni.
Ha nem rettenet büdös és főleg nem sokáig, én pl. szívesebben szórnék ilyet.
A pelletált is szinte azonnal működik csak nagyon lassan adja le a hatóanyagot.
Példa.
Elvetem a sárgarépát-petrezselymet,rögtön kiszórok a sorára kb 1tonna/ha mennyiséget.Ami kb 13 km sornak felel meg.Így kb ha felületre nézzük simán ott van 3tonna/hektár.
És simán kikel a mag és nem égeti ki a trágya.
Aztán mikor kb 8-10 centis (ekkor húzzuk le a fátyol fóliát) akkor újra kap egy adagot de ugyanakkor egy adag műtrágyát is,szintén sorára szorva.
Még egy hónap múlva műtrágya és kb ennyi.
Természetesen ez a fejtrágya.
Este teszek fel képeket azoknak akik nem hiszik el.
Értem, tehát ha most kiszórom a szokásos tavaszit, utána nem sokkal meg a pelletáltat, akkor 2hónap múlva kimegy a mű és ez meg nagyjából elkezd hatni?
Ahogy számolom 130nm-re ki tudok szórni egy 25kg-os zsákkal és kb jó is lesz.
Komolyabban,szántóföldi kertészetben fejtrágyának simán kiadunk 2tonna/hektár azaz 20deka/m2. Éves mennyiség 6tonna/ha + műtrágya kiegészítés.
Én ezt használom évek óta.Annyi,hogy ezt kis tételben nem árulják.
Viszont ez egy nagyon lusta-lassú hatóanyag leadású anyag (a többi pelletált is) de pont ez a jó benne.Ezért betakarítás előtt 3 hónappal adjuk ki az utolsó adagot.
Természetesen ez mellett használok műtrágyát is,mert a pellet ad egy állandó hatóanyag felvétel lehetőséget de kell kiegészíteni a szezonális igények szerint műtrágyával.
A fűre nem mérem mennyi megy ki,csak jól megszórom.
Viszont elengedtük a "szépzöld mindig nyírt golfpálya" kertet és próbálunk áttállni a ritkán nyírt szezonális virágokkal nyíló kertre. Emiatt a nitrogénnel nagyon spórolok,hogy ne kelljen hetente nyírni.
Sziasztok! Érdeklődöm, hogy hol tudtatok műtrágyát venni, mert én nem nagyon találok. Istentelen drága, de ez hagyján, viszont a legtöbb helyen nincs is. Valaki írta a Yarát, hogy tudott venni 12.000 körül, az esetleg publikus, hogy hol?
Sziasztok! novemberi vetésben ezek a kék virágú gazok jelentek meg a fűszálaim körül, szabad-e kétszikűvel fújni, vagy még várni kell? Mi a neve ennek a gaznak?
A pelletált trágyák nem égetnek. Ha odajutsz próbáld ki,hogy egy pici területen (pár tenyérnyi) többszörös (8-10)dózist juttatsz ki. Ott lesz csak igazán zöld a fű,még egy év múlva is.
Sőt vanak típusok amik még bio minősítésűek is.
Van több gyártótól is,amelyik éppen elérhető nálad mind jó.
Tavaly szeptember első hetében szellőztetés és felülvetetés volt (főleg az árnyékos részeket), ezzel egy időben még kapott 2 hónapos N túlsúlyos műtrágyát, majd okt. végén Pre-Wintert. Az árnyékos részek a "tél" során mohásak lettek és elég sok a "szárazabb rész" is, valamint Poa Annua bőven van benne.
A kérdésem az, hogy az alábbi lépések jónak tűnnek e renoválás szempontjából a jövő hét közepén? Illetve elégséges e? Bármilyen tanácsot szívesen veszek.
1. legalacsonyabb fokozaton (3,5 cm) fűnyírás 2. Késes szellőztetés 8 mm mélyen az őszivel merőleges irányban csupán (remélem az őszi felülvetés bírja majd). 3. fűnyíróval "porszívózás" 4. Fűmag kiszórása 30-35 g/m2 mennyiségben csillagkapával bedolgozva 5. Hosszú hatású N túlsúlyos műtrágya kijuttatása. 6. Locsolás bőségesen, vagy ahogy nézem csütörtökön lesz eső is, igaz lehűlés is lesz.
Ma szellőztettem, felülvetettem és trágyáztam is egymás után. Szerintem nem korai, esős hét előtt állunk és már rendesen meleg van napközben, este is átlag 5-6 fok meglesz. De majd a profik megmondják, ha tévedek.
Köszönöm. Tavaly augusztusban felülvetett területet mennyire szabad már most szellőztetni? Ha lehetséges akkor rugós vagy késes változott l ot és milyen mélységben?
Én ez egyik 1 éves területemen rugóssal végig mentem, mert nagyon sok elhalt fűszál volt rajta. 1-2 hét múlva fogom eső vagy öntözés után pár nappal késessel szellőztetni, felülvetni és tápanyagozni. Mindent egyszerre..
Tavaszi indítónak szerintetek járható út a klasszikus pétisó (N28%) egykét mikroelemmel, plusz szuperfoszfát összekeverése és kiszórása? Nyilván így kétszer akkora mennyiséget kell elszórni, de ez egy jóval olcsóbb megoldásnak tűnik, mint ha gyári keverékeket szórnék. Esetleg még káliumot is mehetne hozzá
Yaramila 23-7-7 volt eddig a bevált, tavaszra, irtózatosan elszállt az ára. (gondolom másnak is) Van valami alternatív javaslat, kb 4000m2-re, vagyis sok kell...
Sziasztok. Lehet kapni az Obiba, érett marha trágyát. Az állaga olyan mint a sima virág föld. Ki szórhatom ezt a marha trágyát, a fűre, úgy hogy utána belocsolom? Nem égeti meg a füvet?
Meg is válaszoltad a saját kérdésed. Gondolod 5mm-eken múlik a szellőztetés hatékonysága? Sokkal inkább van jelentősége, hogy milyen mélyen engeded le a kést. Erre sem fogsz egzakt tanácsot találni, szedjen ki elég filcet, de ne túl sokat.
Más meg a másik típusban talál vmi "tiltott" alkatrészt. Ezek a milyet szabad-milyet nem szabad kinyilatkoztatások előbb-utóbb oda vezetnek, hogy kétszázezer alatt ne vegyél semmit. Szerintem egy huszonezres géptől nem szabad csodát várni de teljesen jó szolgálatot tehetnek évekig.
A tavaly szeptember első hetében késes szellőztetés után felülvetés történt.
Az árnyékosabb részeken nagyon mohás és ritka a gyep. A fentiek alapján az őszi felülvetés ellenére véleményetek szerint rá lehet venni rugós vagy késes szellőztetéssel a területre?
Nyugodtan szellőztess. A telepített gyepszőnyeged a telepítést követően ca. 3-5 hét alatt legyökeresedett, így a kora tavaszi szellőztetés nem árthat neki.
Tápanyag utánpótlás ( szerves vagy műtrágya) viszont ezt követően fontos az állomány számára.
Viszont nem javasolt 12 fok talajhőmérséklet alatt szellőztetni. Még várj egy keveset.
Ma elszórtam a trágyát és kiépítettem a locsoló rendszert. Ha holnap reggelig nem esik akkor jön a mesterséges locsolás. Ha esik akkor meg csak kis kipótlás.
Aki tud, valahogy locsoljon. Bár a véleményem szerint a fűnek elég mélyen van a gyökere. Majd helyreáll.
Másik. Teljesen helytelen most szellőztetni. Reggelente fagy, napközben sincs 10 foknál több. Szétbarmolod a füvet, a műtrágya ilyen hidegben nem fog hatni. Májusban késő lehet. Vagy nem. Ezt kell mérlegelni.
Nekem az van, hogy most 5 hónap után eljutok a szüleimhez. Megszellőztetem a felületet, felkészítem a benzines gépet szezonra meg elszórom a tavaszi trágyát. Arrafele jósolnak szerdára meg szombatra kis esőt is. Meg enyhe fagyokat. Az 1000 L hordóba is bele lesz vezetve a tetőcsatorna, mellette a 250L a szivattyú. Na meg öntöző fejek felszerelve a terület szélére. Legközelebb ha menni tudok május eleje már késő lenne.
A Dual Gold 960 EC elsősorban a magról kelő egyszikű gyomnövények ellen hatékony, magról kelő kétszikű gyomnövények, valamint évelő egy- és kétszikű gyomfajok ellen kombinációban kell alkalmazni, a kombinációs partner technológiai paramétereinek betartása mellett.
2. Kicsin későn vetetted a magokat. A novemberi vetésből nem minden mag kelhetett ki.Március végén kap majd jó minőségű műtrágyát, vizet, meg napfényt és majd akkor meglátod. Ha április végére sem kel mi, ráérsz akkor felülvetni.
3. Tél volt, mit vársz tőle. Ha a 2. pontban leírtakat megkapja majd és hetente 2x nyírod szépen helyrejön majd.
4. Ha egyértelműen gombára utaló jeleket tapasztalsz. Nyakra-főre nem permetezünk, csak akkor ha szükséges!
5. A Barenbrug fűmag minőségi termék, gyomot nem tartalmazhat. Ritkásan kelt, és azért tudta a gaz átvenni az életteret. Ha minden szépet és jót meg fog kapni tavasszal, és SŰRŰN nyírod, a gaznak nem lesz élettere, ki fog kopni. Ha májusban még lesz gaz, ráérsz akkor gyomirtózni.
6. A Barenbrug (vélhetően árnyéktűrő) keverékben a vörös csenkeszek sokkal vékonyabb, finomabb fűszálakat növesztenek, mint a Toscana nádképű csenkesze. Ha a 2. pont rendben lesz, szép finom szálú gyeped lesz. A Toscana nem viseli el a mély árnyékot, kipusztul. Érős árnyákba vörös csenkeszes árnyéktűrő keverék kell.
novemberi toscana és árnyékban barenbrug fűmag kikelt a legtöbb helyen, de vannak foltok és elég száraz, poros a felszin, ( vizet még nem nyiottam ki)
1.Kinyithatom már?
2.Az üresnek tűnő foltokat mikor vethetem felül?
3.Továbbá néhol kissé sárgás színezetű a füszálak teteje, amiről nem tudom megállapitani, hogy gomba, vagy a tél tette...
4.Mikor lehet gombaölővel lefújni?
5.Sok a tyúkhúr szerű gazféle (ez már a (főleg ,ahol Barenbrugot fetettem,) fűmaggal együtt kerülhetett a földbe...
6.A barenbrug fűszálai sokkal vékonykábbak, alig láthatóak, mint a toscana, nem tudom, megerősödik-e ? Vagy az árnyékban is inkább vessek felül toscanaval?
Érdeklődöm, hogy van-e olyan szórókocsi javaslatotok, ami nem csak a finomszemcséjű műtrágyákkal boldogul, de a pellet szerves trágyával is. Van repítőtárcsás Scott kocsim, annak túl kicsi az adagoló nyílása és nem jön ki a szem. Van maga alá potyogtatós Gardena, annak meg nem bírja a hajtása átvinni azt a nyomatékot, ami a hosszú anyagtovábbító lapátnál ébred és törik.
Egy olyan gondolatok van, hogy valami régebbi Gardena típusnál ez a lapát és a mechanika is több fémet tartalmaz, ezért robusztusabb. De a repítőtárcsások már sokkal jobban tetszenek, az inkább érdekelne. 100-125 kg szerves trágyát juttatok ki, szeretnék szabadulni a kézi kiszórástól. Vettem porszerű Marhajót is, de az még túl laza volt és halmozódott a nyílásnál, üresen járt a kerék.
A preemergens gyomirtók nem zöld felületen hatnak (pl. Dual Gold, vagy Stomp Aqua), hanem a magok csírázását gátolják (ezért kell belocsolni a talajba, hogy eljusson a magokhoz). Ha időközben új mag kerül a talajra/ba és a gyomirtó még megtalálható ott, akkor az a mag is halálra van ítélve.
EP és muhar ellen használtam már párszor a Stomp Aqua-t, működik.
Át kellett helyeznem 3 öntöző fejet, ásva a földet láttam, hogy azért még élég nedves. No, majd a késessel jól megdolgozom az elszáradt szálakat.
Jut eszembe a késes szellőztetésről.. Felülvetéshez elég a késest használni? Oda-vissza-keresztben... Aztán kiszórom a magvakat. Utána kellene egy föld terítés, vagy homok? De mennyi homok? És pl. lapáttal terítsem szét? Utána esetleg lombseprűvel átmenni rajta, hogy a szálak közé peregjen?
Én pl ma locsoltam.Már csak azért is mert nemrég lett felújítva a szivattyú és kipróbáltam.Persze egyből televerte a szűrőket,így kipucoltam mindet.Meg 1-2 hete szórtam ki egy kis 8-11-23-at mivel nálam elég rossz a talaj,hogy kapjon egy kis tápanyagot,de nem olvad el így ment a szivattyú vagy fél órát.
Hmm, akkor lesz mit rakosgatni autóra-futóra... Vannak rá emberek? Te már "csak" főnök vagy? :) Vagy "dolgozó főnök", ahogy én nevezem magamat :) A husi szellőztető ilyen nehéz, na azt én már néhány éve nem emelgetem a kocsiba be...
Preemergens gyomirtó sem jöhet szóba? Van egy illetve kétszikűek ellen is, lepermetezed a kavicsot, aztán belocsolod. Pár hétig-hónapig meggátolja a gyommagvak csírázását.
Nekem van egy nagyon hasonló és szívesen odaadom, ha a csomagküldést állod, vagy Tatáról elvihető személyesen is.
Jóapámtól kaptam murva közül irtani a kibújó növényeket. Egyszer próbáltam, de nekem túl sokáig tartott, többet nem használtam. Nem is tervezem. Ha más hasznát veszi, az jó mindenkinek. Paramétereiben ugyanez lehet. Azt hiszem ez egy elég jó ajánlat.
most nem füves témában kérdeznék, hanem hogy van egy 3*15 méteres murvás részem, ahol állandóan megteszi a lábát mindenféle gyom (geotextilia van alatta, de a porban megvetik a gyökerüket a kövek között, szóval kb. mintha nem is lenne).
Erre keresnék valami granulátumos megolást, amit x havonta/hetente kiszórok (nem szeretnék permetezni ha egy mód van rá)
Régi Hunter Spray-s szórófejet szeretnék ideiglenesen megszűntetni, létezik valami megoldás erre? Le lehet-e a fúvókát vagy a szórófejházat valamilyen módon dugaszolni?
Azzal is számolnod kell, hogy jelen hőmérsékleti viszonyok között eltarthat akár egy hónapig is mire a Gyomstop bármilyen hatást kifejt. A Gyomstop hormonbázisú szer a gyomnövény növekedésének manipulálásával éri el a hatását => ha nincs hajtásképződés, vegetációs idő, nem indult be a növény fejlődése nincs hatása. Alacsony hőmérsékleten lassú a növényi anyagcsere, ha lesz is hatás, az simán lehet 4-5 hét. A hormonbázisú szerek amúgy is lassabban hatnak, még melegben is.
Próbáld ki esetleg a Bofix Gardent, az más szerkombinációt tartalmaz. Fajlagosan drágább, mint a Gyomstop, de a hatóanyag kombinációja tapasztalatom szerint nem károsítja még a fiatal füvet sem. Hatáskifejtése is gyorsabb.
Kétszikű ellen már én sem fújok, ha valami esetleg bújik, fűnyírás közben lehajolok és kiszedem.
Egyszikűek ellen (pl. muhar) meg Stomp Aqua-t szoktam fújni belocsolva, jó kis csírázásgátló gyomírtó. Mondjuk tavaly ez elmaradt, így azért a kevés muharért lehajoltam :)
A kellően sűrű fű a gyomok állományszabályozását azért elég jól elvégzi. Nálam otthon saját magamnak is vannak gyomos területek, ahol idő hiányában gyakran magot hoznak a gyomok, de a vetett fűben nem nagyon tudnak megtelepedni a gyermekláncfű kivételével. A gyermekláncfűnek mondjuk komoly segítséget jelentenek a gyermekeim... Van olyan év, hogy nem is megyek kétszikű ellen permetezni a gyepre, viszonylag gyorsan ki tudom bökködni egy erre a célra rendszeresített késsel a nem oda való dolgokat.
A permetezést szerintem akkor csináld, amikor már beindul a gyom, látszik, hogy hajt. A gyomirtó szerek döntő többsége aktív zöld növényi részen keresztül szívódik csak fel. Amíg nem indult be a növény nem nagyon fejtik ki hatásukat.
Én is kíváncsi vagyok, főleg arra, hogy milyen gyors? Meddig kell egy helyen tartani, hogy pl. egy 10-15 cm átmérőjű pitypang, vagy tyúkhúr csomó megadja magát?
Mikor történt a vetés? Azért kérdezem, mert az ősz lehet szeptember és november is. Ha szeptemberben vetettél akkor indokolt lehet a felülvetés a kopasz foltokon, mivel ami ki akart kelni az vélhetően ki is kelt már. Ha október végén esetleg novemberben vetettél, akkor biztos vagyok benne, hogy nem minden mag csírázott ki és mostanában még nem is fog, mert a talajhőmérséklet túl alacsony a csírázás megindulásához.
A tyúkhúrt még soha nem gyomirtóztam, eltűnik magától nyárra, aztán a besűrűsödött fű már nem ad neki esélyt az őszi megjelenésre. Én a rugós szellőztetéssel sem töltenék időt, szerintem felesleges. Ha jól sejtem, Neked is csak egy kis türelemre lenne szükséged.
Szerintem nem kell itt felülvetni semmi sem. Egyrészt a novemberi vetés miatt van még bőven olyan mag a talajban, ami csak most tavasszal fog kikelni. Másrészt a már kikelt fű is tavasszal kezd majd el bokrosodni és benőni a területet. Itt legfőképp türelemre van szükség szerintem.
A dátumra való tekintettel ez valószínűleg tyúkhúr (a fotó sajnos kis méretű). Nyárra magától eltűnik és semmi problémát nem fog okozni a későbbiekben, ha rendesen besűrűsödik a füved. Én nem permetezném le semmivel, főként mivel májusig folyamatosan kelni fog.
Én az ilyen árnyékos helyen felszedtem a füvet és átraktam oda a mobil medencét, fűtéssel megtámogatva.
Van valakinek JÓ tapasztalata árnyékban nevelet gyeppel? A focipályán kószáló automata uv lámpákat csalásnak tartom, csak mondom. :)
Egyébként a kérdésedre válaszolva én nem fújnám semmivel, letérdelnék és felszedegetném a gazt. Utána pedig felülvetném a foltokat tőzeges palántafölddel kevert "árnyéktűrő" fűmaggal.
Üdv! A novemberi Bare.b..g árnyéktűrő fümaggal füvesitettem, de megjelent a képen látható gazféle. Ez a fűmaggal került ki, mert előtte ilyen itt nem volt, és kétszer glialkáztam. Ahol a Tosc....a fűmagot vetettem, ott nem jelentkezett, illetve nem ilyen mennyiségben. Kérdésem, h mikor szabad lefújni, és mivel? Ha valaki felismeri a gazt, kérem segítsen. Köszönöm előre is.
Merrefele volt kevés? Balaton mellett ha nem is egyenletesen, de voltak időszakok amikor sok esett. Sőt volt 4 alkalommal hó is ami fokozatosan olvadt.
Az ACS csak egy plusz extra, a hq is használja. A hq lassít ha érzékeli a tárgyakat maga előtt és finoman ütközik. Egy határoló kábellel körbezárt területen belül érzékelhet magasabb akadályokat, de nyírás elől kizárt területeket úgy is kábelezni kell.
Az olasz gépek között valóban volt határoló kábel nélküli, de az nem volt pontos és úgy rémlik nem is dokkolt automatikusan. Lemerült, elvitted tölteni.
Egy ügyfelemnél ment 1 szezont Works vezeték nélküli. Nem tudom, jelent-e bármit, hogy neki meg egyáltalán nem tagolt, téglalap alakú a felülete. Azt sem tudom, hogy mennyire elégedett vele. A nyirásképe szép, azt én is láttam, és az, hogy nem dobta a kukába őszig, meg azt jelentheti, hogy működött. Ennyit tudok, távol álljon tőlem, hogy ajánlom is megvételre.
Üdv Mindenki! Az egészségügyi helyzetünk úgy alakult, h rákényszerülünk robotfűnyiróra. A kertünk két részes rézsűs, valamint néhány fa és bokor is található, van ház előtti, ház mögött rész stb, szóval nagyon tagolt, ezért vezetéknélküli-re gondoltunk, de abból nincs választék .Vagy Works, vagy az olasz Abrogio terméke lehetne. Melyikről tudtok valamit is? köszi előre is
Szerintem azért gondkodik ezekben, mert ezek vannak neki otthon, nem kell vennie plusz csöveket. Teljesen megértem egyébként. Nekem is maradt kpe, plusszban kellet persze vennem az öntözőhöz (meg lpe-t a szórófej bekötésekhez, csepegtetőhöz), villanyt meg vittem a fűtéscsövekben.
Ha kpe maradt volna annyi, akkor abban vittem volna a delejt, teljesen jó arra is. Gégecsövet én egyedül a kefnikben használtam, a falakban már bergmann csöveket vezettem ... nem szeretem, nem is maradt :)
Nem hiszem, hogy a vakondot érdeklik a csövek a földben. Kaját keres. Gégecsövet nem ajánlom, inkább a korábban linkelt narancssárga színűt, abban kevésbé akad el a kábel. Nálam narancssárga van, teljesen jó.
A vakondháló alá fektettem az öntözőrendszer csöveit (kpe 25 és 32), eddig még nem tudott vele mit kezdeni a vakond, pedig van belőle sok (vakondból is meg csőből is)
Hálófektetés előtt úgy nézett ki az udvar, mint ha szőnyegbombáztak volna :)
Gégecsövet én nem szeretem, de szerintem abban sem nagyon tud kárt tenni, inkább kikerüli (földet könnyebben megdolgozza).
Most végeztem egy mérést, mert van itthon maradék fűnyíró szegély is, KPE meg gégecsövek. Ha 2 db KPE meg egymás mellett, még bandázsolással összekötve szélesebb mint a fűnyíró szegély. A KPE és gégecső 2 cm-vel keskenyebb.
Mivel az a tervem, hogy a fűnyíró szegély alatt akarom vinni (amibe nem lesznek éles kunkorok), akkor optimálisabb. Annyit kell kiásni, hogy fűnyíró szegély, alatta kavics ágyás meg a KPE mélysége összesen. Mellé bandázsolt gége az nincs olyan vastag. Annyira mélyen nincs egy KPE csőrendszer sem, mert úgy is a tél beállta előtt ki van a rendszer kompresszorral fúvatva. Nincs nagy fagyási veszély.
Amúgy a vakond most megjelent a kert egy sarkában 3 túrással. Eszembe jutott, hogy ha útjába akad KPE vagy gégecső arra mi a reakciója? Mondjuk ha KPE-t amibe víz meg megsérti és ereszt azt még kiásva meg lehet toldani. Ha meg az áramot és esetleg megcsapja akkor ott meg kihúzni a totál vezetéket és újra be.
Akkor volt ilyen érzésem amikor megérkeztek a sulinetesek a felnőtt emberek közé. Egy az egyben ugyanaz a hülyegyerek stílus. Pár év múlva majd szégyellni fogja.
Hogy lehet így megnyilvánulni? Ez a fórum nyugodt volt eddig, pár ember rendszeresen adta a tanácsot, köztük Attila is. Neki csak köszönettel tartozhat minden fórumozó!
Nagy az Isten állatkertje, sokan elférnek benne. Letiltod a hozzászólásait és kész. Tudod, ezek olyanok, mint a tűz. De ha elveszed tőlük a levegőt, kihunynak.
Bármilyen strapabíróbb cső jó oda, symalen, kpe, padlófűtés cső, akár még lpe cső is, stb ..
Azt vedd, amelyik olcsóbb.
Én padlófűtés csövet használtam a szivattyúig (vastag falú, hajlékony, no meg ez maradt építkezésből), viszont ez vékony, így lefektetés előtt húztam bele a vezetéket, nehogy gebasz legyen és 2x kelljen ásni.
2022. 05. 27. pénteken minden fórumlakót meghívok egy ( sörre, borra, pálinkára, ki mit szeret) mert úgy gondolom, hogy személyesen megismerve egymást sok jó tapasztalatot kicserélhetnénk. Én főzök, aki akarja megeszi aki nem, nem. Helyszín : Bánka Kristóf Sportközpont. Akit érdekel + gombot nyomjon. Legalább 3 fővel söözökr 5- től főzök is :)
Tervezek a kitavaszodás előtt egy kisebb átalakítást. Igaz, hogy aki építette a tégla kerítést rakott le fűnyíró szegélyt, de nem akarok gyepet a falig. Van néhány új növény is. Emiatt ki akarok hozni 10-20 -cm távval a gyephatárt. A fűnyíró szegély alatt menne egy KPE cső a víznek, a másik cső pedig védőcső az áramnak. Mi legyen ez? Lépésálló gégecső vagy KPE ugyancsak?
köszi a tanácsokat. AL-KO lassan 5 éves gép. Elején mindig ezt követtem. Tavasszal a szezon kezdetén amikor nincs benne se benzin, se olaj oldalra döntve kis flexel kés élezés. Szivacsot szürönél megpucolom. Új gyertya, olaj, 100-as üzemanyag és szezonra kész.
Én a benzint leszivom ilyesmi eszközzel, majd kipöfögtetem, végül a Honda motoros gépekből leengedem a karbiból is. Briggs, kinai motoros gépekben meg akár benne is hagyhatod. Igénytelenebb technika (durvább a karbi, ezért nem dugul el).
Másik lehetőség, hogy használsz üzemanyag stabilizátort.
Köszönöm szépen, első körben utánanézek mi is az a tarackos tippan és hogyan szerezhető be. :)
Néhány foltnyi volt belőle a kertben mielőtt a földmunkák elkezdődtek, de nekem kifejezetten szimpatikus a kinézete is és ahogy a fűnyíró után kinézett szóval ha tudok venni magot akkor szívesen beültetném vele az egész területet.
én összegyűjtöm a leveleket (fűnyíró, ha még nincs elrakva télre, lombfújó/szívó, ha még hullanak a levelek de a fűnyíró már pihen), aztán beásom az ágyásba.
Ha a napi átlaghőmérséklet felmegy 10-12 fokra, akkor már nitrogén túlsúlyos termékekkel gyorsan lehet javítani rajta, amíg visszafagy esténként, addig pihen a fű
Ősszel még füvet nyírok, a levelekkel együtt a fűnyesedéket is hagyjam rajta? 1x próbáltam, nem tetszett, tiszta retek lesz a lábam, meg kicsapja a kés az ágyásokba, elég randa. Egyébként lidlis vezetékes fűnyíróm van, ebben nem kell 100as benya :)
Szezon végén ki szoktam szivatni az összes üzemanyagot meg az olajat is. Ezáltal nincs az, hogy benne marad sokáig (még ha 100-ast is használok), aztán tavasszal meg gond lesz az indításkor.
Nem pórszívózni kell, hanem gyűjtőkosár nélkűl összeaprítani a leveleket és úgy rajtahagyni. Pedig érdemes néha negjáratni télen, főleg ha nem 100 - as benzinnel tetted el, de ha igen, akkor is.
Össze szoktam szedni mert úgy szép, igaz, csak kb 150nm. Besöpröm az ágyásba a mulcs közé, vagy a fák alá beszórom. Akácfa levelek, kb 3-4 cm, szóval elég aprók. Ha a szél behordja a fenyőkérget, az alatt tuti kipusztul a fű, úgyhogy inkább összeszedek mindent.
Remélem innen valaki tud nekem segíteni. Egy bizonyos fűfajtát keresek. Sűrű tömött módon egymás mellett álló szálakból áll, közepesen szélesek a levelei. A földet teljesen takarja nem látható alatta. Csináltam egy képet rárakva egy kulcsot hogy a méretek nagyjából azonosíthatóak legyenek.
Tudom még messze van a tavasz, bár ha a hétvégét nézem már itt is van, de felmerült bennem egy olyan kérdés, hogy évről-évre érdemes-e a tavaszi indító műtrágyát módosítgatni. Gondolok itt arra, hogy más gyártó, kicsit másabb NPK arány, de tartva a N túlsúlyt? Vagy ha van egy jól bevált, az használható éveken át?
Mint írtam, első a jó magválasztás, ahhoz pedig nem kell más, mint amiket leírtam.Nem látott még permetszert a toscana, amióta megvan, nincs is vele semmi probléma.
Gondot az csinál magának, aki rosszul választ magot és problémából csak újabb és újabb problémát csinál magának.
Én azt mondom, hogy itt a fórumon a kérdezők egyedi problémákkal jönnek és arra várják a megoldási javaslatot. Ettől megy a fórum.
Te meg általánosítasz. Azt mondod általában ápold a pázsitot, aztán olyan lesz amilyen, nem kell vele görcsölni. Ami igaz is, ha már beállt rendszer, de problémák akkor is vannak és lesznek is. Ezek meg egyedi problémák, vagyis ...
Azért, amiért lentebb is írtam, az átlag ember ennyit tehet, ha ez jó magválasztással párosul, elég is ! Ha rosszal, akkor jellemzően folyamatos, időrabló, mégis eredménytelen kűzdelem. (szabályt erősítő kivételek mindig vannak)
Egyáltalán nem vetem felül gyakran, amióta toscana van, volt egyszer egy alaposabb, ritkitó szellőztetés, ami után valóban frissítettem az állományt, ill. volt, hogy kicsit sok volt már a muhar, ezért foltokban legyomírtóztam és újra vetettem pár m2 - t.
Lehet az előzményekről valamit tudni? Vetett vagy gyepszőnyeg, mennyi idős, beépített öntöző vagy időszakos kézi, nyírás gyakorisága, tápanyag ellátás ideje, alkalmazott műtrágya és dózisa, növényvédelem stb.
Megértelek, de nem vagyunk egyformák. Nekem is lenne más dolgom is minthogy itt osztom a tanácsaimat, de úgy vagyok vele aki maga küzd a pázsitgyepjével megérdemel egy kis segítséget. Ki ki igény szerint.
Mellesleg ő is ( a pilisi ember) nádképű csenkeszes keverékkel vetett felül, de csaknem úgy mintha újra telepítette volna. Ezért kérdeztem rá tőled is hogy miért egyszerűsíted le ennyire a tanácsaidat. Biztos igazad lesz, ha nála is beállt már a gyep. Bár nála, úgy látom, miden kertrész más kezelést igényel majd.
Te, úgy látom, gyakran felülveted a meglévő Toscana gyepet. Érdemes erre költeni? kérdezem. Minkét fajta kiválóan sűrűsödik.
Igazad van.Nem kell a kezelést túlragozni, de szerintem jó ha tudom mit csinálok és miért, milyen várható eredménnyel. Az eredmény aztán vagy igazol vagy nem, és akkor keresem a megoldást tovább, vagy legyintek rá, és belenyugszom hogy olyan amilyen, lényeg hogy pázsitnak nézzen ki.
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, ez a kép most készült a fűről, néhány napja elkezdett sárgulni, egyes helyeken olyan, mintha kikopott volna. Szerintetek mit tegyek, hogy javuljon a helyzet? Túléli egyáltalán a telet?
A mondandóm lényege az lett volna, hogy tök felesleges ilyen tudományos módon megközelíteni, házi körülmények között lehetetlen golfpálya minőséget elérni, vagy ha sikerül is (vetés után max 1 - 2 évig), fenntartani már nem. Olyan intenzív gyepápolásra se ideje, se anyagi lehetősége sincs senkinek.
Leegyszerüsítve : jó magválasztás ( ellenálló, strapabíró, esztétikus kompromisszuma, pl - ul toscana ), rendszeres nyírás, öntözés, táplálás, szellőztetés - kb. ennyit tehet egy átlag ember, néha még gyonlálás.
Kár, ill. teljesen felesleges túlragozni, mint ahogy a pilisi ember teszi. Ennél sokkal fontosabb, értékesebb dolgok vannak az életben, persze az ember próbál megtenni mindent a szép környezetéért, de ennek van egy egészséges határa !
Az meg, hogy a felvidéki ember minek titulál, vagy hogy minősít bárkit is, a kutyát nem érdekli ! Ide vonatkozó idézet; " Nem az számít, hogy mit mondanak rólad, hanem az, hogy ki mondja" - suzóval számomra teljesen irreveláns volt eddig is és a jövőben is !
Nem könnyű az időjárás ellen dolgozni, de biztos van olyan időszak amikor el áll a szél átlagos időjárás esetén, pl estefelé, mert reggel fagyos lehet a fű. Amúgy a permetlé töményebb mint a tiszta víz, ezért nehezebben fagy meg, és előbb felveheti a növény a tápanyagot mint ahogy rászárad a permet.
Tudom, de egy kicsit magas labda is. Nem lehetett kihagyni hátha vannak akiknek ez érdekesség.
Látom, hogy jó a pázsitod és sok a tapasztalatod, de - a szólás mondással élve, - tanácsoknál a kutya mindig a részletekben van elásva. Nem lehet igazán általánosítani.
A fórumon szabad a vélemény nyilvánítás, és mindenki olyan tanácsot fogad meg amit akar. Persze lehet vitatkozni is, (de minek.) kivéve a szakmai konzultációt.
Ennél nagyobb vezeség ne érjen az életem során ! Jól tetted, nem tudom feltünt e, kb az első alkalom, amikor reagálok a bejegyzéseidre - nyílván nem véletlenül.
Kicsit elvesztette a színét a gyepem, arra gondoltam, lepermetezem valami üde zöld gyepfestékkel. Négyzetméterenként hány grammot javasolnak a gyeptudósok ?
A napi 5-6 fok azt jelenti hogy az a napi maximum, általában du. 13-14 óra körül várható, de ne legyen szél.
A növény a levélen keresztül veszi fel a tápanyagot, így nem megy tönkre, ha lehűl az idő akkor sem. A fű 10 fok alatt nemigen növekszik, viszont asszimilál és a keletkező tápanyag a gyökérbe vándorol, raktározódik. Ezt a folyamatot erősítjük a levéltrágyázással.
Köszönöm a képet. Ezen a sötétzöld folt és a körré képzelhető, vagy berajzolható kör alakú folt, arra enged következtetni, hogy valamelyik gomba is lehet a bűnös. Nevezik ezt, angolból szabadon, békaszemnek is, vagyis a gomba középről kifelé terjed és a foltközepe egészséges marad (amíg a szomszéd gomba köre el nem éri pl.) Valamitől azonban leállt a fertőzés terjedése.
(persze lehet a folt kutya, macska eredetű is, de akkor a közepe ált. barna. Ilyen akkor is amikor a gyomirtás után, a bent maradó szerves anyag bontáshoz, a talaj mikroorganizmusok elvonják a nitrogént a fűtől, de akkor nincs sötétzöld folt, és többlet nitrogén adaggal kivédhető )
Amikor a napi hőmérséklet felmegy 5-6 fok köré, és nem fagyos a fű, akkor lepermetezheted 1% -os. Damisol Kálium oldattal. Ezt a fű gyorsan felveszi, ha nem barna, és javít az állapotán. Ekkor a fű nem nő, mert 10 fok alatt van a hőmérséklet, de asszimilál, mert süti a nap, ha nincs rajta hó. A nitrogénből nem fehérje lesz, hanem más tápanyag amit a gyökérben raktároz a fű. Amikor zöld a fű ez azt jelenti, hogy a gyökérzóna nincs átfagyva, és van víz felvétel a folyamathoz. Amikor barna fű, akkor a gyökérzóna átfagyott és a vízhiány miatt lebarnult a fű. Ha van kedved próbáld ki.
Csináltam ilyen permetezéses kezelést NB I. fűtetlen pályán, januárban 6 fokon, a szezon kezdés előtt. Működött. Amikor kezdtem akkor a pályakörül a műfű sötétebb volt mint a pálya gyep és amikor megjött a kezelés hatása, akkor pedig egyforma volt, vagy a pálya gyep lett zöldebb a műfű színénél.
Én speciel visszaolvastam, láttam, hogy kért Samubá képet. Egyáltalán nem akartalak megsérteni, elnézést ha ez volt a látszat. Tapasztalatból mondom: tavaly télen nálam is foltos volt a fű, no nem ilyen sárgás mint nálad, konkrétan pár négyzetméteren elkezdett barnulni, meg gondolom rohadni mert büdös penész szaga volt. A többiek azt mondták várjak tavaszig. Aztán láss csodát, kisütött a nap és tök szép lett, magától.
Persze szíved joga utánamenni és megérteni, hogy milyen nitrogén meg milyen ph meg mittudomén, sok sikert kívánok hozzá akár itt, akár valami komoly helyen, mondjuk a kertészeti egyetemen a lágyszárú tanszéken, ha van ilyen. Ez is olyan téma mint nagyjából minden más az életben, lehet otthon főzőcskézni vagy az autóban olajat cserélni, de ha jól csinálod akkor sem leszel molekuláris gasztronómus vagy a formula1 versenymérnök. Akkor érdemes sok energiát belefeccölni bármibe - akár a gyepfenntartásba - ha azt később értékre tudod váltani. Bárhogy is, sok sikert kívánok, és Boldog Ünnepeket. :)
Megértelek, jómagam is bejártam ezt az utat. Ma már nem feszülök be, ha nem stimmel valami idehaza a fűvel. Mondjuk szebb volt, amikor befeszültem. Időm is kevesebb rá, de ez csak azért van, mert megváltozott az értékrendem.
Szóval te nem jóllakni akarsz, hanem az odavezető úton élvezni az ételt :)
Nem hülyeség, amit állitasz :)
Abba belegondoltál, hogy az odavezető úton, ha mindent értelmezni tudsz majd, tanulsz az összes hibádból, akkor szép lesz a gyeped, amit tulajdonképpen nem is akartál? :)
Szóval mikroklíma hatás. Jó megfigyelő vagy. Jövőre korábban kell szórni. Kíváncsi vagyok be fog e zöldülni még. Kérdés mennyi felmelegedés jön tavaszig. Persze ha nem, akkor a tavaszi indulásnál ott lesz majd a legzöldebb.
No igen, az embert néha felbosszantják a dolgok, ha nem úgy alakulnak ahogy azt elvárjuk. A legtöbbször azért van folt mert oda kevesebb műtrágya jutott valamilyen okból, de ha sok megy ki, akkor is kisárgulhat a sóhatástól vagy ki is égetheti barnára. A napokban találkoztam is ilyen kisárgult, de ki nem égett foltos szórással amiről azt hitték hogy gomba.
Lehet azontúl talajhiba is, de nem ritka, hogy ott ahol jobban ki van téve a terület a napnak hamarabb veszít a terület vizet és nem elég a műtrágya feloldódáshoz, ha nincs öntözve.
Javaslom, ha elmúlik a fagy akkor permetezd le a foltot Wuxallal 30 mili/10 liter víz. Ha küldesz egy közeli és egy távoli fotót akkor többet látunk talán.
Szia, köszi! Ma reggel ki is ment a keverék (szépen süt is a nap, bár az árnyékosabb részeken jelent meg és terjedt). De mintha már javulgatott volna, nem láttam annyi fehér pamacsot a leveleken mint pár napja. De így nyugodtabb vagyok, remélem megfogja.
Ha hópenész akkor switch+vasgálicot neki, hátha nem mossa le az eső. Ha nagy pusztítást végzett már, akkor tavasszal szellőztetéssel az elhalt részeket kiszeded, és felülvetsz.
Hópenész témája lenne. 1-2 hete megjelent ez a dög, foltokban rohasztja toscana-t. Érdemes adni neki valamit (ha igen, akkor mit) vagy hagyjam? Ha utóbbi, akkor nem fogja kirohasztani teljesen a füvet? Elég nagy felületen szétterjedt már sajnos, féltem az 1 éves gyepet.
13 év (tudom, nem sok) tapasztalatát megosztva mondom neked a következőket:
1. ugyanolyan magasra nyirom a füvet egész évben. Ez a jelenlegi fűnyiró lehetőségeihez alkalmazkodva 3cm környékén van. Ismerem az elméletet, hogy nyáron hagyjuk magasabbra a tarlót, mert jobban ellenáll a forróságnak, stb. Persze. Közben megéltem olyat is, hogy a forróságok közepette embertelen nagy esők jöttek és a magasra hagyott tarló úgy begombásodott, mint még soha annak előtte. Másrészről, ha a füvet locsolórendszer öntözi, nem szenved a forróságtól. Az én véleményem az, hogy a locsolatlan, vagy nagyon rendszertelenül locsolt füvet lehet magasabbra nyirni nyáron.
A frissen lerakott gyepszőnyeget abban a szezonban 5cm-re nyirom, és a vevőnek is azt tanácsolom, mert még gyenge a gyökérrendszere. Igy több tápanyag marad a hosszabb levélzetben.
Olvasd vissza Samubá írásait, abban minden benne van. Többször is ír ugyanarról, jól rögzül így. Olvasd hozzá a kertfuvesites.hu íráaait és tudni fogos mit, hogy csinálj.
Sziasztok, fűnyirótraktort vennék a jövő szezonra. Cub Cadet márkában gondolkodom. Van az itt jelen lévők közül ezekkel a gépekkel valakinek tapasztalata, amit szivesen megosztana? Köszönet mindenkinek:)
DCM-et használok én is, de nem barna a fű ősszel, sőt, nagyon szép. Tavaly télen voltak fél nm-es barna foltok elszórva, kezdtem is aggódni és letoltam egy kombóval (mister, dithane, vasgálic) januárban, de aztán ahogy tavasszal kisütött a nap, helyrejött. Szerintem a naptól, nem a gombaölőtől. A sárga, elhalt fűszálak nekem nyár végén okoztak gondot, rengeteg elhalt magszár volt a fűben. Fokozatosan rövidre visszavágtam, utána meg visszanövesztettem 4 cm-re, így ki tudtam koptatni belőle, ha volt még azt meg kikapta az őszi gyepszellőztetés.
Az időjárás miatt kiszórhatod, de ha nem kap elég csapadékot akkor a műtrágya égethet, mert ráragad a fű levelére vagy a tövénél lehet sóhatás.
A hasznosulással nem lenne gond, mert a gyökér ennél a hőmérsékletnél még felveszi, ha eléggé bemosódik. A nitrogéntől zöldül a levél, de mivel nem nő annyira, vagy le is áll, sokáig szép marad. A foszfor nem mosódik ki, de erősíti a gyökerezést és a növény fel is veszi úgy 4-5 fok talaj hőmérsékletig, aztán majd tavasszal folytatja, de közben azért meg is kötődik belőle. A kálium a stressztűrést fokozza, így a száraz hideget és a gombásodást is jobban átvészeli.
Szóval mérlegelj és döntsd el melyik az előnyösebb, ha kockáztatsz vagy ha nem. Persze, ha rá tudsz esetleg öntözni végszükség esetén, akkor egyszerűbb a helyzet.
A frissen kelt füvet is le kell vágni 8-10 centis korában 5 centire. A hosszú fűszál megdől és a mikor lefekszik a talajra vagy a többi fűre akkor foltosan kipusztul. Semmiképpen ne hagyd tovább növekedni.
Hosszú hatású (3 hónap) tápanyagot használok, csak a vetés évében adtam neki ősszel kifejezetten műtrágyát, akkor nekem is ilyen volt ősszel és télen is. Azóta bár nagyon szép tavasztól őszig, télre "természetesebb" szint vesz fel, zöld, barna és nem olyan szép. Az is fontos, hogy ilyenor mar szinte folyton árnyékban van a magy része és 0-24 nedves.
Ennek a műtrágyának 3-4 hét a hatástartama, akkor mostmár nem csoda ha sárgás az elsőző szórástól. Még adhatsz neki ha be tudod öntözni a szórás után. A hatáshoz kell ez a nem hideg idő ami mostanában van, mert felveszi a fű tápanyagot, amitől zöldül, és már elég hideg van ahhoz, hogy lelassuljon a növekedése. Nyírni ahogy a fű még növekszik.
Amikor a sárga folton nem nő a közepén kalászos fűszál, akkor az nem egynyári p hanem sovány perje lesz, az a jó hír hogy semmilyen beavatkozástól nem zöldül sötétebbre és indával tarckkal terjeszkedik.
Én egész évben csak 15-15-15-öt használok. Hátránya, hogy sűrűbben kell szórni és ez a télre is igaz. Most is ki lehet szórni, aztán kb. mehet a következő januárban.
Hasonló kérdésem van nekem is, ezen gondolkozom. Idén tértem át a noname műtrágyákról a DCM-re, amivel nagyon meg vagyok elégedve, és szeptemberben meg is kapta az őszre is jó stresszkezelőt, de nem tudom, most még kapjon-e még egy adagot, vagy sem. Korábbi években a noname-ekből nem kapott, viszont most még olyan enyhe az idő, hogy szerintem simán beleférne.
Sziasztok! Egyre több helyen rozsdagombás a fű, főleg azokon a helyeken, ahol az őszi lapos napsütés miatt csak pár órát éri a nap. Tényleg rozsdagomba, a fűnyíró belseje "téglaporos" lett. Két hete kapott Amistart, a hét elején ismételtem, de azóta is mintha több lenne. Érdemes még vele foglalkozni? Vagy a tél megoldja?
A talaj tele van gyommagvakkal, amik hosszú évek után is ki tudnak csírázni, ha a felszínre kerülnek. Ebben az esetben a Glialka nem ér semmit, mert az zöld növényi részen (levél, szárképlet) keresztül szívódik fel csak fel a növénybe.
Ezért szoktuk itt az alaposaknak a többszöri rotálás-gyomirtózás kombinációt, hogy minél több gyom ki tudjon kelni és el is tudjon pusztulni a vegyszer által. Ez persze nem egy-két hetes folyamat...
A gyomod valószínűleg tyúkhúr lehet, nem sok minden szereti ezt a hűvös, nyirkos időjárást. A fű majd kiszorítja, no para!
Azt szeretném kérdezni az egynyári perje most még nő? Úgy veszem észre nem nő kb másfél hónapja és más fű vette át a helyét. De lehet tévedek , nem értek hozzá annyira.
Végre megjelentek a fűszálak három hét után (Toscana és Barenbrug árnyékos), de a képen egy két levelű is, amit nem ismerek... ez már megint gaz? Pedig glialkáztam előtte....Felismeri valaki?
Remélem már kiszórtad pre wintert, de ha még nem akkor sem vagy elkésve. A nitrogén nélkül nem lesz zöld a füved, a kálium nélkül meg romlik a hidegtűrése. A Pre winter 4-5 hónapos hatású, tehát mostanában szinte ideális a kjuttatása. Ez nálam ált márciusig tartja a zöldszínt, feltéve hogy van olyan mélyen a gyep gyökere, hogy a télen nem fagy át, mert akkor a fagyos jeges talaj okozta vízhiány miatt le fog barnulni, ahogy illik egy rendes télen.
most még van értelme műtrágyát kiszórni téli/tavaszi felkészítésre?
Legutóbb augusztus végén kapott DCM bio gyeptápot (7-3-10).
Tudom, hogy őszre/télre K-túlsúlyos kell, de egy gazdaboltos videóban azt mondják, hogy megkésés esetén olyan terméket válasszunk, amiben 0 N van, és csak kálium.
Landscaper pre-wintert terveztem venni, de az nem ilyen.
Szóval piszkáljam most még valamivel, vagy inkább már ne?
Nyírás előtt több napot is kihagyhattál volna, mert így a keréknyomban nem csak sáros lett, hanem a fűmag is ráragadt és lehet hoyg a nyomokat kell majd felülvetni.
Le kell róla szedni mert alatta ki fog pusztulni. Gondolom vetés előtt lépésállóra tömörítettél, igy nem fogsz besüllyedni. A sár meg, ha néhány napig nem öntözöl vagy már nem öntözöd, akkor nem ragad rád.
még egy kérdés: diófa alatt is, és fenyőfa alatt is vetettem magot, most már beboritja a fa-, és tűlevél. Összeszedhetem, vagy hagyjam rajta? Összeszedném, de nem akartam rálépni, vagy lehet?
Már nem elég meleg a talaj a gyorsabb keléshez. Úgy látom a leírtakból jól csináltad, majd tavaszra megszépül. Most már ne csinálj vele semmit csak várd a jó szerencsét.
1 mm víz 1 cm beázás és közben már víz hiány is fellép. Adj neki 10 -15 mmt és a gyökered is lemegy még vagy 10 centire, így ha télen nem fagy át a gyökérzóna, akkor zöld marad télen is a füved, mert talál elég nedvességet a fagyhatár alatt. Legalábbis a tapasztalataim szerint.
Úgy látom volt itt minden, de nagy tragédia még nem történt.
Nyírjad, csinálj növényvédelmet, aztán a pre winter magasabb adagja. Az előre jelzést nézve még legalább három hétig növöget fű elég jól, várhatóan sokat fog javulni. Novemberben a téli gombák ellen adj neki Switch et.
Végül kibírtam kerek 5 hétig, az utolsó pár napban már csak napi egy reggeli 1,5-2 mm-es locsolással.
Kár volt még elpakolni, mert a kelés után 6-8 héttel indul a gyökérváltás. Ez azt jelenti, hogy a meglévő hajtások táplálásához a csíragyökér már kevés a bojtos gyökérzet meg még nem elég. Ilyenkor ha nincs elég vize a fűnek akkor nagy lehet a kiritkulás. Napi 3 liter vízelpárologtatással számolva négyetméterenként, akkor 5 naponként 15 mm öntözéssel meg tudod oldani az eső mentes időszakokat.
A bokrosodás is most indul majd és folytatódik tavasszal, nem hiszem hogy szükséged lesz a felülvetésre a mostani állapot alapján, mert még nem bokrosodott. Amúgy meg, ha jól nyírsz tavsszal attól fog igazán sűrűsödni.
Tavasszal nem biztos, hogy szükség lesz a gyimirtásra, aNcs aléggé el tudja nyomni a legtöbb gyomot.
Ha nem lesz gyomirtás nem kell a szellőztetés sem utána. Felülvetésnél jó hasznát veheted a csillagkapának is a bemunkáláshoz, de a homokos takarás sem rossz.
A szomszédos területtől nem tartok gyomosodás szempontjából.
Nálam 3 fajta gyom szokott néha (leginkább tavasszal) megjelenni a fűben, a talpas muhar, a pitypang, és a kövér porcsin. Ezeket legtöbbször kézzel szoktam kiszedni.
Üdv Mindenki! 12 napja kezdtem elvetni a fümagvakat. A terület első részeire barenbrug árnyéktűrő-t, -folyamatosan 40nm kb naponta- majd toscanat a napos helyekre, de még sehol nem látok csírázott kezdeményt...lehet, már nem is bújik ki soha? Csillagkapával kicsit be is húzkodtam, majd hengereztem, mégsincs semmi nyoma,viszont a madarak csipegetik,ott a nyomuk reggelre...Nem lesz ebből már semmi? Vagy van még remény, ha igen, takarjam be valamilyen takarófóliával a madarak ellen pl. amit festők használnak? Napi 2 -szer öntözrendszerrel vizeztem a magvakat. Mi lehet a baj?
Itt már látványos eredményt nem fogsz elérni ebben az évben, mert ha meg is fogod a gombafertőzést, új leveleket már nem fog hozni a fű. Viszont sajna ebben az állapotában a hidegkedvelő gombák, mint pl. a rózsaszín hópenész könnyebben fognak fertőzni. Én a helyedben minél előbb elvégezném a permetezést. Aztán meg mehet a Pre Winter vagy vmi K túlsúlyos.
Lett egy kis terület, amit be szeretnék vetni fűvel. Az őszi telepítésről lecsúsztam, így tavasszal lesz.
Nem túl jó minőségű a terület, laza barna homokos szerkezetű, nem az az igazi fekete felső föld.
Kérdés:
Talajjavítás céljából érdemes-e érett marhatrágyát bele dolgozni a területbe?
A kérdés arra irányul, hogy a trágyában lehetnek gyomnövények magjai, amik tavasszal kikelve nehezítenék a sikeres gyep telepítést. (A mezőgazdaságban tény, hogy a megtrágyázott föld jobban gyomosodik.) Bár elvileg a jól összeérett, jó minőségű trágyában elpusztulnak a magvak, az érési folyamat során.
A másik félelmem, hogy a trágyázott földben elszaporodnának a kártevők, ezáltal a vakondok is jobban megtelepedne. (Így is van elég bajom vele másik füves részen.)