Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

77-316 Creative Commons License 2010.11.27 0 0 61259

Köszi a választ!

 

Kuplung csere megolgja a helyzetet, mert már vagy 75.000 van benne, vagy konstrukciós hiba?

Astra001 Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61258

Swift.

Kuplung.

Nekem is csinálja néha...mintha ragadna a kuplung....

Határozottabb kuplungkezelés, azaz rövidebb csúsztatás, ha totyorgok akkor csinálja mig hideg, ha már meleg, nemigen.

 

 

Fólia:

 

Nekem épületfólia van a sárkányon, R20as.

Ez kb 3x vastagabb, mint a normál autófólia.

Felrakni is nehezebb, sokak szerint nem is lehet, ehhez képest haverom pikk-pakk felcsapta rá és most már 2. éve hibátlanúl teszi a dolgát.

Befelé elég necces, de kifelé tökéletes.

Csak hátul és a csomiüvegen van, előre nem akartam, az már durván rendőrcsalogató lenne.

Előzmény: 77-316 (61257)
77-316 Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61257

Sziasztok!

 

A következő tünetet észlelem egy ideje: induláskor, ha nem megfelelően operálok a gáz és kuplung pedállal, akkor eléggé rángat, mintha udrálna a motor föl-le. Ha már meleg a motor, ez kevésbé jelentkezik, de akkor is tudom produkálni, ha nagyon akarom! Ez mitől lehet?

kkn Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61256

Nálam sokat csökkent gumiszőnyeggel. A szövetből nehezebben, hosszabb ideig párolog a lábról rákerülő víz. Persze, ha neked gumi van, akkor már mindegy.

Én csillaggarázsban parkolok, és a fákról a rácsra jutó levelek is segítenek, át vannak ázva, és lényegében rajtuk szívja át a levegőt a szellőző. A Swiftnél nem áll meg kívül, de lejuthat a szélvédőrács alá, az aknába. Azt sem rossz kitakarítani.

Előbbiekből kiindulva kipróbálnám téli időszakban pollenszűrő nélkül is.

Előzmény: *fox* (61239)
kkn Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61255

Tudom, már az előző fóliázásnál elmondták a gyári színezés dolgot. Azért is írtam lentebb, hogy a 70% kb. a gyári színezésnek felel meg.

Hugom is nemrég fóliáztatott, de nem tudott színtelen UV-st szerezni, meg egy kicsit sötétíttetni is akart elől is, ne lássák elsőre, hogy egy kis fiatal hölgy vezeti az autót. A magyar utakon sokszor kinézet alapján bánnak veled 8 ha látszik a szituációban, ki az "ellenfél", egy nagy bengát nem biztos, hogy leszorítanak, míg egy kis mitugrászt hamarabb.

Így ő is svarcban felrakatta a fóliát előre, hogy ne égesse az UV. De ha akart volna, se tudott volna színtelent rakatni, mert nem volt.

Amúgy érdekes ez a dolog, ahol én csináltattam, ott sem volt. De a színesek ugye több fokozatúak voltak, és árnyalattól függetlenül azonos UV-szűrési értékkel rendelkeztek, tehát elvileg akkor színtelen is lehetne, de arra nincsen kereslet. Az infravörös szűrés is alig változott az árnyalattal.De ezt én sem tudtam eddig, azt hittem, minél sötétebb, annál jobban véd, és az emberek jó része így lehet vele.

Meg nem bizos, hogy a fóliás magától elmondja ezeket, én rendesen kifaggattam, tudni akartam, mit miért. Hozzáállás kérdése, ha az ügyfél bemegy, hogy le akarja vakoltatni az autót, akkor levakolja.

Talán, ha sokat büntetnek, és az emberek egyre nagyobb számban keresik a szabályt teljesítő színtelent, akkor az is elterjed majd.

Előzmény: *fox* (61229)
kkn Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61254

Igazad van, a sok dolog közül csak egyhez fűzném hozzá a saját tapasztalatomat. Azért számít a gumi öregsége, amit nemrég tapasztalhattam. A Kormoran téligumim 2003-as gyártású volt, tavaly felnistől vettem. Most volt rá pénz, hogy lecseréljük, még bő 5mm volt a mintamélység. De már kemény volt. Másodikba váltva, ha ki kellett lőni ( automata ) megnyikkantotta a kereket. A kanyarokban sem éreztem biztosnak az autót vele. Nem volt maga a típus rossz, amikor tavaly a gumist kérdeztem, hogy mi a véleménye, azt mondta, nincsen semmi gond vele ( a korát nem nézte ). Pedig az ő érdeke lett volna, hogy rossznak titulálja, és vegyek újat.

Most új Matadorokat vettem, és nagyon érezni a különbséget. Dobogókőről Pomáz felé tempós kanyarok vannak, lehet hasítani, de a régivel nem mertem úgy ereszkedni, mint az előző autómmal, bizonytalannak tűnt. Most az újjal érezhetően jobb volt a tapadás, 100 körül lehetett zúgatni lefelé.

A nyárit tavasszal akarom cserélni, az eddig sohasem hallott izé gumi, most be sem ugrik a neve. Tavaly velük vettem az autót, a gumik 95%-osak voltak, de 2004 végiek. Keresztanyám előtt már egyszer elakadtam velük a sárban, és felfelé csak kapar a fűben. A minta is rossz ilyesmire, meg a gumi is öreg, és nem deformálódnak a cellák úgy, ahogyan kellene. Most azoknál is stabilabbnak érzem az autót.

 

Persze, az ember úgy megy, ahogyan a gumi tapad. De az új keverék jobban tapad, és az biztonságot jelent azonos tempónál bekövetkező váratlan szituációban, ha hirtelen kell korrigálni.

Előzmény: sumi19740807 (61231)
jó hír Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61253

igazad van...de még nincs rá szükségem...ha eljön az idő, akkor szigorúbban rákeresek...de köszi...

 

a gyári NGK-ra írtak valahol 5500-at  :-(

Előzmény: *fox* (61247)
Pityorka Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61252

Köszönöm.

Előzmény: *fox* (61251)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61251

Pityorka:Ment Neked egy privi.

Előzmény: Pityorka (61249)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61250

Artani nem art.

Az en OFF motoromba pl. piactol (meg meg a gyartas elejen gyartasi orszagtol) fuggoen mas gyartya van. Van platina NGK, sima NGK meg Champion. Ugyanolyan jol mukodik a simaval is, mint a platianval (mert most utoljara ilyet vettem bele, occo volt :)

 

Előzmény: Pityorka (61241)
Pityorka Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61249

Köszönöm mindenkinek a választ, akkor marad az irídium. Láttam a Brisket akcióba, lehet az lesz majd akkor, ha ugyanolyan jó, mint az NGK. (NGK-ba megingott a bizalmam, 1.3 8V Swiftbe vettem, de hibás volt, mozgott a porcelán része, lehet hamisított volt.)

Már csak gyertyakulcs (na meg gyertya) híja van. :)

A régi Swifthez jó volt a Lada gyertyakulcsa, ehhez biztos nem jó, az 21 mm-es kulcs volt.

Előzmény: jó hír (61246)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61248

Úgy látom én is, hogy a legjobb és legbiztosabb megoldás a klíma.

Előzmény: MOGYORÓ1 (61245)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61247

"....én csak 5500 ért láttam a neten, de akkor is az kell..." Gondolom itt nem az árra gondolsz?! Van az olcsóbban is, csak keresni kell. A Brisk meg ugyan olyan jó, mint az NGK. A Skodák, Volkswagenek azzal mennek. Sőt Suzuki alkatrész oldalon is fent van, csak fele áron.(igaz most akcióznak)

Előzmény: jó hír (61246)
jó hír Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61246

látom, vágod  a frankót, tényleg így van...sokan próbálkoznak ócsítani, hátha elmegy okosba...  azt a gyár is tudja, hogy van akinél 10 év alatt jön össze a 105....ez az iridium azt is bírja...nem véletlenül annyi, amennyi...én csak 5500 ért láttam a neten, de akkor is az kell...

 

 más márkákban is bírják az iridiumok, naná, hogy van aki elfelejti a cserét, mégis megy a vas..éltem sivatagi országokban,  nem volt jellemző a gyertya utáni érdeklődés(sem)..... tudom, most lesz olyan, hogy a fogyasztás, meg biztonság, stb..stb...

Előzmény: eznemmentseg (61244)
MOGYORÓ1 Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61245

Akkor viszont jobb híján marad a klíma, mint "tökéletes megoldás". 

Szerintem már ezeknek a kocsiknak a szellőztető rendszerét a klímával kalkulálva tervezik, így nem tudod másképp megoldani a páramentesítést hideg motornál. Esetleg leengeded az ablakot, hogy ne leheld be..:))

Előzmény: *fox* (61242)
eznemmentseg Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61244

Szerintem az a 105 000 km úgy van kitalálva, hogy bőven van benne biztonsági tartalék. Tehát mondjuk elbírnának azok 200 ezret is, de azt mondja a gyár, hogy legyen az 105 ezer, de azt tuti bírják.

Előzmény: Pityorka (61241)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61243

Ilyet én még nem hallottam. El tudom képzelni, hogy nem árt a motornak, de sz.v.sz fölösleges kisérletezni.

Az igaz, hogy a hagyományos gyertya olcsóbb, viszont sűrűbben cserélni kell. Az irridiumost elég 100.000 km-nél és tuti bele való.

Ha érdekel van irridiumos Brisk-em baráti áron.  :)

Előzmény: Pityorka (61241)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61242

Azon már túl vagyok. Persze nem mostam, hanem tisztítottam.  ;)

Előzmény: MOGYORÓ1 (61240)
Pityorka Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61241

Sziasztok!

 

Gondolkodtam egy gyertyacserén, mert mégiscsak 5 éves a gyertya benne, meg van benne 66e km, (tudom csere ideje 105e km, de sokat megy hidegüzemben), annyi kérdésem lenne a hozzáértőkhöz hogy:

1: a gépkönyv (netről letöltött gyári utasítás) megengedi a hagyományos gyertyát, a DENSO K20PR-U11, vagy NGK BKR6E-11 típusút, amit cserélni kell hamarabb kb. 35e km után, viszont olcsóbb sokkal, mert az iridium darabja 4500 Ft körül mozog, 4 gyertya esetén ez már 20e Ft körül van, még gyakoribb csere esetén sem kerül többe a hagyományos gyertya, csak nem tudom, árt-e a motornak. M15A motorkód.

2.: itt a gyertyák mélyen ülnek, láttam új Swifthet gyertyakulcsot, 16mm, kb 200mm szárral az egyik weboldalon, jó ez a kulcs bele? (tudom, hogy macerás a gyertyacsere, a trafókra különösen ügyelni kell.)

 

Köszönöm szépen.

MOGYORÓ1 Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61240

Talán egy alapos mosás nem ártana elsőként, hogy tiszta legyen az üveg belső fele..., utána kevésbé párásodik... szerintem.

Előzmény: *fox* (61239)
*fox* Creative Commons License 2010.11.26 0 0 61239

A tö**m tele van a reggeli párásodással!!!

A külső lefagyást könnyen és viszonylag gyorsan el tudom tüntetni, de a szélvédő belső felülete pillanatok alatt bepárásodik.

Induláskor ugye esélyem sincs meleg levegőt fujatni az üvegre, így marad a várakozás.

Tavaly próbáltam a páramentesítőt, sz*rt sem ért.

Ez a jelenség nálatok is jelentkezik????

Tudtok rá valami jó és bevált praktikát??? (...és nem a klímára gondolok)

 

Köszi!!

arpeen2 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 61238

Kösz !

Előzmény: *fox* (61237)
*fox* Creative Commons License 2010.11.25 0 0 61237

Szia!

 

A DOT 4 rendben van és fél liter elég szokott lenni.

Előzmény: arpeen2 (61236)
arpeen2 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 61236

Tudna valaki segíteni mennyi fékolaj kell a Swift2-be ? És jól olvastam DOT4 kritériumnak kell megfelelnie és kész ?

MOGYORÓ1 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 61235

Egyetértek!!

 

És még ráadásként leírom mi történt kb 2 hete.

 

Mostanság egy olyan melóm van, amit sofőrszolgálatnak hívnak.

 

A lényeg, hogy többé-kevésbé ittas egyének kocsiját kell haza vezetnem/nünk. De gondolom ezt Ti kapásból értitek. Nem úgy mint hőn szeretett rendőreink jó része.

Történet a következő: Egy emberke akinek volt egy kis alkohol a kontya alatt megkért, hogy vigyem haza a kocsiját, aminek még az első két ajtaján levő üveg is le volt fóliázva (szabálytalanul).

Na elindultunk a kocsival, erre párszáz méter után az út szélén dekkoló rend őre megállított, mondván közúti gépjármű ellenőrzést hajtana végre.  Mindezt olyan éjjel kettő körül. Szóval papírokat kéri tőlem, mondom neki, én egy sofőrszolgálattól vagyok és épp az autó tulaját viszem haza a kocsijával, de közben már adtam is át a papírjaimat. Ekkor lett elkérve az autó papírja a tulajtól. Eddig minden ok, rend őre megszólal, kicsit húzzam fel az ablakot, kérdem miért? Mert meg akarja nézni az üveget, rendben felhúztam. Erre csontnélkül mondja, hogy bizony ez ötezerbe fáj nekem, mivel én vezettem az autót..., mondom neki, most ültem bele a kocsiba, nem én fóliáztattam le a kocsit, ha valakit büntetni akarna, itt az autó tulaja büntesse őt, ne engem. Az autó tulaja is mondta rögtön, hogy őt büntessék, nem én tehetek a fóliáról.   Na itt kezdődtek a gondok..., innentől blokkolt a szerv "agya" kb  még 5 perc volt mire felfogta, hogy mi is a történet és, hogy az autó tulaját kellene büntetnie nem engem. Hozzá teszem tudomásom szerint ő tényleg jól akart eljárni, hogy engem, mint sofőrt akart büntetni, de és itt jön a DE, ha ott ül mellettem az autó tulaja, miért nem őt csesztette rögtön?  

A történet vége az volt, hogy végre megírta a "csekket" az autó tulaj nevére.

 

Remélem érthetően írtam le..::)) Csak a csesztetések miatt:)

 

Előzmény: sumi19740807 (61231)
Gaben. Creative Commons License 2010.11.24 0 0 61234
Nagyon amen :)
Előzmény: sumi19740807 (61231)
Pityorka Creative Commons License 2010.11.24 0 0 61233

Szia!

Nagyon egyetértek azzal, amit leírtál.

 

Előzmény: sumi19740807 (61231)
t.lantos Creative Commons License 2010.11.24 0 0 61232

"De azért ki is írta,hogy áram van benne"

Ebben a tortenetben az a szep, hogy allitolag ez a kerites nem is az utcan volt, hanem mar a telken belul. Tehat elobb atmasztak egy masik keritesen. Es ha nem is tudtak olvasni, pontosan tudtak, hogy aram van benne (ezt vallottak).

Előzmény: sumi19740807 (61231)
sumi19740807 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 61231

Sziasztok!

 

Látom téma a fólia,s azt is,hogy megoszlanak a vélemények:)

Az én véleményem az,hogy ha megvan igényesen csinálva,akkor mi a bánatnak kötözködnek vele?

A mi kis országunkban minden szarba bele kell hogy kössenek.

Miért baj a fólia?

Miben zavarja a vezetőt?

Semmibe.

Ok,hogy az első szélvédőre nem tehetek fel,ezzel nincs is baj,de hogy oldalra sem az durva.

Most nem korom feketére gondolok.

Ha sötét napszemüvegben vezetek,az a lőtéri kutyát nem érdekli.

Sőt ha éjszaka támad felvennem a napszemüveget,s megállít a rendőr,max hülyének néz,de ennyi.

Sajnálom,hogy itt nálunk ez így működik.

A valóban veszélyes dolgokat meg engedik.

Mondjuk cigizhetsz a kocsiban.

Pedig az sokkal veszélyesebb mint mondjuk a telefon.

Vagy pl egy kis kőfelverődés van a szélvédődön már bubognak,hogy műszakin ez csere lesz.

De ha mondjuk 4-5db lejárt pályamatrica van az ablakodon,az nem gond.

Mindennel foglakoznak,de azzal nem amivel kéne.

Nézik azt,hogy hány éves a gumid,független attól,hogy milyen mély a mintázat.

Hihetetlen,régen a 90-es években ki kevés km-t használta a kocsit,akár 10 éves gumival is járhatott,mégsem történt baj.

A baj nem itt kezdődik,nem itt kéne lefejni az egyszerű autóst.

Mondjuk ha kicsit kedvezőbbek lennének a lehetőségek,akkor több kevéspénzű ember lecserélné a régi vasat valami korszerűbbre,modernebbre.

Ez már egy lépés lehetne a biztonságos közlekedéshez,hisz nem kell attól tartanom,hogy valaki fék műszaki probléma miatt nekem durrant.

Csak egy jó kis használtautó program kellene,kedvező feltételek,stb……..

Ha engednék legálisan a fóliázást,az munkahelyet teremt,és megsokszorozná azok számát,kik fóliáztatnának.

De nálunk,ahhhh.

Ha „ellop” egy kamasz egy csokit a boltban gyerekcsínyből azt azonnal bezárják 1-2 napra.

Ami ok is,legalább elmélkedik a hülyegyerek,hogy mit tett.

A S.András meg ittasan,drogosan,ráadásul visszaesőként szabadlábon????????

Hát hol élünk a jó ku..a anyjukat!

(bocs de felhúztam magam,de ez a véleményem)

Vagy az idős bácsi felfüggesztettet kap,mert áramot vezetett a kerítésbe hogy megvédje a kis kertjét.

De azért ki is írta,hogy áram van benne,a büdös barom cigoja meg nem tud olvasni,agyonkúrja az áram,mert lopni azért akar.

Aztán az idős öreget hurcolják meg.

Vicc ami itt van,úgyhogy Gaben,és a többiek ne csodálkozzatok ha egy szar kis fólián gatyáznak,ez ma Magyarország!

 

Gaben. Creative Commons License 2010.11.24 0 0 61230

Agymenés az egész. Jó magyar szokás szerint megint azokat *aszogatják akiket nem kellene.

Előzmény: *fox* (61229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!