Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

crdiEXel Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19552
Fordítva!
Így sokkal jobban megéri!
Az asszonynak ugyanis a benzines tizenkettőt evett volna, ahogy a CRDIvel sikerült hetet megetetnie...
Előzmény: neho (19551)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19551
Hát az enyém meg 7-t evett a feleségemnek, így tényleg nem éri meg a dízel, legalábbis ha szigorúan az anyagiakat tekintjük.......
Előzmény: GregHozta (19550)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19550
Jóvanna... tudom, megbántad, hogy nem egy fekete 1.4est vettél. De tudod mit... elcserélem az EX Limited traktorodra :o)
Egyébként most párom használja... csak itt a városban autózik (napi kb. 10km) és így is 7,5 liter. Én meg OFF új Swift-el járok. (meglepően keveset eszik... és kevesebbet is forog a Cee'd-nél)
Előzmény: neho (19549)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19549
Igen,

A felnim tényleg gáz, de nem is kell elvennem felebarátaim gyerekeitől a fogkefét, a karomat pedig súlyzóval edzem nem sikálással....:)
Előzmény: GregHozta (19548)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19548
De mégsincs olyan traktor hangja, mint a tiednek :o)))))))))
Mellesleg nekem tetszik az SW... de nem beige-ben és nem MOMO felnikkel. :DDDDDD
Előzmény: neho (19546)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19547
ja,

ez lemaradt a végéről:))))
Előzmény: neho (19546)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19546
én is csak udvariasságból mondtam azt a sok jót az autódról,

Az 1.4 motor pedig egyenesen szörnyű, mindenki kerülje el. Igazából egész jól nézne ki az 5 ajtós.....de feketében!!! És amikor beindul az 1.4 benya ......na ott kezdődik az igazi vesszőfutás.
Előzmény: GregHozta (19545)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19545
"Kár hogy nem tudtál eljönni a 16-i talira, szívesen megismertelek volna téged is!"
Nem vesztettél sokat! :-DDDDDDDD

Na jó... én is bánom, hogy nem voltál ott. Igaz, mi bármikor össze tudunk futni egy eszmecserére. :)
Előzmény: Cerka72 (19542)
karesz2 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19544
Igazad van.
Én úgy mondanám, úgy kell menni mintha épp száradna ki a tank és jajj csak a kútig huzzam el a belemet.

Amúgy nem értem mért nem jó a 90 110 helyett, 300 km-en 1000-rest spórolok, azon autót v állatkát vehetek a gyereknek pl, ill 0 toelrancia meg mindenhol mérés akkor úgyis ez lesz, (vagy nem?). És az időnyereség sem vészes.
Előzmény: Cerka72 (19542)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19543
igen,

nekem dettó, de ha jól emlékszem mi mindig egy hullámhosszon voltunk, az az hasonló tapasztalatokról számoltunk be és a mostani hozzászólásod minden szavát meg tudom erősíteni, azzal a különbséggel, hogy nekem nem kellett frissítenem.

ui.: Én is sajnálom, hogy nem tudtunk találkozni, majd legközelebb. Sajnos nekem ez az időpont nagyon nem volt jó és kezdettől fogva szinte biztos volt, hogy dolgoznom kell....be is jött:(

Na de valamiből cee'det is fizetni kell:)
Előzmény: Cerka72 (19542)
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19542

Szia Neho!

 

Kár hogy nem tudtál eljönni a 16-i talira, szívesen megismertelek volna téged is!

A dízel fogyasztásával kapcsolatban: a másik fórumon írtam egyszer (csak sajna egy véletlen "törlés" miatt elveszett), hogy az előző tankolásomnál kíváncsiságból kipróbáltam, hogy tudja-e az én autóm is ezeket az "álomfogyasztásokat" produkálni.  30- km-t mentem Gödöllő-Valkó-Gödöllő (elég dimbes-dombos szakasz) és a fedcomp kereken 4 litert írt ki a végén. "Papásan" mentem, téli gumival, klíma nélkül, 13 fok volt a külső hőm., egy erőteljes előzés, régi vezérlőprogrammal, az átlagsebesség negyven fölött (már nem emlékszem pontosan).

Én úgy tapasztaltam és szerintem az lehet a titka, hogy a gázt a kívánt sebesség elérése és a gyorsítások után vissza kell venni annyira, hogy épp csak be legyen nyomva, ezáltal a pillanatnyi fogyasztás kijelzése is 2-4 liter körül alakul egyenes úton 80-as tempónál. Szóval szerintem: a kívánt utazósebességet (én úgy tapasztaltam, hogy 80 km/h -nál fogyaszt a legjobban 5.-ben) minél előbb - persze nem padlógázzal- elérni, majd visszavenni a gázt amennyire csak lehet és ezzel haladni folyamatosan. (De ki bírja ezt ki egy ilyen motorral...)

Az új szoftverrel még nem próbáltam, de biz' Isten ki fogom ugyanezt a távot. Úgy vettem észre, hogy ezzel (mármint az új vezérlőprogrammal) a gyorsításoknál többet mutat a pillanatnyi fogyasztásra, tehát városban rosszabb, viszont országúton, ha visszaveszem a gázt, jobban tartja a tempót és kevesebbet mutat.

Nekem is eddig 6.2 volt az átlagom számolva és kijelezve is, jelenleg 6 litert mutat. Én minden tankolásnál nullázom. De én 90%-ban most télen csak városban használom, naponta 10 km-t munkába járáshoz, főleg hideg motorral.

 

Üdv: Cerka

 

1.6 CRDi SW LX+

Előzmény: neho (19540)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19541
sikerült átemelnem,

bocs a hibákért de talán érthető:

mésér = mérés

a z = az

stb,

sziasztok!
Előzmény: neho (19540)
neho Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19540
Régen a régi fórumon....... - ez jó, réges régen egy messzi messzi galaxisban, ja ez egy másik sztori - szóval ott sokat boncoltuk a fogyasztási adatokat. Akkor én is megbékéltem vele. Mostanra így 4000 km után nekem ez az egyetlen dolog ami egy kicsit nem tetszik az autóban én megmondom őszintén annál a használatnál ahogy én használom 1 l el kevesebbet vártam, nem beszélve a márka társak beszámolójáról és a tesztekről.

Az én nagy átlagom a 4000 km-re 6,2. hogy érzékeltessem a mostani tankolásnál 180 km után, úgy hogy ebből 110 kímélő országút, a többi döcögős város 6,1 -n áll a fedélzeti. Én ezt sokallom.

Persze tudok 5,1-t kizárólag országúton 90-l gurulva vagy 5,5-t autópályán egy személlyel 130-l, de hogy az 5-5,5-t hosszú távon hozzam az nem megy. Most vagy én fogtam ki, vagy mások csapják be magukat szívesen és csak az extrém/alacsony/ értékeket közlik. Mondjuk az enyém semmilyen körülmények között nem rángat és gyakorlatilag nincs turbó lyuk.

Említettem /lásd KiberLovag Sörözője/ az 1.8 TDI Mondeóval való élményemet és ott a nagy átlag 20.000 km után 5,5 volt egészen addig amíg cégünk autóversenyző hajlamű alkalmazottai át nem vették - végsebesség mésér GPS -el, gyorsulás Bp.-n a legkülönbözőbb márkájú autók és fajtájú tulajdomnosaikkal stb - így felkúszott 5,9 -re!!! ÉS EZ EGY KÖLCSÖNZŐI AUTÓ!!!!!

Szóval nem tudom én sokallom ezt a fogyit, de emellett imádom az autót.

A dízel áremelkedése elkeserítő egyet értek a cikkel:

http://www.vezess.hu/magazin/nem_eri_meg_dizel/13476/

Imádom a dízel ceed'emet, fantasztikus autó és szerintem ez a fantasztikus motor teljesen passzol az autó karakteréhez /itt elsősorban a z sw-re gondolok/, de ha most kellene autót vennem én bizony 1,6 benzinest vennék, ha 5 ajtósban gondolkodnék akkor 1,4 benzint, ha más típusban akkor Fiat Bravo vagy Linea 1,4 TJetet, /na az az igazi élvezet/

Eme hozzászólásom meg próbálom felrakni a hagyományos fórumra is, mert úgy látom napjainkban az pörög.
drq Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19539
Ja. Igazad van, megy a különböző köntösbe bujtatott újkori gyarmatosítás nyílvánvaló céllal....
Előzmény: ceeee (19534)
ceeee Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19538

:-DD

Nemegészen, csak mániám rákeresni a felmerülő kérdésekre.. :-))

Előzmény: Brian63 (19536)
ilias Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19537
Köszi! Tegnap nem jártál a Csanády utcában? Tisztán csak 5 ajtósat láttam Dakar-ból, tetszett. Az SW is bizti jól néz ki.
Most nézek alut is, az Alessio Action tetszik leginkább.
Előzmény: Metal Dog (19523)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19536

Mi vagy te? Lexikon? Közgazdász? :-)))

Előzmény: ceeee (19534)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19535
Ajánlom figyelmetekbe a Farenheit 9/11 című filmet.
ceeee Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19534

A világszerte kitermelt kőolaj 25 százalékát az Egyesült Államok fogyasztja el. Ennek a mennyiségnek közel a felét külföldről hozzák be.

a közel-keleti országok a világ kőolajtartalékának 65%.-a fölött rendelkeznek, és ez az egyetlen olyan terület, mely az olaj iránti fokozott keresletet kielégíthetné. Az Egyesült Államok területén található lelőhelyek lassanként kimerülnek, ezért elkerülhetetlen, hogy az USA a jövőben a kőolajellátást a közel-keleti államok bevonásával biztosítsa. Amennyiben Amerika megszerezné az iraki lelőhelyek feletti uralmat, sokkal meghatározóbb szerephez jutna a kőolajpiacon, csökkenthetné Szaúd-Arábia befolyását a kőolaj-politikában, gyengíthetné az OPEC hatalmát, s egyúttal Oroszország, Mexikó, és Venezuela befolyását is limitálhatná. Az is biztos, hogy abban az esetben, ha a világ nem keres újabb, más típusú erőforrások lehetőségét, egyre nagyobb mértékben megnövekszik majd az olaj utáni kereslet, miután, előrejelzések szerint, Kína olajfelhasználása 2020-ra eléri az Egyesült Államok szintjét.

Irak a világon jelen pillanatban fellelhető olajkészletek közel 10%-ával rendelkezik, mintegy 112 milliárd hordóval, jelen felhasználási szint mellett ez a mennyiség körülbelül 16 évre lenne elegendő az USA-nak. Ma csupán töredékét hasznosítják ezeknek a készleteknek, miközben Irak számos területén még nem végeztek alapos kutatásokat további lelőhelyekkel kapcsolatban. George Bush közvetlen tanácsadója, Larry Lindsey 2002 szeptemberében a gazdaságot érintő kérdésekben így nyilatkozott: "Egy iraki kormányváltással napi 3-5 millió hordóval lehetne növelni a világ kőolajkészletét. A háború sikeres lefolyása jó hatással lenne a gazdaságra."

Előzmény: Brian63 (19533)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19533

Tudomásom szerint az USA a felhasznált kőolajának jelentős részét hazai termelőhelyekről szerzi,, ezért sokkal olcsóbb még ott az üzemanyag..

 

Egy nemrég sugárzott TV műsor szerint kb. 25-30%-át. Tehát ők is az OPEC-től függenek. Csak hát az ottani kormány sokkal kevesebb adót mer rátenni...

 

Előzmény: ceeee (19526)
Brian63 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19532

Kutasok azt mondják 350lesz a gázolaj pár hónapon belül.

 

Ja. Tényleg sok a közgaszdász köztük... :-)))

 

Előzmény: renesis7 (19524)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19531
Ausztráliában is drágább a diesel, mint a benzin. Sőt, augusztus óta közel 1%-al emelkedett az üzemanyagok ára.
Előzmény: renesis7 (19524)
solarys Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19530

Én úgy tudom az amik inkább külföldről szerzik be az olajat, ezért is fontosak számukra az arabok. (Irak, Szaud-Arábia)

A saját olajukat inkább tartalékolják, a nem is oly távoli, szűkösebb időkre.

Az olcsóbb árnak "történelmi" okai vannak, az emberek még így is sokalják a mostani benziárakat. A kormány nem akar még nagyobb felháborodást, ott az életszínvonal mércéje a mindekori benzinár. 

Előzmény: ceeee (19526)
tgera Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19529
Szia

Két kézzel tankolnám a naftát 386-ért, ha annyit keresnék, mint az osztrák kollégáim. Az időben és mennyiségben 2, 3X több melóért 4-6X kevesebb pénzt adnak :(

TGera
Előzmény: ceeee (19528)
ceeee Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19528

 
 
--- Euróban  Magyarországon a 17. legmagasabb a benzin adótartalma. Az első helyre Hollandia került, ahogy az adózatlan benzin árversenyét is ők nyerték meg. Hollandiát szorosan követi az Egyesült Királyság, Németország és Belgium.


De: Belgiumban, ahol a második legmagasabbak az árak Európában, 925 liter benzint ér a minimálbér,  Magyarországon körülbelül 235 litert.

Az Amerikai Egyesült Államokban, a benzinfaló autók hazájában   mindössze
32 százaléknyi adótartalommal fejelik meg az üzemanyagok árát a benzin,  . Ez azt jelenti, hogy "elszálltak az árak": a benzin literje átszámítva a 140 forintot ostromolja.


Norvégia
szintén kőolaj-nagyhatalom, azonban az északi-tengeri kitermelés gyakorlatilag 100 százalékát exportálják. ennek köszönhetően nem sikerült leszorítani az üzemanyagárakat. Sőt: Norvégiában 1,52 eurót, azaz több mint 386 forintot elkérnek egy liter 95-ös benzinért! ---

copy privatbankar.hu

Előzmény: renesis7 (19527)
renesis7 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19527
Lehet.De úgy tudom vásárolnak az araboktól is.Amúgy meg ott mások a léptékek.Ott is kell szállítani az olajat mittudomén keletről nyugatra. Vagy a norvégok is teli vannak olajjal-náluk drága
Előzmény: ceeee (19526)
ceeee Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19526
Tudomásom szerint az USA a felhasznált kőolajának jelentős részét hazai termelőhelyekről szerzi,, ezért sokkal olcsóbb még ott az üzemanyag..
Előzmény: renesis7 (19524)
ceeee Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19525

Csak lassan azzal az ebédpénzzel...

Előrejelzések szerint, a következő tíz évben európai és világgazdasági tendenciák alapján az élelmiszerek ára is 4-5 szörösére emelkedik..
:-((

Előzmény: Cerka72 (19522)
renesis7 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19524

Csak azt nem értem, hogyhogy csak itt Európában ilyen kibaszott drága az üzemanyag.Nem hiszem, hogy kisebb a szállítási költség az USAba v Ausztráliába.

Saját gazdaságát teszi tönkre az EU.

Majd talán lesz egy taxisblokád, akkor tán a fejükhöz kapnak-irreális az adótartalma.

Kutasok azt mondják 350lesz a gázolaj pár hónapon belül.

Előzmény: Cerka72 (19522)
Metal Dog Creative Commons License 2008.03.20 0 0 19523
Szerintem nagyon jól néz ki a géped.
Előzmény: ilias (19510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!