A következő tünetet észlelem egy ideje: induláskor, ha nem megfelelően operálok a gáz és kuplung pedállal, akkor eléggé rángat, mintha udrálna a motor föl-le. Ha már meleg a motor, ez kevésbé jelentkezik, de akkor is tudom produkálni, ha nagyon akarom! Ez mitől lehet?
Nálam sokat csökkent gumiszőnyeggel. A szövetből nehezebben, hosszabb ideig párolog a lábról rákerülő víz. Persze, ha neked gumi van, akkor már mindegy.
Én csillaggarázsban parkolok, és a fákról a rácsra jutó levelek is segítenek, át vannak ázva, és lényegében rajtuk szívja át a levegőt a szellőző. A Swiftnél nem áll meg kívül, de lejuthat a szélvédőrács alá, az aknába. Azt sem rossz kitakarítani.
Előbbiekből kiindulva kipróbálnám téli időszakban pollenszűrő nélkül is.
Tudom, már az előző fóliázásnál elmondták a gyári színezés dolgot. Azért is írtam lentebb, hogy a 70% kb. a gyári színezésnek felel meg.
Hugom is nemrég fóliáztatott, de nem tudott színtelen UV-st szerezni, meg egy kicsit sötétíttetni is akart elől is, ne lássák elsőre, hogy egy kis fiatal hölgy vezeti az autót. A magyar utakon sokszor kinézet alapján bánnak veled 8 ha látszik a szituációban, ki az "ellenfél", egy nagy bengát nem biztos, hogy leszorítanak, míg egy kis mitugrászt hamarabb.
Így ő is svarcban felrakatta a fóliát előre, hogy ne égesse az UV. De ha akart volna, se tudott volna színtelent rakatni, mert nem volt.
Amúgy érdekes ez a dolog, ahol én csináltattam, ott sem volt. De a színesek ugye több fokozatúak voltak, és árnyalattól függetlenül azonos UV-szűrési értékkel rendelkeztek, tehát elvileg akkor színtelen is lehetne, de arra nincsen kereslet. Az infravörös szűrés is alig változott az árnyalattal.De ezt én sem tudtam eddig, azt hittem, minél sötétebb, annál jobban véd, és az emberek jó része így lehet vele.
Meg nem bizos, hogy a fóliás magától elmondja ezeket, én rendesen kifaggattam, tudni akartam, mit miért. Hozzáállás kérdése, ha az ügyfél bemegy, hogy le akarja vakoltatni az autót, akkor levakolja.
Talán, ha sokat büntetnek, és az emberek egyre nagyobb számban keresik a szabályt teljesítő színtelent, akkor az is elterjed majd.
Igazad van, a sok dolog közül csak egyhez fűzném hozzá a saját tapasztalatomat. Azért számít a gumi öregsége, amit nemrég tapasztalhattam. A Kormoran téligumim 2003-as gyártású volt, tavaly felnistől vettem. Most volt rá pénz, hogy lecseréljük, még bő 5mm volt a mintamélység. De már kemény volt. Másodikba váltva, ha ki kellett lőni ( automata ) megnyikkantotta a kereket. A kanyarokban sem éreztem biztosnak az autót vele. Nem volt maga a típus rossz, amikor tavaly a gumist kérdeztem, hogy mi a véleménye, azt mondta, nincsen semmi gond vele ( a korát nem nézte ). Pedig az ő érdeke lett volna, hogy rossznak titulálja, és vegyek újat.
Most új Matadorokat vettem, és nagyon érezni a különbséget. Dobogókőről Pomáz felé tempós kanyarok vannak, lehet hasítani, de a régivel nem mertem úgy ereszkedni, mint az előző autómmal, bizonytalannak tűnt. Most az újjal érezhetően jobb volt a tapadás, 100 körül lehetett zúgatni lefelé.
A nyárit tavasszal akarom cserélni, az eddig sohasem hallott izé gumi, most be sem ugrik a neve. Tavaly velük vettem az autót, a gumik 95%-osak voltak, de 2004 végiek. Keresztanyám előtt már egyszer elakadtam velük a sárban, és felfelé csak kapar a fűben. A minta is rossz ilyesmire, meg a gumi is öreg, és nem deformálódnak a cellák úgy, ahogyan kellene. Most azoknál is stabilabbnak érzem az autót.
Persze, az ember úgy megy, ahogyan a gumi tapad. De az új keverék jobban tapad, és az biztonságot jelent azonos tempónál bekövetkező váratlan szituációban, ha hirtelen kell korrigálni.
Az en OFF motoromba pl. piactol (meg meg a gyartas elejen gyartasi orszagtol) fuggoen mas gyartya van. Van platina NGK, sima NGK meg Champion. Ugyanolyan jol mukodik a simaval is, mint a platianval (mert most utoljara ilyet vettem bele, occo volt :)
Köszönöm mindenkinek a választ, akkor marad az irídium. Láttam a Brisket akcióba, lehet az lesz majd akkor, ha ugyanolyan jó, mint az NGK. (NGK-ba megingott a bizalmam, 1.3 8V Swiftbe vettem, de hibás volt, mozgott a porcelán része, lehet hamisított volt.)
Már csak gyertyakulcs (na meg gyertya) híja van. :)
A régi Swifthez jó volt a Lada gyertyakulcsa, ehhez biztos nem jó, az 21 mm-es kulcs volt.
"....én csak 5500 ért láttam a neten, de akkor is az kell..." Gondolom itt nem az árra gondolsz?! Van az olcsóbban is, csak keresni kell. A Brisk meg ugyan olyan jó, mint az NGK. A Skodák, Volkswagenek azzal mennek. Sőt Suzuki alkatrész oldalon is fent van, csak fele áron.(igaz most akcióznak)
látom, vágod a frankót, tényleg így van...sokan próbálkoznak ócsítani, hátha elmegy okosba... azt a gyár is tudja, hogy van akinél 10 év alatt jön össze a 105....ez az iridium azt is bírja...nem véletlenül annyi, amennyi...én csak 5500 ért láttam a neten, de akkor is az kell...
más márkákban is bírják az iridiumok, naná, hogy van aki elfelejti a cserét, mégis megy a vas..éltem sivatagi országokban, nem volt jellemző a gyertya utáni érdeklődés(sem)..... tudom, most lesz olyan, hogy a fogyasztás, meg biztonság, stb..stb...
Akkor viszont jobb híján marad a klíma, mint "tökéletes megoldás".
Szerintem már ezeknek a kocsiknak a szellőztető rendszerét a klímával kalkulálva tervezik, így nem tudod másképp megoldani a páramentesítést hideg motornál. Esetleg leengeded az ablakot, hogy ne leheld be..:))
Szerintem az a 105 000 km úgy van kitalálva, hogy bőven van benne biztonsági tartalék. Tehát mondjuk elbírnának azok 200 ezret is, de azt mondja a gyár, hogy legyen az 105 ezer, de azt tuti bírják.
Gondolkodtam egy gyertyacserén, mert mégiscsak 5 éves a gyertya benne, meg van benne 66e km, (tudom csere ideje 105e km, de sokat megy hidegüzemben), annyi kérdésem lenne a hozzáértőkhöz hogy:
1: a gépkönyv (netről letöltött gyári utasítás) megengedi a hagyományos gyertyát, a DENSO K20PR-U11, vagy NGK BKR6E-11 típusút, amit cserélni kell hamarabb kb. 35e km után, viszont olcsóbb sokkal, mert az iridium darabja 4500 Ft körül mozog, 4 gyertya esetén ez már 20e Ft körül van, még gyakoribb csere esetén sem kerül többe a hagyományos gyertya, csak nem tudom, árt-e a motornak. M15A motorkód.
2.: itt a gyertyák mélyen ülnek, láttam új Swifthet gyertyakulcsot, 16mm, kb 200mm szárral az egyik weboldalon, jó ez a kulcs bele? (tudom, hogy macerás a gyertyacsere, a trafókra különösen ügyelni kell.)
Mostanság egy olyan melóm van, amit sofőrszolgálatnak hívnak.
A lényeg, hogy többé-kevésbé ittas egyének kocsiját kell haza vezetnem/nünk. De gondolom ezt Ti kapásból értitek. Nem úgy mint hőn szeretett rendőreink jó része.
Történet a következő: Egy emberke akinek volt egy kis alkohol a kontya alatt megkért, hogy vigyem haza a kocsiját, aminek még az első két ajtaján levő üveg is le volt fóliázva (szabálytalanul).
Na elindultunk a kocsival, erre párszáz méter után az út szélén dekkoló rend őre megállított, mondván közúti gépjármű ellenőrzést hajtana végre. Mindezt olyan éjjel kettő körül. Szóval papírokat kéri tőlem, mondom neki, én egy sofőrszolgálattól vagyok és épp az autó tulaját viszem haza a kocsijával, de közben már adtam is át a papírjaimat. Ekkor lett elkérve az autó papírja a tulajtól. Eddig minden ok, rend őre megszólal, kicsit húzzam fel az ablakot, kérdem miért? Mert meg akarja nézni az üveget, rendben felhúztam. Erre csontnélkül mondja, hogy bizony ez ötezerbe fáj nekem, mivel én vezettem az autót..., mondom neki, most ültem bele a kocsiba, nem én fóliáztattam le a kocsit, ha valakit büntetni akarna, itt az autó tulaja büntesse őt, ne engem. Az autó tulaja is mondta rögtön, hogy őt büntessék, nem én tehetek a fóliáról. Na itt kezdődtek a gondok..., innentől blokkolt a szerv "agya" kb még 5 perc volt mire felfogta, hogy mi is a történet és, hogy az autó tulaját kellene büntetnie nem engem. Hozzá teszem tudomásom szerint ő tényleg jól akart eljárni, hogy engem, mint sofőrt akart büntetni, de és itt jön a DE, ha ott ül mellettem az autó tulaja, miért nem őt csesztette rögtön?
A történet vége az volt, hogy végre megírta a "csekket" az autó tulaj nevére.
Remélem érthetően írtam le..::)) Csak a csesztetések miatt:)
Ebben a tortenetben az a szep, hogy allitolag ez a kerites nem is az utcan volt, hanem mar a telken belul. Tehat elobb atmasztak egy masik keritesen. Es ha nem is tudtak olvasni, pontosan tudtak, hogy aram van benne (ezt vallottak).