Hát azért csak Nagybörzsöny. Ennél Kemence is jobb álapotú pálya. Kemence magyar viszonylatban nem is rosz. De Nagybörzsöny az sajnos katasztrófális. De az a jó benne igazi kisvasúti filling.
Nyáron erre jártunk, és már máskor is szóltak a vonatbol eme hely megfigyelésére. Amúgy a nagy segítség az első képen jobbra látható felsővezeték oszlop volt.
Tegnap sikerült kiviteleznem az ezévi első vonalbejárásomat, ebből lett ez a rejtvény: (segítségképpen elárulom, hogy -mint most a topik november eleje utáni hozzászólásait végigolvasva kiderült- a vonal(acská)ról novemberben esett szó itt a topikont)
Magyar Államvasutak Rt. ajánlati felhívása nyílt eljárás megindítására (9450/2005)
...
"II.1.6) A szerződés meghatározása/tárgya (a folytatáshoz szükség szerint használjon további lapokat) Vállalkozási szerződés. Az ún. Kis-Burma vasútvonal megmaradt vágányrészeinek [67+50-87+50 sz. között] maradéktalan elbontása összes kapcsolódó iparvágányaival és a már nem működő biztosító berendezési szerelvényeivel és a rekultiváció végrehajtásával egyetemben, valamint a Bicske-Lovasberény vonalszakasz használaton kívüli Bicske-Alcsút-Felcsút közötti meglévő vágányszakasz."
Nekem úgy tűnt, hogy megvannak a sínek. Decemberben voltam arra utóljára. Biztosan hiányosan, de van még belőle. Az biztos, hogy mióta Matáv volt, azóta nem jött erre semmi, talán a posta időkben még....
Hát, a Herceghalmi állomás nem túl nagy, mondhatnám kicsi. Van egy műtrágya vagy miafene-tároló rész rakodóvágánnyal. Mellesleg, s ahogy ezt Vendégsín szmájlijai is alátámaszthatják, valószínűleg a valóságalap nem igazán létezik. Tekintve hogy Herceghalom környezete eléggé dimbes-dombos...
Sinbiciklis: majd tartunk egy mozgó Örs gyűlést, hogy Almásfüzitőtől Herceghalomig minden szál elveszett sínt meglátogassunk! :-)
Pontosítanám, az új infók alapján amit most kaptam...
Szóval a herceghalmi állomás mellett volt valahol (vagy a területén), katonai célú vasúti elosztóhely volt...
Sajnos egyáltalán nem szoktam arra járni, és nem tudom mi igaz belőle, vagy hogy milyen formában igaz, talán ha lenne vki aki ismeri a herceghalmi állomást...
Úgy emlékszem nem volt még a téma, köszi hogy megosztottad velünk! Én hetente kétszer átutazom Herceghalmon, ott egyetlen döglött vágány van csak jelenleg...
Ma hallottam egy érdekes történetet egy "elveszett" pályaudvarról! A történet szerint valamikor, amikor még zajlott a háborús készülődés építettek egy katonai rendező-pályaudvart Herceghalmon (a pontos helyét nem tudom...). A síneket földdel borították, és befüvesítették. Szükség esetén kevés földmunkával üzembe helyezhető lett volna!
Állítólag a területet a kárpótlás során parcellázták, és szétosztották...
Érdeklődöm, tud-e erről valaki valamit? Tényleg létezett? Mikor építették? Használták valamikor?
---> Sajnos a forumot csak nem régóta olvasom és időm is kevés. Nem tudom, e téma szerepelt-e már a topicban. Ha igen elnézést, ezesetben visszakeresem... <---
Nekem van 1967-es KH. I. rész, ami a vonal menti vonatfogadó helyeket is tartalmazza, a jelzők és állomások adatai mellett.
Sőt a tolószolgálatról is ír, a vonalon Nagyvisnyó-Dédes-Bélapátfalva között a páratlan, Királd-Csokvaomány között mindkét irányú, Eger-Felnémet között mindkét irányban a nagyobb tehervonatok tológéppel közlekedtek.