Szegeden a Yamaha Kalmárnál vettem. Úgy tudom, hogy beugró nélkül is lehet venni. Az ára reg. adóval most 537 eFT. Ehhez jön még kb. 35 rugó vizsga, rendszám meg ilyen szarok. Én 250-et fizettem bele meg kifizettem az egyebeket így a fennmaradóra kb. 7 ezer valamennyit fizetek havonta 4 évig. THM-ben ez 11% körül van.
A hitelt nagyon egyszerűen intézik, személyi, adókártya, és ha van vonalas telefonod, akkor közüzemi számla sem kell, de még telefonszámla sem csak megkérdezik a telefonszámodat. Ja, munkáltatóit nem kértek, de munkahely telefonszámot igen. De azt hiszem nem érdeklődtek.
Szóval már egy ideje morfondírozok ezen a gépen én is, Te meg a Dél-Alföldet emlegetted ahol én is élek, úgyhogy érdekelne, hol és milyen áron,milyen hitelekkel stb. lehet ezen a környéken kapni a YBR-t...
A 2db. válltáskát Bőr-díszmű boltban vásároltam 4200 Ft-ért. A többrekeszes, zippzáros táskák vízhatlan anyagból készültek. A rögzítést a lecsatolható vállpántokkal úgy oldottam meg, hogy az egyiket a fém csomagtartóba fűztem a másikat pedig az ülés fölött átvezettem. Szükség esetén mindkét táska lecsatolható. A külső méreteket főleg a kipufogó határozta meg. A csomagtartó és a lengéscsillapító rugója tartja távol a keréktől. Véleményem szerint igazi megoldás az ülés alatti vázhoz rögzíthető kihajtható fém csomagtartó lenne, mint valamikor az MZ-ken volt. A szélvédő: magassága és dőlésszöge állítható. Én 170cm magas vagyok. A jelenlegi beállítás mellett a zárt sisakom plexijéig véd. Szélcsendes időben próbáltam, és gyakorlatilag sík úton "hozza" a korábbi fordulatszám/ sebesség értékeket. Esőben, szélben még nem mentem vele.
Mivel teljesen kezdő vagyok még lenne 1-2 kérdésem hozzátok. na szóval tavaly vettem egy V-ös golfot, de amióta nézem a motogp-t + megállt mellettem egy r6-os azota érzem hogy kell motor, de hát kezdésnek nem lehet sportgép, tanulni meg munkába nagyon tuti lenne az ybr. A kérdésem hogy milyen ruhát, sisakot kell/szoktak venni az ilyen kissebb naked motorhoz. Ha tudtok ajánlani jó márkát, szakkereskedést az klassz lenne. -i ? , + Ti meddig szoktatok motorozni ?, hány fokig merészkedtek ki. + van-e valami speckó vizhatlan ruha, ha netán ránkszakad az ég?
Mivel az YBR motorja erős hasonlóságot mutat az elődnek is nevezhető SR125-el, szerintem a SR tapasztalatok jó iránymutatást adhatnak. Én előkerestem a motorrevüben korábban megjelent SR teszteket és elég jókat írtak róla. Postás(!) használatban mentek el átlagban(!) 60-70ekm-t gyűrűzésig, utána pedig 100ekm fölött lett esedékes a fúrás...
Én úgy gondolom, hogy a postásmotorok igénybevétele messze meghaladja a munkábajárós használat által okozott kopásokat...
Ha lentebb visszaolvasol, a 10. hozzászólásban abes cimbora azt írja, hogy 117ekm van az SR-jében, és még nem volt megbontva a motorja.
Szerintem ez a motor (YBR) kifejezetten munkamotornak (pl. futárkodás), ill. ingázásra lett kifejlesztve, tehát bírnia kell egy darabig...
Mondjuk én hidegen csak nagyon óvatosan közlekedek vele, 4000-nél már felkapcsolok és igen óvatosan bánok a gázmarkolattal is. Mivel nincs cserélhető betétes olajszűrője, én a 6000 km-es olajcsere-periódust meg fogom felezni, két szervizelés között beiktatok egy otthoni olajcserét 3000 km-enként, bár ez itt a rossz idő beköszöntével alig 1600 km-rel az órában mégkissé távolinak tűnik... :-)
Megvan nekem is végre a motor. Kellemes csalódás a kivitele és a motorozhatósága is. Köszi hogy idáig ennyi információt írtatok le róla- nagyban hozzásegített a választáshoz. üdv.Z
Én szeptem 6-án vittem haza és most 570 van benne. Én közlekedésre vettem, ezzel járok dolgozni én is, heti 5-ször 40-50 km-t.
(Hobbira kicsit nagyobbat vettem volna, de most hobbizásra nem telik. Még egy kicsit növesztem a hasamat és a szakállamat, meg keresek még néhány millát, aztán jöhet egy Harley :-))
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy mennyi lehet az élettartama az ybr125-nek kilometerben ? és ha valaki tudna válaszolni hogy ajánlja -e munkábajárásra heti 3x napi 70 km. nagyon megköszönném. Amugy nagyon tetszik a motor szerintem nagyon szép, és nem igaz hogy 16 éveseknek valo mint olvastam az egyik tesztben. nagyon köszi a segitséget
Tegnaptól túl vagyunk az 500 km-en. De továbbra is "kíméletes" vagyok. Főleg, hogy a nagy szél miatt nem is tudtam menni. Itt a Dél-Alföldön tegnap erős szél volt. Nem is gondoltam, hogy ennyire zavarni fog. Erdős és tisztásos helyek közt motoroztam, nem kátyús, de nem jó, egyenetlen úton. Nem volt valami stabil a helyzet.
A "valódi nagyok" úgy elmentek mellettem, minta fene. Mondjuk szerintem 80-nál ők sem mentek többel, de én még hetvennel is alig mertem...
De mostmár legalább tudom, hogy jó út és szélcsend kell....
jól néz ki így felszerelve a motorod. Érdekelnének a táska paraméterei. Használtad a motort szélvédő nélkül is? Mi a különbség a vele és nélküle között?
3300 km-nél járok. Biztos: sík úton kb. 95kg-al szélcsendes időben szélvédővel / Givi A 600-as. Belső mérete -a vezető felöl: magas: 408 mm, max széles: 395 mm / 8000-nél 95, 8500-nál 100km/h. A 12V 35/35W izzót cserélni kellett kb 2500-nál, mert kiégett. A világítását, csak nemrégen volt módom kipróbálni sötétben: 80-90 között szerintem gyenge ! Index problémám nem volt. A fogyasztás 2.3-2.5 l körül beállt A korábban írt 100 km/h feletti seb-gekhez kellett egy kis lejtő !
Ma megnéztem egyedül, a biztonság kedvéért, nekem 5000-nél 59 k/h. :-)
Különben fogyókúrára fogtam magam szerintem 100 alatt vagyok már, nem akarom terhelni szegényt. De holnap szünnap, kakaspürkölt gasztro fesztre megyek úgyhogy visszafelé leterhelem.
A súllyal tudok visszajönni, de harmincas sajna nem tudok lenni, úgyhogy maradok negyven fölött.
Viszont a fogyasztása nagyon tetszik. Az Toyotám eszik ennyit 100-on, mint a Vájbíerem 300-on. Csak legyen sokáig jó idő!
Egy kollegám vett egy 535-ös Virago-t, ő is pont most és ismerkedik vele, az ezeréves babettáját cserélte le. :-) Hát ő 180 km után tankolt egy tizest. Ez annyi, mint az asszony C3 fogyasztása. A biztosítás is évi 20 rugó.
Persze, hogy a chopper is egy "érzés", de nekem most ez a motor az "érzés" mellett (persze, hogy van) közlekedni is kell.
Jó, de ketten voltunk..., egyébként stimmelnek a sebességek, mert figyeltem alább...
Találtam egy jópofa kerékpáros kormánytáskát fillérekért, amit nagyon jól lehetett feltenni a csomag rögzítő pókok beakasztására készült kis fém konzolra.
Az indexszel valóban így lehet a dolog, mert a szerelő már szólt is, hogy rendeljetek egy index-relét, meg se nézte, amikor megkérdeztem azt mondta, igen előfordult már.
5000-nél 50 km/h??? Elfelejtetted felteni 5.-be??? 50-nél nekem 4300-at mutat... 5000-nél pedig kb. 58 km/h-t...
:-)
Bejáratás alatt 2 személlyel... Ejnye-bejnye... :-)
Ez az indexrelé dolog tényleg gyenge pont lehet... Van egy francia oldal (www.ybr125online.fr), ahol van fórum is (fransziául), ott már korábban is többen jelezték, hogy az indexük meghülyült... Akkor ez valami típushiba lehet... Nekem 1500 km-nál tartva még nem volt vele bajom, remélem nem is lesz, kopp-kopp-kopp...
Ja, és volt ott egy felmérés is, aminek az eredménye az volt, hogy az YBR 125 tulajok zöme 30 fölötti fickó, akiknek javarészt az első "nagy" motorja... :-)
Balesetmentes közlekedést vele, az autósok ritka kötsögök bírnak leni, legalábbis azok, akik sose ültek motoron...
A CG drágább. Nincs fordulatszámmérője. Az YBR néhány éves modell, a CG közel 30 éve jött ki. Az YBR nekem letisztultabb vonalvezetésű, bár a küllős kerék megnyerőbb a CG-n, sajnálom, hogy Európába nem hozzák az YBR-t küllős kerékkel...
Röviden ennyi, a kettő nagyjából egy kategória... Kinek a pap, kinek a paplan, ugye...
A lányomat már vittem, azt észre sem vette, ma viszont mögém ült végre a nej is.
Egy kicsit érezte, azt írja a leírás, hogy 200 kiló lehet a teher, szerintem mi azért vagy 30-40-nel alatta voltunk. 5000/perc-nél ötvennel mentem. Csak sokat ficergett, :-), és érezte a kis motor.
Ma volt az első tankolásom (vagyis a második igaziból, de az első a bolt után volt).
Pontosan 7 litert tankoltam és pontosan 300 km-t mentem. Ez nem rossz. Mondjuk kíméletesen is vezettem, de valószínű, hogy bejáratás után is 3 körül lesz majd a fogyasztás.
Ti spréztétek már a láncot? Nekem azt mondták 300 után kell, így ma be is fújtam.
Az előzőekben látható a kis aranyos és még csak huszonegy-két km volt még csak benne akkor. Én még 70-nél nem mentem többet vele, mert figyelek a "bejáratós" szabályokra. Egyébként nagyon kulturált kis motor. De nekem a váltókar csavarja nem volt rendesen meghúzva. Másnap "régi motoros" kollegáim felhívták rá a figyelmemet, hogy lötyög és rendesen utána kellett húzni. Szerintem nagyon keveset fogyasztott, mert már majdnem 100-at mentem, de a benzin-szint mutató meg se rezdült, - ámbár nagyon "kíméletesen" is vezettem. Egyébként én is (mint láttam alant is :-)) 100 kiló körül mozgok és 43 éves vagyok. De ennek ellenére (hogy ilyen "öreg" vagyok) ez az első "nagy"-motorom. Eddig csak robogóztam, de úgy néztem ki mint az Üvegtigrisben az "ízirájderöcsém", no ez sem chopper, de azért ez motor- És én használni vettem, mert-és fontos, hogy ne is fogyasszon sokat, mert ezzel járok minden nap 20 km-re dolgozni, meg a család sem bírna el már egy harmadik autót.
Lenne egy off kérdésem. Amikor a motorotokat vettétek, a Honda CG 125-t alternatívaként nem vettétek számításba? Ha igen, akkor mi döntött az YBR mellett?
Csak azért kérdezem, mert most vennék én is valamelyiket a kettő közül.
Ezek saját mérések? Már mentél vele 110-el? Hány kg is vagy? (Én 104...)
Én 80 fölé sajnálom küldeni, eddig 90 volt a maximum (már amennyire megküldtem, biztos mene gyorsabban is, csak győzzem kivárni), bár még csak 1500 km van benne.