Keresés

Részletes keresés

Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24580

A Northrup 15 Km ad meg service ceilingre, a nyevára meg 18 Km van megadva. A samsimes doksiban is szerintem.

Ha az F117-est 15km ferde távolságtól látta az SzNR, és a B2 cirka 15km magasan repül, akkor...

:)

Előzmény: Platon (24578)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24579

18 000 metert ir a WIKI Szerintem erre a magassagra keptelen a B-2.

Előzmény: Hpasp (24575)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24578

Szerintem a B-2 a Nyeva hatásos megsemmisítési zónája felett repül

 

A Northrup 15 Km ad meg service ceilingre, a nyevára meg 18 Km van megadva. A samsimes doksiban is szerintem.

 

 ezért is engedték support nélkül repülni.

 

Én úgy tudom hogy sosem repült egyedül. Mindig kapott vadászfedezetet.

 

Előzmény: Hpasp (24575)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24577

Éppen a legfontosabb adat, a frekvencia hiányzik.

Előzmény: Biga Cubensis (24574)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24576

Ezt ők egészen másképpen tudják.

 

A radar bekapcsolásakor Vladimir Ljubenkovic őrmester, kereső radar kezelő azonnal észlelte a közeledő célokat 50-60 km távolságban.

A személyzet megkezdte a cél befogását, ekkor 23 Km re volt. Mire sikeresen befogták 14 Km távolságba került, ekkor indítottak rá, és találtak.

 

Szóval szóval szó nem volt 30 km határról. Ahogy a radart bekapcsolták az F-117 már látszott is, szóval elég nehéz lesz arra következtetned hogy a P-18 milyen távolról képes észlelni a lopakodót. 

 

Mindezeken túl 1-10 méteres hullámhossz tartományban az F-117 és a B-2 között egyetlen különbség van. Az utóbbinak jóval, de jóval nagyobb a radarkeresztmetszete, mivel jóval sokkal nagyobb, és ezen a hullámhosszon a burkolat és kialakításbeli különbségek ehhez képest már kevesebbet számítanak.

 

Dani a 30 km határt a tűzvezető radarral kapcsolatban emlegette később.Figyelembe véve a rövidebb hullámhosszot, és a két gép méretei közötti hatalmas különbséget ilyen távolságról kb. a B-2-t is be tudják fogni, vagy inkább távolabbról.

 

De majd kiszámolom.

 

 

 

 

Előzmény: molnibalage (24573)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24575

Hpasp, te mit gondolsz arról a sztoriról, hogy a koszovói háborúban a szerbek lelőttek egy B-2-est is Nyevával?

Azon kívül, hogy nincs rá bizonyíték, technikailag lehetséges a dolog?

 

Szerintem a B-2 a Nyeva hatásos megsemmisítési zónája felett repül, ezért is engedték support nélkül repülni.

Előzmény: Biga Cubensis (24550)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24574
Előzmény: Platon (24572)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24573

Dani Zoliék 30 km-ről tudták P-18-cal követni az F-117-et. Pont. Egyéb felvetés az okoskodásodat leszámítva...?

Előzmény: Platon (24570)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24572

Az RCS függ a használt frekvenciától, a gép méretétől, a kettő arányától, a felület simaságától, az esetleges radarelnyelő réteg vastagságától,  az optikai (geometriai) szóródási tartományban a gép formájától, és a jel polarizációjától.

 

Ezek az egy számmal megadott RCS értékek nem érnek semmit anélkül hogy legalább azt tudnád hogy milyen frekvencián értelmezendő. Ez az érték legvalószínűbben mm frekvencián felvett érték lesz. Semmit nem mond arról, hogy méteres, vagy 10 méteres tartományban milyen RCS mérhető.

 

Előzmény: Biga Cubensis (24571)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24571

A B-2-esre 0,75 körüli RCS értékeket találtam globalsecurity-n.

(egy madárnak van kb. 0,01, ennyi állítólag az F-22-é is.)

Előzmény: Platon (24563)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24570

Semmilyen más frekire nem lőtte be a gépet. A kiosztott frekvenciákat használta.

 

Egyéb felvetés?

Előzmény: molnibalage (24569)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24569

Igen, 30 km P-18 és SzNR-125 meg 15 km-ről éppen hogy tudta követni az F-117-et. Szóvan nem értem, hogy miről vakerálsz. Hpasp szerint meg csak annyi volt, hogy a békeidőben a civil komm. miatti korlátozás miatt a rendszer korlátain belül kicsit más frekira lőtte be a gépet.  Ennyi. Egyébként itthon is csinálták ezt Hpasp szerint, amikor a gyakorló célnak bezavart MiG-25 "lelövése" esetén jutalom járt, annak ellenére, hogy elvileg tilos volt. Azt láthatod, hogy ettől sem történt csoda.

 

Tehát megint arról van szó, hogy marhaságot írsz...

Előzmény: Platon (24568)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24568

Hát tudod Dani Zoli pont a lent ábrázolt szóródási képletet használta. 

 

És mit tesz isten sikeres volt vele ;)

Előzmény: molnibalage (24567)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24567

A gyakorlati életben mért adat ez. Vitatkozzál Dani Zolival, hogy ők marhák miért nem tudták felderíteni 200+ km-ről az F-117-et...

Előzmény: Platon (24566)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24566

Hát tudod nagyon nem mindegy milyen frekvencián végzed a mérést.

 

Nézd csak ezt a grafikont:

 

Előzmény: molnibalage (24565)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24565

A P-18 ha jól emlékszem 1-10 méteres sávban dolgozik. Itt érdemi lopakodás nincsen.

A P-18 detektálási távolsága F-4 Phantom ellen szemből 270 km tája, asszem ez van a Samsim manualban. Az F-117-est nagy nehezen kiszúrta 25-30 km-ről. Biztos azért, mert érdemi lopakodás nincsen..

Előzmény: Platon (24563)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24564

"Ahogy én (is) gondolom (laikusként): nem feltétlenül le-, de esetleg meglőtték, még el tudott navigálni baráti légtérbe (esetleg haza Missouriba), az USAF meg elsikálta a történetet."

 

 

Ket lehetoseg van.

 

1. ) Csak konyebb serulest szenvedett amivel gond nelkul tovabbrepult vissza az  USA beli bazisra.

 

Ebben az esetben ujjaepiteni sem kelett volna .

 

 

2.) Komoly serules.

 

Komoly serulesnel te nem fogod megkockaztatni a hazarepulest mivel a serulesek tovbbi problemakat generalhatnak. Igyekszel ha tudsz a legkozelebbi biztonsagos repterre leszalni.

 

Azonban ott van a lopakodo kepesseg elvesztese. Ugye mar a bombater ajtok nyitasanal is felfedne magat a gep ha eppen arra nezne a lokator ( eppen ezert van az is idozitve ) viszont egy permanens strukturalis serulesnel ez azonnal es allandoan jelentkezne.

 

Azt a legteret  folyamatosan ellenoriztek nem csak az amik de a magyarok romanok bolgarok gorogok olaszok. Ezen kivul mikor a gep atrepulte a fel vilagot vagy csak amikor europat atszelte akkor is kelett volna erzekelni oket ugy a civil mint az egyebb katonai radaroknak.

 

Ezzel szemben nincs hir kenyszerleszallasrol olaszorszagban vagy barmely egyebb orszagban. Nincs azonositatla cel , nincsenek roncsdarabok sem meg csak akar egy darabka sem.

 

Csak egy tortenet barmely bizonyitek nelkul.

Előzmény: Ba_G (24561)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24563

A P-18 ha jól emlékszem 1-10 méteres sávban dolgozik. Itt érdemi lopakodás nincsen. A bevonatot nem lehet elég vastagra gyártani, - térbeli a visszaverődés ugye - az alak pedig alig számít mert Rayleigh, vagy jobb esetben Mie szóródási régióban vagyunk. 

 

A nyeva tűzvezető radarja ha nem csak a memóriám 30 cm körül dolgozik, ha valaki ismeri a méreteket és a szóródási diagram szerint számolt megfelelő frekvenciát választ akkor nem hinném hogy 80-90% -nál nagyobb RCS csökkentést el lehetne érni, de akkor már nagyon nagyvonalú vagyok. 

Ha valaki mond nekem frekvencia tartományt, pláne konkrét frekvenciákat, akkor egész jó alsó becslést tudok matlabbal csinálni az elméletileg elérhető minimális RCS-re a B-2 esetében.

De szerintem a talán általad berakott anyagban említett 17 km távolságról stabilan láthatónak és befoghatónak kell lennie a fentiek alapján.

A burkolat vastagsága és radarelnyelő képessége a legfontosabb tényező de ha az 100% és 20 cm ami nem valószínű még akkor is igen komoly visszaverődés van. Mivel ugye a visszaverődés térben történik, és csak azt tudja elnyelni ami a burkolatban verődne vissza. 

Előzmény: Biga Cubensis (24562)
Biga Cubensis Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24562

köszi. a kisebb sérülést, amivel még leszállt, még el tudom képzelni, de a lezuhanás-elszállítás-kijavítás/újraépítés nekem kicsit túlkonspiratívnak tűnik.

ezeknek a dögöknek is az egyik gyenge pontjuk a bombakamra nyitás, akkor ugrik az alacsony észlelhetőség, lehet, hogy egy B-2-est is meg tudtak így lőni.

Előzmény: Ba_G (24561)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24561

A kommentek közt.

 

Ahogy én (is) gondolom (laikusként): nem feltétlenül le-, de esetleg meglőtték, még el tudott navigálni baráti légtérbe (esetleg haza Missouriba), az USAF meg elsikálta a történetet.

Előzmény: Biga Cubensis (24550)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24560

Erről pont a napokban olvastam. (Biztos van itt a topikban is... nem kerestem rá... eddig.)

 

Többen hiteltelen melldöngetésnek tartják, de egy Aranysasos újságíró bejárva a helyszíneket (még a belgrádi légtérvédelmi központban is járva) azt állítja elég titokzatosan, hogy korábban ugyan ő sem hitt ennek, de több egyszerű szóbeszédnél.

 

Évfordulós tanulmányút Szerbiában

A héten Szerbiában jártam az Allied Force légi hadművelet kezdetének tizedik évfordulóján, hogy egy kimerítő tanulmányút keretében kutassam a támadók és a légvédelmi erők harcának szóbeli, tárgyi, és dokumentum-emlékeit. Elsődleges forrásom és kalauzom Dani Zoltán[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: Biga Cubensis (24550)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24559

Megfelelo erossegu zavarasnal az analog technika egyszeruen tul lassu ( tobb nagysagrendel ) ahoz hogy meg azelott letudjon kapcsolni mielott a vevo aramkore tulterhelodne.

 

 

Előzmény: molnibalage (24558)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24558

A MiG-21-ről sem akartam elhinni, de megtörtént. Ezek után valahogy hihetőnek tűnik a Krug is, bár az nyilvánvalóan fényévekkel komplexebb, mint  MiG-21MF radarja.

Előzmény: gaunt (24557)
gaunt Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24557

 Állítólag egy Krug nem bírt magával és rádolgozott a gépre. Itt is jött valamiféle zavarás és állítólag itt is megsült a rendszert és javítani kellett. Erről ki hallott vagy ki tudja megerősíteni ezt?

 

Na ez érdekelne engem is!

(bár őszintén szólva nem nagyon hiszem el, hogy megrongálta volna a zavarás a rendszert)

Előzmény: molnibalage (24544)
Ba_G Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24556

Az tehát valami olyan olvasószolgálat, mint a Keselyű 3 napjában? :) Bocs, nem tudtam kihagyni, de a közelben élek, és mindig elgondolkodtat, hogy ennél a cégnél mennyit tudnak fizetni a karácsony esti túlórákhoz pl. :)

Előzmény: manhattani (24542)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24555

Az AESA PESA  rendszereknek megvan a kapacitasa ( hardwaretol softwaretol fuggoen kulonbozo ) hogy mondjuk egy masodperc alatt X mennyisegu nyalabot formaljon.

Aztan hogy ezek a nyaabok mennyisege es minosege mire eleg az mar a nagy titok. Elkepzelheto hogy egyszere tudja a volume searchet  X mennyisegu celkoveto nyalabot es esetleg a sajat raketa koveto nayalabot is produkalni.

Es a black magic meg mindig csak ezutan kezdodik.

 

 

:-)

 

De ez itt  hatar.

 

 

Előzmény: molnibalage (24554)
molnibalage Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24554

Tehát lényegében arról van szó, hogy amíg a SAM rendszerek tűnyalágbos folyamatos célkövetésre vanna belőve addig a repcsin a nyalábformázással tundak söpörni míg a modulok egy része adott estben kiválasztott célokra - pl. MCG esetén azokra, amire rakéta ment - időnként tűnyalábbal beszűr a pontosabb trackképzéshez?

Előzmény: Kuruc72 (24553)
Kuruc72 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24553

Roviden

 

A fazisvezerelt radaroknal a nagy varazslat a kepesseg a tobbszoros nyalabformalasra.Maga a rendszer kepes kulonfele nyalabokat formalni baromi gyorsan ami altal egyszerre kepes volume searche es ezzel parhuzamosan tracking uzemmodra.

 

Az az a volume searche ha talal valamit akkor egy vagy tobb nyalab track be veszi a celt es onnantol nem engedi. Ezzel parhuzamosan a volume searche tovabbra is mukodik.

 

Mas

 

Az egyik baratom generator kocsin szolgalt Keszthelyen az adott idoben. A tortenetet AWAS el mondta de nem szakrto de gyakorlatilag ugyan azt mint te.

Előzmény: molnibalage (24544)
Hpasp Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24552

ha feltesszük, hogy a lenti teszten csak egy sáv volt - amit erősen kétlek, mert soha nem tenné meg ennyi cél azt, hogy egy igen szűk magassági tartományban repül - akkor is kurvagyors, mert egy sáv kerül tizedmásodpercbe. Tehát, ha még több sáv is van, akkor is 1-2 sec alatt 2 fokos nyalábbal is simán letapogat akkor térrészt, mint egy mechanikus radar 12-16 sec alatt.

Fontos különbség, hogy légi célokat keres, nagy távolságon 40/80 (gondolom tmf) vagyis 75/150km-en.

Egy 150km-re lévő cél helyszöge 0...20km repülési magasság esetén csak 7,6 fok.

Előzmény: molnibalage (24548)
Platon Creative Commons License 2015.01.06 0 0 24551

Ehhez kapcsolódóan érdekes lenne tudni, milyen polarizációval dolgoznak ezek a radarok.

Előzmény: Biga Cubensis (24550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!