Úgy látom, nem csak nekem van gondom vezérműtengely jeladóval.
A hibajelenség nálam is a szervizlámpa kigyulladása (pláne, hogy már napok óta vinni kéne vizsgára), valamint, hogy 4000-es fordulatnál letilt.
Először motorvezérlő meghibásodására gyanakodtak, de amikor kiderült, hogy nemrég lett cserélve vezérműtengely jeladó, felmerült, hogy ez az utángyártott jeladó lehet a hibás. Állítólag rendszeresen előfordul, hogy gond van az ilyen nem eredeti gyári jeladóval és lambda szondával is, utóbbiról dieselzoli jóvoltából legalább már tudom, hogy miért. Van esetleg valami ilyen okosság a jeladóval is? Lehet, hogy egy bizonyos utángyártott jó lehet?
Ha valakinek lenne nélkülözhető eredeti gyári jeladója, ill. ami biztosan működik és felismeri a computer, azt kibérelném, hogy legalább megtudjam, hogy mit kell vennem, másik jeladót, vagy motorvezérlőt. Nyilván, ha az arra van szükség, megveszem a jeladót. A kocsim 2001-es 1,8-as, benzines.
A kábelt nézd meg nincs e vágva valahol, mert enyém úgy volt és 3 jeladó csere után jöttek rá. Sajnos nem forrasztottak össze hanem csak össze volt tekerve és szigetelve. De mivel árnyékolt kábel így forrasztani kell, mert elvész a jel.
Nekem is a vezérműtengely jeladó volt a hibás akkor csinálta ezt, hogy letiltott 4500 nál plusz alapjáratom ingadozott elég durván. És ami a fő gond volt az a 23 ill. 40 L / 100km fogyasztás mérés volt.
Komolyan mondom nem volt vicces kétszer tankolni 3 nap alatt.
köszönöm a segítséget a szondával kapcsolatban de van egy másik kérdésem mi lehet az oka hogy a motor leszabályoz 4000-4200r/m és ég egyfolytában a hiba lámpa a kiolvasás asz jelzi hogy vezérműtengely jeladó, amit már kicseréltem. Lehet kábelköteg vagy ? Előre is köszönöm.
"Egyelőre nincs visszarakva, holnap megnézem, hogy a hátul lévő hűtő csatija azonos-e az elöl lévőével, mert akkor csak átdugom egyelőre."
Nem lesz jó. Első fokozaton sorba kötve megy a két ventilátor. Ha csak egyik van meg, akkor kiesik az első fokozatod. Mindenképpen vissza kell rakni az első ventilátor keretet. Egyébként vissza lehet rakni klímahűtő nélkül is. Tegyétek vissza.
110 és 130 közötti fogyasztás különbség nem elsősorban a fordulatszám miatt van. A sebesség növekedésével négyzetesen növekszik a közegellenállás, amiatt fogyaszt többet. Gondolom 1,6-os a motorod, nem véletlenül szerelték azzal a váltóval, 3500-nál ad le elegendő teljesítményt ahhoz, hogy 130-al elmenjen az autó, és az első kisebb emelkedőnél ne lassuljon vissza.
Erre speciel én nem is gondoltam, megmondom őszintén... De a szerelő sem... Egyelőre nincs visszarakva, holnap megnézem, hogy a hátul lévő hűtő csatija azonos-e az elöl lévőével, mert akkor csak átdugom egyelőre.
Néztem fogyasztásmérőt ugyan azon az úton haladva. 130-nál meg 110 nél is. Az egyik 3500 körül van a másik meg kereken 3000, van különbség sajnos nem is kevés. Több mint 1 liter.
Ami hosszú távon szerintem jelentős.
A váltót nem kell levenni a helyéről csak a belsejét kell kiszedni amit a helyén is meg lehet csinálni.
A CR-es váltók áttétele hosszabb abban gondolkodok. Abban van az a kettő áttét amit írtam. Házasítható a kettő az is tuti. ezért gondolkodok nagyon.
De még járok körbe hátha van más ötlet meg vélemény. :)
F17-es váltóhoz nem tudok hozzászólni, nekem F18-as váltóm van, de valószínűleg hasonló a helyzet.
WR 3,74-esem van. Ezzel 120 km/h-nál 3000 a fordulatszám. 130-nál 3250 körül lehet számítani.
Szerintem ennyi miatt nem érdemes belevágni, főleg ha amúgy nem kell hozzányúlni az autóhoz, túl nagy bontással jár az egész. Ha éppen cserélni kell a kuplungot, emiatt le kell venni a váltót, akkor lehet, hogy érdemes elgondolkodni egy váltó cserén, de akkor is csak nagyobbat lépve.
F18-as váltóból van egy WR+ 3,57-es, azért már érdemes lehet, mert kb ennek 4-es fokozata felel meg a rövid váltó 5-ös fokozatának. Ezen már én is elgondolkodtam, de csak ezért enm veszem le a váltót, ráadásul ilyen váltót nehéz is beszerezni, mert ritka.
Az enyém most F17 w4.19-es. A közeljövőben sokat kelene pályáznom csak nekem 130-nál sok a 3500-ös fordulat. Azt kiderítettem hogy a váltóm a leghosszabb áttétel viszont a legrövidebb difi ami létezik ebben a váltóban. Azon gondolkodok hogy kicserélem a difi áttelt mondjuk 3.944-re, vagy egy 3.737-re. A második áttelnél félek, hogy sokat ejt a fordulaton és elveszik a nyomaték. Ha már olyan 3200 körül vagy ez alá esik a fordulat azzal már kibékülnék.
Sziasztok. Ma reggel munkaba menet nem aludt el a check lampam, viszont par km utan amikor viszonylag melegebb volt a motor (80 fok) akkor a lampanal leallitottam es erdekes modon inditas utan nem vilagitott... Ugyanez volt hazafele is. Kiolvastam, vezmu. tengely problema, szerintetek mennyire szabad ezt halogatni, tonkre tehetek vele barmit is, ha igy jarok vele kb 2 hetet? Bedobom a kepet a kiolvasasrol.
Ez annak a hibája, amit leírtam. Gyújtás ráadásakor ellenőrzi, hogy a megfelelő kulcs van-e a zárban. Ha nem, akkor villog a check lámpa és ezzel jelzi, hogy blokkolva van az indításgátló, az autó nem indítható.
Ahogy gyújtást ráadtam elkezdett villogni. Bocsi, lehet, hogy rosszul írtam le.
Az előzmények:
"Sziasztok!
Van egy 1999-es X16XEL Vectra B-nk. Mivel sokat állt apósomék garázsában, így úgy döntött a család, hogy átvesszük tőlük, kevés km-el, nekünk 2felnőtt 2 gyereknek jó lesz.
Az utóbbi időben több hiba is előjött, ami csak idegesít egyenlőre, mert nem tudják a szerelők sem, hogy mi okozza.
Első, hogy komoly benzinszaga van a kocsinak, hátul valamint elöl is. Üzemanyagfolyás nincs, nem látható. Sérülve nem volt,az üzemanyagrendszerben az aktív széntartály és a tankszellőztető volt cserélve, mert a szerelő szerint a tank horpadt, és a tanksapka letekerésekor hatalmasakat szisszent a tank. EZ MEGOLDVA! :-)
A második hiba:
Alapjáraton, jár a motor, üzemi hőmérsékletet elérve, az alapjárati fordulatszám beesik, chek lámpa felvillan, majd visszaáll az alapjárat. És ez innentől ismétlődik kb. 1-2 perces időközökkel. Egy idő után lefullad, és csak az akksisaru levétele után lehet újra elindítani. Ilyenkor képes napokig hibátlanul működni. A hiba random jelentkezik. Próbáltam futott km alapján megállapítani, tankolás, stb, de semmi rendszeresség. Annyi szerelő látta, hogy lassan, már azt nem tudom, hogy mit is cseréltek ki ezidáig. Egyik másik szerelő, biztos, hogy az általam fizetett összegekből van nyaralni...
A harmadik hiba, hogy menet közben, hirtelen gázadásra megtorpan az autó, de ez is csak üzemmeleg (90oC) körüli hőmérsékletnél, majd egy hatalmas rántással elkezd gyorsulni.
Mi lehet a gond? EGR cserélve, új és régi (tisztítva) cserebelélve, ugyanez a hiba. Olajcsere, szűrők cseréje elvégezve. Gyújtótrafó csere, gyertya csere megvolt. Üzemanyag rendszer mindene új, kivéve a tank. Hibakód, nincs.
Alapjáratnál esetleg az alapjárati szabályzó talán elkokszolódva? Vagy az alapjárat beesését eredményezheti, hogy a hűtőventillátor elindul, vagy a hőmérsékletjeledó, légtömeg vagy léghőmérsékletmérő a szívóoldalon? Tehetettlen vagyok, mert többet áll és van szerelőnél az autóm (110 ezer km-el) minta 250ezrett futott Octaviám.
Napokig jártam egy adatgyűjtővel, amivel hátha sikerül elkapni a hiba forrását, de semmi hibakód, semmi hibát nem jelzett, csak annyit, hogy alapjárat alacsony.
Köszi előre is az ötleteket."
Hibakódott eddig nem produkált, most igen.
Ezért örülnék annak, hogy valahol találnék egy kódos táblát, kb. belőhető lenne, hogy mit is villogot.
A mai produkció:
"
Sziasztok!
Ismét visszatértem, az Opel Vectrám tankjának semmi baja, valamelyik szerelő elfelejtette visszatenni a szivattyú leszorító karima alá a tömítést...
Ebből adódott a benzin szag.
A vákuum megszünt, miután átellenőriztük az összes csatlakozót, szétszedtük és újra össze.
Ez a hiba kipipálva. :-) Köszönöm a segítséget nektek! Mindenkinek, nem tudok mindenkit felsorolni, mert nem biztos, hogy maradéktalanul sikerül.
A rángatásból adódó lefulladás és leállás, megszünt egy darabig. Kiderült, hogy zárlatos az akksi. Mostmár nem áll le, de továbbra is megmaradt egy hiba.
A hiba:
1. a motor eléri a 90oC, nyit a termosztát szépen. Eltelik két-három ilyen nyitós periódus és egyszer csak a fordulatszám felugrik elöször 1200, majd 1500 sőt néha 2000-re. És innentől kezdve, amíg vissza nem sikerül hűteni 90oC alá nosrmálisan a gépem mint egy kecske, ugrál.
Elképzelhető, hogy valamelyik gomba lenne a hibás? Nem érzékeli a víz vagy a beáramló levegő hőmérsékletét rendesen? Igaz, hogy ez ki is lett mérve, de továbbra is ezt az irányt gondolom én. Nem olyan nagy a hiba, mert én pályán tolom, de ha bejutok egy nagyobb városba és kifogok egy jópofa dugót, akkor szentségelek rendesen.
Ha indítás közben villog, akkor az indításgátló hiba. Nem érzékelte megfelelően a kulcs jelét, vagy valami hasonló és ezért nem is indítható. Lehet elég lett volna kivenni a kulcsot, várni egy kicsit és megpróbálni ismét indítani.
A mai napon elmentem a gyerekekért az oviba és miután el akartam indítani a kocsit a chek lámpa elkezdett villogni, viszont az autót nem lehetett elindítani, akárhogy köszörültem.
Eddig, mint ahogy le is írtam, eddig ilyen hibakódot nem is dobott ki. Ez most jó.
Próbáltam megfigyelni a villogás és számolni, de sajna nem mindenre emlékszek.
talán 2 egymás utáni gyors villogás, szünet és talán 2 vagy 3 gyors villogás.
Sajnos, mivel a gyerkőcök hisztiztek, nem volt erre is erőm.
Kiugrottam és a szokott régi módszerrel, akksisaru le, majd vissza, és hiba nélkül gurul azóta is, igaz, nem volt lehetősége felmelegedni már ma az autónak.
hétfőn szerencsésen / szerencsétlenül találkoztam egy rókával... A hűtőm gatya lett, az egész sarka letört. Mivel a klímám nem jó (nem is szándékozom megcsináltatni), a klímahűtőt levetettem a szerelővel. Gondolom ez nem fog "problémát" okozni a kocsinak.
Valakinek nincs véletlenül eladó B2 első lököse sötétkék színben? :)
Ismét visszatértem, az Opel Vectrám tankjának semmi baja, valamelyik szerelő elfelejtette visszatenni a szivattyú leszorító karima alá a tömítést...
Ebből adódott a benzin szag.
A vákuum megszünt, miután átellenőriztük az összes csatlakozót, szétszedtük és újra össze.
Ez a hiba kipipálva. :-) Köszönöm a segítséget nektek! Mindenkinek, nem tudok mindenkit felsorolni, mert nem biztos, hogy maradéktalanul sikerül.
A rángatásból adódó lefulladás és leállás, megszünt egy darabig. Kiderült, hogy zárlatos az akksi. Mostmár nem áll le, de továbbra is megmaradt egy hiba.
A hiba:
1. a motor eléri a 90oC, nyit a termosztát szépen. Eltelik két-három ilyen nyitós periódus és egyszer csak a fordulatszám felugrik elöször 1200, majd 1500 sőt néha 2000-re. És innentől kezdve, amíg vissza nem sikerül hűteni 90oC alá nosrmálisan a gépem mint egy kecske, ugrál.
Elképzelhető, hogy valamelyik gomba lenne a hibás? Nem érzékeli a víz vagy a beáramló levegő hőmérsékletét rendesen? Igaz, hogy ez ki is lett mérve, de továbbra is ezt az irányt gondolom én. Nem olyan nagy a hiba, mert én pályán tolom, de ha bejutok egy nagyobb városba és kifogok egy jópofa dugót, akkor szentségelek rendesen.
Szia! Csak abban az esetben kösd be, ha az utángyártott szonda is Ti-O2 (titánium-dioxid) lambda szonda! De valószínűleg cirkónium az univerzális lambda szonda. Az titánium lambdaszondák ellenállás változás alapon működnek, míg a cirkónium szondák feszültség változás alapon. Az ECU nem tudja értelmezni az értékeit. Idézek az injektor.huról:
Cirkónium:
"Alapértelmezésben un. "feszültségugrás-szondákról" beszélünk. A legtöbb járműben ilyen szondát találunk.A szonda a kipufogógázok oxigéntartalmának függvényében változtatja a feszültségét, pontosabban feszültséget generál. Szegény keveréknél 0-0,3V, dúsnál 0,7-0,9V körüli ez az érték. (Ez a hagyományos, ún. Nernst szondára, és a planár szondára igaz). Az ideális, sztöchiometrikus, lambda=1 értékű keverékösszetételhez közelítésre, illetve ebből a tartományból történő kilépésre - nagyon szűk mezőn, az ún. lambda ablakon belül - nagy feszültségváltozással válaszol. Ez teszi alkalmassá a motorvezérlő rendszerben betöltött kiemelt szerepére. A keverék változására rendkívül gyorsan reagál: a szakirodalom a szonda reakcióidejét 100ms alatti értékben határozza meg. A vezérlőegység ennek alapján ha dús a keverék, szegényíti, ha szegény, akkor dúsítja azt, a befecskendező szelepek nyitási idejét változtatva. A szokásos szabályozási sáv lambda értéke 0,97-1,03, ezt a tartományt nevezzük lambda ablaknak"
Titánium:
"Az eddig említettektől teljesen eltérő az ún. "ellenállás-ugrás" szondák működési módja. (Ezen a néven kevesen ismerik, beleértve a legtöbb alkatrész forgalmazót is. Az "5 Voltos, négyvezetékes szonda" jobban elterjedt megjelölés.) Itt a kerámiaelem titándioxidból készül, ennek a tulajdonsága, hogy az ellenállását az oxigénkoncentráció függvényében változtatja. Itt az ECU által előállított feszültség csökkenésének a mértéke a szonda ellenállásától függ, ezt használja fel az ECU a keverék pillanatnyi összetételének pontos megállapításához. Meglehetősen magas a megszólalási hőmérséklete, ezen részben segít a szonda fűtés. Nagyon kevés motornál találkozhatunk ezzel a szondatípussal, pl. a BMW, az Opel, a Volvo néhány típusán. Bár a mérőcellát burkoló védőcső mérete és kialakítása is eltérő, az egyéb méretarányok is árulkodóak, a kábelszínekre tekintve tudjuk leggyorsabban azonosítani a titándioxid ("ellenállás-ugrás") szondákat. Ezek az eltérő működési mód miatt egyetlen más szondatípussal sem felcserélhetők!"
Jó estét a kérdésem az volna hogy minek felelnek meg a opel vectra b x20xev labdaszonda fekete-sárga-piros-fehér vezetékek az univerzális fekete-szürke-2xfehér vezetékeknek.
Valakinek van jó tippje olajteknő tömítő pasztához? A loctite 5910 nem jött be, 6000 km után szivárog körbe a tömítés körül... Az a piros ami rajta volt jobbnak tűnt, gondolom az a gyári volt.
A 16-os garnitúra elkelt, a 15-ösnek lejjebb vittem az árát, jelenleg 16e-ért van fennt a Jófogáson.
Ha valakit érdekel, ott megtalálja a telefonszámomat.
A kmórám csak alkalmanként működik, ennek a felelősse jó eséllyel egy téglalap alakú műanyag dobozban rejlik a motortérben. Na egy olyan működő darabra lenne szükségem.
Ha x18xe - hez való nincs több része azaz a vizpumpát is takarja akkor mondj 1 jó árat 😋😁.
Plusz még 1 kérdés, hogy esetleg nincs e fölösleges JÓ kartergáz csöved olyan dobozzal együtt mint ami neked is van. Vagy esetleg sima gumicső ami derékszögű, mert én vettem alvázszam alapján full gyárit de kicsi a hossza ill. átmérője is.
Ha esetleg van egy jó árban akkor érdekelne az is 😉😀.
Rövidre kell zárni a kopásjelzőre menő vezetékeket, akkor nem jelez. Úgy működik, hogy bele van építve a vezeték a fékbetétbe, amikor lekopik a minimális szint alák akkor elszakad, és jelez, hogy cseréld a betétet.
1. hogyan lehet kiiktatni a fékbetét visszajelzőt ? az összes fékbetétem új ,tárcsával együtt , de a kopásjelző kábelek le vannak szakadva , egyszerűen nincs rá szükségem .
2. milyen motorolajat ajánlott használni , tudom van választék bőven , 1999 x20xev 2.0 benzin ?
Na megtalaltam, de van egy repedes benne, illetve olyan mintha nem hasonlitana arra a kepre amit te linkeltel... Lefotoztam inkabb neked kivul - belul + a repedest is. Jelezz majd pls h mi a szitu.
Szeva. Konkretan a burkolatra gondolsz ami a vezermuszijat takarja, ami talan egy darabban van ha jol emlekszem? Meg kell neznem, lehet a donor motorrol megmaradt... Ha igy lenne, akkor megdumaljuk, csak ird le pontosan vagy dobj be egy fotot esetleg.
Visszacsapó szelep az megvolt. Tettem be újat gondolván hátha valami ganaj alákerült s nem zár el. Majd most kiderül. Meg majd este is legénybúcsú után ha nem indul be véletlenül az Angyalom. Hát hogy az adagolóban hány km van az egy jó kérdés. Előző gazdája azt mondta h mielőtt elhotam előtte pár hete volt flújítva. Na de mesziről jött ember... :)
Először is, hány km van az adagolóban és volt-e már felújítva?
Izzitógyertya ilyen időben nem tudom mennyit befolyásol, de egy ellenőrzés nem árt.
A nem indul de mégis dolog pedig általában levegősödés miatt van.
Esetleg visszaejti a naftát hosszabb állás után, ilyenkor visszacsapó szelep beiktatását szokták alkalmazni. Ezzel nincs tapasztalatom, szerintem ez nem szünteti meg az eredeti problémát.
Lett már megbontva ezzel kapcsolatban valami az autón ?
Problémám a következő amiért tanácsért fordulok ide.
Adott Opel Vectra B típusú 2001-es évjáratú y20dth motorkódú kombi gépkocsi.
Olyan problémám van, hogy eléggé nehézkesen indul. Akksi egy éves. Tekerni teker rendesen. Üzemanyagot kap mert miközben tekertetem a kipuból füst az jön. Olyan 8-9 próbálkozás után amikor már a csillagokat is leszidtam az égről egyszer úgy gondolja őfelsége hogy beindul. Megy is. Húz is. Akiket kérdezgettem azt mondták adagoló mert ennek a típusnak az a baja. De van hogy elhagyja ezt a hibát s mivel én sofőrködöm s egy hétig áll a telepéen megyek s pöcröf indul. Van hogy a ház előtt áll egy éjszakát s másnap megint csak a szenvedés. Beállok az udvarra úgy hogy az udvar kicsit lejtős s a valaga feljebb van múltkor úgy indult. No igen. Tegnap este is így álltam aztán ma reggel a sírás határán voltam (na jó nem) de megint nem akart indulni csak nagyon nehezen. Egyik "autószerelgető" haver azt mondta hogy lehet az immobiliser szarakodik. A másik azt állítja hogy valamilyen oknál fogva elejti a nyomást. A legbölcsebb aki egyben kollégám is ezt tanácsolta: "Vállj meg tőle b..d meg míg nem késő" :)
Olyat is hallottam hogy dobjak fel rá egy mechanikus adagolót. Nem tudom ez lehetséges e vagy nagy hülyeség... Vagy hogy érdemes e egyáltalán. Meg mi van ha nem az a baja. Azt hallottam hogy ennek a tipusnak az adagoló a gyenge pontja. Aztán ha nem az a baja... Egy új adagoló 100-150 ezer.
Nem akarok tőle nagyon megválni mert a szívemhez nőtt s hiába a szenvedés meg az orál akkor is szeretem. Múltkor kínomban vittem ithonról a telephelyre 2 téglát s ráálltam a hátsó kerékkel. Akkor egy hét után indult is.
Fene tudja. Tanácstalan vagyok. Autó szerelő aki látot ilyet az is azt állítja hogy adagoló. Elég drága állítgatás.
Nos ezért fordultam hozzátok. Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Ha van rá mód nagyon ne oltsatok le ha véletlenül valami hülyeséget hordtam össze.
Elég szabványosnak tűnik. Barna test, sárga tompított, fehér reflektor, a szürke-piros pedig a helyzetjelző. A lámpa csatin pedig meg lehet keresni áramot adva a vezetékekre. Szerintem egyik szélső lesz a test.
Nem kell ehhez szerelő. Nemtudom milyen szinten vagy a villamossággal, de ha tudsz használni egy multimétert, vagy egy próbalámpát, akkor menni fog ez neked.
Pl így kell kimérni, melyik a helyzetjelző vezetéke: Bekapcsolod a helyzetjelzőt. Multiméter (vagy próbalámpa) egyik érintkezője az autó testre (szigeteletlen fém részére, vagy akksi negatív sarka), másikkal pedig elkezded keresni, hogy a kocsi karosszériából jövő lámpa csatlakozó melyik vezetékén van jelen a 12V. Amelyiken megjelenik a 12V a helyzetjelző bekapcsolásásra, az lesz a helyzetjelző vezetéke. Így tovább a többit is.
Értem. Abszolút nem értek a villamossághoz,ezért is feltételeztem hogy talán így is tudjátok majd. Köszönöm az eddigi segítségeteket. Keresek valami szerelőt.
Az, hogy melyik színt melyikkel kell összeforrasztani, meg nem mondjuk neked fórumon keresztül.
Derítsd ki a karosszériából jövő kábelkötegen, és az új B2-es lámpán is, hogy melyik vezeték a test, melyik a tompított, melyik a reflektor, és melyik a helyzetjelző. Próbalámpa, multiméter segítségével. Írd fel egy lapra. És így ki fog derülni, hogy melyik színt melyikkel kell összeforrasztani. Ennyi az egész.
Tapasztalataim szerint a lemezben amibe lyukakat fúrtak és oda rögzítették a rugókat, ott szokott megjelenni némi vakrozsda és amikor a ruhó megfeszül a lyukban attól szokott nyikorogni. Ez mind az ulőlapban és a háttámlában is jelentkezhet. Megoldani az ülés kiszerelésével lehet és le kell kezelni ezeket a részeket.
Pontosan a szineket most nem tudom megmondani holnap csinalok egy képet es feldobom a gyari szinekrol es a csatik szinerol is. Hatha tudsz valami infot adni mit hova kössek.
Szereztem csatlakozót,de nem gyári lehet de stimmel rá csak a szinek összevissza vannak ugyhogy asszem kell majd valami autovillamosságis szaki mert én itt megakadtam. Köszönöm az infókat.
Köszönöm a segitségeteket. Holnap megnezem bontoba a csatlakozót kabelkoteggel. Ha jol ertelmezem a kepet akkor a balrol jövő vezeték a gyári és a jobb oldali ami majd a csatlakozóból jön. Ha véletlenül felcserélek valamit nagy gond lehet belőle?
A legolcsóbb megoldás, ha bontóban veszel B2-es lámpára való csatlakozót, amit levágnak a bontott autó kábelkötegéről, egy 5-10 cm-es darab vezetékkel együtt. Ebből lehet készíteni egy hasonló átalakítót, mint amit a kép ábrázol, csak kell hozzá még egy B1-es lámpa aljazat, amit szerintem nem lehet beszerezni. Másik megoldás, ha levágod a B1-es csatlakozót az autód kábelkötegéről, és ráforrasztod a bontóban vásárolt B2-es lámpa csatlakozót. Autóvillamossági szerelő is ezt tudja csak csinálni, semmi mást.
szeva, köszönöm megnézem , elvileg jó állapotban vannak a kábelek , a pillangoszelep mögött viszont agyig van retekkel , hétvégen kitisztitom . persze szerzek előtte tömitést :)
Hello mindenkinek. Sok helyen olvastam hogy a b1-es fényszorót ki lehet cserélni b2-esre. Azt írták tök egyszerű. Vettem én is egy lámpát olcsón és ha már olcsón beszereztem akkor én magam is szeretném bekötni. Igy első neki futásnak ,kiszedtem a lámpát,beraknám az "újat" (b2) és mindjárt olyan gondba ütköztem,hogy a fényszoró csatlakozója nem azonos, a b1-esé henger alakú a b2 téglalap. Az indexet simán rá lehetett dugni meg az állítómotort is. Nézegettem,próbáltam utánanézni hogy mi a megoldás,az lehetséges hogy kell egy kábel átalakító? (mellékeltem milyenre gondolok,de ez golf3-hoz van) Vagy mit tudok én csinálni? El kell vinnem autovillamosági szerelőhöz aki ráköt egy másik csatlakozót?
Szeva. Nem akarlak elkeseriteni, de ha nem az alapjarati motor lesz, akkor a motorteri kabelkoteg ami az ECU-ba csatlakozik es abba van bekotve az alapjarati is, meg sokminden mas.
A kabelek szigetelese egy ido utan tonkre megy es szo szerint lemorzsolodik a magass homerseklet miatt, ekkor pedig a letesteles es akar a zarlat is siman bekovetkezhet. Nekem annak idejen teljes kabelkoteg csere oldotta meg a problemat, sajnos a tisztitas nem segitett. Arra figyelj, hogy ha leszeded az alapjaratit, akkor elotte szerezz be tomitest, mert a tomites miatt is tud falcsot szivni miutan osszeraktad es lehet, hogy jo, de a hibas tomites miatt nem tudod megallipatani... Bedobok egy kepet az alapjarati helyerol.
Szeva , köszi megnézem , merre találom kb , nem vagyok jártas ezekben a dolgokban , de amit szétszedek össze is tudom rakni , vagy cserélni . köszönöm .
Még egy okos kérdés. A motorhőmérséklet jeladó (X16XEL) ha lehúzom a csatit akkor elvileg le kellene állni a motornak nem? Legalább is C20NE-n ez volt a tapasztalat. Valaki tud bővebbet mondani a működéséről, mert félek , hogy rossz..
Szevasztok , Vectra b2 2.0 benzinesem van , alapjárati gondokkal . Valahol viszább olvastam , előöregedett csövek , fals levegőt szív , stb probléma lehet , nem találtam benne olyat . hidegen az alapjárat tökéletes 10-20 km után meleg motorral , 1500-2000 között szépen lassan oda vissza dolgozik , a másik véglet amikor , beáll végre , lámpánál állok egyszer csak leáll.
a szelepeket , légtömegmérőt kitisztitottam , előre is köszi :)
Srácok, nem akarok senkit sem átverni, ennyiért nem eladó a becsületem.
Akikkel idáig a fórumon kontaktba kerültem szerintem bizonyíthatja ezt.
Ha megnézed és nem tetszik, nincs harag ha nem kell. Nekem ezek plusszban vannak, az autó is hamarosan lecserélődik, a téli kerekek pedig még a padláson.
Üdv mindenkinek! kéne egy kis segitség,fütéssel kapcsolatban vectra b2 1.6 16v. a vákumcsappal kapcsolatban,mikor nyit ki és hogyan? vagyis én ha lehúzom a vákumot róla nem érzem hogy szivna valamit. ha nincs vákum akkor hogy nyit ki? viszont megy a fűtés..... Köszi a válaszokat!
Néztem Brembo- t is meg a tárcsa az olyan 25 ezer körül van azt hiszem de a betétek húhúúúúú na az a drága pedig azt akartam nagyon de az ár láttán maradt a Ferrodo.
Féken, gumin, szerviz intervallumok betartásán nem spórolunk ez az én mottom 😁😉
Hali. Takarítsd át a jeladókat az első keréknél,meg az abs karikát is a féltengelyen. A jeladó magához vonza a vasreszelékeket,na meg az abs karika ha elrakódik sárral kosszal,akkor folyamatos jelet érzékel,vagyis h az a kereked áll,ezért kapcsol az abs. Ezeket takarítsd át,és próbáld ki. Ha valamelyik jeladó lenne rossz akkor világítana a visszajelződ.
Nem tudom eldonteni, majdnem olyan hangja van, de eddig nem
csuszott. Raadasul azert csereltem szivattyut mert megmelegedve elment a szervohatas es csak fordulaton volt, alapjaraton egyaltalan, igy most egy ora mulva kezd csak el szarakodni. De a nyekerges rogton jelentkezik.
Sziasztok SOS ségítséget szeretnék kérni vectra b 2.0DTI caravan, az lenne a gond ha a fodulat 1800-2000 felé megy akkor 1-2-3-sebességbe 4-5-rángatás jön mintha kiakarna tankolni az autó,és a rángatás után elkezd húzni az autó EGR-t kitakarítottam úgy ahogy kell rendesen előreis köszönöm a segítségeteket fontoslenne nagyon!!!!KÖSZI!!!!!
Lenne egy olyan gondom, hogy szervószivattyú csere után a másik szivattyú amit vettem (hazsnált) koppra kitekerve a kormányt nyekereg... Olajjal rendesen feltöltve, légtelenítve...
Gondolom ez nekem indult, csak benézted :) Nem, ez zsír új tárcsa amiről beszélünk, ez egy hete vásárolt Mintex tárcsa, és ehhez veszek majd új betétet, ha nem fog javulni a helyzet... A szarabb tárcsák elől vannak, na oda majd november elején veszek új tárcsát és betétet, ezért kérdeztem Ghostridert, hogy neki melyik páros vált be előre, de még nem olvasott ahogy látom. Szóval az új betét hátra menne egy zsír új tárcsához.
Sziasztok, az mitől lehet szerintetek ha menet közbe úgy érzem hogy megy az ABS, érzem hogy rezeg a pedál pedig nem is fékezek amikor egyszer-egyszer elkapom és rálépek a fékre csak hogy lassítsak ropog mint a fene, az ABS és hiba lámpa nem világít. A kocsi B2 2001 1,6 16V.
Attól, hogy szabályozott a tárcsa, vagy le van köszörülve róla a váll, még nincs annak semmi baja. Nem fog széthullani fékezés közben, és az életed sem múlik rajta.
Én 3 éve cseréltem a tárcsákat, és a betéteket. Az elsők 19 mm-esre voltak már kopva, úgyhogy a cserének épp ideje volt. Elölre bontott tárcsákat raktam fel (fel lettek szabályozva). Ezeket a donor kocsiról vetem le. Szabályozás után még 23,3 mm-esek voltak, szóval szinte még újak. Ezek jók is lettek a szabályozás után, a mai napig fent vannak. Az eredményem felbuzdulva levettem a donorról a szinte új hátsó tárcsákat is, és azokat is felszabályoztattam. Felraktam őket új betétekkel, de sajnos szarul sikerült a szabályozás, és rázni kezdett a fék. Annyira idegesítő volt, hogy hátulra rendeltem új Zimmermann tárcsákat, és pár hónappal később cseréltem őket. Ezért mondom, hogy a szabályozás nem mindig sikerül.
Szóval ha hullámos, vagy vékony, akkor kuka, ha nem, akkor meg a vállat leesztergálni róla, és új betéttel mehet vissza.
Köszönöm az infókat Ghostrider, nem veszem kioktatásnak, nyugi :) Persze, ott voltam én fizika órán, csak a termelt hőt tartottam túl magasnak, de mivel nincs viszonyítási alapom, így nem mehetek biztosra. Igen, a 2mm-t hallottam, nagyon határ eset, de az elsők még kibírnak másfél hónapot, a hátsó tárcsáim még gyári tárcsák lehettek, mert kegyetlenül gyászos állapotban voltak :( Akkor te jó párost választottál előre :) Elárulod légyszi a tárcsa és a betétek márkáját, hogy ugyanazt vegyem amit te, ha neked bevált. Köszi előre is. Na most a túlzott fékezés párszor megvolt, mert a belvárosban az Üllőin 3 sávban araszolva amikor húzták fel az emberek az ablakokat mellettem, az nem volt túl biztató, no meg a tekintetük is elárult mindent :D Nagyon hangosan sípol sajnos, ezért párszor volt hogy mondjuk 50-es tempóról a legvégsőkben fékeztem, utolsó pár méteren, mert akkor nem sípol és ez persze túlzott fékezésnek számít, szóval párszor eljátszódtam... Lehet be is van üvegesedve akkor? Köszi még egyszer.
Koszi Martin, akkor várjam meg az 500 km és ha akkor is sípol, inkább nézzek másik márkájú betéteket? Flexelést nem tudom megoldani sajnos és nem is tudom hogyan kell :(
Koszi az infókat, valóban hasznosak és odafigyelek majd, de ha az első tárcsa és fék csere érett lesz, akkor oda is ezt a zsír új kombót fogom venni. Mivel az életem is múlhat a féken, így nem szabályoztatnám, vagy köszörülném, mindenképp az új mellett döntenek...
Igazából a zsír új hátsó tárcsa-betét kombóval van a gond, mert az első sosem sípolt...
Az elsőket is fogom cserélni, azokat majd talán november elején, mert akkor lesz rá pénzem.
Neked a tárcsák gyáriak, vagy azt is cseréltél mar? Csak azért kérdem, hogy ha majd az elsőt is
cserélem, akkor a textar mellé milyen márkájú tárcsát vegyek. Koszi még egyszer, hasznos infók :)
Leírok pár dolgot, amit érdemes mefontolni a fékkel kapcsolatban:
Használt tárcsához felszabályozás nélkül nem szerencsés új betéteket felrakni, legalábbis úgy, hogy a tárcsa már vállas.
A felszabályozásban viszont az a cumi, hogy nem mindig szokott sikerülni, (nekem egyszer sikerült, egyszer nem) ezért én többet nem fogok vele próbálkozni. Cserélni csak akkor fogom a tárcsát, ha hullámos lesz, vagy a kopáshatár alá megy. Ha még nem csereérett a tárcsa, viszont új betét kell hozzá, akkor a vállat leköszörülöm óvatosan.
De lehet, hogy inkább dobom a tárcsát a francba.
Van amelyik betét-tárcsa kombó nem szereti egymást és nyikorog.
Nekem a Textar betétek beváltak, azok nem nyikorognak, se elöl, se hátul.
Ha nyikorog a betét, akkor valamelyest lehet segteni rajta, ha a betét hátoldala be van zsírozva,
Egy oldalon 2 mm váll az kétoldalon már 4 mm kopás, ha jól emlékszem 24 mm-es új tárcsa 21 mm-ig kophat le, szóval a szóban forgó tárcsa már bőven a kopáshatár alatt van.