Ne bosszants :DDDD Monnyá le te is! :))))))))))))))))))))))))
Tudom,hogy kapható hozzá,mert márkatársak kocsiján láttam már! Igen nincs rajta cikkszám az eddig látott darabokon! Igen van egy bontott papiros kocsi is a nevemen de az meg újkasztnis 81es...
Addig görcsölnék vele amig kitalálom a tartós eredményes javitását! Ez esetben a többit is sorba megjavitanám jópénzért! Bontott kitudja meddig jó. Karbi párti vok,de egy szép új kocsit nem kokányolnék szét,nembeszélve a befuvokázás se 5perc :( Ha utcai használatra kell nagyon fontos az alsóközép fordulat tartomány müködési kulturáltsága!
En most megveszem a bontott alapjarati leptetomotort az automba, de tekintve hogy tipushiba es ez a szethullos kütyü igy nem megbizhato megoldas, arra gondoltam hogy a jovoben beraknek egy bowdenes pedalt es egy ahoz valo folytoszelephazat, a jelenlegi TPS szenzort pedig ramutenem. Hogy ne sirjon a system esetleg meg lehetne hagyni a leptetomotort odafogatva valahova ahol nem zavar, persze tengely nelkul, csak a kabel maradjon rajta.
Kivitelezheto ez igy vagy maskepp? Csinalt mar valaki ilyet?
ez most csak neked, még kommentelve az msn-es dolgot.
[reggel bevágtam egy akkora kartont mint az egész hűtő. Délután városoztam, dugó, lámpa, stb. kezdett 23 foknál melegebb lenni bent, gondoltam most biztos melegebb a hűtő. fűtést elzártam, na, bekapcsolt az elszívó venti. + kézöld égett. aztán később félreálltam, végre meleg volt az egész rohadt hűtő, az alsó csővel együtt is. ja, meg 29 fok volt ben a bádogkabinban :)))) reggel ezt mértnem tudja produkálni a 31-esen. nemigaz hogy 20 perc alatt nem melegszik annyira át :@
(emajédé kicserélem a termosztátot :) előbb ablaktörlő. 23 fokban azért elvagyok már :) ]
Rohadt szarul megy.. Sztem kerulje, aki csak tudja..(en nem ertek hozza. de oreg ebtenyesztok is ezt mondjak. ill, azt.. hogy kell neki meg 1-2 ev.. mire osszeall rendessen..
A 3.16 ot meg bagoert.. ~sac 10 penzert vettem..
Meg lemondok errol az egeszrol...:)) mihant otthon is lemondasok lesznek... es otthon is tudok eletet biztositani a csaladomnak... nem csak nyomort. :P
3. ad sorban meg monnya te is le... mert felraktad a Datas kepet... szval van neked is!!
Nem nézem a km állást, mert tudom, hogy több mint 300ezer van benne.
Vízpumpát még egyet sem cseréltem, de olyan 100ezrenként a szíjat azt kicseréltem.
----------------------------------------------------------------- Jaa..., nemrég volt egy Iveco 2,8 Commonrail, sztem abban több volt mint 240e. A km. óra 999999km-nél kiakadt, nem lépett tovább.
Ha szíj márkára gondoltál vagy a gyári vagy Goodyear ezt a 2-öt én böven tultutam haszálni az előirt csere után és akkor sem nyult meg és semi nem lácot rajta sérülés
azon én nemhogy vezérműszíj, de ékszíjcserét se vállalnék el. :P
2000-es, 8V 114Le. Nagyon hajaz ez karakterisztikailag a C20NE-re. (meg tudom, még vagy 3 motorra) hondától szokatlan az ilyen "alacsony teljesítmény".
nincs most még datám. de ha ez egy 2000-es 16V blokk 143 körüli lóerővel, akkor az monnnyon le! egyszer le kellett az önindítót szedjem róla. 130e km-nél megadta magát. ment felújításra. Abba a motortérbe egy csavart nem lehet leejteni. túlzsúfolt szar.
Ugye te se gondoltad komolyan,hogy 2e ft tanksapkát ebájról rendelek 8e ft postaköltséggel? Kéne egy katalogus ahol átmérőre és menetemelkedésre meglehetne lesni pl. a faab cikkszámot és azt unixos progba beütni vagy valami hasonló csell kellene.
Nipparts vezérműszíjjal van valakinek tapasztalata? Még sosem használtam ilyent csak a tulaj ezt szeretné, meg mondjuk olcsóbb is mint a többi. Amúgy Honda Accord-ra kellene.
jó kérdés, de dögöljek meg meg fogom nézni valamelyik autón. Hogy mennyi a befecskendezési időtartam 1000-en meg 3000-en. Persze az sem halál pontos, főleg az áramlási dolgok miatt de viszonyítási alapnak jó lesz.
Ha nem akarsz mozdulni ablktrl "lapátért",akkor várd ezt meg otthon! De ez még korrektebb. Ugyancsak van posta. elolvasod a termékismertetőt, tudod a hosszt és rendelsz. Nekem is ilyen van, nem panaszkodom.
- A benzin/levegő aránya fix a vezérlő igyekszik ideális értéken tartani (tudom, hogy picit hazudok)
-A fojtószelep állásától függő mennyiségű levegőt tud egy henger a szívóütem alatt beszívni. Mert a szelep csökkenti azt a keresztmetszetet ahol levegő be tud áramlani, így a henger nem tud teljesen feltöltődni a szívószelep nyitvatartási ideje alatt.
-A beszívott levegőhöz a vezérlő befecskendezi az üzemanyagot, pont amennyi kell.
Ahhoz, hogy a kérdésedet meg tudd, akár Te magad is, válaszolni használj diagműszert és nézd meg a beszívott levegő mennyiségét, majd számold ki, hogy ehhez mennyi üzemanyag kell és az egyik mérőcsoportban ehhez nagyon közeli értéket fogsz látni, nyitási idő formájában. Ebből a szelep keresztmetszete és az üzemanyagnyomás ismeretében kiszámolhatpod mennyi üzemanyagot kapott.
(megint tesztelem mennyit értettem meg a "Nagyok" értekezéseiből, csak vissza kell olvasni pár évet....:-)
1000cm3-es hengerbe állandó 1000-es fordulatszámon ha 1 egységnyi benzin kerül az 1000cm3-es hengerbe 1 munkaütemhez, akkor állandó 3000-es fordulatszámon hány egység benzin kerül 1 munkaütemhez?
Gondolkodj el egy kicsit azon, hogy mi a feladata a fojtószelepnek. Meg azon is, hogy ugyanolyan négyezres fordulat lehet gyorsítási állapot is, meg lehet motorfék is.
Úgy alapvetően, az Otto-motor működési elvét egy ilyen topicban kérdezősködve nem fogod tudni megtanulni.
Nem értem, mire akarsz kilyukadni ezzel a "nincs hely tágulni" dologgal.
Arra gondoltam, hogy így nem lehet teljesen kihasználni a tágulási munkát, amire egyébként képes lenne a benzin-levegő keverék robbanása, hiszen a dugattyút már nem tudja az alsó holtpont alá nyomni. Tehát ez a többlet üzemanyag akkor szerintem kárba vész.
Azt mondtam, _mennyiségi_ a szabályozás. Ez azt jelenti, hogy _különböző_ mennyiségegeket engednek a hengerbe!!!!!!!!!!!! (fojtószelep) Alapvetően rossz az elgondolásod. Az egésznek az a lényege, hogy a több üzemanyaggal ( ami otto-motor esetében levegő-benzin /most maradjunk ennél/ _keveréke_) nagyobb nyomást, azaz nagyobb nyomatékot hozzanak létre.
Jó, de szerintem a változó mennyiségű üzemanyag miatt fog változni a fordulatszám. Tehát akkor az elgondolásom szerint mégiscsak egy hengerbe 1 fordulatra azonos üzemanyagmennyiség jut bármely fordulatszámnál, pl 1500 és 4000 1/perc-nél (a gyorsítási és szivatós üzemeltetsét most hegyjuk figyelmen kívül). Ha nem így lenne, akkor az 1:15-1:16-os arány felborulna.
Nem okoskodni akarok, csak majd egy kísérlethez ezeket a viszonyokat pontosan kéne tudnom.
Hasítót használom, az kell időnként. Főleg varrat végső szétválasztásához.
Fűrésszel viszont az vágja ezt az alvázat, akinek két anyja volt. Négyes acéllemez, legtöbb helyen átlapolva, vagyis 8 mm-t kell átvágni. Lánggal meg nem akarok nekimenni, mert félek, hogy elvetemedik az is, aminek nem kéne.
asszem tudom melyik. Az a vastag. fujj de utálom az ablaktörlőket.... trabant paranoia :DDDD
tiszta technikai orgazmus amikor más autókon látom, hogy hatalmas szélvédőkön hatalmas (lgalábbis a trabi után) lapátok kalimpálnak néma kussban, óramű pontossággal. :{
Ez most megnyugtató:)))) Nekek eddig mindenki azt mondta hogy kb 12-13eFt-ért tudok venni..:(((( Asszem hogy nem hagyományos hanem a másik..... Köszi mégegyszer...
Ez azt jelenti hogy újat már 8eFt-ért már lehet kapni? (ablaktörő lapát) A madarastescon én is gondolkodok:) Talán rossz ablaktörlőgumit választottam és azért nem töröl rendesen? Az Intersparba vettem 300Ft ilyen ablaktörlőgumit és azt szerkeztettem be...
Egyértelmüen el nem égetett gázolaj és inkább kékes fehéres.
Igen olyan mintha a porlasztó lenne de azt már 2-szer megnéztem és abszolut nem
pisil és a nyitási nyomás is jó.Most nem rég raktam bele új 502-es bosch csúcsokat is.Most itt a porlasztón kivül vannak a szivattyún a fejszelepek az nemtudom hogy okozhat-e ilyesmi hibát.
Okos fejemmel kicseréltem a gumit és most nem igazán töröl rendesen..:((( Újat nem szeretnék venni mert elég drága (kb annyiba kerül amennyit írtál) így marad a vhonnal beszerezni dolog:)) Lehet körbenézek egy két bontóba hátha találok vmi jót... 2002.04 Polo-ról van szó, tehát nem a legújabb egyel öregebb:)) De ha valakinek lenne eladó akkor nagyon is érdekelne! Mail címem:
Probáltam már de nem segitett.Nem csak a pd-nek van alapjárat kiegyenlitése a tdi-nek is van.A motorban a 13-as mérési értékblokkban látod a hengerkénti befecskendezett mennyiséget ugyanugy mint a pd-n.+- 2mg/löket lehet a különbség
aszőrö nincs máár benne ill a filter és az fel van töltve anyagal szal ott van anyag csak a szürőbe bemenő csövön nincs anyag ha ott megjelenik akkor beindul csak ott rorat sokára jelenik meg
sorry csak kicsit kiakattam ma és szétszort vagyok és a lényege hogy beindul de leáll és nyektetés után indulcsak ujra vagy mint most akkor sem indul el
Ahogy nézem a labels fájlokban van ilyen funkció, és alapjáraton még tudná is elég gyorsan rángatni a szabályozógyűrűt. De leht hogy tévedek, majd magnézem élőben.
Tégy egy próbát !Lazisd meg az adagoló agyán a 3 csavart és tekerd oda az előtöltést jobban(legyen nagyobb mint a gyári adat+5 fokkal),hadd legyen kopogósabb a motor járása.
Lenne egy olyan problémám hogy van egy 1999-es 2,2-es c200-as cdi mercim és regelente elég réé modon indul ill beindul és 1-2 mp után leáll majd egy jó 15 perc nyektetés után nagynehezen beindul és utána viszonylag jóó de a porlasztók és az izzitás rendben van anyag van benne bőven a szüröhöz menő vezetékbe mégis elég hoszas nyektetés után jelenik meg csak az anyag de beindult utána igaz szarul de indul az autó hogy ennek mi oka lehet??
"Kellene nekem egy VW Polo 1.2 benzines verdámhoz első 2ablakörlő lapát! Nem szeretnék újat venni.... Valaki tud valami jó helyet ahol olcsóbban tudnék hozzájutni? Vagy ha valakinek van eladó használt de még jó állapotba lévő az is érdekelne...
Kellene nekem a VW Polo 1.2 benzines verdámhoz első 2alakörlő lapát! Nem szeretnék újat venni.... Valaki tud valami jó helyet ahol olcsóbban tudnék hozzájutni? Vagy ha valakinek van eladó használt de még jó állapotba lévő az is érdekelne...
én szarabbul jártam. Minden héten tönkremegy a ZABLAKTÖRLŐM, erre sikerült a mai déléutánra beütemeznie. hogy rohadjon meg. Egyszerűen szerelhetetlenül szar büdös tré helyen van. Csak szétbassza az ember a kezét. Beállni nemállhatok be a műhelybe mostanság, az utcán nem lehet szerelni ( egész műszerfal kibont) azt mindig csask ilyen ideig óráig tuning megoldások születnek. Istenem, LEGYEN IDŐM! Egyszer szétborítom ezt a szart, megcsinálok mindent....
a bef. talptömítést kiszerelve megvizsgáltam nagyon jó állapotú a bef. talpa is sík nincs agyonhúzva az alapjárati motor végülis dolgozik nincs beálvavalószínű a folytószelep jeladó lehet a hibás?
Francba. Pénteken vettem egy adag vágótárcsát a flexekhez, pár darab volt még, mondom csak elég lesz. Hát nem, elfogyott 26 darab 1-es vágókorong, és még sehol se tartok, és mindjárt kifogyok.
Viszont erőteljes karácsonyi hangulatom támadt. Hóesés, csillagszóró... :)
Nézesd meg szakemberrel! "a vag_com-mal a hengerek közötti teljesitmény különbségét nézve is szinte egyformák" Erre kiváncsi lennék ,hol lehet ilyet nézni?
Azt mondtam, _mennyiségi_ a szabályozás. Ez azt jelenti, hogy _különböző_ mennyiségegeket engednek a hengerbe!!!!!!!!!!!! (fojtószelep)
"Ez így meg akkor gazdaságtalanabb szívóüzemhez képest, mert nincs hely tágulni,"
Alapvetően rossz az elgondolásod. Az egésznek az a lényege, hogy a több üzemanyaggal ( ami otto-motor esetében levegő-benzin /most maradjunk ennél/ _keveréke_) nagyobb nyomást, azaz nagyobb nyomatékot hozzanak létre. (akár szívó, akár turbó ) Nem értem, mire akarsz kilyukadni ezzel a "nincs hely tágulni" dologgal.
Ez 3 különböző dolog. Az alapjáratállítót azt mondtad tudod, a gumitalp a befecskendezőház és a szívócső között, a fojtószelephelyzetérzékelő meg a fojtószelep tengelyének a végén.
Tőletek szerettem volna hallani a választ. Szóval, ha jól veszem ki írásodból, akkor azonos (nagyjából azonos) az üzemanyag mennyisége a hengerben bármely fordulatszámnál.
Feltöltős motoroknál viszont több levegőt és több üzemanyagot nyomatnak a hengerbe. Így egy ugyanakkora hengerbe több ü.anyag jut, mint szívó rendszerben. Ez így meg akkor gazdaságtalanabb szívóüzemhez képest, mert nincs hely tágulni, itt nagyobb a fenéknyomás, nem? Ennek viszont akkor ellentmond, hogy munkagépekben feltöltős dízelmotorokat alkalmaznak.
" bármilyen fordulatszámnál egy hengeröblítéshez ugyanannyi üzemanyag kerül a hengerbe?"
Ha belegondolsz abba, hogy az Otto-motor teljesítménye _mennyiségi_ szabályozású, akkor, szerintem magad is tudni fogod a választ. ( teljesítmény szabályozás!!! hogy milyen fordulaton mennyi üza kerül a hengerben, az sok egyéb körülmény függvénye is) Egyébként meg senki sem mondta soha, hogy a belsőégésű motorok hatásfoka ideális lenne, sőt határozottan szarul hasznosítják a befektetett energiát.
Nezd meg a pillangoszelepet, nem e szorul. Nalam ugyanez a problema all fent, csak forditva, tulsagosan felturazodik. A pillangoszelep tengelyerol levallt az eggyik magnesszelet (elengedte a ragasztas) es lepteto testehez vonzodik, ami lefekezi. Ha szorul, akkor az lehet kosz a tengelyen, vagy az elobb emlitett varians. A lepteto aljan kell legyen egy kisebb meretu fedolemez, pontosan a tengely vegenel, azt szedd le es meglatszik, hogy mi a helyzet a magneseknel.
Elméleti kérdéssel fordulok hozzátok! Gondolkoztam a napokban a következő témán:
Pl egy Otto benzinmotornál alapjáraton a dugattyú alsó holtpontján van egy bizonyos fenéknyomási érték.
A gázpedál lenyomásával több benzint fecskendez be, a több üzemanyagnak nagyobb térfogat kell az égéshez. Ekkor megnövekszik az alsó holtponton ez a fenéknyomás vagy az alapjáratihoz képest ez a többletégés a fordulatszám növelésére fordítódik 100%-ban?
Mert ha nagyobb a fenéknyomás, akkor tulajdonképpen nem tudja a teljes tágulási munkát elvégezni az égés. Azaz feleslegesen égetjük el azt a mennyiséget.
Hogy van ez? :)
Másképp fogalmazva: bármilyen fordulatszámnál egy hengeröblítéshez ugyanannyi üzemanyag kerül a hengerbe?
Egy kis dizel probléma.Itt a hideg és újra füstöl a gép hidegindiásnál.Egy kis tanácsot szeretnék kérni hátha valaki tud segiteni.Octavia 1.9 tdi AHF-es 170000km-rel.
-kompresszió a 28 és 32 között van
-porlasztócsúcsokat kivettem nem pisilnek és a nyitási nyomásuk is rendbe van(most nem rég kicseréltem 502-esekre de a hidegen füstölése az ugyanolyan mint a régi csúcsokkal)
-a kilóméter miatt kicseréltem a szelepszár szimmeringeket de egyébként hibátlanok voltak teljesen puhák voltak
-az elötöltés a vezérlés full patentra a helyén van
-izzitógyertyákat tavaly cseréltem
-a nyáron kicseréltem a hidrótökéket az egyik össze volt esve és még örültem is hogy megtaláltam a hibát,de sajna nem :(
-a vag_com-mal a hengerek közötti teljesitmény különbségét nézve is szinte egyformák
-chippes volt a gép de most az sincs mert vissza lett töltve a gyári tartalom
A füst inkább kékes és olyan el nem égetett gázolaj szaga van.Ha hidegen beinditom és lehet hogy nem füstöl csak egy picit,kiállok a garázsból az utcára és utána pár óra múlva inditom garantált hogy brutális adag füstöt nyom ki magából.Hallani olyankor a hangján hogy valamelyik henger alig tudja összeszedni magát.
sziasztok az autom (uno 999ccm központi bef. bosch) alapjáratával van 1 kis problémám nincs vagy alíg ha éppen ketyeg és lehúzom majd visszadugom az alapjárati léptető csatiját, akkor elkezd dolgozni és állit a pillangón jó lesz az alapjárat viszont akkor gázra fullad a motor ha elég ügyesen játszom a gázzal, akkor egyszercsak jó lesz szépen veszi a fordulatot, az alapjárat viszont megint megszünik ez nekem kicsit magas ha valakinek lenne vmi ötlete szívesen fogadnám köszi
na azért. hülyeség, mert ennyi erővel, amikor benyomod a gázpedált, akkor nem érintkezik a csavarral, és amint gázt adsz, le is kellene állnia..... ezt aki írta sztem rosszul emlékezett, mert az a mágnesszelep.
"ha a folytószelepállás "érzékelőt" [tudod, az a csavar, a vezetékkel a végén :DDD] h kiiktatom járó motornál [széthúzom a csatiját] akkor le kéne állnia a motornak?"
oksa. mostmár amúgyis nagy karbigenyózást ütemeztem be, a szivató is genyózik, hidegen (mondjuk reggel) mikor indulnék el. berakom egyesbe, kuplung ki, nyomnék egy kis gázt erre nem felpörög, hanem befullad, és majdnem leáll. Aztán életre kel, és megy tovább. Melegen ok. Gyorsító membránt ma cseréltem, pont délelőtt, mert engedte a benzint, és gyorsításkor voltak kihagyásai. Na az megszűnt. Mostmár le fogom szedni az egészet, átnyomom kompresszorral, megnézem a szivatóbeállításokat, villamos csatlakozásokat, fúvókák. stb. (egyébként hideg vagy meleg motornál, ha a folytószelepállás "érzékelőt" [tudod, az a csavar, a vezetékkel a végén :DDD] h kiiktatom járó motornál [széthúzom a csatiját] akkor le kéne állnia a motornak? valahol mintha ezt olvastam volna. De sztem ez csak az alapjárati mágnesszelepre vonatkozik. Ha azt lehúzom, leáll mintha leállítottam volna. Amúgy az érintkezők és a csasvarvég, meg az ütköző tiszta)
Amúgy cam! néztem a tágulásit, nem barmoltam belőle ki műanyagot, benne van a visszafolyó/légtelenítőcsőcsonknál a szűkítés, próbáltam azt hogy lehúztam azt a csövet, bedugaszoltam, járattam percekig, de akkor se akart az egész hűtő felmelegedni. ugyanúgy hideg volt az alsó cső. Szal marad a termosztát.
Vedd le a karburátorról a "kalapját", húzzál neki egy padlógázt, és amikor már pörög vagy 5000-ret, másik kézzel fogd be a karbi tetejét, de a gázt ne engedd el. Amikor leesik a fordulat 1500 környékére vedd le a kezed a tetejéről, hagyd kicsit kipörögni, engedd el a gázt. Ha ettől sem tér magához, akkor karburátor pucolás.
mentem az előbb kb 40-el az egyik utcában, és egy kutya kirohant előttem az egyik kapuból. satufék reflexből, de már csak a végére tudtam sztem a kuplungot kinyomni. Azóta az alapjáratom leesett kb 500-ra. a töltésjelző is villog. blokk ki akar esni a helyéről. sorba lehúztam a gyújtóbáleket, ment minden henger (lehúztam egyet, egy másodpercen belül leállt a motor, annyira lecsökkent a fordulat). Gondoltam, átugrott a vezérműszíj egy foggal, a hirtelen satu miatt. De megy rendesen. tökéletesen ugyanúgy mint azelőtt. tehát ez sem lehet. Alapjáratot feljebb tekertem, 900 körülre, tartja rendesen, szépen egyenletesen jár. Namostakkor mi a fene lehet ez??? (trab 4t) tipp? köszi!
Szakik! Biztos találkoztatok már a problémával: hogy lehet a leghatékonyabban kiszedni az olajat egy kocsi üléséből? Kiömlött pár deci friss motorolaj a kocsiban és minél előbb el akarom azt onnan távolítani. Az ülést már kivettem, de ilyen szivacsból van. (Hátsó ülés.) Én a mosogatószeres kefe + hajszárító kombóra gondoltam. Előre is köszi! Üdv! t
Mintadarab eppen volna, mert a masik magnes egyben van, meg rajta a cuccon, csak az eggyiket engedte el a ragasztas, viszont ha az eggyiket eleresztette az a rohadek ragaszto, akkor elobb vagy utobb varhato a masik eseteben is.
Egyáltalán rekonstruálható milyen volt? Kitalálni senki nem képes a méreteket, ráadásúl a mágnesesség erőssége is fontos paraméter lenne, ami így összeomolva szintén nehezen szorozható. Erre ugyan valószínőleg van eljárásuk. Teslameterrel talán tudják azonosítani( plussz gyakorlat). Ilyen műszer biztosan kell hogy legyen a kalibráláshoz vagy a kész termék ellenőrzéséhez. Gondolom ezen az elven működne, vagyis a tekercs felé nem mindegy mekkora mágneses mező(erő) vezényel. Ami feltételezésem szerint egyenárammal spanolt. Az innen távozó változót pedig az elektronika nem biztos hogy megfelelően tud kezelni, ha jelentősen eltérő értéket produkál. De az is lehet, csak egy automatikusan kalibrált középértékhez figyeli a kitérést. Ez csak ilyen mezei okfejtés. Konkrétan nem ismerem.
Ezt csak ők tudják megmondani. Szerintem a forma készítés kerül többe. Azt pedig Te tudod lehet-e kereslet a többre!? Még a végén jól is jársz..:-)) De ne menjünk ennyire előre!
tegyuk fel, hogy beszerzek egy masik magnesblokkot a pilangoszelep tengelyere es mondjuk korbetekerem 1 reteg celluxal, vagy huzok ra egy vekony muanyagreteget, hogy bebiztositdam, hogy a jovoben nem valik le a ragasztas...mukodni fog? mennyire erzekenyek ezek a cuccok a magneses ter erossegenek valtozasara?
2005ös 15000km-rel vettem, az M3as nál megnézettem ahol azt mondták hogy nem lett babrálva az órája. Mindíg én töltögettem utána még a 15000-es szervízt megcsináltattam de ha nem vagyok ott a fele olajat engedik csak le/ill.szívták,/ úgyhogy a mostani olajcserét én csinálom/v.mikori szakmám/
Jobb gomb nyomvatart, gyújtás rá, vár amíg a kijelzőben megjelenik a service felirat, gomb elenged, bal gomb megnyom amíg visszaáll a csereperiodusnak megfelelő km a kijelzőben, gomb elenged, gyújtás levesz. Ha longlife periodosú, akkor diagkészülék kell.
"1,4 Pdtdi""5000km-re kb 1L olajfogyasztás az sok?"
figyelembe veve, hogy kicsi a motor es dizel meg elso körben ne kösd fel magad. (meg kerdes, hogy a szevizben maximumig toltottek-e (gondolom te feltoltotted max-ig, amkor megallapitottad, hogy ennyi hianyzik))
"30ezer km-es a motor"
ujonnan vetted a kocsit? vagy csak a motorban van ennyi? (es azt ujonnan vetted?)
de eddig nem csinalta. bar eddig abban a tartomyanbanahol csinalja, nem is volt turbonyomas (a wastegate miatt). De miert csak hidegen csinalja? el lehet vmit osszerakaskor szurni amitol beleér? (elvileg csak 4db M6-s csavar tartja)
Igen. Van ott 3 apró imbus /vagy torx?/ csavar, azokat kell kiszedni és óvatosan "szétkocogtatni". Alaposan nézd meg, mi hol van, hová esik, bár a végén úgy is kiderül ha rosszul rakod össze. A távtartókra figyelj, ne guruljanak szanaszét.
Fene megeszi, mégiscsak jobban kellett volna figyelni oroszórán.
Építgetem át öreg Pajerot (soha véget nemérő történet, de jó! :), most épp az alvázat alakítom át kicsit, laprugósról spirálosra. Vettem egy fél alvázat, a hátsó részt, hidastul. Eddig OK a dolog, sőt még rajzot is találtam hozzá, a méretekkel.
kell vmire figyelni egy turbo komresszor oldali fedelenek a visszaszerelesekor? amiota a helyere raktam(utkozes miatt el volt fordulva) azota uzemi homerseklet alatt halk, de magas sipolo hang jon ha nyomom neki.
sejhaj. kaptam egy régi wartburg analóg mutatós hő és benzinmutató műszert, és azt akartam berakni a trabiba. (nemszeressem a ledeket). köszi a választ. végülis, így a logikus.
A jeladó és a hozzá tartozó műszer mindig együtt van kalibrálva, hőmérőnél is. Benzinszint-jeladónál ehhez még jön maga a tank, a saját ortopéd alakjával, ahhoz is hozzá van idomítva a rendszer. Másik tankban nagyon pontatlan lesz.
ket drb. körszelet magnes, nem formaz teljes kört, hanem csak 3/4 kört, mert az a motor sem forog am teljesen korbe, csak epp annyit, amennyit a pillangoszelep mozgatasahoz kell. Ezt nem is motornak neveznem, hanem 'elektromagneses mozgatonak :)...egy kurva draga vacaknak :(
üdv! az analóg műszerek hogy működnek? értem ezt úgy, hogy pl egy benzinszintjelző mutatós óra bármelyik autóban ugyannyit mutat, vagy az úszós jeladó és a mérőóra együtt egybe van kalibrálva? (u ez a kérdés a hőfokmérővel is)
Épp így lesz jó a mágnes polaritása. Mert hogy azt is írta hogy körmágnes. A két É pólus egymásba fordul, egymást taszítja mindkét vége a mágneseknek azaz lesz "egy" olyan mágnesed aminek az egyik illesztése É a másik D pólusú. Ha magad elé képzeled a tengelyt és az illesztések alulra-felülre esnek, akkor mondjuk alul lesz D felül É vagy fordítva ha a tengely maga vízszintesen áll. A mágnesed pedig így dupla olyan erős lesz mintha egy darab kör alakú mágnest használnál.
Amúgy a geomag használati utasításában (meg az oldalon) pont ezekről az összeadódások meg átmágnesezések szépen le is vannak rajzolva.
Hümmm. Azt mondta, hogy _taszítják_ egymást. Tehát az É-D -ből, lett É-D/D-É. Ezt ha összeilleszti, akkor is két ilyen mágnes lesz, ami nem látja el az eredeti funkciót. Mit látok rosszul?
Mielött szétszeded, nézd meg, hogy az állítókar akad/akadozik-e!!! Ha akadás nélkül végig megy, akkor nincs az lekormolódva. Ha ennyire szeded szét, az még kevés. Drótkefe
Azt mar bizony nem lehet, utolag legalabb tiz darabra tort es szilankosan. Az elso tores utan en is probaltam osszehuzni, de amint elengedtem szettolta magat, az eggyik lehullt a baldogasztalra es tovabbi darabokra tort (pedig csak 30 centit zuhant). Odaloktem a masik meg 'egyben' marad felet es ez is szarra ment. Nekem ugy tunik, hogy belso felszultseggel telitett volt, mert igy es foleg ennyitol meg az uveg sem torik ripityara.
Olyan nincs, hogy nem lehet visszaragasztani, csak jó erős kéz és jó ragasztó kell hozzá. :) Kétkomponensű ragasztó (Araldite?), és a kötés idejére jó erősen rögzítsd körül valami bandázzsal. (Mondjuk 24 óra elég lesz)
egyebb: nincs szerencsem az autommal, mert ujabb gond akadt. A pillangoszelep tengelyen levo felkörös magnesek eggyiket elengedte a ragasztas es a motor falat erte. Kiszedtuk, de az asztalra lerakvan a magnes odavonzotta magat a motor femtestenek es a koppanastol eltort. Nem lehet visszaragasztani, mert a darabok taszitjak egymast. Bontasbol beszerezheto kulon csak a magnesblokk? A Mitsubishi szerviz csak teljes motort tud hozni, de az szoba sem johet, allati horror az ara.
sziasztok! haldex kuplungban szeretnék olajat cserélni. a szervizutasitás azt irja,hogy a leeresztő nyiláson kell feltölteni stb.de mivel az olajat flakonnal kaptam nem pedig azzal a kiszereléssel amivel be lehet tölteni alulrol,ezért az lenne a kérdésem,hogy az olajszint ellenörzö nyiláson be tölthetem-e? válaszotokat elöre is köszönöm.
Lenne egy félig OFF kérdésem. Informatikai biztonság keretében kéne beszélnem a beágyazott rendszerekről, és csak a látvány kedvéért szükségem lenne valamilyen modernebb ECU-ra (amiben már rá lehet mutatni aprocesszorra:-).
Az sem baj, ha teljesen nem működik, javíthatatlan, stb., csak a hallgatóságban akarom körbeadni, tehát olyan állapotban legyen (nem törött, kiégett, stb.). Sokat nem tudok rászánni.
Hol érdemes nézelődnöm? Bontókban tartanak ilyeneket? Vagy van, ahova kidobják a rosszakat?
Hali! Érdekes, én is a benzinpumpára gondoltam volna elsőre, de nálam sokkal okosabbak (szerelők is) letorkoltak, hogy az nem úgy van. Ők elsősorban az AGR szelepre gondoltak. Viszont a hibatároló nem tárolt el semmit. Ám amikor annak idején az AGR elkoszolódott (nem okozott semmiféle látható hibát, nem fulladozott stb), simán csak kigyulladt a kontrollfény és eltárolta az AGR-t hibának. Utána ki lett pucolva, azóta semmi baja. Egyébként nem akarnak rámtukmálni egy új AGR-t, azt én szerezném be külföldről, a szerelő meg félig-meddig ismerős, nem lehúzós fajta, tehát nem ilyesmiről van szó. Ugye valahogyan ki szokták mérni, hogy mennyit szállít a pumpa? Pontosan nem tudom, hogyan működik az ilyesmi.
Ilyen nincsen, csak egy mezei Serdi Micro-val marjuk a fészkeket.
Annak együtt forog a vezetőtüskéje a maróval, kézzel hajtós, és semmi mágnestalp. Az előtolást valószínűleg a fekete gyűrűvel lehet állítani, nem hiszem, hogy ezzel ki lehetne marni az egész fészket, legalábbis nagyon lassú lenne. Mondjuk jó lenne látni a felső végét, hogy egyáltalán "motoros"-e. A fekete tüske, szerintem, a magasság "rögzítését" segíti, hogy ne kelljen minden szelepnél azt újra állítgatni.
Mert mikor elrohadt(középsődob) valami bazinehéz vastag (dob méretű) csövel lett behegesztve,de már a kipufcső is rohad.
Tehát nemkell semmi cikkelj.Egyenes szakasz kell!
2db hátsó doból egyik jó,a 2db Ybol megint van egy jó. Csak közöte nincs jó részem. Meg pont a szebb végcsöves hátsódob a rohadt,tehát átkell hegeszteni még a kromvéget is.
A más csövet más márkára értettem,de ha 2700ft akkor nemfogok 100ft értékeken cigánykodni,mert szomszéd faluba meg hoz a boltos ismerős unixtól.
Mielött valaki beszolna nincs katalizátor a kocsiban és a középső dob nem reflexios dob!Tehát a nyomaték görbe nemhiszem sokat eltérne a gyáritol,hangja meg alapjáraton morgott de fordulaton nem üvöltött mint a mikiegér teszkosmatricás könyvespolc szpojleros hülyegyek kocsik.A hátasó dobom elég nagydarab több kamrás reflexios,csillapit rendesen.Azt az abszocios középső dobot meg gyártsa le akinek 7anyja van meg vegye meg akinek szintén 7van.
Eddig se volt nevezhető középsődobnak egy dob méretü üres nehezék! Most legalább szebb lesz és nemfuj ki sehol majd.
ok, akkor megtalaltad :-) "Meret->kipufogo - vagott kipufogocsö"
de hogyan hajlitod meg? vagy patentivekkel epited? vagy cikkejekböl? Neztem patentivet, de amit én futestechnikai boltban lattam annak 2,9mm a falvastagsaga. Hol keressem?
Lécci akinek van bárdis meg unixos progija kerese már ki a BOSAL kipufogocső árát az 1méteres db ét! Ha nincs 1méteres jó a 2méteres ára is. 55mm érdekel de ha nemnagy gond 50 meg 60 mm is nézzétek már meg :)
Sajna weben át nemtalálom az oldalukon,mert ez tipusfüggetlen cucc.
Előre is köszönöm!
Más cső is lehet ha valakinek van jobb 5lete ami árérték arányba jó és olcsó
Akkor (de csak jobb hílyán :D) post előtt rakd be wordbe, bekapcsolt helyesírás-ellenőrzővel. Ugyan én nem szeretem, meg szokott hibázni is, de ha nem igazán megy, akkor jól jöhet. Aztán mikor 3x kijavítottad a halytást hajtásra, akkor negyedszerre már nem rontod el - voilá :) És kevesebb idő meg energia kell, mint kiolvasni/beseggelni a helyesírási kisokost :D
Feszekmaroval kapcsolatban lenne nehany kerdesem, az alabbi kepet alapul veve. Gondolom sokan kozuletek ehez hasonlo cuccot hasznaltok, igy vannak tapasztalataitok is a temaban.
-A pozicionalo tuske ami a szelepvezetobe megy, felulrol vagy alulrol van bevezetve?
-A maras ideje alatt vegig a helyen is marad a tuske?
-Tücsapágyon keresztul surlodik a marofejben, vagy bronzperselyen?
-Elektromagnessel rögzül a gep munkapadhoz?
-Az oszloppal parhuzamosan allo fekete palca mi celt szolgal?
-A tengely vegen levo csö egy vastag bowdent takar, amin keresztul egy motor adja a halytast? Milyen fordulaton uzemel es hany W a motor?
-Ezeknel a maroknal mikent lehet allitani a maras melyseget? (Technikai szempontbol erdekel)
-Alkalmas a szelepfeszek teljes eltavolitasara feszekcsere celjabol?
Ha az egyetemi bizottsag is elfogadja, akkor egy ehez hasonlo gepet valasztok vizsgamunkanak es a tervezes utan meg is epitem es megmarad itt nekem, ezert erdekelne minden reszlet, ami a segitsegemre lehet. Nem lemasolni fogom, de az alapok nagyjabol azonosak maradnak.
Nos, van vákuumcső az ECU-n, és alaposabban megnézve a szelep vezetékére kendácsolt LED-emet, pont a teljesítményvesztéskor a legsűrűbbek az impulzusok. Tehát ilyenkor valamiért csökken a turbónyomás, amit eszeveszetten igyekszik "pótolni".
Akkor lehet valami mechanikus túlnyomás-szabályzóm, ami ilyenkor működésbe lép?
Nem tudjátok véletlen,hogy ha egy eredetileg mérföldes órázású 93as Passat Vr6 óráját kicserélem európai típusra,akkor mi történik? Arra gondolok,hogy az ECU automatikusan tudja majd h mennyi mérföld van az autóban,és átváltja km-re?Az órában nincs tárolva az adat?Meg az összes többi mutató,meg visszajelző..Farenheitben van pl az olajhőmérséklet,külső hőm.. Azokat is váltja? Vagy össze vissza fog mutatni mindenfélét?
Egyszer én is találkoztam ilyennel a hang úgy keletkezik hogy ahogy fordul a rugóstag a rugó elkezd fordulni de a toronycsapágy csak késöbb fordul utána, ezért a rugó kattan "peng" egy nagyot.
kijelentettem, nem kérdeztem. ott pont a mondat végén. na mind1, mjd rájössz, addig az okos (???) ötleteimet magambantartom, ha rájöttél úgyis elmondod, akkor meg számot vetetk magammal :) joccakát.
és azon már túlvagy, hogy rugó, hogy toronycsapágy. kormányösszekötők nem érnek valamibe bele? (valami cső, vagy műanyag v ilyesmi) de ennyire nem vagy amatőr.
Valszeg nem lesz felujitas, viszont remeljuk nem lesz gond a masik tipussal, ami ra lesz operalva.
Mas:
Foglalkozik valaki sportmotorokkal? Ennek a 'szepsegnek' erdekelnenek az eloirt szelephezagai. Yamaha Solo YZF750R 20V, 1993, motorkod 4HN. Lapkas tökéi vannak, vagyis ugy van megoldva mint az 1.9D Peugeotnal, hogy a rugotanyer tetejeben van az igen apro lapka, jelen esetben 7mm atmeroju kis vacak es e fole jon a töke. Eddig amiket hordtak hozzam, azokat ekepp kellett allitani:
IN=0,11-0,16
EX=0,16-0,21
de azok csak 16 szelepesek voltak es a szelepmeretek is kulonboztek ettol itt.
ha elektronikusan szabályozza (impulzusszélesség modulációval) a szlepet akkor az ECU-nak van információja a szívócsőnyomásról, és azt igyekszik ez bizonyos érték-hez a legközelebbre állítani. Egyszerűbb rendszerekben egyszerűen visszaszabályoz mondjuk 1,6-ra ha fölémegy, de a komolyabb rendszereknél az alább említett módon a mindenkori üzemállapotnak megfelelően főkeépp tárolt jellegmezők alapján igyekszik az "előírt" értékre szabályozni. Állítani nem tudod, mert az ECU észreveszi a túlnyomást és mindenképpen visszasazbályoz a keretein belül.
Adott egy F Astra, 94-es, X16SZ motorral, általánosan véve kitűnő állapotban. Egy ideje néha elinduláskor, kettesbe váltáskor lefullad (jellemzően még hidegebb motorral, ja és nem falábas kuplungolás miatt), illetve esetenként elkezd rángatni. Agya kiolvasva, nem tárolt el semmi hibakódot, pedig a kontroll-lámpa leálláskor kigyulladt. Gyertyák+kábelek nemrég cserélve. Elsőként persze az AGR szelepre gondoltunk, különösen mivel már kellett tisztítani, hibajelzés miatt. Azóta viszont semmi gond nem volt a géppel. De lehet, hogy csak valami jóval egyszerűbb hiba áll a háttérben, pl valamelyik szenzor. Kíváncsian várom az esetleges ötleteket, előre is köszönöm.
Egyébként ez a turbónyomás szabályzás hogyan történik?
Az ECU betárolt adatokból tudja, hogy milyen fordulatszámhoz milyen pedálálláshoz, milyen légköri viszonyok mellett milyen impulzusokat kell adnia a mágnesszelepnek? Vagy van valami nyomásmérő, ami alapján visszaszabályoz?
Gondolom a mágnesszeleppel beállított vákuum meg a megkerülő szelepet nyitogatja. Annak létezik egy ettől teljesen független rendszere, ami káros túlnyomás esetén nyit?
Ha igen, akkor állítható ez a nyomásérték, vagy az a turbón gyárilag rögzített?
Kösz, bár nem változó geometriás turbóm van, azért szétnézve kicsit az oldalon találtam az enyémhez hasonlót is.
Nem lehet, hogy az a bizonyos wastegate szelep nyit ki ütemesen?
Az az érdekes, hogy 3-ban kihúzatva mondjuk 4000-ig egyenletesnek érzem a gyorsulást, 4-5 -ben meg már 2500 fölött kezdődik ez a lüktetés, szinte a legkisebb gyorsulásnál is. Persze lehet, hogy ez csak egy csalóka érzés, mert 3-ban hamar leforog a motor, nem tom. Az biztos, hogy mechanikus, kézi váltóm van, tehát nem tudhatja az ECU hanyas fokozatban megyek...
Felhívnám a figyelmedet az I. HTW Tuning Partira, amely 2007 November 23-án kerül megrendezésre a Hajógyári szigeten a STUDIÓ-ban.
Este 20:00 órától őrületes fergeteg parti a parkolóban...20 különleges tuning gép, élő koncertek, dj, Revolution beat box, break...és ami még különlegesebb...egyenesen Amerikából érkezik hozzánk egy profi hip-hop, break csapat a La Republika. Természetesen bemutatkozik a HTW Tuning Magazin csapata is. Itt debütál először a New Streetracing Klub és a HTW Tuning Magazin közös brand kártyája is, amellyel több elfogadóhelyen is nagy kedvezményhez juthatsz ( pl: Agip, Burger King, TomTaylor stb..), sőt akár a helyszínen is kiválthatod és saját autóddal is díszítheted és teheted egyedivé.
A rendezvényen kiderül, hogy a HTW Tuning Magazin és a Pimp my Ride Hungary csapata, milyen meglepetéssel fog szolgálni December 7.-én
Este 22:00 órától, megnyitjuk a Studio kapuit a hangulat további fokozására.
Jaaaa, főfékhenger. :-) Azt mondod, hogy lépcsős a belseje a hengernek? (17,5/22,5) Valami módon biztosan megoldható másik főhengerrel is, de azért azt alaposan végig kell gondolni, hogy _biztonságos_ is legyen. ( szervodob/lökethossz/hidraulika áttétel/mechanikai szilárdság...) Golf III-ason csináltam ilyet, de ott a hengerátmérő azonos maradt, csöveket, szervódobot kellett csak alakítani. Biztosan megoszlanak a vélemények, de szerintem a felújítás erősen zsákbamacska. Többször befürödtem vele, ezekután úgy döntöttem, cserélem a főhengereket javítás helyett.
Szoval, az aktualis (az eredeti) fekpumpa nem mukodik megfeleloen es felujitasra szorul, viszont ilyen meretu tomiteskeszletet nem lehet kapni (17,5 es 22,5mm atmeroju munkahengerek vannak benne), valszeg kisszeriaban alkalmazott cuccrol van szo, akarcsak a karburatorja (ecotronic-allitolag csak ebben az evben szereltek). Vegso megoldas a csere volna, viszont ugy gondoltuk, hogy minek venni bontottan egy ugyanijet, ami ki tudja meddig fog mukodni, sokkal erdemesebb volna egy altalanosabban hasznalt tipusu fekpumpat beszerelni (20,5mm es 22,5mm atmeroju munkahengerekkel ellatottat), amihez kaphato tomieskeszlet is es ha a jovoben gond lenne vele, akkor lenyegesen olcsobban es AZONNAL meg lehetne oldani a problemat.
A kerdes az, hogy eggyaltalan ra lehet-e muteni egy masik fajta pumpat, erdemes-e utannajarni a beszerzesenek? -mivel utazni kell erte :(
VAG-COM, meg mechanikus nyomásmérő egyszerre, ha egyformát mutat a kettő, akkor a MAPszenzor jó, élőadat logolás, aztán azt lehet bogarászni. Ha a turbó vezérlőszelepe 90% fölött van kivezérelve, akkor valószínűleg a turbó környékén van valami mechanikus hiba. ( geometria szorul, geometria állító beállítása hibás, maga a vezérlőszelep mechanikus része beteg, ...... ) Nagy többségében ezek miatt szoktak "betiltani" a TDI-k, PD-k.
BMW 1.8 ecotronic 1987 fekpompat lehet helyettesiteni mas tipustol? Ebben 17,5 es 22,5 munkahengermeretek vannak es eddig nem sikerult hozza javitokeszletet beszerezni. Az 'altalanos' pompakhoz (20,5 es 22,5-legalabbis igy ertesultem) van javitokeszlet minden tovabbi nelkul. Ha megsem kivitelezheto, akkor hol juthatnank javitokeszlethez? Unokatesom autoja, igy nem melloznem a problema megoldasat.
na szetszedtem a pandat, kepek: http://picasaweb.google.com/Ellenbacher.Peter/Turboszereles_panda?authkey=-GvOIkkhsw8
ossze is raktam es megint megy rendesen :.-) /azaz ha mar a kezemben volt egy hangyanyit ra is tekertem a nyomasra, de lenyeg hogy mar 2000 alatt is van nyomas. 1500-nel 0,4, 2000-nel 0,9 korul/
/409: azt hiszem megtalaltam a MAP szenzort is. a muanyag szivosorban van neki egy hely kikepezve/
Sziasztok! Egy kis segitség kellene. Van egy rover416si autom és minden fokozatban gyorsításkor rángat, vagy fulladosdit játszik. Most jelentkezett a hiba. Ha tudja valaki, hogy mire vezethető vissza, az jó lenne, ha megosztaná az infót, hogy ne fussak felesleges köröket. Előre is köszi!
"A cső átengedte a levegőt, innen csak egy lépés volt , hogy a vákumdob átereszt, tehát ez okozza a hibát.csak azt nem értem, hogy a zöldkártya hogyan lehetett kiváló, mikor ennél a jelenségnél ugye fals levegőt sziv a szivócső is, és igy a karbinak nem jó eredményt kellene produkálni."
1, alapjaraton nem kap vakumot a vakumdob-> nem vagy csak keves falsot sziv 2,ha megis sziv egy kicsi falsot akkor tobb kajat adnak neki es mar jo lesz 3, gyujtas igy is a helyen van, mert alapjaraton kulonben sem kap vakumot (a HC miatt)
Szóval : samara 1500 .Gyors induláskor orra bukik, szivatót kihuzva remekül gyorsul. Ez volt a hibajelenség, sokan a gyorsitószivattyura tippeltek,de...... Kinomban már a gyujtást ellenőriztem , és feltünt a stroboszkóp lámpánál, hogy nem eléggé huzza el a gyujtást a gázadás. reflexszerüen megszivtam a vákumos előgyujtásszabályzó csövét, és máris rájöttem, hogy" megszivtam". A cső átengedte a levegőt, innen csak egy lépés volt , hogy a vákumdob átereszt, tehát ez okozza a hibát.csak azt nem értem, hogy a zöldkártya hogyan lehetett kiváló, mikor ennél a jelenségnél ugye fals levegőt sziv a szivócső is, és igy a karbinak nem jó eredményt kellene produkálni.
A szelepet megtisztítottam ultrahangos rázóval, de nem jött ki semmi gyanús kosz. A vbákuumcsöveket kifújtam sűrített levegővel a benzinkúton, se dugulást, se lyukat nem fedeztem fel.
Igazából mit csinál ez a mágnesszelep? Egy másik mechanikus szelepet vezérel? Nem ott lehet a gond?
Most már kiderült, hogy csak a váltó volt idegen az autóban, a motor és kiegészítői eredetinek tűnnek. Csipszelésről nem tudok, de nem okádja a füstöt és "túl nagyot" sem lép. Megteszteltem a szelepet, folyamatosan kap feszültség impulzusokat, ami a fordulat emelkedésével egyre sűrűbb. Ez a kifogásolt megtorpanásnál sem változik, tehát nem az elektonika fogja vissza. Lehet szerepe a szelep áteresztőképességének? Esetleg beszűkült, és nem tud úgy dolgozni nagyobb terhelésnél? Némi olajfilmet véltem felfedezni a vákuumcsatlakozók lehúzásakor, ez lehet baj?
Nincs csipszelve az a vas esetleg? Ha nincs akkor nézd át a gumicsöveket ha ott sem találsz semmit akkor mérni kellene egy turbónyomást órával meg Vag-Com mal sztem.
és a leszabályzódobhoz menő csövecske nem lukas? Rendszeres hiba Discoverynél, hogy kidörzsölődik.
A jelenség magyarázata, hogy nő a turbónyomás, majd 260 KPa-nál az elektronika elveszi az üzemanyagot, majd amint visszaesik a nyomás újra ad nyálat neki. Nagyon jellegzetes amit művelni tud.
ennyi pénzért bazmeg, akkor már csinálhatnák azt, hogy ok. az első menjen tönkre, kétév múlva cseréljék ki, de egy olyan verzióra ami nem szarik be. a lehúzásnak is lehetnének határai.
Van egy olyan problémám, hogy 3000-es fordulat felett gyorsításkor ütemesen úgy 1 másodpercenként mexűnik a turbó hatás, és ezzel szinkronban kis koromfüst is látható a tükörben. Mi lehet a baj, mit érdemes megnézni?
I. Fast & Furious Party Nov. 23 Hajógyári sziget STUDIO
Este 20:00 órától megcsodálhatsz 20 különlegesen átépített gép csodát és egy kis ízelítőt kaphatsz az igazi Fast & Furious hangulatból. A Studio előtti parkolóban Dj, break, beat box...és nagy buli vár rád, amely 22:00-tól a Studioban folytatódik. Megismerheted a HTW Tuning Magazin csapatát, az egyenesen Amerikából érkező La Republika hip-hop és break együttest.
Plussz meglepetéssel is szolgálunk, hiszen a decemberi télapó nem akárki lesz nálunk, és az Ő személyéről is lehull a lepel.
Sok szeretettel várunk mindenkit és jó bulizást nektek.
Gond van vagy csak én vagyok béna... nem tudom a 75 2,5L es 99'esen bekapcsolni a Tempomatot ... nyomtam azt az autópálya jelet aztán a set gombot de semmi , nem jelez vissza a kijelzőn se hogy be van kapcsolva, mit tegyek???? mit csinálok rosszúl?
Valamint hogy lehet kicserélni a kazettásmagnót benne (eredeti van most benne) cd-sre vahy ehez veszek egy cd tárat vagy van valami takarófedél h másik magnót tegyek bele?? ha veszek egy cd-tárat az eredetihez honnan vegyek bontó? de szeretnék egy új cd-s magnót amin mp3-mat is lehet lejátszani. köszi a segítségeteket!
gusztustalan dolog. nem lehet menni ilyenkor a fogy védelemhez? hogy kérem, 3 havnta törik el a kilincs az autómon, és hiába tudattam már a gyártóval a hibát, nem tesznek ellene semmit? jól meg kéne őket regulázni. a merkúr idelyén volt ilyen. pl a skoda anno a visszajelzések alapján javított egyes dolgok minőségén, vagy megoldásain.
de egy dobfék nem baszhat az emberrel ennyire ki! :DDDD néha a leghülyébb ötletekből jön valami isteni szikre, aztán kiderül nem is olyan baromság. ;) nekem fúrja a kiváncsiság az oldalam mi a szar kattoghat.
A 20,000 et nem tudom csak tippeltem, de nem lehet olcsó. és még egy gondolat a többiekenk. Néha nem az áráért görcsöl az ember, ez a polo egy nőé, aki szemrebbenés nélkül kifizette olna a javitást mert kell az autó. Vidéken élünk, Pénteken délután van, majd csak hétfőn lehet megrendelni Tokajban az alkatrészt , de hogy megy be oda ha nincs autó? Legkorábban Kedden van alkatrész.Hogy megy dolgozni,? Itt nem ülhet fel a villamosra.Sokszor ezért kell tákolni.
Én azt gondolom ez a topic olyan hely ahol ingyen segit aki akar. Aki nem akar ingyen segiteni az ne irjon ide be. Ennyire egyszerü az egész./A riasztószerelő oldalon mindenki azzal nyüglődik, hogy hogyan ne segitsen a kérdezőnek.! De akkor minek a topic?,/
Félre értettél! Nem azt mondtam ne ess neki a kocsinak és nem pont rád irtam mennyi szerszámod van,meg nem is érdekel kinek mennyi van. Mindenkinek annyi van amennyire tellik,sajnos tény nincs sok szerszámom pedig már elég sok pénz elment szerszámokra...
Meg mint irtam én is ha olyan van segitek bátran....
a kézi hány kattananásra fog? olyasmi fasság nem lehet, hogy a gumifékcsö át van dobva a kéziktelen, aztán amikor fékezel, a fékfolyadék nyomásától megdagadó fékcső megfeszíti a kötelet, és a fékkar beleér a dobba? vagy mitttttttuuudomén. Csak hátha nem kifejezetten a fékdobon belül kell keresni a hibát, ha ott minden ok.
áhh. belever a karter az indexbe, az adja a hangot :DDDD
Bocsi,de miből gondolod hogy szerszámom sincs.Lehet,hogy több mint Neked!Anno az édesapám amíg élt a város egyik legjobb autó vilamosági szerelője volt!Sajna már 5 éve nem él.Hidd el konyítok valamicskét az autókhoz!Volt kitől tanulnom.De sajnos mindent nem tudhatok.Pl.hogy az opelom miért eszik majdnem kétszer annyit,mint kellene!Nagyon ritka,hogy szerelőhöz kell vinnem az autómat.Persze könnyebb lenne egy interfészen keresztül pc-re tenni az autót,de nincs ilyenem.se szoftverem.De Nissan 300ZX-hez pl.van.Ilyen a másik autóm.Bocsi a kitérőért,ha nem is hiszitek el,de ráfogok jönni a hiba okára,majd megírom!
najó, de én sem vagyok szerelő. max reszelő. Viszont én meg úgy gondolom, hogy a topicoc azért vannak, hogy az emberek segítsenek egymásnak, és beszélgessenek. Hát ki a fenétől kérdezze meg, ha már a ZINTeRNETEN sem mondanak neki semmit? valahol el kell kezdeni. Sztem az a bajod, hogy tanultad, küzdöttél, vért izzadtál mire valamire rájöttél, és ilyenkormeg egyszerűe egy ebben a cipőben járónak meg meg kell mondani a választ. Tudom, mert néha én is ígyvagyok vele, aztán lehet ha eltelnek majd évek, énis így fogom gondolni.
érdemes ilyennel foglalkozni, ha: - saját autó, tudodmi a hiba, nincs lóvéd, de van eszed - ha ismerősé, és ad egy kis yattot
nem érdemes vele foglalkozni ha kuncsafté, és fizetnek érte. De egy kettőt érdemes eltenni, megmókolni, és alkalomadtán lenyúlni a használt, felújítottért az újnak az árát :DDDDD
Az megint más ha szerelők kérdezgetnek egymástól,minden tipust fejből nem vághat az ember :))) Évente ha 1 simsont szerelek háll isten,mivel olyan pici a simson piaci értéke nem éri meg pöcsölni vele sajnos! Utoljára kb. 3honapja v. 4honapja csináltam egy gyári tárcsafékes simsont azon is fékapcsolot csináltam meg mert 1folytába égett a lámpa meg a tárcsát egyengettem ki mivel 20e fleett az uj tárcsa rá. Mellesleg az öninditos volt gyárilag :))))) De mikor olyan akinek szinte még szerszáma sincs és életébe nem szerelt idejön és kérdi hogyan csinálja ezt meg ezt az elég rédekes dolog. Én se megyek köműves forumra megkérdezni hogyan éptsem fel a házam.....
Ettől függetlenül segitek akinek tudok,csak kezd lassan ez a topik ilyen ingyenes autodoktor topik lenni ahol már lassan ingyen házhoz is megy mindenki szerelni is.
Lehet én misztifikázom túl a dolgot ez esetben bocsi.
sőt, akkor mondhtnám, hogy mértnem hoztad el a simsont hozzám, hogy megcsináljam a váltóját :PPPP inkább te is kérdeztél, aztán végül jólett. és örültél. (javíts ki ha ez nem te voltál)
"Nade abban kézzel is érezted a "rücsköket" gondolom.. ?"
ne a rücskökre gondolj hanem arra hogy az esztergálás az lényegében egy finom menetvágás géppel! vagyis van menet emelkedése ami az egyik oldalon befelé viszi a fékpofát (ha bele tud kapaszkodni ) a másik oldalon meg kifelé és ezért csak az egyik kattog
mert ez Nemigazország, ahol csóróság van. ÉS különbensem biztos, hogy pénzajnálási okok. Pl nekem is kurva egyszerű lett volna nagyon rég a motorjaimat megcsináltatni, de engem mégis érdekelt a dolog, aztán elkezdtem rájönni a mikéntjére. Jó a sikerélmény. Ha mindig csak megcsináltat vlamit az ember, sose fog érteni hozzá.
Ha már itt tartunk, akkor Range Roverben meg Discovery 2-es szrériában is gagyi a zár. De ott a kis pici motor a rosz ami a záron belül van. Szeret leégni. Namost ez egy mezei kb 200 Ft-os ki elektromotor, csak anni a gond, hogy van a tengelyére téve egy pici fogaskerék. A zár ára kb 60-80.000 Ft, pedig ha lehetne ilyet gyártatni akár 10.000-ért is qrva nagy biznisz lenne (kb heti 2 zárat cserélünk ki). És ezen kívűl tök hibátlan a szerkezet.
Küldök majd fényképet hátha valakinek lesz rá ötlete.
" kerékfordulatonként egyet kattan fékezéskor........
......semmi semmibe (kifényesedett, "egymáson mozgó" darabok nincsenek), dob nem üt, leszabályozva, új fékpofák"
nem mondom hogy ez a tuti! de egy tipp: jártam már úgy hogy a kedves esztergályos egy kicsit sietett és nagyobb előtolással szabályozta a dobot, na az is egy idő multán elkezdett kattogni. a megoldás az volt hogy fékdob le, erőssen megcsiszol és fékdob vissza.
Valóban ott van az a másik fránya szenzor is.Csak idáig annyira nen "másztam"be a motor mögé!Szóval az ellenállása kb.96 fokos víznél,amikor a hűtő ventillátor elindul 200 Ohm.Tehát szerintem melegen nem ad olyan jelet,mintha hideg lenne a motor!Jól mondom?Akkor mi lehet még?
most nem akarom elmesélni, hogy te a hetesre összeaszalódott gumi bakelitcsövet még mindig ott erőltetnéd a lámpa alatt a hidegindító nyolcas csöcsére...
OTT VAN az hőérzékelő, még a tiedben is!!!! Kicsit jobban körül kell nézni. A képen a hőmérő jeladója van, ennek semmi köze a befecskendezőhöz. Talán jobb lenne hozzáértőre bízni!
Oké, tudom, ebben az országban a footbalhoz és az autószereléshez mindenki ért.
VW polo zárszerk. javitás. Nem zárt a szerkezet. Szétszedtem és hosszas vizsgálodás után kiderült, hogy törött egy rugó/lsd.a képen/. Mivel ez reteszeli a zárnyelvet ezért nem müködött. Szegecselve volt a tengelye ezért cserélni nem könyü lett volna. Három menetes rugó volt letört a behajtott, beakasztott vége. Egy menetet visszahuztam a fogóval, a felesleget lecsiptem, behajtottam a végét és beakasztottam a reteszelő nyelvbe. Gyengébb lett ugyan a rugó , de zár és ez a lényeg., Az ötletért nem kérek semmit felajánlom a köz javára ingyen.
Pedig nincs ott!Legalábbis két kivezetésű hőfok érzékelő.Az enyémen az ábrán jelölt helyen 1 kivezetésű hőfok patron van!A motoron sehol máshol nincs olyan érzékelő,ami a hőfokot érzékelné.Kivéve a hűtőt,ami ugye,a ventillátort kapcsolja!Üzemi hőfokon annak az egy kivezetésűnek az ellenállása digit.multiméterrel mérve 120 Ohm.Kézzel alig érezhető hőfokú motornál kb.1Kohm volt.Ha úgy megyek az autóval,hogy széthúzom a lambda szonda csatiját,akkor pár méter után kigyullad a motort ábrázoló narancssárga lámpa.Ha összedugom,elalszik.Amúgy széthúzás után semmi nem változik.Mármint alapjárat,vagy bármi más.
én sem tervezem hogy szervot raknék bele, csak egy kósza gondolat volt h milyen lenne úgy:D enyémet se túl nehéz tekerni, csak álló helyzetben. jó a kenyérszervó is :D
Kedves ügyfélt nemsértek meg,mert elfogult vagyok a középmotoros és transaxle kocsik iránt :)))) Na meg ha már nem hidropneumatikus futomü legyen torziosrugos :))))))
...fene a finnyás pofám :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
De a válasz:igen beleépithető minden további nélkül szervó!
nem a véleménykifejtésről, hanem az ügyfél elképzelésének megvalósíthatóságáról volt szó. Magamba énis azt mondtam, hogy Mantába szervó? F'szn'k! az úgy férfias. :)
Istenem az egy francia kényelem,ám hogyan szerelni borzalom az összest az kit érdekel arra van a szerelő :)))))) Na meg a hidrolevegős rendszerű futomű,magassági kormány,csupa nyammmmm :)
Kellett megszollalnom :)))) De könyörgöm egy értelmes fogaslécesműnél ha a kocsi nem nehéz és nem orrnehéz akkor felesleges a szervó,max állóhelybe vagy parkolásnál kicsit nehézkesebb,de nem éreztem sose hiányát. Tény van kocsi amiben jo lenne ha lenne(pl. lada),de az nem fogasléces meg igen orrnehéz tipus ugye.
Gondold el ha tul könnyű tekenri a kormányt és nagytempónál valami miatt elrántod könnyebben túlrántod!Én nemtartom értelmét a iszonyatvajpuha kormánynak,de a kökeménynek sincs értelme.kettő közt jó.
Ez saját vélemény nemkell lehurrogni,lehetek én is hülye és elfogult :DDDDD
oksa, csak gondoltam hátha van vki más is aki tud ilyesmiről mondani vmit. de bocsi hogyha zavar:P Mantából nemigazán volt szervo-s. '80 körül még nemigazán használtak :P
Nem tudjátok véletlen, hogy olyan autóba amibe nincs szervo, lehet-e utólag kormányszervo-t építeni? Lécci írjatok pár infot. Amúgy egy Opel Mantáról van szó!
Tudnam ajanlani a Fiat Punto full elektronikus kormanyszervojat..(kapcsolhato city funkcio! :)
Nem mellekesen valki elmondhatna, hogy a kormanyszervomotorra meno 3 vastagszal kozul / piros, fekete, es talan sarga/ melyik micsoda.. :)
Data persze lemondhat..:P
/ honapokig orizgettem egy rosszat, rejtegetve ittott, hogy majd megnezem hogysmint.. 2-3 hete valki kidobta..mondvan xar.. az.. de renccert vegig zongorazni jo lett volna.. :/ :)
Nem tudjátok véletlen, hogy olyan autóba amibe nincs szervo, lehet-e utólag kormányszervo-t építeni? Lécci írjatok pár infot. Amúgy egy Opel Mantáról van szó!
áhh. mikor bevan kapcsolva a fűtőszál, és lehúzom a sarut az üvegről, szikrázik, tehát az áram átfolyik a szálon, de fél óra után se olvaszt le semmit. Télen tavaly még működött.
Minden bizonnyal arról van szó, amit írtál, "járó motor" információ. Ilyet az Opel, a hátsóablak fűtéséhez használ. Azok a bekötések, legalábbis ahogy leírtad, szerintem nem jók.
De ahhoz vékony vezetékek mennek rá, max. másik relén keresztül vezérelhetné a hátsó szélvédő fűtést. A tűzfalon át a motortérbe megy mindegyik vezeték, az egyik ágazik csak el, az a töltésvisszjelző lámpára megy.
A pontos funkcióját nem ismerem a relének, lehet hogy "járó-motor" infót szolgáltat. de az egyik lába (asszem a 30) a töltés lámpára van kötve. 87 test, 87a talán 15-re.
Pedig ott van az is!!!! Ha már ez sem megy, félek tőle, a lambda mérésével még nehezebben fogsz megbírkozni. Először a hőmérséklet szenzort mérd ki, ne akarj addig lambdát méregetni!!!! Ilyet keress:
A töltés visszajelző relére (kesztyűtartó mellett) menő 2 vezeték közel egy méteren keresztül összeégett a kötegben. Nem tudom hol lehetett zárlat, mert a relé teljessen ép, és a 87a lábára menő testen, és a 87 lábára kötött (talán 15?) -ön folyott nagy áram.
Kérdésem hogy tudja-e valaki hogy hogyan van ez gyárilag bekötve, találkoztatok-e ilyennel?
Az a hőfokmérő,amit írtál a műszert vezérli.Persze lehet hogy mást is!Ha lehuzom,annyi történik,hogy a műszerfalon nem mutat a hőfokmérő műszer.Amúgy az jól mutat,szerintem.Vízhőfokom megfelelő,alapjáratom jó,csak k...va sokat eszik!Ha a lambda-szondát kilehetne valahogy mérni,az sokat segítene!
Termosztát gondolom jó.Üzemi hőmérséklet megfelelő.Hőfok jeladó van külön is?Vagy csak az ami a műszert vezérli?Amúgy a lambda-szondát kilehet mérni valahogy?
Ha valaki tud lécci segítsen!Van egy 95-ös F Astrám.Kb.180000 km.van benne.Mostanság pokoli sokat eszik.Alapjáraton ha lepadlózom olyan fekete füstje van,hogy a TDI-k meg irigyelnék!Bocsi nem írtam,hogy ez egy 1.4-es benzines központi befecskendezős.C14NZ motor kódú.Régebben ha teli tankoltam egy osztásnyi benzinnel kb 200 kilómétert tudtam menni.Ez most jó,ha eléri a 100-at!Most is negyed alatt van a tankom,de csak 350 km-tert mentem!!Szóval mitől ehet ennyit?Ha valaki már járt így,írja meg neki mi volt a problémája!Előre is köszi!
levettem az ekszijat a golforol es ugy is "zörög". Mondjuk az also vezermuszijburkolat beleer a fotengelyekszijtarcsaba mert le van torve rola az odafogato ful es ezert nem lehet rendesen rogziteni. De azert szetszedem, nehogy kideruljon, hogy laza az ekszij vagy kezd szethullani a feszitogorgo...
lekaptam az elobb a turbot a pandarol es a tocsavarok, amik a turbot fogjak a szivosorhoz azok piciket ferdek. Milyen minosegu tocsavar kell oda? (8.8 eleg vagy 10.9 kell?)
mas autoknal sincs a kipufogoontveny es turbo kozott tomites?
Mert amúgy, reteszelése,(két fokozat egyszerre kapcsolhatóságának megakadályozása) meg rögzítése ( sebességfokozatban tartás) az van, ezeket a funkciókat a kapcsolószerkezet maga látja el. Meglehetősen szellemes találmány, bár jóval egyszerűbben is megoldható lett volna.
"ebben a valtoban vagy nincs rogzites,.. vagy nagyon eldugtak."
Akkor most milyen rögzítésről beszélsz????? ( ha már kötözködés!! ) Mert ugye eddig arról volt szó, hogy mi tartja a 3.-4. kapcsolósíkjában a váltókart, ha üresben van a váltó. ??
Valaki esetleg tud abban segíteni, hogy Swift II-nél hogyan lehet házilag cserélni a levegőszűrőt? (a pollenszűrőt már tudom, hogyan lehet, de a levegőszűrő még rejtély számomra). :)