Ha egy kocsi belsejéről vagy külsejéről van szó akkor mindenki tudja, hogy főleg szubjektív megítélés kérdése. De azt gondolom vannak végletek. Erre a formára azt mondani, hogy az unalom szobra kb. akkora marhaság mint ha valaki a rolling stones-ra azt mondja, hogy szar zenét jáccik. Lehet azt mondani, hogy nekem nem teccik ezért vagy azért. Nézzük meg az új Mazda 6 formáját. Nekem az is teccik, de az is lopás. Lexus legalább a fele. Akkor az is az unalom szobra? Nem láttam volna, hogy ilyen jelzőt írnak. Én mint laikus azt írok a kocsikról amit akarok, nekem ez nem szakmám, de aki a totalcar újságírója vagy cikkszerkesztője attól már elvárnám, hogy legyen már egy kis szakmai hozzáértése és ne legyen ennyire elfogult.
Jaj igen, tudom ez csak egy KIA, csakis unalmas és rossz és összelopott lehet. Bezzeg, ha alfa vagy bmw jel lenne rajta.
Sokat szemezgettem a mazda 2-vel mielőtt megvettem a pro_ceed-et. Vezettem is. Tényleg kellemes élmény vezetni. De bocsássa meg a világ, 4 millióért kapok 105LE-t benzinesben (Mazda 2 GT), ez ok. De kapok hátul egy merev hidat meg dobféket! 2008-ban! Dobfék, egy GT változatban. És nekem senki se mondja, hogy a merev híd az valaha is lesz olyan egy független felfüggesztés, vagy, hogy a dobfék hatásfoka majd évek multán is kiváló lesz. Ne mondja mert nem igaz.
Pedig lehetnék elfogult mert alapvetően szeretem a mazdát, de vegyük már le a szemellenzőt azért. Akkor inkább veszek új Swiftet, 1 misivel olcsóbb és ugyanaz a minőség mint a Mazda2, persze annyira nem egyedi és sportos de legalább ugyanolyan jó.
Ahogy írtam a népítéletben: puccos úri népek vagyunk kérem szépen... a seggünk kilóg a gatyából... egyes márkákra akkor is fanyalogva nézünk. Röviden: SZNOB.
Lassan elfogadja majd a nép a tényeket. Kénytelen lesz.
Szintén. Szerintem is jól néz ki. nem vagyok elfogult, azt bátran kijelentem. Márka fóbia lehet a rossz kritika. Savanyú a szőlő. Vanak ennél rondább, vagy nevű márkák az utakon.
Igen, nekem is teccik. ritka nagy arc aki cikket írta. Ha ez a kocsi az unalom szobra akkor a 3-as BMW Kalos hátsó lámpája meg maga a hányás. Az egy dolog, hogy egy kocsi külsejének megítélése szubjektv dolog, de mikor egy dél koreai gyártó csinál valamit akkor ész nélkül csak a fika megy. Aki erre a formára azt írja, hogy az unalom szobra az nem ért a munkájához. persze mikor kijött az új subaru impreza egy retardált és elcsépelt formával arra nem mondták, hogy az unalom szobra, na pedig az a forma tényleg gáz. Ostobák. Ez a véleményem.
Pontosítok :nem maga a benzinkutas,hanem a vezetője a benzinkútnak.Bár valóban nem közgazdász, de mint minden multinál náluk is van "dealer" találkozó ahol tájékoztatják őket a várható fejleményekről (akció,reklám,ár stb).
Jóvanna... tudom, megbántad, hogy nem egy fekete 1.4est vettél. De tudod mit... elcserélem az EX Limited traktorodra :o) Egyébként most párom használja... csak itt a városban autózik (napi kb. 10km) és így is 7,5 liter. Én meg OFF új Swift-el járok. (meglepően keveset eszik... és kevesebbet is forog a Cee'd-nél)
én is csak udvariasságból mondtam azt a sok jót az autódról,
Az 1.4 motor pedig egyenesen szörnyű, mindenki kerülje el. Igazából egész jól nézne ki az 5 ajtós.....de feketében!!! És amikor beindul az 1.4 benya ......na ott kezdődik az igazi vesszőfutás.
Igazad van. Én úgy mondanám, úgy kell menni mintha épp száradna ki a tank és jajj csak a kútig huzzam el a belemet.
Amúgy nem értem mért nem jó a 90 110 helyett, 300 km-en 1000-rest spórolok, azon autót v állatkát vehetek a gyereknek pl, ill 0 toelrancia meg mindenhol mérés akkor úgyis ez lesz, (vagy nem?). És az időnyereség sem vészes.
nekem dettó, de ha jól emlékszem mi mindig egy hullámhosszon voltunk, az az hasonló tapasztalatokról számoltunk be és a mostani hozzászólásod minden szavát meg tudom erősíteni, azzal a különbséggel, hogy nekem nem kellett frissítenem.
ui.: Én is sajnálom, hogy nem tudtunk találkozni, majd legközelebb. Sajnos nekem ez az időpont nagyon nem volt jó és kezdettől fogva szinte biztos volt, hogy dolgoznom kell....be is jött:(
Kár hogy nem tudtál eljönni a 16-i talira, szívesen megismertelek volna téged is!
A dízel fogyasztásával kapcsolatban: a másik fórumon írtam egyszer (csak sajna egy véletlen "törlés" miatt elveszett), hogy az előző tankolásomnál kíváncsiságból kipróbáltam, hogy tudja-e az én autóm is ezeket az "álomfogyasztásokat" produkálni. 30- km-t mentem Gödöllő-Valkó-Gödöllő (elég dimbes-dombos szakasz) és a fedcomp kereken 4 litert írt ki a végén. "Papásan" mentem, téli gumival, klíma nélkül, 13 fok volt a külső hőm., egy erőteljes előzés, régi vezérlőprogrammal, az átlagsebesség negyven fölött (már nem emlékszem pontosan).
Én úgy tapasztaltam és szerintem az lehet a titka, hogy a gázt a kívánt sebesség elérése és a gyorsítások után vissza kell venni annyira, hogy épp csak be legyen nyomva, ezáltal a pillanatnyi fogyasztás kijelzése is 2-4 liter körül alakul egyenes úton 80-as tempónál. Szóval szerintem: a kívánt utazósebességet (én úgy tapasztaltam, hogy 80 km/h -nál fogyaszt a legjobban 5.-ben) minél előbb - persze nem padlógázzal- elérni, majd visszavenni a gázt amennyire csak lehet és ezzel haladni folyamatosan. (De ki bírja ezt ki egy ilyen motorral...)
Az új szoftverrel még nem próbáltam, de biz' Isten ki fogom ugyanezt a távot. Úgy vettem észre, hogy ezzel (mármint az új vezérlőprogrammal) a gyorsításoknál többet mutat a pillanatnyi fogyasztásra, tehát városban rosszabb, viszont országúton, ha visszaveszem a gázt, jobban tartja a tempót és kevesebbet mutat.
Nekem is eddig 6.2 volt az átlagom számolva és kijelezve is, jelenleg 6 litert mutat. Én minden tankolásnál nullázom. De én 90%-ban most télen csak városban használom, naponta 10 km-t munkába járáshoz, főleg hideg motorral.
Régen a régi fórumon....... - ez jó, réges régen egy messzi messzi galaxisban, ja ez egy másik sztori - szóval ott sokat boncoltuk a fogyasztási adatokat. Akkor én is megbékéltem vele. Mostanra így 4000 km után nekem ez az egyetlen dolog ami egy kicsit nem tetszik az autóban én megmondom őszintén annál a használatnál ahogy én használom 1 l el kevesebbet vártam, nem beszélve a márka társak beszámolójáról és a tesztekről.
Az én nagy átlagom a 4000 km-re 6,2. hogy érzékeltessem a mostani tankolásnál 180 km után, úgy hogy ebből 110 kímélő országút, a többi döcögős város 6,1 -n áll a fedélzeti. Én ezt sokallom.
Persze tudok 5,1-t kizárólag országúton 90-l gurulva vagy 5,5-t autópályán egy személlyel 130-l, de hogy az 5-5,5-t hosszú távon hozzam az nem megy. Most vagy én fogtam ki, vagy mások csapják be magukat szívesen és csak az extrém/alacsony/ értékeket közlik. Mondjuk az enyém semmilyen körülmények között nem rángat és gyakorlatilag nincs turbó lyuk.
Említettem /lásd KiberLovag Sörözője/ az 1.8 TDI Mondeóval való élményemet és ott a nagy átlag 20.000 km után 5,5 volt egészen addig amíg cégünk autóversenyző hajlamű alkalmazottai át nem vették - végsebesség mésér GPS -el, gyorsulás Bp.-n a legkülönbözőbb márkájú autók és fajtájú tulajdomnosaikkal stb - így felkúszott 5,9 -re!!! ÉS EZ EGY KÖLCSÖNZŐI AUTÓ!!!!!
Szóval nem tudom én sokallom ezt a fogyit, de emellett imádom az autót.
A dízel áremelkedése elkeserítő egyet értek a cikkel:
Imádom a dízel ceed'emet, fantasztikus autó és szerintem ez a fantasztikus motor teljesen passzol az autó karakteréhez /itt elsősorban a z sw-re gondolok/, de ha most kellene autót vennem én bizony 1,6 benzinest vennék, ha 5 ajtósban gondolkodnék akkor 1,4 benzint, ha más típusban akkor Fiat Bravo vagy Linea 1,4 TJetet, /na az az igazi élvezet/
Eme hozzászólásom meg próbálom felrakni a hagyományos fórumra is, mert úgy látom napjainkban az pörög.