Szia! Köszi, kipróbáltam. Egy 5 mm-t tudtam magam felé húzni, nem jött olyan könnyen, de utána nem jött tovább. Erőltetni meg nem akartam, nehogy eltörjön és nagyobb kárt okozzak. Visszanyomtam, gond nélkül visszament. Holnap fényes nappal újra próbálom, de lehet a gomb nincs eltörve.
Ki lett törölve a hibakód és haza felé nem csinálta már.
Levettem a motor burkolatot,átnéztem a látható vákum csöveket de nem láttam hibát.Van ott valami vákum membrán ház fényes fémből,kb a turbo felett de a caövek rendesen rajta vannak.
Az egr be kb 100 km van.
Igen olyan is van mintha valami lemez csörögne,de úgy emlékszem hogy mindegy hogy ki vam e nyomva a kuplung vagy nincs.
De van valami mélyebb hang is kis gázfröccsnél.
Ez a lemezes nem lendkerék?
2 szerelő látta azok lemdkereket mondtak mert kinyomott kuplungnál a mély morgós hang nincs.
Viszont nem rázza be a kasznit leállításkor és nem csörömpöl hangosan.
Az valószínű P1251 lesz.A turbó túltölt,és így visszaveszi a teljesítményt.Igen,okozhatja a geometria korommal való eltömődése,de a vákuumrendszert is érdemes szétszedés előtt átnézni. Csodálom,hogy bejött ez a hiba,a Corolla Versoknál nem volt jellemző,Previán,ill Avensis Verson folyamatosan ilyen hibák vannak,de ennek más a turbója,attól persze nem lehetetlen.
Nem tudom,milyen a felújított lendkerék,nem tettem még olyat be.Amit hallasz,nem egy kis csörgő hang,hasonló,mint egy lemez?Ha benyomod a kuplungot,akkor csilingel?
A hátsó fúvókkát ki tudod pattintani, a 3. féklámpa felől (hb-n így van valszeg verson is) és ki tudod fujatni levegővel, nekem egyszer odatolt valamit a motor és eldugította.
Szeretném megosztani a corollám futómű kopogási hibájának a megoldását .
Rossz úton a futómű felől, amit a kormányon keresztül érezni is lehetett egyre erősebb kopogó hangot tapasztaltam már egy ideje.
Elkezdtem a keresést és a javításokat. Már esedékes volt a trapézgömbfejek cseréje így kicseréltem. sajnos nem ez kopogott. Utána jöttek a stabilizátor rudak , de nem oldotta meg a kopogást. Kicseréltem a külső kormányösszekötő gömbfejeket is de nem lett jobb. Leellenőriztem a toronycsapágyakat is de jónak tűntek .
Ekkor a műszerfal alatt a kormánycsukló előtt találtam egy csatlakozást amin volt egy szorító csavar.
Ezt sikerült jobban megszorítanom és láss csodát megszűnt a kopogás !!!!!!!!
3 évesen került az országba,itthon én vagyok a 3 tulaja.
Törve nem volt (karosszériás vagyok)
Rozsda van egy pici az alján de nem rohadás! Ott ahol nem rücsizték le gyárilag.
Le kérdeztem a km et a bm rendszerből, az ok.
Tehát ha volt tekerve az esetleg még 3 éves korában de nem tünik olyannak az autó.218 van benne.
Hibája hogy nem nyom hátra vizet a mosó
Ill ami nem tetszik hogy alapjáraton kis gázfröcsöt adogatva van valami kis hang,ill mintha valami vas csörögne be.Ez lehet kettőstömegű lesz de holnap meghalgattatom egy szerelővel.
Ill. Igen a kuolubg kemény és bele kell nyomni a tűzfalba,bár ma állítottam a pedál nyomórúdján ,most talán jobb.
Az ajtókárpitok lógnak mint mindegyiken,ezt megcsinálom.
Mondjuk annak örülnék ha nme a kettőstömegű szólna benne.
De leállításkor vagy indításkor nincs csattanás stb.
De,igen,nagyon tartós autó,szinte hibamentesen mennek el rengeteget. De az idő vasfoga azokat is kikezdi,az előbb leírt rozsdásodásra gondolok,ami nem épp az autó hibájából ered.
Na helló. Ha 2004-es,akkor az még a régi motoros.Nem voltak rosszak,konkrét típushibát nem ismerek azoknál,a kuplung felkeményedik kb 100e km-enként,vagyis csere,ezt tudnám felhozni,de ez használatfüggő is.A motort ha gond van nehezebb diagnosztizálni.Minél több a km,annál valószínűbb a befecskendezők elhasználódása,ami üzemanyagfüggő is.Esetleg magasabb km-nél az olajszivattyúval előfordulhatnak problémák,valamint az olajszűrőkosár az olajteknőben eltömődhet,amit a befecskendezők kifújása okozhat,kb ennyi. Sajnos már ezek is eléggé öregszenek,és mindenhol ,,javítják" a hozzáértők,ha egy olyan példányt fog ki az ember,akkor az darázsfészek,ha tippelnem kellene,akkor amivel én találkoztam,annak a 80%-a egy széttákolt visszapörgetett szar,vagyis nagyon meg kell nézni vásárlás előtt.A Németből behozottak meg ronggyá vannak rohadva,ha kívülről nem is látszik.Ilyen,hogy a lengőkarokat kézzel szét tudod morzsálni,a féltengelyanya gyakorlatilag el van tűnve már,minden bonthatatlan,stb. erre érdemes figyelni. Ha látod,hogy egy jól karbantartott autó,akkor megvehető.
Ez a rohadásos téma mindegyik típusra vonatkozik,nem csak a verso-ra.Bírom,mikor megveszik külföldről,hozzák átvizsgálásra,persze vétel után,és egy A4-es papírt teleírok,akkor néznek ki a fejükből,hogy miért írtam fel.Gyakorlatilag amit kiadott az autóért pénzt,azt egy az egybe bedobhatta volna a kukába is.Így vannak a mostani slágerrel, a Prius-szal is.Amikor már a tekercsrugó,az mondjuk egy 10-es gömbacél,elrohadt,akkor szerinted mit várnak attól a szerencsétlen szartól?
Kopoghat még a stab. szilent is,de azokat akna v emelő nélkül nem tudnád kicserélni,az szar munka,kínlódós.Azthittem megnézted a pálcákat,és azért mondtad hogy ki akarod cserélni őket.Majd meglátod,meddig fogja bírni,bízni kell benne,hogy jó lesz,de csodát nem kell várni tőle. :D
Megrendeltem a stabpálcákat, a listában volt olyan is amihez oda volt írva h erősített kivitel, ezek 4-5-6e körül vannak. Végülis Blueprintet választottam, abból is azt amihez oda volt írva h acél, és a tömege is nagyobb volt mint egy másiké(voltak tömegadatok). Bízok benne h vmi erősített ez is :)
Átnéztem a futóműveket, fékcsövek rendben, hajszálrepedezettséget sem láttam rajtuk. Fékbetét elöl 5 mm, fékek nem szorulnak, én lógást sem találtam hogy őszinte legyek.. Pájszerrel próbáltam mozgatni a stabpálcákat-amennyire hozzáfértem-de én nem vettem észre lógást, de attól lóghat gondolom, nagyobb erőket kap az útról :) De mi más kopogna? Csak rossz úton hallani(külterületen lakunk), de ott durván kopog.
Akkor így hagyom a jobb első kotyogást, ez az info jól jött, köszi :) Majd a kézifékre ráállítok a karnál, azt annyi. Mást úgy néz ki nem kell csinálni vizsgára. CO-n aggódok kicsit h jó legyen, mert olajevős..
Igen,a fogasléc lóg picit.Vizsgán nem veszik észre,mert leengedett állapotban nem érezni,és sehol sem emelik fel,de amúgy sem bukna meg.Már alacsony km futásnál érezhető ez a bizonyos lógás,én így hagynám,de a stab pálcákat ha kopognak,ill. lógnak,az csere.Nézd meg a hátsó fékcsöveket is,mert ketté szoktak repedni.Nagyon sokan úgy használják,nem is értem,hogy vizsgán hogy mennek át,valószínű a hátulját nem igen nézik,vagy fogalmam sincsen,de én csere nélkül nem engedem ki.
Ja, a jobboldalon éreztem. Tehát felemelve, oldalirányú kotyogása, holtjátéka van a keréknek, és benézve az összekötővel együtt "kotyog", tehát belül lóg vmi a kormánynál, nem gömbfej kívül.
HA a kormánymű szára(ez alatt mit értünk? a kormánymű dugattyúja?) lóg, akkor azzal mit lehet kezdeni? Vizsgán nem fognak belekötni? Most lesz majd vizsgás.
Ha a jobb oldalon érzed,akkor lehet a kormánymű szára lóg,és nem az axiál,szinte mindegyiknél érezni ezt.Jobban meg kellene nézni,mert lehet,hogy felesleges a cseréje.Én tettem már be japanparts-ot,nem volt vele baj,de ha nem a legolcsóbbakból választasz,akkor szinte mindegyik tudja a dolgát. A stab.pálcáknál meg mindegy,melyik márkát választod,kb 15-20e km,és ismét vége.Azok mind szarok,több márkát tettem már be,de egyik sem tud többet.A gyári pálcák ára horror,nem tudom,milyen márkájú,de azok jók,azt kellene megtudni,ki gyártja,de egyébként az nem opció,mert 40ezer darabja,irreális dolog.
Lehet az lesz. Amúgy az van, h ha mozgatom kézzel a kereket, akkor kotyog, és mozog oldalra az összekötővel együtt. Tehát nem a gömbfej lóg sztem, hanem belül.
Alkatrészből milyen márkát javasolsz? Kutyacsont is kéne.
Szerintem villáskulcs nem fér oda,max csőfogó,de az is kicsit ferdén,ha jól emlékszem,már rég cseréltem.Egy kicsit kínlódás kicserélni,de nem megoldhatatlan.Szerintem bízd egy futóművesre,utána úgyis javasolt egy állítás.
Én nem vagyok ilyen nagy Toyota tudós, ezért nem tudom, hogy mikortól kaptak ilyen váltót.
A corollámat ismerem valamennyire. A kuplungtárcsa kopást az MMT váltónál az elején érezni sem lehet mert az aktuátor dolgozik a lábad helyett és kicsit nagyobb erővel kell működnie, hangsúlyozom az enyhe kopásnál. Aztán ahogy jobban kopik bekapcsol az automata vészjelző, amiről semmilyen manual, kézikönyv nem ír. Ez egy éles sípoló hang ami minden kuplungtárcsa mozgásnál hallható lesz na ilyenkor kell elmenni a szervizbe, computerre rádug és nézi, hogy "number of clutch adjustments" = 5, vagy hat vagy 120 tehát egy szám.
5-7 között enyhébb kopás de már csere. Ha sokáig mész erősen kopott tárcsával a váltó még dolgozik tehát nincs veszély, hogy hirtelen üresbe kapcsol vagy ilyesmi, de már alapjárati cammogás elmarad, lejtőn indulni nem tudsz csak kézifékkel és rettenetesen idegesítő a sipogás ami szinte állandósul. Na ilyenkor már a legtürelmesebb ember is elmegy a szervizbe. Az árakat a multkor leírtam. Én Toyo-team Garage (budapesti szerviz) hívő vagyok náluk ez egy rutin fél napos meló. Ügyesek, mindent tudnak a toyotákról.