Milyen szépeket tudtak alkotni akkor, nagyon ügyeltek a külső megjelenésre, és nem csak a praktikum volt az első, mint a mai vizuálisan silány hidaknál.
Jó lenne arrafelé is elnézni, a Somoskőnél lévő volt kisvasúti alagúton átmenni.
Úgy értem, hogy első vasúti vasbeton hidak. Vagy kisvasúti híd volt már előbb is?
Ha vonattal, illetve gyalogosan mennél:
Sárkány (Şercaia) állomásról érdemes kezdeni a bejárást, a katonai rossebet meg lehet kerülni a kertítés mentén. A túlvégen már vágány nem jön ki, de könnyű megtalálni a nyomvonalat, végig követhető, a hidakon szekérút visz át.
Közúton:
73A főút, ami gyakorlatilag az 1-es (Bukarest - Bors) egy Brassót elkerülő alternatívája. (A kisvasutas topicban írtad, hogy Tusnádra mész nyaralni, pár óra alatt könnyedén megjárható. Brassóból a 73-ason érdemes elmenni Barcarozsnyóig (Piteşti iránya), onnan a 73A-n jobbra.) Brassó felöl érkezvén Újsinka (Şinca Nouă) falu után picivel a jobb oldalon lesz megpillantható a Cigányvölgyi híd. Az Ördögvölgyi onnantól egy-másfél km-re, jobbra (kelet felé) van.
Valóban nincs rajtuk forgalom, a II. világháború alatt északabbra helyezték a nyomvonalat, egy alagutat is létesítettek. A régi nyomvonalon jelenleg egy katonai létesítmény van, ameddig az egyik irányból megvan a nyomvonal, iparvágányként.
Pontosítok, Magyarország első normál nyomtávú vasúti vasbeton hidjai. A képen az 1908-ban átadott Brassó-Fogaras vasútvonalon épült viaduktok láthatóak, amik 36 és 60 m támaszközüek.
Gyönyörű képek!
Nem is láttam még ezekről soha fotót, a szakirodalmakban is csak metszet ábrák vannak.
Igaz ott Sinka nagy és kis völgyhidként említik.
Kár, hogy megszűnt a vasúti forgalom rajtuk, bár az örömteli, hogy ilyen szép állapotban még állnak. A nyári 100 éves vasúti vasbeton hídépítés konferencián a Román delegációval volt konzultáció, arról, hogy valamilyen szinten ezen hidak utokór számára megőrizhetőek maradjanak.
Valami helyszínt, települések, stb. tudnál erről mondani, hogy merre keressem őket?
4. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatalnál kezdeményeztük a Sárospataki Bodrog kisvasúti híd ideiglenes védettség alá helyezését.ˇ Az eljárás megindították, de az még nem fejezõdött be.
A Vasúti Hidak Alapítvány 2005-ös beszámolójából másoltam ki ezt a pár sort.
Karácsony táján az ausztriai Krems a. d. Donau történt az alábbi malőr a vasúti híddal. A hídon előreláthatólag február végéig nem lesz vasúti forgalom. Az alábbi idézet egy kedves ismerős által lefordított újsághír.
Átmenetileg szünetel a vasúti forgalom a Kremsi Dunai hídon, miután az YBBS tolóhajó a reggeli órákban nekiütközött a hídnak és egy hídpillért arrébtolt. - Jelenleg búvárok vannak a baleset helyszínén. Ellenőrzik, hogy a pillért a víz alatt érte-e valamilyen kár.-mondta tegnap délután Kremsben a rendőrség egy tisztségviselője. A hajó a baleset után továbbment Linzbe. A hajó orra meglehősen súlyosan megrongálódott. A baleset szombat 5 óra körül történt. A hajó 3500 tonna vasércet és napraforgómagot szállított. A baleset a hajó hegymeneti alacsony sebessége ellenére bekövetkezett. A rakomány baloldalával túl közel került a pillérhez és nekiütközött. A pillért 1 métert tolta felfelé.
Az YBBS kapitánya eszméltetét vesztette, de rajta kívül a hajó fedélzetén található emberek közül senki nem sérült meg. A hajó kapitányánál az alkoholfogyasztás gyanúja nem merült fel. Kórházba szállították, és valószínüleg a mai nap folyamán kihallgatják. A baleset okai még tisztázatlanok.