összeállítanám a kategóriákat a mai hsz-ok alapján:
1. USA (LodoWico: a Lacetti Daewoo-leszármazott, max.a koreaiaknál jöhet szóba!) 2. F (a Citroen/Peugeot/Renault mellett nem lesz könnyű 4. autót találni, főleg személyautót nem! nincs már Bugatti EB112,a Simca,Matra halott! :-( L: a Venturi francia,csak inkább a sportkocsik közt a helye! 3. D 4. I 5. ex-KGST (a szovjet személyautógyártás csökevénye is ide tartozna.!) by hammer 6. ROC by hammer 7. J
azaz 7. ország,mint a kékhátúban!
F1 elvetve,igaza van L-nak,nem reprezentatív minta! WRC szintén!
8. Sportkocsik
9. egyterűek
10. SUV?! LodoWico: nem értelek, 1x tetszik,máskor nem érted,miért erőltetem a kategóriát... tényleg: erőltetem? uis nekem sem jönnek be ezek a dögök,de szerintem megkerülhetetlen elemei a mai autóiparnak. a cayenne-t, a tuareg-et direkt nem írtam (az audi q7-tel együtt),ezek túl nagyok szerintem egy alapvetően személyautós kártyába inkább a CR-V,X3 méretű gépek illenek... de tőlem lehetne "felműanyagozott oldalú,megemelt 4x4 kombi" kategória is ,az még személyautósabb (Alfa Crosswagon, audi allroad,Subaru outback,Volvo V70 CrossCountry)
F1-re csak annyit mondanék, hogy szerintem nem érdemes, már csak azért se, mert évente változik minden....egy szériakocsi egy jópár évig megmarad a köztudatban, és a kínálatban is
Most magam ellen beszélek, mert megrögzött F1 rajongó vagyok :)
Nem tudom, a saját gyűjtésemet fényezvén ( nyilván ) még azóta se nagyon tudok konkrét verdákat mondani a SUV csoporthoz, a szociverda csoport mellékes, azt könnyű összeszedni....
Amúgy feltörő lelkesedésünk azt jelennti, hogy munkához látunk? :D
végre hsz-ok,na ezt már szeretem! ;-) most meló van,délután a picinek névnapja,de este mindenképpen válaszolok-eszmefuttatok! :-)
elöljáróban annyit, - ha már mindketten így kirészleteztétek az autókat is - hogy Lodowico nagyon sok helyen eltalálta a jelöltjeimet , (ha más nem,egy C3-C4-C5-szerű felsorolással! :-DDDD ) pl. a 4. olasznak a Q'porte-t berakni: tényleg mintha gondolatolvasás történt volna
Hammer viszont látens ötleteimbe trafált bele,pl. a Logan annyira egyértelműen kell egy kártyába, (ezt a lapot látom magam előtt!) hogy én is hajlok körészervezni egy ex-kgst kategóriát. ;-) ugyanez a helyzet Dél-koreával, most hogy látom,összejön onnan egy négyes,én máris javasolnám 6. fix ország-négyesnek!
a fennmaradó európaiakat egybegyűjteni (svédek,spanyolok,stb..) szintén eszembe jutott,de szerintem ezt csak legvégsőbb esetben kéne bevenni. (egyébként Hattorinál egy külföldi paklinál láttam ilyet, Volvo,Daf,Saab,stb... volt egybegyűjtve)
Mindamellett én nem ragaszkodnék a kékhátú szereplők egyenesági leszármazottaihoz, legyen inkább az elv egy ország legjellemzőbb (leginnovatívabb,legstb..) márkáinak legjellemzőbb modelljei (azaz sportdízel-hegyek! :-)
várom a további ötleteket, elsősorban a kategóriákra kéne fókuszálni ,de nagyon jól ráéreztetek a dologra: egy kategória létjogosultságát úgy lehet bizonyítani,ha elsőre legalább kb. sejtjük,milyen autók fogják alkotni.
(F1-re semmi reakció? én nem vagyok nagy rajongója,de gondoltam rajtam kívül mindenki,ezért is gondoltam,hogy nem maradhat ki a pakliból!)
Máris elgondolkodtam, és tálalnám az összeállításomat :
francia : Peugeot ( akármelyik, ami most fut)
Renault ( Megane, vagy Clio)
Citroen ( C4, C5, C6 )
mivel ilyenek, hogy Simca teljesen esélytelenek, én a Venturi 400 GT-re gondoltam, nem mai gyerek, de ha nincs más.....üvöltsetek, ha esetleg tévednék, de szerintem a Venturi francia :)
német:Opel (magától értetődik) Astra, Signum, Vectra vagy akármelyik
VW (szintén) Passta, Golf, Scirocco
Ford Focus, Mondeo
Audi S3 vagy ha van jobb ötlet....
olasz: Fiat Punto Multijet, Bravo
LanciaDelta, Fulvia
Alfa Romeo 169, Brera, Spider
Maserati Quattroporte, Coupe
Lambo, meg Ferrari nem ide kell, esetleg a sportverdákhoz szerintem....
japán: Toyota Auris, Avensis, Corolla stb
Honda Civic
Nissan (esetleg) Sentra, ez nagyon bizonytalan
Mazda 3, 6, vagy akármelyik
vagy egy népszerű Lexus modell, a Nissan helyett
USA: Chevrolet Lacetti (ha azt ámérikában rakják össze)
Chrysler PT Cruiser, Sebring stb
Cadillac CTS (bizonytalan)
Pontiac G5, Pursuit
angol (ha lesz)Mini Cooper
Lotus Europa S
Rover 75
Jaguar XK8
ehhez jó lenne ötletek halmaza, ha zöld utat adunk az angoloknak, de én se ragaszkodom hozzájuk
szerintem a kelet-közép európa nagyon is jó ötlet,kell az :)
Dacia Logan (ha már ennyire megszerettük :) )
Skoda bármelyik jöhet, sőt kell :)
Lada 110, és egy érdekességre találtam világháló sűrűjében : LADA C ! ha valaki talál róla műszaki adatokat, márs bevehetjük a kvartettbe :)
ha valaki tud még erről a tájékról aktív autógyárat, közölje
esetleg a Volga ? 3111-es talán.....
ez eddig 7 :)
sportautók : Mercedes SLR MCLaren (ehhez az egyhez ragaszkodnék)
Bugatti Veyron
Dodge Challenger
Porsche Carrera GT végső esetben....
miért ne retrózhatnánk? Szoci-verdák :D olyan csoportra gondoltam, amit régen kedveltek az emberek, és könnyű volt beszerezni ( hogy utaljunk arra, hogy a régi kvartett sorozatokat "frissítjük" )
ehhez könnyen össze lehet válogatni 4 verdát... ez 9
terepjárók (SUV) ide nem tudok írni , de mint csoport, nagyon jó lenne
Részemről ennyi lenne, ha valakinek véleménye van, vagy módosítása, vésse monitorba....Ádinak külön köszönet, hogy ezzel az ötlettel (talán) feldobta a fórum hangulatát :)
ha esetleg túl új modelleket írtam volna, figyelmeztessetek
volt egyszer, nem is rég egy ilyen pályázat a hvtm-en. igaz, kevés egy csomaghoz, a minőség is hullámzó, meg a merítés is véletlenszerű, de nem tettem le róla, hogy összehozzak egy mai paklit a régihez hasonló lapokkal.
nekem hirtelen ez lenne a listám a kékhátúhoz (zárójelben az eredeti lapok - nem mindenképpen az egyezés volt a cél)
F - Citroen C6 (Citroen DS 23) F - (Simca 1100 GLS) F - Renault Megan CC (Renault 17 TL) F - Peugeot 1007 (Peugeot 104 Coupé)
(KGST - Trabant 601, Skoda 110 LS, Wartburg 353 W, Poski Fiat 126) helyette EU! :D EU - Saab 9-3 Convertible EU - Seat Leon EU - Volvo C30 EU - Skoda Superb
(SU - Zsiguli VAZ-2102 Kombi, Zsiguli VAZ-2103 "Lada", Moszkvics 1500, ZIL 114) helyette ROK (Dél Korea) ROK - Ssangyong Rodius ROK - Kia c'eed ROK - Hyunday Tiburon ROK - Samsung SM3
I - Alfa Spider (Alfa Romeo 2000 Spider Veloce) I - Lancia Thesis (Lancia 2000 Berlina) I - Fiat 500 (Autobianchi A 112) I - Maserati GranTurismo (Fiat XI/9)
GB - új Mini (Austin Allegro 1750) GB - Rolls Royce Phantom (Rolls Royce Phantom VI.) GB - Jaguar XJ12 (Jaguar XJ 12 (az igazi)) GB - Bentley Continental Flying Spur (Bentley Series T)
D - Mercedes Benz S600 (Mercedes Benz 450 SEL) D - BMW M5 (BMW 3.3 L) D - Opel Astra GTC OPC (Opel Commodore GS/E Coupé) D - VW új Beetle (VW 1303 (bogár))
(kitautók Fairthorpe-tr, Apal Corsa, Bond Bug 700, Super Seven) helyette egzóták egzóta - Pagani Zonda egzóta - Koenigsegg CCR egzóta - McLaren-Mercedes SLR egzóta - Bugatti Veyron
A nyaralás alatt - motivated by Marcinak vett manapság kapható pakli - sok fontos dolog mellett azon is elfilóztam, hogy milyen lenne a klasszikus autóskártya mai megfelelője. Arra gondoltam,hogy mivel amúgy sincs sok téma, nekikezdhetnénk az on-line szerkesztésnek,elvégre effektíve nem kerül semmibe... Az alapelv 10x4 lap személyautók országok és egyéb verdák járműkategóriák szerinti bontásban, a felosztásnak és az autóknak is reprezentatív mintának kellene lennie a mai autógyártásról.
kezdeném "vitairatomat" a kategóriákkal/országokkal: szépen átrendeződött az országlista mára, sok korábbi kvartett-ország egyszerűen nem rendelkezik számottevő (saját) autógyártással , ellenben sok újfajta jellemző járműkategória is megjelent. vagyis nem aggódom a 40 lapravaló miatt! ,-)
országok
ami tutti: 1.francia (csak mi lesz a 4.lapon? :-) , 2.német, 3.olasz és 4.japán - - ezek asszem vitán felül. 5.USA - mondjuk pont személyautóban nem annyira nyomul manapság,de szerintem összejönne egy szép kvartett...
az angolokat szimplán kihagynám ,szégyelljék csak magukat, majd most elgondolkodhatnak,hogy nem kellett volna mindent eladogatni! :-D KGST vagy helyette a kelet-közép EU nagy összevisszaság lett,szintén nem kell! jelentős szovjet személyautógyártás szintén nincs azaz: a maradék 5 x 4 lapra kategóriákat kell felállítani!
ebből a teherautók és buszok anno szerintem csak magyar mivoltuk okán voltak érdekesek, ma már kihagynám!
ami szerintem biztos: F1 népszerű, legyen ez a 6. 7. sportautók szintén nem maradhat el! ...eddig ugye semmi újszerű
8.-9. kat.-nak az egyterűeket és a terepjárókat (pontosabban SUV-okat) tenném! a 10. kat.-ra hirtelen 2 téma ugrik be: -WRC autók , -illetve egy agyament ,de jópofa csapat: olyan elavult verdák,amelyeket évtizedek óta gyártanak valahol a világ végén, pl. Hindustan Ambassador meg ilyenek...
hangsúlyozom,ez csak vitaindítónak szánt hozzászólás, várom a véleményeket,javaslatokat! ;-) (ha baromság az egész,azt is írjátok meg gyorsan! :-)
Bizalomgerjesztő a könyv is. Meg a Trabant :) Most, hogy jobban szemügyre vettem az adatait, a fogyasztása eszméletlen sok egy ekkora verdához képest (nem nagyon mondok újat)
Dehogy baj !!! Jó Neked ! (Tényleg, - miért nem vagy a Szigeten ? ;-))
Egyébként ennyire tippeltem, mert nekünk 30-40 közöttieknek az összes ilyen típusú autó kvartett szorosan hozzátartozott a zsenge gyerekkorunkhoz.
Van egy jó könyv (Szivárvány Nagyáruház v. ilyesmi a címe); Ebben ilyen retró cuccokról vannak jó szösszenetek. Este bemásolom az autóskártyás részt. Nagyon jól meg van fogalmazva....
Tényleg a Te korosztályodnak mi az ilyen kultikus (cool) gyerekkori cucca ? StarWars ereklyék ? Tazó ? Pokemon ? Scoobydoo? Van egyáltalán ?
volt ismeretlenebb. Pirosat sokkal többször látok felbukkanni, akár a Vaterán is.
*Ez a piros hátú itt történetesen a kisebb verzió; U.i. ez a kártya ismeretes egy kisebb és egy nagyobb lapos változatban is. A sárgát csak kisebben, a későbbi kéket pedig csak nagyobb verzióban ismerjük. Piros viszont van kétféle !
Érdekes még, hogy a legutolsó, kék hátlapos kártyában már láttam "kis-trabantos" és "nagy-trabantos" kiadást is, de csak a Trabant mérete külömbözik, maga a kártya azonos méretű. Ha lesz időm szkennelek be képet este.
Ha valaki legalább fotón be tud mutatni "zöld-hátú" magyar autóskártyát (nem biztos, hogy van ilyen!), - az üvöltsön egy hatalmasat !!! (és jutalomban részesül!)
Nekem tök-ugyanilyen barna hátuljú autós kvartettem van ! De nem magyar kiadás, hanem ángol :-)
Én azt mondom ezek az ívek egyidősök a kártyákkal. +- 1.-2. év. Később mi értelme lett volna kiadni? Mindig az új technika volt a lényeg az feledtette a régi hiányait. És persze a 20 filléres ár, az is inkább 60-as évekre vall. Később már elérte a forintot az ilyen "dolog" pl. az üveggolyó, kis müa. autók.... Tehát én arra voksolok, hogy együtt a kártyával. Sokat én sem láttam még. (talán emlékeimben rémlik egy feldarabolt Wartburg)