Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Mondjuk a régi menetrendet tekintve eléggé rossz volt annak, aki mondjuk egy kiruccanást tervezett Hatvanból Nyíregyre. Reggel eltudott jönni, délután már csak Gyöngyösig... Jó tudom biztos éves szinten ezen utasok száma minimális, de na..
A Hatvani Hírlap februári száma szerint tizenegy autóbusszal gyarapodott Hatvan, ebből három vadonatúj (két Volvo és egy Credo) és nyolc használt. Az elmúlt időszakban a KMKK összesen 63 buszt kapott.
Tudom, hogy a sajtóban megjelentekre kritikával kell tekinteni, de nekem a 8 használt kocsi csak úgy jön ki, ha a tavaly áprilisi két Crossway-t is beleveszem
Lehetséges. Viszont ebben a relációban nem okozott különösebb problémát a dolog. Ha mondjuk vissza irányban Nyh-Gyöngyös-Hatvan táblával jártak volna Gyöngyösig, az már viszont igen.
A tábla még a decemberi menetrendváltás előtti időszakról maradt meg, nem mostani gyártás. Addig ugyanis Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza, vissza irányban pedig Nyíregyháza-Gyöngyös relációban jártak.
Menetrendváltás után lett ebből Gyöngyös-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Gyöngyös.
Március 1-től pedig lesz Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Gyöngyös-Hatvan, amit úgy tűnik már a Hatvani egység fog csinálni.
Haha, kihívás elfogadva, tervezek már egy ideje valami ilyesmi endurance menetet. :D Ettől függetlenül ha lehet dönteni, inkább ne kiskörei legyen (annál is inkább ne, mivel csak az a 263-as van Kiskörén, ami azt a pár hevesi kanyart csinálja).
Na várjál. Szóval eddig úgy ment a járat, hogy valamikor kora hajnalban kigurult Gyöngyösről Hatvanba a Volvo, majd onnan ment Nyíregyházára. Visszafele már csak Gyöngyösig járt.
Ez asszem a decemberi menetrendváltásig volt érvényben. Akkortól kezdve nem volt meg a reggeli hatvani kinézés, csak a táblával nem foglalkoztak. Mostantól viszont Hatvantól Hatvanig fog járni a busz, a gyöngyösi Volvo meg majd máshova fog járni. Remélem, Szolnokra, mert hiányzó.
Időközben Gyöngyösig vissza lett vágva a járat, de most oda-vissza Hatvan lesz a végállomása és a hatvaniak fogják csinálni. A napokban írta "buszok" kolléga, figyelni kéne. ;P
A selejtezésekkel kapcsolatban nekem is furcsa, hogy már az "új", azaz a 200-asok utáni típusok is selejtezésre érettek. Az első gondolatom mindig az, hogy ezek a kocsik "nem is olyan régen" érkeztek. Aztán belegondolok, hogy az a nem régen, az bizony 15, 20, meg 25 évvel ezelőtt volt. Talán túlságosan is hozzászoktunk az utóbbi években, hogy egy autóbusz 20-25 évig van használatban és már az a furcsa, ha egy buszt mondjuk 15 évesen akarnak leállítani.
(Minap utaztam helyi járaton a LIR-564 -gyel, rajta is meglátszik a kor, mégis csak 17 éves.)
Összehasonlításképpen: az utolsó farosokat 1973-ban gyártották és közforgalomban 1983-ban közlekedtek utoljára. Ez pont 10 év. De a csuklós 630-asunk is "csak" 16 évet élt (1965-1981). Tudom, más világ volt akkoriban.
Persze a mai autók korszerűbbek, de 25 évig használni egy buszt, nem egészséges.
Egy idős busz vázszerkezete a lemezek és műanyag burkolatok alatt erősen korrodált lehet, így egy esetleges ütközésnél az energia elnyelő képessége nem megfelelő, nem biztonságos. Ezt sokkal nagyobb problémának tartom, mint a magas üzemanyag fogyasztásból, a több karbantartásból és a gyakoribb meghibásodásból származó hátrányokat.
Szóval érkezzenek csak az új buszok, a régi típusokból pedig tegyünk el az utókornak egy-egy szépen felújított példányt, a többit pedig igenis selejtezzük le.
... és több teljesen új magyar gyártmányú járművet is kapott a Hatvani Volán ... (több?)
... a háromtengelyesre annyian férnek fel, mint egy régi csuklós buszra ...
... egy teljesen új busz még a Hatvani Volán telepén pihen .. (a képen az NZM-429-es rendszámú Credo Econell, szóval az Apc-Eger járatra kerül egy elővárosi kocsi)
... március 1-től Hatvanból Nyíregyházára is el elehet jutni közvetlen buszjárattal ...
Akkor jelenleg ott tartunk, hogy 10 kocsit sikerült 5 üzemnél szétszórni. Annyira boldog lennék, ha a 430 egy hatodik helyre kerülne. ^^ Ilyenkor azon filózok egyébként, hogy ezt a cég valóban komolyan gondolja, vagy troll médiahack az egész és ezzel próbálnak valamilyen reklámot csinálni maguknak. Viszont hát ugye csak egy kis közösséget érdekli ez az egész, szóval médiafogásnak kevés, de akkor meg ott tartunk, hogy ez komoly, átgondolt döntések eredménye, ami pedig egy... hmm, egyedi megoldás.