Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 278
A 61-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1950–TŐL NAPJAINKIG:

1950.02.
A 61-es autóbuszok Rákoshegy és Rákoscsaba között közlekedtek.

1950-es évek második felében
--- Az 61-es autóbuszok Rákoshegy, Újhegyi út és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
--- A 61A jelzésű autóbuszok Rákoshegy, Baross utca és Rákosliget, Kossuth utca között közlekedtek.
/A járatok megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1970.04.03.
61Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 62Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1970-es évek első felében
--- A 61-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoscsaba között közlekedtek.

?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 61-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Rákoskeresztúr és Rákoscsaba között közlekedtek.

1974.03.01.
161E jelzéssel expresszjárat közlekedett Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út között.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
61Y => 161
161E => 61E

1977.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt, miután átadták az új rákoskeresztúri autóbusz-végállomást:
--- A 61-es: Örs vezér tere – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 61E expressz: Örs vezér tere – Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont).
--- A 161-es: Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) – Rákoscsaba (körforgalom).

1985.12.02.
61gy jelzéssel Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Kis utca között közlekedett.

1994.04.01.
61É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Örs vezértere és Rákoskeresztúr, Városközpont között.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (268)
Hamster Creative Commons License 2004.01.13 0 0 277
"Ellenben az én adatom szerint a 66-os villamos 1952. november 22-től járt ki a Nagyszombat utcai végállomás felé..."
Elnézésedet kérve most nem akarom feltúrni a jegyzeteimet, így lehet, hogy tévedek, de szerintem akkor csak a déli végén hosszabbodott a 66-os, a Boráros tér helyett Petőfi híd budai hídfő, és az északin már korábban a Nagyszombatig járt.
Előzmény: BPO-700 (272)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 276
Bocs,elolvastam hozzászólásod 1948-ban a Nagyvárad térig járt!
Előzmény: ARIBOY (275)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 275
Értem,tehát 1948-ban még nem arra járt?
Előzmény: BPO-700 (274)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 274
"Az 5-ös villamos az 1958-as térkép szerint Flórián tér-Filatori gát között járt,a Szentendrei úton."

Így van! De most éppen 1948-ban járunk...

:)

Előzmény: ARIBOY (269)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 273
Ez időtájt (1952.11.21-vel) a 66A villamos szünt meg. A 66-os villamos 1971.03.06-ig folyamatosan üzemelt.

A 4-es villamos is ekkor kelt át a Petőfi hídon át (1952.11.22.) Móricz Zsigmond körtér felé.

Előzmény: ARIBOY (263)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 272
Akkor a 45-ös ezidőtáji megszűnés időpontja 1948-1951. közötti időszakra szűkült!

A 4-es villamos valóban Közvágóhíd és Margit híd, budai hídfő között közlekedett. Ez viszont 1951.04.30-tól volt így!
Eszerint a kérdéses időpont ez lenne?

Ellenben az én adatom szerint a 66-os villamos 1952. november 22-től járt ki a Nagyszombat utcai végállomás felé...

Előzmény: Hamster (262)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.13 0 0 271
1991-től a Kós Károly tér-Thököly út-Zalaegerszeg u. helyett a Kós Károly tér-Pannónia út-Zalaegerszeg u. útvonalon jár.

Továbbá nemtom mikortól, de úgy nagyjából a 90-es évek közepén valamikortól Csepelen már nem csinálja a flikkflakkot a Határ u. előtt, csak simán jobbra kanyarodik a Széchenyiről a Kikötő utcába.

Előzmény: BPO-700 (202)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 270
Az én adataim szerint 1948. augusztus 1-én, a Margit híd teljes szélességben történő átadása után:

45-ös: Nagyvárad tér - Margit-híd - Déli pályaudvar
/Korábban Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar. A 45-ös villamos 1948 és 1952 között szűnhetett meg ezen a vonalon, mert 1952.10.26-tól Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Március 15-e tér útvonalon közlekedett./

"Gondolom, összefügg ezzel a kérdéssel a 6-os busz meghosszabbítása a Nagyvárad térig is"
A 6-os autóbusz ezen a napon "békésen2 rótta a köreit Nyugati pályaudvar és Óbuda, Miklós utca között 1947.04.05. óta, illetve 1951.04.24-tól pedig már Madách térig járt. Érdekes, de 1955. körül Népligetig, illetve 1958-ban már Nagyvárad térig közlekedett.

Előzmény: SGábor (261)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 269
Kedves BPO-700!

Az 5-ös villamos az 1958-as térkép szerint Flórián tér-Filatori gát között járt,a Szentendrei úton.

Előzmény: BPO-700 (267)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 268
Természetesen!

De a balesetkről nincsenek infóim, és nem is lesznek!

Előzmény: Újbuda-busz (259)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 267
Az én adataim szerint 1948. augusztus 1-én, a Margit híd teljes szélességben történő átadása után:

5-ös: Óbuda, Fő tér - Margit híd - Nagyvárad tér
/Korábban János Kórház és Margit híd, budai hídfő között közlekedett./

53-as: megszűnt. (Széll Kálmán tér - Déli pályaudvar - Szabadság híd - Kiskörút - Nyugati pályaudvar)
/Majd 1950-es közepén: Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar - Nagyszombat utca, illetve (már 1958-ban) Nagyvárad tér - Nyugati pályaudvar./

Előzmény: Blöky (258)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 266
A 3-as metró Újpest, Központig történő meghosszabbításakkor, vagyis 1990. december 10-én közlekedett utoljára a 3V jelzésű villamos-pótló járat Árpád híd, metróállomás és Újpest, Szilágyi utca (Rákospalota-Újpest, MÁV-állomás) között.
Előzmény: ARIBOY (260)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 265
Bocs nem 158-as térkép,hanem egy 1958-as kiadású térképről van szó!
Előzmény: ARIBOY (264)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 264
Sziasztok!

Talán ebben a topikban volt róla szó,hogy a 11.kerületi Bártfai utcában nem járhatott sose busz!Egy 158-as Budapest térkép szerint az 59-es bus járt a Bártfai utcában.Ami az Etele tér és Galvani utca között közlekedett!A következő útvonalon:Etele tér-Bartók Béla út-Tétényi út-Bártfai utca-Fehérvári út-Hengermalom utca-Budafoki út-Galvani utca v.á.
ARIBOY

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 263
Hamster:És a 66-os villamos mikor szünt meg?
Valamint a 4-es villamos mikortól közlekedett a Petőfi hidon?
Előzmény: Hamster (262)
Hamster Creative Commons License 2004.01.13 0 0 262
A menetrendek szerint mindkettő '51-ben történt: a 45 teljesen eltűnt, az 53-as pedig innentől a Nyugatinál végállomásozott. Ezzel összhangban szervezték át a nagykörúti viszonylatokat: az addig a budai oldalon csonkán ingázó 4-es akkor a Közvágóhídtól már a Margit híd budai hídfőjéig járt, az addig a Borárostól a Margit híd budai hídfőjéig járó 66-os pedig Nagyszombat utcáig.
Előzmény: SGábor (261)
SGábor Creative Commons License 2004.01.13 0 0 261
Köszönöm, pontosan érted a kérdésemet.

A 3-kötetes nekem is meg van, a "villamos.budapest.hu"-t is gondosan áttanulmányoztam, de sehol sem találtam választ erre a kérdésre: mikor szűnt meg az 45-ös villamos (Nagyvárad tér - Margit-híd - Déli pu.), és mikor rövidült le az 53-as (Nagyvárad tér - Nagyszombat u.) a Nyugatiig?

Tudom, hogy vannak ennél fontosabb problémák is a világon :), de valahogy ez mindig fúrta az oldalamat.

Gondolom, összefügg ezzel a kérdéssel a 6-os busz meghosszabbítása a Nagyvárad térig is.

Előzmény: Blöky (258)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.13 0 0 260
Kedves BPO-700!

A 3-as V jelzésü buszok meddig közlekedtek?
ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (255)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.13 0 0 259
kedves BPO-700!

A 61, 62-es buszok múltjáról nem írnál egy pár sort?? Érdekelne. Amúgy a vonalakon történt balesetekről nincsenek infóid??

Üdv: Újbuda

Blöky Creative Commons License 2004.01.13 0 0 258
A Margit híd tljes szélességű megnyitásával kapcsoaltban írtak igazak, de ha jól értettem nem ez volt a kérdés.

A 3kötetes szerint 1948-ban még járt az 5-ös.
1950-ben (ld. villamos.budapest.hu) már az 53-as jár Nagyvárad tér - Nagyszombat u. között!
A kettő közötti váltás oka valszeg az Árpád híd építése, és a Lajos utcai vonal áthelyezése a Knurr Pélné (= Pacsirtamező) utcába.
Az 53-ast a Nyugati pu.-ig később vágták vissza, de ennek időpontja nem szerepel a villamos...hu hálózattörténeti oldalán.

Előzmény: BPO-700 (238)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.13 0 0 257
Kedevs BPO-700!

A 41-es buszok történelmében elfelejtetted azt említeni, hogy 1998. április 18-tól a gyors 41-es buszok ellentétes irányban kerülik meg a lakótelepet, s a végállomás neve ezennel: Őrmezői ltp., Menyecske utca. Még egy változás: 1998, vagy 1999-től már nem emlékszem pontosan, az autóbusz üzemideje megrövidült, azóta az utolsó busz 20.15-kor indul. 2002. november 1-től 20.34-kor is indul busz a menyecske utcától, ami garázsmenetben közlekedik, garázsmeneti útvonalán.

Ezt csak azért tudom ilyen pontosan, mert őrmezei vagyok.

Üdv: Újbuda

Előzmény: BPO-700 (198)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.13 0 0 256
Kedves BPO-700!

Pontosabban:
1995. május 15-én üzemkezdettől a 3-as autóbuszok Nagytétény felé a Fehérvári út helyett a Budafoki úton , a Móricz Zsigmond körtér felé pedig az Építész utca helyett a Hengermalom úton éri el a Fehérvári utat. S ezért május 15-től a 10A jelű busz MEGSZŰNIK!

További info: bhev.fw.hu

Üdv : Újbuda

Előzmény: BPO-700 (255)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 255
A 3-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1924-TŐL NAPJAINKIG:

1924.10.24.
A 3-as autóbuszok Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.

1925.
A 3-as autóbuszok már Oktogon - Lánchíd - Krisztina tér útvonalon közlekedtek.

1926.09.12.
A 3V jelzésű autóbuszjárat körforgalomban közlekedett: Krisztina tér - Mészáros utca - Pálya utca - Győző utca - Győri utca - Csörsz utca - Avar utca - Csend utca (Hegyalja út) - Mészáros utca - Krisztina tér.
/A 3V jelzést hamarosan 4-esre számozták át./

1928.09.12.
A 3-as autóbuszok Oktogon - Lánchíd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 3-as autóbuszok Mussolini tér - Andrássy út - gróf Tiszai István út - Ferenc József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Mikó utca - Krisztina körút - Gömbös Gyula utca - Déli pálya udvar - Nagyenyedi utca - Németvölgyi út - Fery Oszkár utca útvonalon közlekedtek.

1943.12.31.
A 3V jelzésű autóbuszok ismét közlekedtek, ezúttal Vörösmarty tér és Krisztina tér között.

1944.12.
A 3-as és a 3V jelzésű autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.08.02.
A 3-as autóbuszok Nyugati pályaudvartól az Alkotmány utcán, a Kossuth hídon, a Fő utcán, az Alagúton, a Krisztina téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.

1948.12.06.
A 3-as autóbuszok Szabolcs utcai Kórház - Nyugati pályaudvar - Kossuth híd - Déli pályaudvar - Királyhágó tér útvonalon közlekedtek.

?
A 3-as autóbuszjárat megszűnt.

1951.11.21.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Dózsa György (Városház) tér között, a Fehérvári úton át közlekedtek.

1952.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Vasút utca között közlekedtek.

1970.12.31.
A 3-as autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, MÁV-állomás között közlekedtek.

1972.12.23.
103-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Angeli utca között.

1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 103-as gyorsjárat viszonylatjelzése 3gy jelzésre módosult.
--- 103-as jelzéssel Nagytétény, Angeli utca és Chinoin között közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 13B jelzésű autóbusz közlekedett./

1979.12.01.
A 3gy autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.

1984.11.07.
A 3V jelzésű villamos-pótló járat az Árpád híd, metróállomásnál kialakított új autóbusz-végállomásról indult.

1985.01.01.
A 3É jelzésű éjszakai autóbuszjárat Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény, Landler Jenő utca között közlekedett.
/A vonal külső szakaszán 43É jelzésű éjszakai villamos közlekedett./

1985.05.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as autóbuszok Nagytétény, Chinoinig közlekedtek.
--- A 3gy autóbuszok Nagytétény, MÁV-állomásig közlekedtek.
--- A 103-as autóbuszjárat megszűnt.

1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.
/Az új szakaszon a megszűntetett 43-as autóbuszok közlekedtek./

1985.10.01.
A 103-as autóbuszok Budatétény, MÁV-állomás és Budatétény, Balatoni út között közlekedtek.
/Korábban 50C jelzésű autóbusz közlekedett.

1991.09.30.
A 103-as autóbuszjárat megszűnt.

196.09.01.
Ismét közlekedett a 103-as autóbusz, ezúttal Kelenföldi pályaudvar és Népliget között, Lágymányosi hídon át.

1998.08.04.
A 103-as autóbuszok Etele téri végállomás kiindulópontja megváltozott.
/A leendő M4-es [DB-R metró] építéséhez a tér átrendezésre került./

2000.05.01.
A 3-as autóbuszok Budafoki úton át közlekedtek.
/Ezen a szakaszon korábban 10-es autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (70)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 254
Így van!

A 92-es érinti a csömöri AUCHAN-t is!

Elnézést, hogy ezt kihagytam.

Előzmény: GABORBP (253)
GABORBP Creative Commons License 2004.01.13 0 0 253
1.Cinkota gyógyszergyár az Cinkota Gyógyszertár
2.Ha ez a gyógyszertár az a gyógyszertár, ami ma is üzemel, akkor a Hév-állomás lehet, hogy csak átnevezés volt, mert ez a gyógyszertár a Vidám vásár u. és a Szabadföld út sarkán van (amire gondolok)
3.Kevésbé lényeges információ, de a vonal megmaradása és sűrűsége szemopntjából fontos:
2002. december 15(?)-étől a járat betér a csömöri Auchanhoz.
Előzmény: BPO-700 (251)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 252
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);

A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);
A 24-es autóbusz-család közlekedés története (222);

A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 27-es autóbusz-család közlekedés története (245);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);

A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);
A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);

A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);
A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);

Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);
Az 53-as autóbusz-család közlekedés története (242);
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);

A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);
A 66-os autóbusz-család közlekedés története (247);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);

A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);
A 79-es autóbusz-család közlekedés története (250);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 92-es autóbusz-család közlekedés története (251);

A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);

A 11-es villamos közlekedés története (23);
A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 19-es villamos közlekedés története (208);

A 21-es villamos közlekedés története (29);
A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 32-es villamos közlekedés története (110);
A 34-es villamos közlekedés története (112);

A 39-es villamos közlekedés története (113);
A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);
A 44-es villamos közlekedés története (210);

A 45-ös villamos közlekedés története (135);
Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);
A 67-es villamos közlekedés története (219);

A 69-es villamos közlekedés története (220);
A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (223)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 251
A 92-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1958-TÓL NAPJAINKIG:

1958.
A 92-es autóbuszok Csillaghegy és Békásmegyer között közlekedtek.

?
A 92-es autóbuszjárat megszűnt.
/Esetleg viszonylatszám-változás történt./

1960.08.20.
A 92-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás - Budapesti út - Sashalom - Mátyásföld - Cinkota, Gyógyszergyár útvonalon közlekedtek.
/A vonal utolsó szakaszán korábban 44-es autóbuszok közlekedtek./

?
A 92-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás és Cinkota, HÉV-állomás között közlekedtek.

1977.08.01.
A 192-es autóbuszok Rákosszentmihály, MÁV-állomás és Rákoskeresztúr, Ferihegyi út (Városközpont) között közlekedtek.

1991.09.01.
A 92-es autóbuszok Kerepestarcsai Kórházig közlekedtek.
/Korábban ezen az új szakaszon 176-os autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 250
A 79-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1975.07.05.
A 79-es autóbuszok Közvágóhíd és Csepel, Jókai utca között közlekedett.
/A Nagyvásártelepi szakaszon 22-es villamost pótló autóbusz közlekedett./

1984.01.01.
179É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Boráros tér - Szabadkikötő út - Csepel, HÉV-állomás útvonalon, a csepeli HÉV éjszakai üzemszünet ideje alatt.

1994.01.01.
79A jelzéssel betétjárat közlekedett Közvágóhíd és Csepel, Szent Imre tér között, a Szállító utcai szakasz kihagyásával.

1996.04.01.
A 79-es és a 79A jelzésű autóbuszok a Bajáki Ferenc utcát is érintik.
/Korábban ezen a szakaszon 59A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 249
Pontosítás:

A 66-os AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1954-TŐL NAPJAINKIG:

Előzmény: BPO-700 (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!