De lehet, hogy az óracsoportot is cserélned kell! Ha nagymozis, akkor talán nem. A zöld jelecske a bal alsó sarokban, még nem jelenti azt, hogy működik is!
Ha veszed a tempomat karocskát, szerezz hozzá fedőlemezt is, mert a 2. nyílás reszelve, csúnya :)
Visszaolvasva, keresve van még bőven róla írás...."
A baloldalon levő keresőbe a tempomatot beírva, sok találatot kaphatsz...
Nincs tömítés, kúpos a leeresztőcsavar. Szárazra takarítsd, és az előírt nyomatékkal húzd meg! De ha megnyugtat, egy kevés tömítőpasztával ha behúzod, nyugodtabban alszol majd :)
Sajnos, ha még sosem vették ki, úgy be lehet "rohadva", hogy csak lánggal lehet kivenni! Erre számítsatok, és csak tökéletes imbuszkulccsal nyúljatok bele.
1,4 T-Jet Emotion kocsimba most sikerült vennem egy komplett tempomatos kormánykapcsolót burkolattal együtt, jó áron.
Olyat olvastam valamikor nagyon régen, hogy ha be van vezetékelve, illetve, ha a kormányburkolat levételekor ott van szabadon a tempomathoz tartozó csatlakozó, akkor csak össze kell dugni meg valami komputeres programozás kell és máris van működőképes tempomat.
Ezzel kapcsolatban szeretnék infót kérni, hogy valaki csinált, csináltatott-e már ilyet?
Mi a menete? Aki számítógéppel tudja törölni a szervizt, annak a programjában bent van a tempomat indító program is?
Előre is köszi minden infót!
Kocsimról, 2008-as, de 2009-es forg.helyezés. Első tulaj vagyok. 80 ezer km. Havat, sót nem látott, fedél nélkül még nem aludt.
Chippelt, Kollárchiptuning, 145Le, 290Nm. Nincs pörgetve, csak öregurasan hosszú távokra van elővéve.
A fiam 2009-es 1.2 benzines Grande Punto-ja olajcsere érett lett. Olaj, olajszűrő megvan, viszont most már nem tudom, hogy a leeresztő csavar alatt van-e tömítés, vagy nincs. Ugyanis a boltban, ahol a szűrőt vette a gyerek, azt mondta a boltos miután megnézte a gyári katalógust, hogy nincs benne tömítés.
Nekem az is fura, hogy egy ilyen belső kulcsnyílású hernyó csavar van benne.
Ha valaki cserélt már ilyen motorban olajat, írja már meg legyen szíves, hogy ne akkor kapkodjunk tömítés, vagy tömítő paszta után, amikor már leengedtük az olajat.
Legjobb tudomásom szerint csak az OMW 100 maxmotion jön Schwechatból (austria).
A többi százhalombattai finomitóból,külön kutankénti adalékcsomaggal.Legalábbis itt nyugaton.
Mol.95 öt tankolok régóta,semmi gond nem lehet benzinek között.De én kerülöm mindig az olcsóbb kutakat,ahol lespórólják az adalékanyagot.
Hajtod te azt a gépet rendesen?? Ha bemelegedett nyomjad közben azért neki,hogy kitisztuljon az a rendszer.Kétszer egymás utáni százas tankolása talán egyhít a gondon.Próbáld meg.
Omw-nek nincs "szar" benzinje.Ott más lesz.
Én tegnap voltam "kiégetni rendszert Szhely-Ercsi...végig a 8 ason,néhol 150be belefutva.Veszprém-Szfehérvár között annyira jó az ut,hogy legszivesebben tövig nyomtam volna.Néha kellenek ilyen utak,nem csak város.
Ez volt az utolso hozzaszolas a temamban, erre reagalva. Az volt a gond, hogy hidegben, nehezen indult a kocsi, mintha nem huzna ra a "szivatot", beindult, de rogton lefulladt. 2-3 inditozas utan kapta el az utemet es kepes volt jarni. Szervizben megneztek, azt mondtak hogy minden rendben (van gyujtas, levego, uzemanyagnyomas is), de fura szaga vana benzinnek, fogyasszam ki es tankoljak friss premiumbenzint. Igy is lett, kifogyott az OMV fele 95-os, kapott Shell 100-ast. Hasznalom mar egy hete lassan a friss benzinnel es indul mint a kisangyal. Elso poccre, szepen, gond nelkul. Letezik hogy szar benzint kaptam az OMV-nel? Korabban nem tapasztaltam kulonbseget a 95-os es 98-as meg egyeb premiumbenzinek kozt. (T-jet mocis)
Hm.. megfontolandó. Csak vajon az nem nyomja e szét?.. Csináltam ma egy "próbafúrást". A legkisebb kihajtóm szára 4 mm-es, de a bordás rész az nagyobb valamivel. Vettem 4.2 mm-es fúrószárat majd befúrtam egy csavarba 18 mm mélyen (ekkora a bordás rész hossza a kihajtón). Nem ment be végig, kb 2 mm híja volt, de már fogott rendesen, persze csak érzésre. Ha valemelyest szét is nyomja a csavar elejét sztem az alumíniumban nem fog annyira befeszülni, hogy gondot okozzon. Na.. kezdem már túlagyalni.. A hegesztéstől jobban tartok valamiért. Egy ponton melegszik a hf. meg akár meg is olvadhat az alu is a menet körül. Viszont neked meg sikerült.. Na majd lesz valami.. Köszi
én előbb ütnék a 2-3mm-re megfurt lukba köszörült torx bitet mint egy kúpos kihajtót, az mire tudna a kihajtáshoz elég nyomatékot átadni már rég szétfeszítette a lágy tőcsavart
Meg tudnád mondani, hogy kb milyen hosszú a csavar azon része a hfben van? Sztem sokan rosszul használják a kihajtót és/vagy nem megfelelően készítik a furatot átmérőben és hosszban.
3-as, max 4-es fúróval gondoltam nekimenni úgy hogy kap majd WD 40-et is aztán hátha nem szorul be. Hengerfejet nem kéne cserélni legfeljebb nagyobb csavart kap. Persze plusz macera az is, de egy életem egy halálom. Se várni nem akarok szerelőre sem megfizetni az óradíját. Kell az autó, mert termelőeszköz és családi mindenes is egyben. Amíg nem muszáj nem kell másik mert baromi jó kis kocsi.
Csavarkihajtó nekem szinte soha nem vált be. Csak szétfeszíti a csavart és még jobban beleszorul. Ha megfúrod azt az M8as tőcsavart a kihajtónak olyan kicsi falvastagság marad hogy az már nem bírja azt a nyomatékot amivel kijönne.
Keress a környékeden egy lakatost vagy autószerelőt akinek van co-ja. Sokkal olcsóbb mint hengerfejet cserélni. Leömlőt természetesen levettem.
Én kifúrásban gondolkodom. Néztem hogy befér az akkus fúró. Utána pedig csavarkiszedővel kihajtom. Csak nincs az úgy beletépve, végül is alu a menet. Gondolom te sem szedted le az egész leömlőt. Ahogy láttam kb. a hf síkjánál van a törés vagyis mélyen a leömlő karimája alatt. Meg hát co-m sincs.. Na érdekes lesz az biztos. Köszi!
Ez előfordul sűrűn ennél a motornál, vsz a csavar pocsék és/vagy gyárilag túlhúzzák.
Co-val simán kiszedhető, annó lefényképeztem de nem találom.
A sík alatt letört tőcsavar körül karcoltam egy kört, ennek a segítségével központosan odatettem egy anyát.
A lukon keresztül összehegesztettem az anyát a tőcsavarral és kitekertem. Persze hegesztéskor a pisztolyt is központosan a tőcsavarra kell célozni.
Az első ilyen mentésnél kb a negyedik hegesztés lett elég erős, a harmadiknál már az első.
Szélvédőt garanciába megoldották. Elvileg kivették és az egészet ujraragasztották,gyakorlatileg meg a fene tudja, de a lényeg hogy utána már tömített rendesen.
Nah.. Víz után "tűz".. Ma egy random, félmeleg motorral való elindulás után kifújó hang elölről.. De egy fél perc után semmi..
Mondom, biztos képzelődöm.. De nem, következő induláskor megint hang.. Utána felpattintottam a géptetőt, hamisítatlan "kipufogó szag" csapott meg vagyis a katalizátor előtt van a baj és a hang is ütemes, tehát nem a közös részből jön hanem egy hengernél van gond, de kérdés hogy repedt-e a leömlő? (ennél azt hiszem nem öntvény (1.4 8V), vagy a tömítés ment ki? Később alaposabban körbenéztem, hiányzik egy csavar az egyes hengernél alul. Bele van törve a hengerfejbe. Vett már ki valaki úgy beletört csavart hogy nem vette le a hengerfejet? Nincs túl sok hely a hűtő és a zárhíd miatt.
Ejha.. És mi lett a megoldás? Én tavaly nyáron cseréltettem szélvédőt (de megint kell majd a vizsgára...) a Pilkingtonnál, én bízom benne hogy minőségi munkát végeznek. Meg mondom, szerintem nem régi a dolog, mert nincs szétrohadva se a szőnyeg, se a lemez, és nyomokat sem találtam a tűzfal körül. Bár nyilván nem tudtam minden lehetséges helyre benézni.
Helyzetjelentes: ugy dontottem hogy tulsagosan le kellene bontani hozza, inkabb elvittem egy szervizbe, kimertek mindent, minden rendben van. Nincs hiba a taroloban, a szenzorok jol mernek, uzemanyagnyomas is van (meg erre gyanakodtak). Mindent megpucoltak, megneztek. De hidegen tovabbra is nehezen indul. Csak az elso inditas, kesobb mar megy rendben. Kapott friss gyertyakat is. Nem ertem mi a fene lehet ez.
Segítséget szeretnék kérni, 2007-es 1,4 16V Grande Puntom műszerfalán a kijelző időnként megbuggyan. Hol teljesen elsötétedik, vagy össze vissza karakterek jelennek meg, vagy villog a km számláló.
Valaki tud segíteni ebben, tapasztalt már ilyet? Esetleg megoldásban, vagy szakiban aki tudja javítani.
Tegnap ért utol a döbbenet (hosszú nyugalmas idő után) amikor porszívóztam a vezető oldali lábteret. Áll a víz a lábtérben.. szőnyeg csatak vizes (utóbbi napok esői..) Viszont nem látom annak a jelét hogy már régóta fennállna ez a helyzet. Egyelőre annyit talán tisztáztam, hogy nem a tűzfal felől, sem a klímabox felől nem jön a víz. A padlólemezen az ülés környékén van két "lyuk" ami be van fedve talán a hangcsillapító kátránylemezzel. Valaki tapasztalt már ilyen "ok nélküli" vizesedést? Hol jöhet be a víz? Autó nem volt törve (nagyon).